Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Brzydki zapach po wyłączeniu klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odgrzybilem klime ladujac pianke przez wentylator. Przez miesiac bylo OK. Jak pracuje klima to tylko lekko czuc na początku ale jak przelącze na Econ to strasznie capi. Dlaczego właśnie tak? Co mogę jeszcze zrobic albo czego nie zrobilem tak jak należy? Czy oprócz odgrzybiania należy wymienić / wyczyścić/ jeszcze jaki element klimy? Co może zrobiac serwisant czego ja nie zrobie? /oczywiscie oprócz sprawdzenia i wymiany czynnika chłodzącego?

Opublikowano

u mnie to samo sie dzieje tak jak opsujesz po przełączeniu na econ masakra ,walcze z tym juz trochę i juz tak strasznie nie jest ale w piatek moze sobote bede miał srodek wurth jakos tak sie pisze i zrobie to po przez wezyk odpływowy jak kolega pisał wyzej i porobie fotki ,ale to dotyczy b6 ,w b5 masz opisane i pokazane jak to zrobic.

mysle ze ta metoda przez wezyk jest idealna bo spryskuje sie centralnie parowik i w druga strone mozna sprawdzić drożnosc tego przewodu,wyzej pokazałem jak zrobiłem to przez taki korek gumowy ale to torche od d upy strony dokladnie kilka kilkanascie centymetrów dalej jest ten odpływ i to juz po dobrej stronie

wiec miejmi nadziej ze na tym zakoncze walkę z grzybem,

pozdrawiam.[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2007, 15:37 _________________________________________________walczyłem dzis znowu z klimą zrobilem tak jak zasugerował pan wyżej .

zjecie nr 1 pokaze gdzie to jest ,

jest to wezyk gumowy gleboko po stronie pasazera ,z jednej strony jest na zacisku metalowum a zdrugiej da sie go sciagnąć.

1004955we0.th.jpg

1004955we0.th.jpghttp://

zdjecie nr 2 tylko tak ,wszystko pięknie ale zeby wprowadzic ten wezyk to trzeba sie troszkę nameczyć ,i za duzo nie wejdzie.poza tym mozna psiknąc w druga strone przy okazji sprawdzając drożność,

ja mimo wszystko odkreciłem jeszcze wentylator i po przez szyb tam z psikałem,nie wiem czy z nowu nie dalem plamy bo użyłem srodka wurth za allegro a on nie dawał piany tylko w zasadzie wode,ale powiem ze poki co jest najlepiej jak było przed nie jest to jeszcze 100% ale jest juz dobrze

1004958jy6.th.jpg

pozdrwaiam

1004958jy6.th.jpg

[br]Dopisany: 17 Czerwiec 2007, 00:22 _________________________________________________a ha jak sie sciągnie ten wezyk trudniej jest go założyć ,ja troszke odciagnolem tapicerke włozyłem lape i jakimś cudem udało się,

poza tym czy ktoś jest pewny w 100% ze to jest przewod odprowadzający wodę w b6??

Opublikowano

nie wiem czy z nowu nie dalem plamy bo użyłem srodka wurth za allegro a on nie dawał piany tylko w zasadzie wode

Ten środek wutrh jest w postaci płynu, Iceman stosuje inny środek w postaci piany.

Opublikowano

a co powiesz o acat 30 ,

jezeli mozesz to napisz jakie uzywasz i gdzie je mozna kupić ,

He he ja nie robie w klimatyzacjach :decayed:

Po prostu sam odgrzybiałem kilka dni temu Wurth-em

Opublikowano

korzystając z okazji podepnę się do dyskusji,

mianowicie zrobiłem jak na forum wyczytałem: odkręciłem schowek i dostałem się do wentylatora, wyciągnąłem wentylator, coprawda nie miałem tak łatwego dostępu do parownika jak na fotkach które widziałem na formu (ponieważ mam klimę montowaną w serwisie audi a nie fabryczną) ale parownik był w plastikowej obudowie a jak włożyłem rękę do otworu w którym był wentylator to dało się wyczuć parownik więc pomyślałem że już jest dobrze,

wprowadziłem następnie ten wężyk będący na wypsażeniu środka wurt i zalatłem dość konkretnie środkiem, odczekałem i zalałem jeszcze raz i tak do wykończenia całego środka bo jakoś go mało było i niepsodziewanie się skończył, radośnie skręciłem wszystko i niestety, sczęka mi opadała jak smród odkażalnika wywietrzał:

powietrze podczas pracy klimy lekko świerzsze ale za to jak się klimę wyłączy to zacap skarpet utrzymuje się jeszcze dłużej niż przed odgrzybianiem :(

pomóżcie, co źle zrobiłem?

czy oprócz filtra kabinowego - którego niedawno wymieniałem jest jeszcze jakiś inny firltr w którym może być zgromadzony syf?

jak znaleźć odprowadzenie wilgoci o którym się mówi a jakoś ja nie mam pojęcia jak znaleźć, może jak się od drugiej strony na ten parownik popsyka (tym przewodem od wilgoci) to dokładniej wyczyści?

Opublikowano

dokładnie z tym, samym problemem sie borykam tyle razy co juz psikałem ,szkoda opowiadać

moze problem tkwi w czymś innym ,moze filtr osuszacz nie wyrabia,nie mam pojecia ,

sam nie wiem ,po spryskaniu po paru dniach jadac na klimie wszystko spoko zero smrodku ,po przejsciu na econ masakra ,albo mniej smierdzi jadac na obiegu zamknietym niz odwrotnie mogło by sie zdwac,jest to taki wilgotny smrodek ,moze cos jest gdzie zalane ,moze ten filtr osuszacz ,

nie wiem

mamy tu fachowców na forum ale kazdy sie powsrzymuje od wypowiedzi,więc ciężko rozwiązać ta zagadkę

pozdrwiam.

Opublikowano

ten wilgotny smrodek mam tez tylko u mnie znam przyczynę, poprostu woda mi sie tam gromadzi a nie odpływa regularnie, dopiero jak auto stanie lekko przechylone wszystko sie wylewa. Skoro jest wszystko odgrzybione to chyba zostaje tylko taka przyczyna. :a4fan:

Opublikowano

niestety, niekiedy prysniecie srodkiem nie daje 100 % efektu, niekture parowniki sa poprostu zabite kurzem (błotem) i trzeba je mechnicznie wyczyścic srodek tego nierozpuści , mozna nawet 10 butelek wypryskac i nic to niezmieni :)

Opublikowano

pewnie masz racje,ale czy jest szansa samemu sie dostac do takiego parownika w b6,to juz jest troszkę skomlikowane,

pytanie do icemana czy znasz dobry zakład ktory zrobi to od a do z w wojewóztwie podkarpackim lub maloposkim badz lubelskim

Opublikowano

nieznam kolego , zakłady tej profesji raczej konkuruja ze soba i sie nie przyjaznią :)

Opublikowano

Też mam brzydki zapach po wyłączeniu :confused4: Kiedy już zabierałem się do odgrzybiania metodą http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10719.0, szwagier wrócił od fachowca z odgrzybiania. Facet nagadał mu, "że tylko metoda ozonowa zdaje egzamin (wpuszczony ozon do środka, klima na obiegu wewn - ok. 1h i gotowe), a wszystkie środki w sprayu nadają sie do tarcia chrzanu. Nie potrzeba w ogóle dostawać się do parownika. Szkoda zachodu" - koniec cytatu.

Co myślicie o tym ozonie, warto zawracać sobie głowę? :mysli:

Opublikowano

nie warto, sprawdzone organoleptycznie.

Opublikowano
nie warto, sprawdzone organoleptycznie.

Czyli co, nie zdało egzaminu? Rozumiem, że robiłeś u siebie.

Opublikowano
nie warto, sprawdzone organoleptycznie.

Czyli co, nie zdało egzaminu? Rozumiem, że robiłeś u siebie.

robiłem u siebie, no moze przez 2-4 dni było ok, po wyłączeniu nie śmierdziało, ale po kilku tygodniach znowu to samo.

Opublikowano

Ja mam podobny problem w swojej B5. Klima była niedawno odgrzybiana w serwisie za pomocą środka wpuszczonego w kanał przy filtrze przeciwpyłkowym i w nawiewy. N a początku wszystko było OK ale potem pojawił mi się problem w postaci niemiłego zapachu po włączeniu ECON. 2 tygodnie temu założyłem nowy filtr przeciwpyłkowy i problem nadal jest. Zapach jest taki jakby jakieś stare skarpetki siedziały w nawiewie. Po włączeniu klimy jest OK ale na nawiewie nieciekawie. Ten zapach trwa ok 5-10 min od włączenia ECON. Już mnie szlag trafia z tym. Proszę o pomoc

Opublikowano

pytanie do icemana.

jak rokrecic, dostać sie do parownika w audi a4 b6 zeby wyczyscic go mechanicznie.

pojimam juz działalność grzybobujczą ,proste pytanie jak tam sie dostać?

pozdrawiam.[br]Dopisany: 30 Październik 2007, 14:56 _________________________________________________przepraszam ale na forum zadaje sie pytania i oczekuje sie odpowiedzi lub się ich udziela jezeli cos wie sie na dany temat ,skierowałem pytanie do pana icekama ponieważ,z perspektywy czasu zdążylem zauważyc ze pan iceman jest profesjonalistą w tych sprawach ,,,,czy jet w tym coś dziwnego ze zadałem pytanie do tej osoby .

tym nie chciałem nikomu ubliżać ,ani nic wymuszać,po prosu po to jest forum ,"by pytać o to czego sie nie wie, a nóż ktoś to wie i powie"

w sumie pewnie teraz dostane 100 kar za poglądy i noramlne słowa.

to jest nieporozumienie to mija sie z celem ,ja oczekuje ale nie ządam odpowiedzi ,równie dobrze 10000 innych osób moize oczekiwać odpowiedzi na dręczoce ich tematy,i ja czy inny ja chcą to odpowiadają.

powtarzam jeszcze raz ja tylko zadałęm pytanie do pana icemana bo jest w tym temacie dobry wie bardzo dużo i ma z tym styczność.a czy pan iceman odpowie czy nie to jest w jest w gesti pana icemana

a tu nagle fala co to za pytanie kary ludzie powoli...troszkę zrozumienia ,obiektywizmu,i patrzenia nie tylko ze swojej perspektywy.

jezeli kogoś obraziłęm to przepraszam bardzo.

pozdrawiam i oczekuje zrozumienia o tresci wyrażanych poglądów

mam nadziejeze po razk kolejny post nie zoztanie usuniety.

pozdrawiam.

warnpmod.gifbardzo mi się podoba wyrażanie Twoich uczuć, ale nie rób tego proszę na forum technicznym.

[pre_pl]

Opublikowano

zgadzam sie z zupełnoscią .....

ja wziołem sprawy w swoje rece, rokręciłem cały panel ,radio ,sterowanie klimą wszystko wydarłem,w komorze silnika odkręciłem dwa węże nagrzewnicy ,cały środek jest w rozsypce ,jutro walcze dalej, zobaczymy co tego wyjdzie,mam nadzieje ze uda mi sie jakieś zdjecia zrobić,

lepiej jest coś robić niż stać w miejscu ,notabene łatwiej jest ripostować niż pochwalić się swoją wiedzą na forum technicznym.

postram sie zrobić te fotki ,i podzielić się z zinteresowanymi nabytą wiedzą techniczą niekoniecznie uczuciową.

pozdrawiam wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...