Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Spalanie, osiągi, ile km na baku ?


wojtas-audi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tasa (dojcze) 160-170km/h (skrzynia 5) 26L/273km (ok 9,5L) , Trasa (poland) ok 8,5L (trasa slask-bieszczady) sr.predkosc 100-120km (miejscami wolniej , miejscami szybciej) , Miasto - hmm niedkonca sprawdzone , ale zima ok 12,5L

Vmax - (dojcza , autobana) 250km/h na lekkim wzniesieniu i jeszcze szedl , wiec jest chyba mozliwosc zamknac licznik

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoim robię prawie 800 na całym baku na trasie to jest wynik pozdr :)

To masz 80l bak?

Ja takie osiągi nazywam na własne potrzeby "koliberki" :decayed::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz 80l bak?

Michałek, 8*7,2l=57,6l więc chyba coś źle przeliczyłeś z tym 80l bakiem :tongue4:

800km dotyczyło trasy, a nie miasta :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędna jazda potrafi bardzo znacząco zmniejszyć spalanie. A im większy silnik, tym większa różnica. Mój rekord z 5,4l motorem ponad 300KM, to 9,5l/100km. Tylko pytanie czy kolega twierdzi, że jechał oszczędnie, czy normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9TDI 75KM, moc podniesiona na 90KM

1000km na jednym baku (58 litrów zatankowałem).

Średnie spalanie 5,8l/100km.

Ja jeżdzę w tygodniu 200 km trasa i 100 km miasto.

Wydaje mi się że on za dużo pali o jakiś litr, ale podejrzewam że to przez te 15 KM więcej, dziś kupiłem filtr powietrza i wymienie może on blokuje.

Aha dodam tylko że nie wyłączam auta na 5-10 minut wolę jak sobie parkocze, np jak ide do sklepu to zostawiam go uruchomionego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9TDI 75KM, moc podniesiona na 90KM

1000km na jednym baku (58 litrów zatankowałem).

Średnie spalanie 5,8l/100km.

Ja jeżdzę w tygodniu 200 km trasa i 100 km miasto.

Wydaje mi się że on za dużo pali o jakiś litr, ale podejrzewam że to przez te 15 KM więcej, dziś kupiłem filtr powietrza i wymienie może on blokuje.

Aha dodam tylko że nie wyłączam auta na 5-10 minut wolę jak sobie parkocze, np jak ide do sklepu to zostawiam go uruchomionego.

tylko nie pisz pod którym sklepem bo możecie się już nie spotkac :gwizdanie:[br]Dopisany: 26 Luty 2009, 12:02_________________________________________________

W końcu dokładniej sprawdziłem różnicę w spalaniu i mój wybór jest dość jasny:

100% miasto ten sam styl, zazwyczaj spokojnie, niekiedy się śpieszę.

PB95 - 11,4l/100km

VPR - 10,3l/100km

Polecam przetestować :)

testowałem i różnicy nie zauważyłem, natomiast ostatnio hamuję silnikiem tak często jak to możliwe i jeszcze nie wyszło mi więcej niż 11L a czasami udaje się zejść do 9-9,5L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w zime niestety wzrosło spalanie w miescie i na trasie :embarrassed: Latem palił 6,7-7l, jesienią 7-7,3 a teraz to lekko powyzej 8L, dokładnie wyszło mi 8,16L/100km ale tez uczciwie musze przyznać ze w połowie wyjazdów silnik nie zdąży sie dogrzać nawet do 90st C. Trasa latem to 5,6-6L a teraz 6,2-6,5L :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie pisz pod którym sklepem bo możecie się już nie spotkac :gwizdanie:

Hehe, spokojnie jak odchodzę to zamykam z pilota. A jak ktoś by rozbił szybę i chciał odjechać to mu się nie uda, posiadam na pilocie przycisk unieruchamiający auto, mało tego jak auto traci zasięg z pilotem samo się blokuje. Troche to kosztowało, ale i tak mniej niż AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu dokładniej sprawdziłem różnicę w spalaniu i mój wybór jest dość jasny:

100% miasto ten sam styl, zazwyczaj spokojnie, niekiedy się śpieszę.

PB95 - 11,4l/100km

VPR - 10,3l/100km

Polecam przetestować :)

testowałem i różnicy nie zauważyłem, natomiast ostatnio hamuję silnikiem tak często jak to możliwe i jeszcze nie wyszło mi więcej niż 11L a czasami udaje się zejść do 9-9,5L.

hmm z tym vpr to ciekawa sprawa ... teoretycznie liczba oktanowa(a wydaje mi sie ze w vpr wynosi 98) mowi o odpornosci na spalanie stukowe (niekontrolowany samozaplon), ale im wieksza tym mniejsza wartosc energetyczna, wiec mocy po vpr raczej nie przybedzie - jak niektorzy twierdza. Co do mniejszego zuzycia paliwa cos wtym moze jest (lepiej sie mieszanka spala w wyniku zaplonu) - ciezko to sprawdzic bo nikt nie jezdzi tak samo caly czas i te 0.5l moze byc wynikiem ciezszej nogi, pamietajmy tez ze dystrybutory oszukuja wiec ciezko dokonca taka roznice wyliczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak tam teoria ale ja lałem na BP .. pojechałem raz na Shella VP i różnica była taka że trudno zaprzeczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystrybutory oszukują??

Hmy, a to może dlatego mi wyszło spalanie 5,8l. Bo ostatnio zatankowałem 58 litrów za jednym zamachem, zdążyła się zapalić kontrolka od paliwa (jak zrobiłem 10 km od momentu zapalenia się kontrolki to wszystko). Ile zostaje w baku po zapaleniu się kontrolki?? Ja sobie wyliczyłem że ok 5 litrów, bo 62-58=4, a bak ma chyba 62, no ale ten litr może się gdzieś tam upchnie, więc 5 litrów na rezerwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystrybutory oszukują??

Hmy, a to może dlatego mi wyszło spalanie 5,8l. Bo ostatnio zatankowałem 58 litrów za jednym zamachem, zdążyła się zapalić kontrolka od paliwa (jak zrobiłem 10 km od momentu zapalenia się kontrolki to wszystko). Ile zostaje w baku po zapaleniu się kontrolki?? Ja sobie wyliczyłem że ok 5 litrów, bo 62-58=4, a bak ma chyba 62, no ale ten litr może się gdzieś tam upchnie, więc 5 litrów na rezerwę.

jasne ze przeklamuja a nie ??? Kiedys badano stacje 50-100 ml +- jest chyba dopuszczalne. Pamietam ze byla stacja ktora szyla na 250ml co oznacza ze po 20l mamy w baku 15l... oczywiscie to ekstremum ale przy 50 l napewno jest jakas roznica o ten litry czy dwa. Dodatkowo lejemy pod korek czy jak odbije pistolet, bo paliwo lubi sie spienic i pistolet moze odbic wczesniej :gwizdanie: . Dlatego co by nie mowic takie wyliczenia nie sa az tak doklande.

p.s. Shell czy BP chyba i tak maja paliwo z Orlenu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. Shell czy BP chyba i tak maja paliwo z Orlenu...

98okt faktycznie jest z orlenu na każdej stacji, natomiast Yelo pisał o paliwie 100okt Sheel V-power racing i to paliwo już nie jest z Orlenu i znacznie droższe niż zwykła 98 ale jakie ciągnie na takim paliwie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KoDi2009

Ja jeździłem na 95 z Orlenu w tą zimę (silnik 1.8) i wychodziło mi spalanie 11,5l/100km w mieście. Teraz leje na Shell'u i widze że więcej przejeźdze na tych samych litrach na Shell'u co na Orlenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na 95 z Orlenu w tą zimę (silnik 1.8) i wychodziło mi spalanie 11,5l/100km w mieście. Teraz leje na Shell'u i widze że więcej przejeźdze na tych samych litrach na Shell'u co na Orlenie...

żeby porównać ilość km przejechanych na paliwie z różnych stacji to musiałbyś mieć identyczne warunki za każdym razem o to bardzo trudno. Najlepiej sprawdzić coś takiego na autostradzie ale nawet testując dzień po dniu możesz mieć drugiego dnia silny wiatr przeciwny do tego z dnia poprzedniego i cały test na marne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98okt faktycznie jest z orlenu na każdej stacji, natomiast Yelo pisał o paliwie 100okt Sheel V-power racing i to paliwo już nie jest z Orlenu i znacznie droższe niż zwykła 98 ale jakie ciągnie na takim paliwie :naughty:

Moc w VPR nie wynika z d.liczby oktanowej a z dodatku uszlachetniaczy ktore poprawiaja wartosci energetyczne paliwa.

Skoro silnik jest przystosowany do 95 to lanie 98 nie powinno zwiekszyc mocy bo wyzsza liczba oktanowa nie oznacza ze jest to mocniejsze paliwo, a wrecz przeciwnie...

Chyba ze nasze podrabiane paliwa maja zawyzona l.oktanowa. :gwizdanie: i wtedy mamy efekt spalania stukowego ktory ani nie jest dobry dla silnika ani nie poprawi jego osiagow...

Bo teoretycznie auto powinno zbierac sie lepiej na 95 niz 98 .

Natomiast silnik lepiej sie bedzie zachowywal przy 98 - mozne pracowac ciszej i lagodniej bo to paliwo sie lepiej spala. [br]Dopisany: 26 Luty 2009, 20:17_________________________________________________

żeby porównać ilość km przejechanych na paliwie z różnych stacji to musiałbyś mieć identyczne warunki za każdym razem o to bardzo trudno. Najlepiej sprawdzić coś takiego na autostradzie ale nawet testując dzień po dniu możesz mieć drugiego dnia silny wiatr przeciwny do tego z dnia poprzedniego i cały test na marne.

:good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam może kilka rzeczy na temat rodzajów paliwa dostępnych na rynku (może nie o tym wątek, ale w końcu to paliwo spalamy :tongue4: ).

95 i 98, podobnie jak ON i wszystkie ON ultimate, Verva itd. są paliwami rafinowanymi w Polsce, dostarczanymi przez Orlen. Później poszczególne sieci stacji dodają swoje uszlachetniacze i sprzedają u siebie, więc paliwa na różnych stacjach się różnią, minimalnie.

Natomiast VPR (Shell VPower Racing), to paliwo 100oktanowe, około 60gr na litrze droższe od 95. A u mnie okazuje się, że tańsze w ekspoalacji, ostatnio po mieście wynik 10,15l/100km. Jest to powtarzalne i sądzę, że nie zrezyzgnuję już z tego paliwa.

VPR jest jedynym paliwem na polskim rynku, które jest sprowadzane w postaci gotowego paliwa. Podejrzewam, że to decyduje o jego jakości, nieprzypadkowo wiele firm przewozowych jeżdżąc przez Polskę stara się unikać tankowania u nas. Na wschodzie jest taniej, a na zachodzie lepiej.

Wyższa liczba oktanowa paliwa, oznacza że trudniej je zapalić, ale czy determinuje obniżenie kaloryczności, nie jestem przekonany...

Dodam może, że próbowałem różnych 95 i 98 wcześniej i na rzadnym z tych paliw nie mogłem się pozbyć spalania stukowego przy gwałtownym dodaniu gazu. Na VPR ani razu tego nie usłyszałem.

Przyznam, że gdyby nie różnica w spalaniu, która rekompensuje mi wyższą cenę paliwa niemal w 100%, zapewne nie lałbym droższego paliwa. Chcę, żeby każdy miał możliwość wyboru we własnym zakresie, ze świadomością za i przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...