lukirks83 Opublikowano 9 Lipca 2016 Opublikowano 9 Lipca 2016 myślisz że zmiana oleju pomoże na lekkie szarpanie przy ruszaniu? A co powiesz na temat tej skrzyni,czy według parametrów jest ok??http://www.directupload.net/file/d/4411/ybhxulp5_png.htmhttp://www.directupload.net/file/d/4411/vqfgxt3u_png.htm Jest OK. dzięki wielkie
Bart-S Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Opublikowano 9 Lipca 2016 Jeśli już to na krótko dzięki polepszeniu parametrów oleju z uwagi na jego wymianę. Trudno powiedzieć - gdybym mógł się przejechać powiedziałbym więcej.
pr3m1um Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Witam mam problem z moja skrzynią koledzy. Szukałem na forum ale nic podobnego nie znalazłem albo źle szukałem... A więc do rzeczy, jadąc na "D" przy 1400obr/min faluja do 1600obr/min obrotomierz i takie dziwne uczucie gdyby chciał zmienić bieg ale nie może, druga sprawa to szarpanie przy spokojnej jeździe tak przy 2300obr/min jak by bieg wyskakiwal i wskakiwal niewiem jak to jaśniej określić może ktoś zrozumie i miał podobne zdarzenie... Proszę o pomoc dzięki z góry!
krysti191 Opublikowano 27 Lipca 2016 Opublikowano 27 Lipca 2016 Z bardzo podobna sprawa napisalem do Bart s...to podobno specjalista... Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
BOGUM86 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Witam Poszukuje zaufanego i sprawdzonego serwisu do Audi tak żeby znali się na rzeczy i na skrzyniach automatycznych multitronic. Audi A4 B6 2003r 1.9TDi. Serwis mnie interesuje w okolicach Siedlec, Białej Podlaskiej, Sokołowa Podlaskiego, ewentualnie okolice do 50km od tych miejscowości. Sprawa pilna !!!!
<<andrzej>> Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Witam, Jestem nowy na forum z góry przepraszam, jeśli już jest gdzieś taki problem, ale niestety go nie znalazłem. Ostatnio napotkałem na problemy z multitronikiem kopiłem skrzynie GEB z uszkodzonym wałkiem wariatorem wejściowym (zerwany wielowypust na czujniku momentu), wymieniłem. Ta skrzynia ma niby przebieg 220tys km, moja miała niby 260tys km, ale na bank cofany Zamontowałem i wyskakuje mi błąd: 18151 - Clutch Slip Monitoring: Signal too Large P1743 - 35-10 - - - Intermittent Wymieniłem sprzęgło z mojej starej skrzyni, sprawdziłem uszczelnienia dla tłoków i niestety to samo. Adaptacje zrobione zapisane na poziomie 275mA przód i 230mA tył. Auto po pojawieniu się trybu awaryjnego czytaj błędu nie reaguje na pedał przyspieszenia. Niestety olej przelałem z mojej skrzyni był wymieniony 2000km temu. Zapisałem trochę logów, ale muszę je przenieść później dołączę. Logi które wydawały mi się istotne: https://megawrzuta.pl/download/ad47c668f5bfceff1832a871cb53421f.html Edytowane 11 Września 2016 przez <<andrzej>>
Audi_a4_4x4 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Panowie,odświeżam temat. mam problem z 3.0tdi z tiptronikiem, auto do 3 biegu jedzie normalnie, potem zaczyna szwankowac przy wruzceniu 4 biegu az wpada w tryb awaryjny, wczesniej potrafil sobie dodac gazu miedzy 3-4 biegu 1
MaTeo85 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Panowie,odświeżam temat. mam problem z 3.0tdi z tiptronikiem, auto do 3 biegu jedzie normalnie, potem zaczyna szwankowac przy wruzceniu 4 biegu az wpada w tryb awaryjny, wczesniej potrafil sobie dodac gazu miedzy 3-4 biegu Kolego tutaj jest temat dotyczący skrzyni Multitronic, a nie Tiptronic.
Maszczu Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) Witam Koledzy Poprosze o analize logow: 20:48:53 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings) 0.295 A Forward clutch adaptation curve ADP. Run Adaptation from Stop behavior 57.0°C Transmission Fluid Temp 15.0 Nm Specified Clutch Value---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E4 910 155 A)20:49:04 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings) 0.295 A Reverse clutch adaptation curve ADP. Run Adaptation from Stop bahaior 57.0°C Transmission Fluid Temp 15.0 Nm Specified Clutch Value20:49:04 Group 012: Solenoid current draw (TEST) 0.780 A Undoc 0.560 A Undoc 0.295 A Undoc Undoc20:49:04 Group 013: Clutch pressure - Temperatures 0.00 bar Clutch Pressure 0.30 bar MF Pressure 57.0°C Transmission Fluid Temp 84.0°C Coolant Temp----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------20:49:12 Group 014: Solenoid current 0.295 A Undoc 0.560 A Undoc 0.295 A Undoc 0.645 A Undoc20:49:12 Group 015: Solenoid current and pressure 0.135 A Undoc 0.950 A Undoc 2.50 bar Undoc 1.90 bar Undoc20:49:12 Group 016: Undoc 12.21 Undoc 1.99 Undoc 113.0 Undoc 11.85 Undoc----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------20:49:18 Group 017: Clutch (1) Diagostics (READ NOTES) 0.0° TPS Output 0 to 100% 840 /min Engine RPM 6.0 Nm Actual Engine Torque Nm 15.0 Nm Specified clutch torque (clutch 1)20:49:18 Group 018: Torque 4.50 bar Undoc 15.0 Nm Undoc 1.60 bar Undoc 0.325 A Undoc 20:49:18 Group 019: Pressure 4.50 bar Undoc 0.265 A Undoc Compr.OFF Undoc Undoc---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dodam ze na cieplym siniku przy pretkosci 15/20km jakby przy przejsciu z biegu 1 na 2 czuc leciutkie szarpniecie , przy konkretnym nagrzaniu (tresa 190km/h) slychac delikatnie metaliczny dzwiek "grzechot" czy mozliwe ze ATFu jest zamalo , dodam ze mam przebieg 235Kkma czyli jestem tuz przed wymianą. Z gory dzieki ! Edytowane 1 Grudnia 2016 przez Maszczu
Bart-S Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2016 Witam Koledzy Poprosze o analize logow: 20:48:53 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings) 0.295 A Forward clutch adaptation curve ADP. Run Adaptation from Stop behavior 57.0°C Transmission Fluid Temp 15.0 Nm Specified Clutch Value -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E4 910 155 A) 20:49:04 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings) 0.295 A Reverse clutch adaptation curve ADP. Run Adaptation from Stop bahaior 57.0°C Transmission Fluid Temp 15.0 Nm Specified Clutch Value 20:49:04 Group 012: Solenoid current draw (TEST) 0.780 A Undoc 0.560 A Undoc 0.295 A Undoc Undoc 20:49:04 Group 013: Clutch pressure - Temperatures 0.00 bar Clutch Pressure 0.30 bar MF Pressure 57.0°C Transmission Fluid Temp 84.0°C Coolant Temp -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- 20:49:12 Group 014: Solenoid current 0.295 A Undoc 0.560 A Undoc 0.295 A Undoc 0.645 A Undoc 20:49:12 Group 015: Solenoid current and pressure 0.135 A Undoc 0.950 A Undoc 2.50 bar Undoc 1.90 bar Undoc 20:49:12 Group 016: Undoc 12.21 Undoc 1.99 Undoc 113.0 Undoc 11.85 Undoc -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- 20:49:18 Group 017: Clutch (1) Diagostics (READ NOTES) 0.0° TPS Output 0 to 100% 840 /min Engine RPM 6.0 Nm Actual Engine Torque Nm 15.0 Nm Specified clutch torque (clutch 1) 20:49:18 Group 018: Torque 4.50 bar Undoc 15.0 Nm Undoc 1.60 bar Undoc 0.325 A Undoc 20:49:18 Group 019: Pressure 4.50 bar Undoc 0.265 A Undoc Compr.OFF Undoc Undoc -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Dodam ze na cieplym siniku przy pretkosci 15/20km jakby przy przejsciu z biegu 1 na 2 czuc leciutkie szarpniecie , przy konkretnym nagrzaniu (tresa 190km/h) slychac delikatnie metaliczny dzwiek "grzechot" czy mozliwe ze ATFu jest zamalo , dodam ze mam przebieg 235Kkma czyli jestem tuz przed wymianą. Z gory dzieki ! Opisany grzechot nie musi być ze skrzyni. Raczej wątpię aby miało to związek z ilością oleju w skrzyni... Jak masz ochotę to wpadaj. Wymienimy olej i będę mógł sprawdzić objaw przy 15/20.
Maszczu Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Witam Koledzy Poprosze o analize logow: 20:48:53 Group 010: Clutch Adaptations (Basic Settings) 0.295 A Forward clutch adaptation curve ADP. Run Adaptation from Stop behavior 57.0°C Transmission Fluid Temp 15.0 Nm Specified Clutch Value -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (8E4 910 155 A) 20:49:04 Group 011: Clutch Adaptations (Basic Settings) 0.295 A Reverse clutch adaptation curve ADP. Run Adaptation from Stop bahaior 57.0°C Transmission Fluid Temp 15.0 Nm Specified Clutch Value 20:49:04 Group 012: Solenoid current draw (TEST) 0.780 A Undoc 0.560 A Undoc 0.295 A Undoc Undoc 20:49:04 Group 013: Clutch pressure - Temperatures 0.00 bar Clutch Pressure 0.30 bar MF Pressure 57.0°C Transmission Fluid Temp 84.0°C Coolant Temp -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- 20:49:12 Group 014: Solenoid current 0.295 A Undoc 0.560 A Undoc 0.295 A Undoc 0.645 A Undoc 20:49:12 Group 015: Solenoid current and pressure 0.135 A Undoc 0.950 A Undoc 2.50 bar Undoc 1.90 bar Undoc 20:49:12 Group 016: Undoc 12.21 Undoc 1.99 Undoc 113.0 Undoc 11.85 Undoc -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- 20:49:18 Group 017: Clutch (1) Diagostics (READ NOTES) 0.0° TPS Output 0 to 100% 840 /min Engine RPM 6.0 Nm Actual Engine Torque Nm 15.0 Nm Specified clutch torque (clutch 1) 20:49:18 Group 018: Torque 4.50 bar Undoc 15.0 Nm Undoc 1.60 bar Undoc 0.325 A Undoc 20:49:18 Group 019: Pressure 4.50 bar Undoc 0.265 A Undoc Compr.OFF Undoc Undoc -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Dodam ze na cieplym siniku przy pretkosci 15/20km jakby przy przejsciu z biegu 1 na 2 czuc leciutkie szarpniecie , przy konkretnym nagrzaniu (tresa 190km/h) slychac delikatnie metaliczny dzwiek "grzechot" czy mozliwe ze ATFu jest zamalo , dodam ze mam przebieg 235Kkma czyli jestem tuz przed wymianą. Z gory dzieki ! Opisany grzechot nie musi być ze skrzyni. Raczej wątpię aby miało to związek z ilością oleju w skrzyni... Jak masz ochotę to wpadaj. Wymienimy olej i będę mógł sprawdzić objaw przy 15/20. OK. dzieki Bart ! Odezwe sie to jakos sie umowimy, najlepiej pasowalo by mi odwiedzic WLKP miedzy sw a nowym rokiem, jestes wtedy na miejscu ? Odnosnie logow to jak to Twoim fachowym okiem wyglada, jest ok ?
Maszczu Opublikowano 17 Grudnia 2016 Opublikowano 17 Grudnia 2016 (edytowane) Będę na miejscu. Bloki OK. Bart pasuje Ci czwartek 29 Grudnia ? Zona moja ma wtedy wolne i bedzie mogla odebrac dziecko ze złobka, to jedyny dzien kiedy mogłbym porzyjechac na diag + wymiane oliwy. Pozdro! Edytowane 17 Grudnia 2016 przez Maszczu
Maszczu Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Panowie wrocilem dzisiaj od Bartka , co moge powiedziec to ze nie mam zadnych pytan!. Batrek to poprostu profesionalista i pasionat ! Bartek , jeszcze raz dzieki za wszystko i pozostajemy w kontakcie !
Bart-S Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2016 Panowie wrocilem dzisiaj od Bartka , co moge powiedziec to ze nie mam zadnych pytan!. Batrek to poprostu profesionalista i pasionat ! Bartek , jeszcze raz dzieki za wszystko i pozostajemy w kontakcie ! Proszę Cię bardzo Bezawaryjności!
tomek1010 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Witam mam problem z skrzynią multitronic w moim aucie.Problem polega na tym ze autko w trybie D zmienia biegi na niskich obrotach,szarpie i skaczą obroty o 100 w góre i dól przy predkosci np 70-80kmh powyzej 100kmh tego problemu nie ma,przy predkosci 80kmh auto w trybie D jedzie juz na 6 biegu ale tylko na rozgrzanym silniku na zimnym dziala prawidlowo jesli wcisne ponad 50% gazu na rozgrzanym silniku to tego problemu nie ma.Przy zmianie biegów w trybie tiptronic okolo 2000tys obrotów auto zmienia biegi plynnie czy cieple czy zimne.Prosze o pomoc w rozwiazaniu tego problemu Audi a4 b6 Avant 2.5tdi 163km 2002r Multitronic 240000Km.
Łukaszbl Opublikowano 21 Września 2017 Opublikowano 21 Września 2017 Witam, widzę dawno nikt nie pisał w tym temacie:-/ otoz- nigdzie nie znajduje podobnego problemu a może ktoś naprowadzi mnie na rozwiązanie: a4 b6 avf, multi- 230000 km przelot autentyczny. auto mam do trzech miesięcy. stalo kilka miesięcy z padniętym aku- po włożeniu nowego( po miesiącu) zrobiona adaptacja skrzyni kts'em bledow brak w sterowniku skrzyni- na zegarach nic nie pulsuje żadne symbole- itd problem- zazwyczaj na zimnym bądź po postoju conajmniej 4h występuje szarpnięcie przy zatrzymaniu- tak z prędkości 10km/h do zera. jakby nie wysprzeglilo. zazwyczaj potem po puszczeniu hamulca rusza normalnie ale zdarzy się ze nie- wciśnięcie gazu nie pomaga- obroty nie rosną- jakby go dusiło- raz nawet zgasł. radze sobie z tym tak ze przełączę na "P" dwa trzy razy, wrzucam "D" i auto rusza normalnie. poza tym skrzynia nie daje innych niepokojących objawów zużycia... olej wymieniony 5000km temu- nie był tragiczny- bez opiłków- przed wymiana te objawy tez występowały. powaznie zastanawiam się nad przekładka na manual. co powiecie? probowac naprawiać cokolwiek czy kompletować teile pod przekładkę?
DamianN1995 Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Witam. Potrzebuje diagnozy do mojego multitronika. Otóż po wymianie oleju nasilił mi się wyciek z uszczelniacza półosi lewej. Olej wymieniałem z 3 tyg temu. Wymieniałem bo nie wiem kiedy był wcześniej wymieniany no i skrzynia przy niskich obrotach podbijała obroty przy wolnym przyspieszaniu. Powyzej 2 tyś obrotów było ok. No i przy zmianie biegów na niskich obrotach sobie szarpnęła. Po wymianie oleju przeszło w 90% ale teraz wróciło ale nie tak bardzo jak wcześniej. Podejrzewam ze jest juz mniej oleju. No i adaptacji nie robiłem bo nie widziałem że przy każdej wymianie oleju trzeba robić :-/ Moje pytanie jest takie czy zna ktoś numery uszczelniacza tej półosi i czy go trudno wymienić. Skrzynia jest z 2002 roku oznaczeń nie znam dokładnych. No i jak trzeba zrobić prawidłową adaptację. Wiem ze oleju musi być podobno przy adaptacji koło 60 stopni i po zakończonej adaptacji trzeba przejechać około 30km bez wyłączania auta. Dodam że teraz na zimnej skrzyni wszytko jest ok czyli tak około 5 km. Zaczyna szarpać i podbijać obroty po tych 5km. Nic nie szarpie i nie podbija gdy olej sie rozgrzeje i ma temperature roboczą. Możliwe że łańcuch się rozciagnął :-( Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakieś wskazówki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się