Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Stuki na wybojach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam mały problem z zawieszeniem co mnie już powoli denerwuje, byłem u 2 diagnostów i obaj potwierdzili że brak luzów oraz oznak powybijanych wahaczy podobnie i łącznik stabilizatora oraz końcówki kierownicze są ok. Jeden z nich wspomniał że może być wybita guma koło łącznika (nie sam łącznik) - czy to jest " jabłko końcówki " ?

Jeśli tak to jaki jest koszt tego (nr z etki by się przydał) i czy dam radę wymienić na podnośniku.

Objawy: Stuki dochodzą tylko przy poprzecznych wybojach jest to delikatne pukanie z prawej strony auta (ostatnio miałem nieco większe stuki z lewej strony i oba wahacze górne były wymienione).

Opublikowano

Mam to samo. Niby wszystkie wahacze ok a stuka mi z prawej strony na poprzecznych dołkach i nierównościach :)

Opublikowano

Masz jakieś podejrzenia?

Może ktoś miał takie objawy i znalazło się rozwiązanie ???

Opublikowano

Może drążek kierowniczy??

Luz na łożysku kola?

Opublikowano

:hi:

Miałem to samo. brak luzów na szarpakach nic nie wyszło dopiero na tym przyrządzie do badania amorków wyszły stuki i okazało się że to bananki :wink4: Wcześniej wymieniłem górne wahacze i końcówki i dalej pukało myślałem że mnie trafi cos :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

Panowie nie wierzcie szarpakom i mechanikom. U mnie ewidentnie tłukło coś w przednim zawieszeniu. Szarpaki nic nie pokazały, mechanicy nic nie widzieli, żadnych luzów. Wymieniłem komplet wachaczy na LMO i dopiero po wykręceniu starych okazało się że wszystkie miały straszne luzy. Aż przeraziłem się że na takim czymś jeździłem z dzieckiem i to tylko przez tych pseudomechaników którzy nic nie wykryli. :kwasny:

Opublikowano

niestety któryś wahacz ma luzy nie wielkie bo nie wielkie ale przy większych wybojach się oddzywają, no cóż takie uroki naszych polskich dróg :kwasny:

Opublikowano

Witam.Też mam lekkie stuki z prawej strony.Byłem na dwóch SKP.Sprawdzali na szarpakach i skuteczność amorków.Nic nie wykazało.Wszystko jest ok.Powiedzieli aby dalej jeżdzić.Poczekamy zobaczymy po czasie czy będzie mocniej stukać.Troszkę te delikatne stuki wkurzają .Pojadę za miesiąc jeszcze raz na diagnostykę i zobaczę czy są jakieś luzy.

Opublikowano

Mi to samo powiedzieli :confused4:, zobaczę jak długo wytrzymam nerwowo - może koło m-ca

Opublikowano

Mi jeden diagnosta powiedział że " w A4 -kach zawieszenie jest ciężkie do diagnozy, trzeba rozebrać i sprawdzać po kolei" :confused4:

Opublikowano

Mi jeden diagnosta powiedział że " w A4 -kach zawieszenie jest ciężkie do diagnozy, trzeba rozebrać i sprawdzać po kolei" :confused4:

to ten diagnosta jest zaje***ty.W A4 zawieszenie sie dobrze sprawdza i mozna bez sciągana kól z kanału zdiagnozowac usterke wybitego wachacza.
Opublikowano

Podepne sie do pytania wszystko oki a jednak cos nie tak tlucze sie cos i mam wrazenie ze jest delikatny luz na kierownicy rowniez mam wrazenie ze bardziej slychac w srodku niz na zewnatrz

Opublikowano

No i ja mam taki objaw że na mniejszych i większych wybojach coś stuka. Dziś byłem u kolegi na warsztacie, ale nic nie znalezliśmy. Wachacze były wymieniane niecały rok temu, łączniki, gumy i końcówki drążków jakieś 1,5 roku temu. Jadę dziś jeszcze na szarpaki i sprawdzanie amorów.

Opublikowano

To i jak się podłącze. Mimo że na SKP twierdzą że jest ok cos stuka w tylnym lewym kole. bardzo delikatnie ale mnie wnerwia. Ma ktoś może pomysł co to ??

Opublikowano

ja jestem na etapie eliminacji takich stuków.

Wymieniłem końców i bananki i jest trochę lepiej

u mnie górny jeszcze stuka, diagnosta jakoś nie miał problemów żeby zlokalizować luzy

Opublikowano

ludzie czytajcie wymieńcie wszystkie za jednym zamachem :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

Mi np pukały dojechane opony strasznie co prawda były prawie łyse. No ale dawały ostro o sobie znać na jakiś wybojach itp, zmieniłem na nówki i teraz cisza jak sto dwa :) .. :hi:

Opublikowano

Ahoj!

Jako że zbliża mi się urlop tak na 3-4 tysiące kilometrów w sumie, postanowiłem poważniej podejść do odgłosów mojego zawieszenia. Otóż raz na jakiś czas, na wyboju (których w Krakowie od groma), zdarzy mi się taki głuchy "PUK" z lewej strony z przodu. Z tego co widzę powyżej, radzicie wymienić całe wahacze. Moje pytanie brzmi - na ile mam się tym przejmować? Jeszcze miesiąc temu też miałem te puki i to o czym poniżej i przechodziłem roczny przegląd, gdzie mi ostro wałkowali zawieszenie i nic nie wykryto.

Druga rzecz to "tyrkający" odgłos przy ruszaniu na sporym skręcie - to przegub? Na ile też się tym mam przejmować? :P W sumie nie jestem w stanie żadnej z tych rzeczy zasymulować, bo zdarza się raz na jakiś czas. Nawet jakbym chciał mechanikowi pokazać o co mi chodzi to niekoniecznie się zdarzy...

Opublikowano

możesz się wogóle nie przejmować,ale jak ci uleci koło przy większej prędkości to nawet strefy zgniotu nie pomogą :kox:

Opublikowano
:polew: sorry :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...