kris_kilt Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Tasa (dojcze) 160-170km/h (skrzynia 5) 26L/273km (ok 9,5L) , Trasa (poland) ok 8,5L (trasa slask-bieszczady) sr.predkosc 100-120km (miejscami wolniej , miejscami szybciej) , Miasto - hmm niedkonca sprawdzone , ale zima ok 12,5L Vmax - (dojcza , autobana) 250km/h na lekkim wzniesieniu i jeszcze szedl , wiec jest chyba mozliwosc zamknac licznik Pozdrawiam
Flyer Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 ja swoim robię prawie 800 na całym baku na trasie to jest wynik pozdr To masz 80l bak?
AndyN Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 ja swoim robię prawie 800 na całym baku na trasie to jest wynik pozdr To masz 80l bak? Ja takie osiągi nazywam na własne potrzeby "koliberki"
lukaszr Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 To masz 80l bak? Michałek, 8*7,2l=57,6l więc chyba coś źle przeliczyłeś z tym 80l bakiem 800km dotyczyło trasy, a nie miasta
Yelo Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Oszczędna jazda potrafi bardzo znacząco zmniejszyć spalanie. A im większy silnik, tym większa różnica. Mój rekord z 5,4l motorem ponad 300KM, to 9,5l/100km. Tylko pytanie czy kolega twierdzi, że jechał oszczędnie, czy normalnie
mily Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 1,9TDI 75KM, moc podniesiona na 90KM 1000km na jednym baku (58 litrów zatankowałem). Średnie spalanie 5,8l/100km. Ja jeżdzę w tygodniu 200 km trasa i 100 km miasto. Wydaje mi się że on za dużo pali o jakiś litr, ale podejrzewam że to przez te 15 KM więcej, dziś kupiłem filtr powietrza i wymienie może on blokuje. Aha dodam tylko że nie wyłączam auta na 5-10 minut wolę jak sobie parkocze, np jak ide do sklepu to zostawiam go uruchomionego.
kuredu Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 1,9TDI 75KM, moc podniesiona na 90KM 1000km na jednym baku (58 litrów zatankowałem). Średnie spalanie 5,8l/100km. Ja jeżdzę w tygodniu 200 km trasa i 100 km miasto. Wydaje mi się że on za dużo pali o jakiś litr, ale podejrzewam że to przez te 15 KM więcej, dziś kupiłem filtr powietrza i wymienie może on blokuje. Aha dodam tylko że nie wyłączam auta na 5-10 minut wolę jak sobie parkocze, np jak ide do sklepu to zostawiam go uruchomionego. tylko nie pisz pod którym sklepem bo możecie się już nie spotkac :gwizdanie:[br]Dopisany: 26 Luty 2009, 12:02_________________________________________________ W końcu dokładniej sprawdziłem różnicę w spalaniu i mój wybór jest dość jasny: 100% miasto ten sam styl, zazwyczaj spokojnie, niekiedy się śpieszę. PB95 - 11,4l/100km VPR - 10,3l/100km Polecam przetestować testowałem i różnicy nie zauważyłem, natomiast ostatnio hamuję silnikiem tak często jak to możliwe i jeszcze nie wyszło mi więcej niż 11L a czasami udaje się zejść do 9-9,5L.
paypal Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 U mnie w zime niestety wzrosło spalanie w miescie i na trasie Latem palił 6,7-7l, jesienią 7-7,3 a teraz to lekko powyzej 8L, dokładnie wyszło mi 8,16L/100km ale tez uczciwie musze przyznać ze w połowie wyjazdów silnik nie zdąży sie dogrzać nawet do 90st C. Trasa latem to 5,6-6L a teraz 6,2-6,5L
mily Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 tylko nie pisz pod którym sklepem bo możecie się już nie spotkac :gwizdanie: Hehe, spokojnie jak odchodzę to zamykam z pilota. A jak ktoś by rozbił szybę i chciał odjechać to mu się nie uda, posiadam na pilocie przycisk unieruchamiający auto, mało tego jak auto traci zasięg z pilotem samo się blokuje. Troche to kosztowało, ale i tak mniej niż AC.
Gość mmcv Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 W końcu dokładniej sprawdziłem różnicę w spalaniu i mój wybór jest dość jasny: 100% miasto ten sam styl, zazwyczaj spokojnie, niekiedy się śpieszę. PB95 - 11,4l/100km VPR - 10,3l/100km Polecam przetestować testowałem i różnicy nie zauważyłem, natomiast ostatnio hamuję silnikiem tak często jak to możliwe i jeszcze nie wyszło mi więcej niż 11L a czasami udaje się zejść do 9-9,5L. hmm z tym vpr to ciekawa sprawa ... teoretycznie liczba oktanowa(a wydaje mi sie ze w vpr wynosi 98) mowi o odpornosci na spalanie stukowe (niekontrolowany samozaplon), ale im wieksza tym mniejsza wartosc energetyczna, wiec mocy po vpr raczej nie przybedzie - jak niektorzy twierdza. Co do mniejszego zuzycia paliwa cos wtym moze jest (lepiej sie mieszanka spala w wyniku zaplonu) - ciezko to sprawdzic bo nikt nie jezdzi tak samo caly czas i te 0.5l moze byc wynikiem ciezszej nogi, pamietajmy tez ze dystrybutory oszukuja wiec ciezko dokonca taka roznice wyliczyc.
MRoger Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 nie wiem jak tam teoria ale ja lałem na BP .. pojechałem raz na Shella VP i różnica była taka że trudno zaprzeczyć.
mily Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Dystrybutory oszukują?? Hmy, a to może dlatego mi wyszło spalanie 5,8l. Bo ostatnio zatankowałem 58 litrów za jednym zamachem, zdążyła się zapalić kontrolka od paliwa (jak zrobiłem 10 km od momentu zapalenia się kontrolki to wszystko). Ile zostaje w baku po zapaleniu się kontrolki?? Ja sobie wyliczyłem że ok 5 litrów, bo 62-58=4, a bak ma chyba 62, no ale ten litr może się gdzieś tam upchnie, więc 5 litrów na rezerwę.
Gość mmcv Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Dystrybutory oszukują?? Hmy, a to może dlatego mi wyszło spalanie 5,8l. Bo ostatnio zatankowałem 58 litrów za jednym zamachem, zdążyła się zapalić kontrolka od paliwa (jak zrobiłem 10 km od momentu zapalenia się kontrolki to wszystko). Ile zostaje w baku po zapaleniu się kontrolki?? Ja sobie wyliczyłem że ok 5 litrów, bo 62-58=4, a bak ma chyba 62, no ale ten litr może się gdzieś tam upchnie, więc 5 litrów na rezerwę. jasne ze przeklamuja a nie ??? Kiedys badano stacje 50-100 ml +- jest chyba dopuszczalne. Pamietam ze byla stacja ktora szyla na 250ml co oznacza ze po 20l mamy w baku 15l... oczywiscie to ekstremum ale przy 50 l napewno jest jakas roznica o ten litry czy dwa. Dodatkowo lejemy pod korek czy jak odbije pistolet, bo paliwo lubi sie spienic i pistolet moze odbic wczesniej :gwizdanie: . Dlatego co by nie mowic takie wyliczenia nie sa az tak doklande. p.s. Shell czy BP chyba i tak maja paliwo z Orlenu...
kuredu Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 p.s. Shell czy BP chyba i tak maja paliwo z Orlenu... 98okt faktycznie jest z orlenu na każdej stacji, natomiast Yelo pisał o paliwie 100okt Sheel V-power racing i to paliwo już nie jest z Orlenu i znacznie droższe niż zwykła 98 ale jakie ciągnie na takim paliwie
Gość KoDi2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja jeździłem na 95 z Orlenu w tą zimę (silnik 1.8) i wychodziło mi spalanie 11,5l/100km w mieście. Teraz leje na Shell'u i widze że więcej przejeźdze na tych samych litrach na Shell'u co na Orlenie...
kuredu Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja jeździłem na 95 z Orlenu w tą zimę (silnik 1.8) i wychodziło mi spalanie 11,5l/100km w mieście. Teraz leje na Shell'u i widze że więcej przejeźdze na tych samych litrach na Shell'u co na Orlenie... żeby porównać ilość km przejechanych na paliwie z różnych stacji to musiałbyś mieć identyczne warunki za każdym razem o to bardzo trudno. Najlepiej sprawdzić coś takiego na autostradzie ale nawet testując dzień po dniu możesz mieć drugiego dnia silny wiatr przeciwny do tego z dnia poprzedniego i cały test na marne.
Gość mmcv Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 98okt faktycznie jest z orlenu na każdej stacji, natomiast Yelo pisał o paliwie 100okt Sheel V-power racing i to paliwo już nie jest z Orlenu i znacznie droższe niż zwykła 98 ale jakie ciągnie na takim paliwie Moc w VPR nie wynika z d.liczby oktanowej a z dodatku uszlachetniaczy ktore poprawiaja wartosci energetyczne paliwa. Skoro silnik jest przystosowany do 95 to lanie 98 nie powinno zwiekszyc mocy bo wyzsza liczba oktanowa nie oznacza ze jest to mocniejsze paliwo, a wrecz przeciwnie... Chyba ze nasze podrabiane paliwa maja zawyzona l.oktanowa. :gwizdanie: i wtedy mamy efekt spalania stukowego ktory ani nie jest dobry dla silnika ani nie poprawi jego osiagow... Bo teoretycznie auto powinno zbierac sie lepiej na 95 niz 98 . Natomiast silnik lepiej sie bedzie zachowywal przy 98 - mozne pracowac ciszej i lagodniej bo to paliwo sie lepiej spala. [br]Dopisany: 26 Luty 2009, 20:17_________________________________________________ żeby porównać ilość km przejechanych na paliwie z różnych stacji to musiałbyś mieć identyczne warunki za każdym razem o to bardzo trudno. Najlepiej sprawdzić coś takiego na autostradzie ale nawet testując dzień po dniu możesz mieć drugiego dnia silny wiatr przeciwny do tego z dnia poprzedniego i cały test na marne. :good:
Yelo Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 Dodam może kilka rzeczy na temat rodzajów paliwa dostępnych na rynku (może nie o tym wątek, ale w końcu to paliwo spalamy ). 95 i 98, podobnie jak ON i wszystkie ON ultimate, Verva itd. są paliwami rafinowanymi w Polsce, dostarczanymi przez Orlen. Później poszczególne sieci stacji dodają swoje uszlachetniacze i sprzedają u siebie, więc paliwa na różnych stacjach się różnią, minimalnie. Natomiast VPR (Shell VPower Racing), to paliwo 100oktanowe, około 60gr na litrze droższe od 95. A u mnie okazuje się, że tańsze w ekspoalacji, ostatnio po mieście wynik 10,15l/100km. Jest to powtarzalne i sądzę, że nie zrezyzgnuję już z tego paliwa. VPR jest jedynym paliwem na polskim rynku, które jest sprowadzane w postaci gotowego paliwa. Podejrzewam, że to decyduje o jego jakości, nieprzypadkowo wiele firm przewozowych jeżdżąc przez Polskę stara się unikać tankowania u nas. Na wschodzie jest taniej, a na zachodzie lepiej. Wyższa liczba oktanowa paliwa, oznacza że trudniej je zapalić, ale czy determinuje obniżenie kaloryczności, nie jestem przekonany... Dodam może, że próbowałem różnych 95 i 98 wcześniej i na rzadnym z tych paliw nie mogłem się pozbyć spalania stukowego przy gwałtownym dodaniu gazu. Na VPR ani razu tego nie usłyszałem. Przyznam, że gdyby nie różnica w spalaniu, która rekompensuje mi wyższą cenę paliwa niemal w 100%, zapewne nie lałbym droższego paliwa. Chcę, żeby każdy miał możliwość wyboru we własnym zakresie, ze świadomością za i przeciw.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się