Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Diagnostyka skrzyni Multitronic od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

myślisz że zmiana oleju pomoże na lekkie szarpanie przy ruszaniu?



Jest OK.

dzięki wielkie

Opublikowano

Jeśli już to na krótko dzięki polepszeniu parametrów oleju z uwagi na jego wymianę. Trudno powiedzieć - gdybym mógł się przejechać powiedziałbym więcej.

Opublikowano

Witam mam problem z moja skrzynią koledzy. Szukałem na forum ale nic podobnego nie znalazłem albo źle szukałem... A więc do rzeczy, jadąc na "D" przy 1400obr/min faluja do 1600obr/min obrotomierz i takie dziwne uczucie gdyby chciał zmienić bieg ale nie może, druga sprawa to szarpanie przy spokojnej jeździe tak przy 2300obr/min jak by bieg wyskakiwal i wskakiwal niewiem jak to jaśniej określić może ktoś zrozumie i miał podobne zdarzenie... Proszę o pomoc dzięki z góry!

Opublikowano

Z bardzo podobna sprawa napisalem do Bart s...to podobno specjalista...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Opublikowano

Witam

Poszukuje zaufanego i sprawdzonego serwisu do Audi tak żeby znali się na rzeczy i na skrzyniach automatycznych multitronic. Audi A4 B6 2003r 1.9TDi.

Serwis mnie interesuje w okolicach Siedlec, Białej Podlaskiej, Sokołowa Podlaskiego, ewentualnie okolice do 50km od tych miejscowości. Sprawa pilna !!!!

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Jestem nowy na forum z góry przepraszam, jeśli już jest gdzieś taki problem, ale niestety go nie znalazłem.

Ostatnio napotkałem na problemy z multitronikiem kopiłem skrzynie GEB z uszkodzonym wałkiem wariatorem wejściowym (zerwany wielowypust na czujniku momentu), wymieniłem. Ta skrzynia ma niby przebieg 220tys km, moja miała niby 260tys km, ale na bank cofany

Zamontowałem i wyskakuje mi błąd:

18151 - Clutch Slip Monitoring: Signal too Large

P1743 - 35-10 - - - Intermittent

Wymieniłem sprzęgło z mojej starej skrzyni, sprawdziłem uszczelnienia dla tłoków i niestety to samo.

Adaptacje zrobione zapisane na poziomie 275mA przód i 230mA tył. Auto po pojawieniu się trybu awaryjnego czytaj błędu nie reaguje na pedał przyspieszenia.

Niestety olej przelałem z mojej skrzyni był wymieniony 2000km temu.

Zapisałem trochę logów, ale muszę je przenieść później dołączę.

Logi które wydawały mi się istotne: https://megawrzuta.pl/download/ad47c668f5bfceff1832a871cb53421f.html

Edytowane przez <<andrzej>>
Opublikowano

Panowie,odświeżam temat. mam problem z 3.0tdi z tiptronikiem, auto do 3 biegu jedzie normalnie, potem zaczyna szwankowac przy wruzceniu 4 biegu az wpada w tryb awaryjny, wczesniej potrafil sobie dodac gazu miedzy 3-4 biegu

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie,odświeżam temat. mam problem z 3.0tdi z tiptronikiem, auto do 3 biegu jedzie normalnie, potem zaczyna szwankowac przy wruzceniu 4 biegu az wpada w tryb awaryjny, wczesniej potrafil sobie dodac gazu miedzy 3-4 biegu

Kolego tutaj jest temat dotyczący skrzyni Multitronic, a nie Tiptronic.

Opublikowano (edytowane)

Witam Koledzy

Poprosze o analize logow:

20:48:53 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings)
0.295 A Forward clutch adaptation curve
ADP. Run Adaptation from Stop behavior
57.0°C Transmission Fluid Temp
15.0 Nm Specified Clutch Value
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans (8E4 910 155 A)

20:49:04 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings)
0.295 A Reverse clutch adaptation curve
ADP. Run Adaptation from Stop bahaior
57.0°C Transmission Fluid Temp
15.0 Nm Specified Clutch Value

20:49:04 Group 012: Solenoid current draw (TEST)
0.780 A Undoc
0.560 A Undoc
0.295 A Undoc
Undoc

20:49:04 Group 013: Clutch pressure - Temperatures
0.00 bar Clutch Pressure
0.30 bar MF Pressure
57.0°C Transmission Fluid Temp
84.0°C Coolant Temp
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
20:49:12 Group 014: Solenoid current
0.295 A Undoc
0.560 A Undoc
0.295 A Undoc
0.645 A Undoc

20:49:12 Group 015: Solenoid current and pressure
0.135 A Undoc
0.950 A Undoc
2.50 bar Undoc
1.90 bar Undoc

20:49:12 Group 016: Undoc
12.21 Undoc
1.99 Undoc
113.0 Undoc
11.85 Undoc
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
20:49:18 Group 017: Clutch (1) Diagostics (READ NOTES)
0.0° TPS Output 0 to 100%
840 /min Engine RPM
6.0 Nm Actual Engine Torque Nm
15.0 Nm Specified clutch torque (clutch 1)

20:49:18 Group 018: Torque
4.50 bar Undoc
15.0 Nm Undoc
1.60 bar Undoc
0.325 A Undoc

20:49:18 Group 019: Pressure
4.50 bar Undoc
0.265 A Undoc
Compr.OFF Undoc
Undoc
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Dodam ze na cieplym siniku przy pretkosci 15/20km jakby przy przejsciu z biegu 1 na 2 czuc leciutkie szarpniecie , przy konkretnym nagrzaniu (tresa 190km/h) slychac delikatnie metaliczny dzwiek "grzechot" czy mozliwe ze ATFu jest zamalo , dodam ze mam przebieg 235Kkma czyli jestem tuz przed wymianą.

Z gory dzieki !

Edytowane przez Maszczu
Opublikowano

Witam Koledzy

Poprosze o analize logow:

20:48:53 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.295 A Forward clutch adaptation curve

ADP. Run Adaptation from Stop behavior

57.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans (8E4 910 155 A)

20:49:04 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.295 A Reverse clutch adaptation curve

ADP. Run Adaptation from Stop bahaior

57.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

20:49:04 Group 012: Solenoid current draw (TEST)

0.780 A Undoc

0.560 A Undoc

0.295 A Undoc

Undoc

20:49:04 Group 013: Clutch pressure - Temperatures

0.00 bar Clutch Pressure

0.30 bar MF Pressure

57.0°C Transmission Fluid Temp

84.0°C Coolant Temp

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

20:49:12 Group 014: Solenoid current

0.295 A Undoc

0.560 A Undoc

0.295 A Undoc

0.645 A Undoc

20:49:12 Group 015: Solenoid current and pressure

0.135 A Undoc

0.950 A Undoc

2.50 bar Undoc

1.90 bar Undoc

20:49:12 Group 016: Undoc

12.21 Undoc

1.99 Undoc

113.0 Undoc

11.85 Undoc

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

20:49:18 Group 017: Clutch (1) Diagostics (READ NOTES)

0.0° TPS Output 0 to 100%

840 /min Engine RPM

6.0 Nm Actual Engine Torque Nm

15.0 Nm Specified clutch torque (clutch 1)

20:49:18 Group 018: Torque

4.50 bar Undoc

15.0 Nm Undoc

1.60 bar Undoc

0.325 A Undoc

20:49:18 Group 019: Pressure

4.50 bar Undoc

0.265 A Undoc

Compr.OFF Undoc

Undoc

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Dodam ze na cieplym siniku przy pretkosci 15/20km jakby przy przejsciu z biegu 1 na 2 czuc leciutkie szarpniecie , przy konkretnym nagrzaniu (tresa 190km/h) slychac delikatnie metaliczny dzwiek "grzechot" czy mozliwe ze ATFu jest zamalo , dodam ze mam przebieg 235Kkma czyli jestem tuz przed wymianą.

Z gory dzieki !

Opisany grzechot nie musi być ze skrzyni. Raczej wątpię aby miało to związek z ilością oleju w skrzyni... Jak masz ochotę to wpadaj. Wymienimy olej i będę mógł sprawdzić objaw przy 15/20.

Opublikowano

Witam Koledzy

Poprosze o analize logow:

20:48:53 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.295 A Forward clutch adaptation curve

ADP. Run Adaptation from Stop behavior

57.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans (8E4 910 155 A)

20:49:04 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings)

0.295 A Reverse clutch adaptation curve

ADP. Run Adaptation from Stop bahaior

57.0°C Transmission Fluid Temp

15.0 Nm Specified Clutch Value

20:49:04 Group 012: Solenoid current draw (TEST)

0.780 A Undoc

0.560 A Undoc

0.295 A Undoc

Undoc

20:49:04 Group 013: Clutch pressure - Temperatures

0.00 bar Clutch Pressure

0.30 bar MF Pressure

57.0°C Transmission Fluid Temp

84.0°C Coolant Temp

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

20:49:12 Group 014: Solenoid current

0.295 A Undoc

0.560 A Undoc

0.295 A Undoc

0.645 A Undoc

20:49:12 Group 015: Solenoid current and pressure

0.135 A Undoc

0.950 A Undoc

2.50 bar Undoc

1.90 bar Undoc

20:49:12 Group 016: Undoc

12.21 Undoc

1.99 Undoc

113.0 Undoc

11.85 Undoc

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

20:49:18 Group 017: Clutch (1) Diagostics (READ NOTES)

0.0° TPS Output 0 to 100%

840 /min Engine RPM

6.0 Nm Actual Engine Torque Nm

15.0 Nm Specified clutch torque (clutch 1)

20:49:18 Group 018: Torque

4.50 bar Undoc

15.0 Nm Undoc

1.60 bar Undoc

0.325 A Undoc

20:49:18 Group 019: Pressure

4.50 bar Undoc

0.265 A Undoc

Compr.OFF Undoc

Undoc

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Dodam ze na cieplym siniku przy pretkosci 15/20km jakby przy przejsciu z biegu 1 na 2 czuc leciutkie szarpniecie , przy konkretnym nagrzaniu (tresa 190km/h) slychac delikatnie metaliczny dzwiek "grzechot" czy mozliwe ze ATFu jest zamalo , dodam ze mam przebieg 235Kkma czyli jestem tuz przed wymianą.

Z gory dzieki !

Opisany grzechot nie musi być ze skrzyni. Raczej wątpię aby miało to związek z ilością oleju w skrzyni... Jak masz ochotę to wpadaj. Wymienimy olej i będę mógł sprawdzić objaw przy 15/20.

OK. dzieki Bart ! Odezwe sie to jakos sie umowimy, najlepiej pasowalo by mi odwiedzic WLKP miedzy sw a nowym rokiem, jestes wtedy na miejscu ?

Odnosnie logow to jak to Twoim fachowym okiem wyglada, jest ok ?

Opublikowano

Będę na miejscu. Bloki OK.

Opublikowano (edytowane)

Będę na miejscu. Bloki OK.

Bart pasuje Ci czwartek 29 Grudnia ? Zona moja ma wtedy wolne i bedzie mogla odebrac dziecko ze złobka, to jedyny dzien kiedy mogłbym porzyjechac na diag + wymiane oliwy.

Pozdro!

Edytowane przez Maszczu
Opublikowano

OK

Opublikowano

Panowie wrocilem dzisiaj od Bartka , co moge powiedziec to ze nie mam zadnych pytan!. Batrek to poprostu profesionalista i pasionat !

Bartek , jeszcze raz dzieki za wszystko i pozostajemy w kontakcie ! :hi:

Opublikowano

Panowie wrocilem dzisiaj od Bartka , co moge powiedziec to ze nie mam zadnych pytan!. Batrek to poprostu profesionalista i pasionat !

Bartek , jeszcze raz dzieki za wszystko i pozostajemy w kontakcie ! :hi:

Proszę Cię bardzo ;) Bezawaryjności!

Opublikowano

Witam mam problem z skrzynią multitronic w moim aucie.Problem polega na tym ze autko w trybie D zmienia biegi na niskich obrotach,szarpie i skaczą obroty o 100 w góre i dól przy predkosci np 70-80kmh powyzej 100kmh tego problemu nie ma,przy predkosci 80kmh auto w trybie D jedzie juz na 6 biegu ale tylko na rozgrzanym silniku na zimnym dziala prawidlowo jesli wcisne ponad 50% gazu na rozgrzanym silniku to tego problemu nie ma.Przy zmianie biegów w trybie tiptronic okolo 2000tys obrotów auto zmienia biegi plynnie czy cieple czy zimne.Prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu usmiech.gif

Audi a4 b6 Avant 2.5tdi 163km 2002r Multitronic 240000Km.

Opublikowano

Temat działa! :banan::banan::banan:

Opublikowano

Witam, widzę dawno nikt nie pisał w tym temacie:-/

otoz- nigdzie nie znajduje podobnego problemu a może ktoś naprowadzi mnie na rozwiązanie:

a4 b6 avf, multi- 230000 km przelot autentyczny.

auto mam do trzech miesięcy.

stalo kilka miesięcy z padniętym aku- po włożeniu nowego( po miesiącu) zrobiona adaptacja skrzyni kts'em

bledow brak w sterowniku skrzyni- na zegarach nic nie pulsuje żadne symbole- itd

problem- zazwyczaj na zimnym bądź po postoju  conajmniej 4h występuje szarpnięcie przy zatrzymaniu- tak z prędkości 10km/h do zera.

jakby nie wysprzeglilo.

zazwyczaj potem po puszczeniu hamulca rusza normalnie ale zdarzy się ze nie- wciśnięcie gazu nie pomaga- obroty nie rosną- jakby go dusiło- raz nawet zgasł.

radze sobie z tym tak ze przełączę na "P" dwa trzy razy, wrzucam "D" i auto rusza normalnie.

poza tym skrzynia nie daje innych niepokojących objawów zużycia...

olej wymieniony 5000km temu- nie był tragiczny- bez opiłków- przed wymiana te objawy tez występowały.

powaznie zastanawiam się nad przekładka na manual.

co powiecie?

probowac naprawiać cokolwiek czy kompletować teile pod przekładkę?

Opublikowano

Witam. Potrzebuje diagnozy do mojego multitronika. Otóż po wymianie oleju nasilił mi się wyciek z uszczelniacza półosi lewej. Olej wymieniałem z 3 tyg temu. Wymieniałem bo nie wiem kiedy był wcześniej wymieniany no i skrzynia przy niskich obrotach podbijała obroty przy wolnym przyspieszaniu. Powyzej 2 tyś obrotów było ok. No i przy zmianie biegów na niskich obrotach sobie szarpnęła. Po wymianie oleju przeszło w 90% ale teraz wróciło ale nie tak bardzo jak wcześniej. Podejrzewam ze jest juz mniej oleju.  No i adaptacji nie robiłem bo nie widziałem że przy każdej wymianie oleju trzeba robić :-/ Moje pytanie jest takie czy zna ktoś numery uszczelniacza tej półosi i czy go trudno wymienić. Skrzynia jest z 2002 roku oznaczeń nie znam dokładnych. No i jak trzeba zrobić prawidłową adaptację. Wiem ze oleju musi być podobno przy adaptacji koło 60 stopni i po zakończonej adaptacji trzeba przejechać około 30km bez wyłączania auta. Dodam że teraz na zimnej skrzyni wszytko jest ok czyli tak około 5 km. Zaczyna szarpać i podbijać obroty po tych 5km. Nic nie szarpie i nie podbija gdy olej sie rozgrzeje i ma temperature roboczą. Możliwe że łańcuch się rozciagnął :-( Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakieś wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...