yaroslaw Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Witam, Właśnie miałem okazję kupić auto Audi A4 z 2003roku w automacie (multitronic) z Niemiec (ja generalnie jestem bardzo ale to bardzo początkujący jeśli chodzi o samochody). Auto ma przejechane 150 tysiecy i zauważyłem, że mrugają mi lampi P-R-N-D-S przedstawione na wideo (link poniżej). Auto jeździ póki co bez problemów. Praktycznie dzisiaj je dostałem także nie mam możliwości iść w niedzielę na komputer. Tak czy siak, ktoś może miał podobny problem? Dziękuje za odpowiedzi!
smoku666 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 koniecznie musisz podłączyć auto pod VAG'a i odczytać błędy. Migające symbole PRNDS oznaczają tryb awaryjny skrzyni i jakiś problem..... musisz poczytać... tu na forum jest sporo informacji o twojej skrzyni i o jej różnych usterkach.
czaki22 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 a co to za silnik 75 koni ?? w b6 jeszcze multi, OMG, po za tym nie jeździj autem, skrzynia pracuje w trybie awaryjnym cos sie wywaliło konkretnie jeśli samo niegasnie
yaroslaw Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 Te audi ma 131 koni. To jest b5 albo b6 (nie wiem do konca, auto jest ze srodka 2003 roku). (coś mi się poknociło w profilu, już zmieniłem)
Thom4s Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Masz B6, druga sprawa to ze skrzynią jedź do serwisu i to niezwłocznie, bo jak się wysypie to będą wysokie koszta.
yaroslaw Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 czy ktoś może polecić jakiś serwis od automatycznych skrzyń w pomorskim?
uris Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 Z serwisem to jest problem , wszyscy druciarze naprawiają Multi. z tym że może kilku w PL na tym się zna .W twoim przypadku pierwsze co bym zrobił to kupił kabel za 50zł ODB II z czytał błędy i w tedy mniej więcej będzie wiadomo o co kaman .W twoim przypadki może to być uszkodzony sterownik ,naprawa sterownika od 600 --- 800zl z tym że to ta bardzo optymistyczna wersja . W innym przypadku koszta rosną i to znacznie ,radzę na spokojnie podejść do problemu bo w innym przypadku pseudo mechanik może narobić wielkich szkód . A tak po za tym witaj w gronie posiadaczy multitronika :> najbardziej wypasionej skrzynki
yaroslaw Opublikowano 4 Lipca 2010 Autor Opublikowano 4 Lipca 2010 uris dzięki :-) zamówiłem właśnie kabel. Nie powiem to boli jak kupuje się auto za studenckie oszczędności i wychodzi taki bubel :| musze zlokalizować jakiegoś sensownego mechanika gdzieś w woj. pomorskim, albo w kujawsko-pomorskim. Czy ten multitronic serio jest taki zły?
czaki22 Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 kablem za 50 zł to nie nawojujesz, zły jak zły zalezy jak traktowany, wymienay oleju co 50tys filtra z olejem co 100tys nie katuj az skrzynia osagnie temp robocza i wskoczy adaptacja, pozatym bajka takie wczesne DSG
Thom4s Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 pozatym bajka takie wczesne DSG Nie bardzo, Multi jest bezstopniowy, a DSG dwusprzęgłowy zautomatyzowany manual. Całkiem różne skrzynie.
GILI Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 czy ktoś może polecić jakiś serwis od automatycznych skrzyń w pomorskim? Boże Pole Wielkie kilka kilometrów od Wejherowa. Jedyny na Pomorzu serwis automatów,który naprawdę ogarnia Multitroniki
uris Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 uris dzięki :-) zamówiłem właśnie kabel. Nie powiem to boli jak kupuje się auto za studenckie oszczędności i wychodzi taki bubel :| musze zlokalizować jakiegoś sensownego mechanika gdzieś w woj. pomorskim, albo w kujawsko-pomorskim. Czy ten multitronic serio jest taki zły? Jak się psuje to jest zły ,jak nie to jest zajeb@#$% a tak na serio to ciężko powiedzieć ,wszystko zależy jak poprzednik dbał .Multi ma kilka wad konstrukcyjnych i z tąd częste problemy ,słabym punktem multi jest sterownik który się psuje,6 lamel zamiast 7 , nie aktualny soft który KATUJE skrzynie .Jak się uporasz z tą usterką to wymień olej najlepiej dynamicznie ,filtr wymiana lub czyszczenie ,update softu !! i pewnie pojeździsz .
Bart-S Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 Tryb awaryjny, w którym wszystkie symbole biegów na FIS są podświetlone i mrugają to wskaźnik krytycznej usterki - zwykle pada połączenie z czujnikiem zakresu przełożeń (F125) ale równie dobrze, może to oznaczać kilka innych rzeczy (przekroczenie dopuszczalnej temperatury oleju w skrzyni, uszkodzenie czujnika ciśnienia sprzęgła). Zacznijmy od VAG-a. Daj znać jak już dojdzie interfejs - wtedy poprowadzimy Cię dalej... Odpowiadając na Twoje pytanie - Multitronic sam w sobie nie jest zły. Problem w tym, że zakupu auta z tą skrzynią dokonuje najczęściej nieświadomy użytkownik - z drugiej strony wiadomo przezież, że handlarze najczęściej pozbywają się aut z ukrytymi usterkami (multitronic idealnie się do tego nadaje ). Wystarczyłoby przez zakupem sprawdzić kilka rzeczy istotnych dla tej skrzyni i już wiadomo czy warto brać takie auto czy nie. Niestety zazwyczaj kończy się zakupem bez uprzedniego zapoznania się z tematem i stąd ta pechowa opinia która przylgnęła do tych skrzyń. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że w swojej pierwszej generacji mulitronic posiadał kilka grzechów (źle napisany program, brak okresowej wymiany oleju, za mało wydajny układ hydrauliczny, za słabe sprzęgło). Psują się przede wszystkim skrzynie z B6 - od nadwozia B7 jest już znacznie lepiej. Dlatego też najlepszym sposobem aby zadbać o Multitronika jest doprowadzenie jej do stanu jaki mają skrzynie po 2004 roku (sprzęgło 7 lamelowe, odpowiedni sterownik i oprogramowanie skrzyni). Chyba najważniejszą sprawą jest pilnowanie okresowej wymiany płynu ATF (co 50/60tyś km). Gdyby ta skrzynia rzeczywiście była takim gniotem jak wszyscy "znawcy" twierdzą - Audi już dawno wycofałoby się z jej produkcji. A tu proszę, debiutuje nadwozie B8 i w ofercie pojawia się kolejna generacja tej przekładni... Jeśli chodzi o pozyskiwania wiedzy na temat przekładni multitronic, zapraszam do zapoznania się z wątkami: - http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_b7_multitronic_encyklopedia-t94996.0.html - http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6b7_diagnostyka_skrzyni_multitronic-t141164.0.html
yaroslaw Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 hej, Dziekuje wszystkim za informacje. Z tego co powiedział mi mechanik wysypał się sterownik Koszt to podobno 5 tysiecy?
letallec Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 hej, Dziekuje wszystkim za informacje. Z tego co powiedział mi mechanik wysypał się sterownik Koszt to podobno 5 tysiecy? Poszukaj na forum, jak go naprawic. Ktos juz to zrobil, wiec moze w Twoim przypadku tez sie uda.
Bart-S Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Na Twoim miejscu podjechałbym na lokalnego spota - poprosił kolegów o zapięcie VAG-a i odczytanie oraz zapisanie błędów. Nie chcę mówić źle o Twoim mechaniku ale jeśli chodzi o multitronika to nie ufam nikomu (no chyba, że jakiś sprawdzony warsztat masz). Jeśli chodzi o sterownik - dla Twojej skrzyni koszt nowego to 4400zł. Oczywiście najbardziej opłacalną formą pozbycia się tej usterki będzie naprawienie uszkodzonego sterownika (koszt do 800zł) - poniżej linki do dwóch firm które się tym zajmują: http://www.allegro.pl/item1096327923_naprawa_multitronic_multitronik_skrzynia_fv_gw.html http://www.allegro.pl/item1096275645_naprawa_skrzynia_multitronic_multitronik_12mc_gwa.html Jeśli powołasz się na A4 Klub - będzie zniżka. Możesz sterownik zdemontować samemu i zawieźć lub wysłać do naprawy - oprócz tego w przypadku Zielonej Góry istnieje możliwość demontażu i montażu sterownika na miejscu (koszt 400zł). Jeśli chodzi o próby naprawienia samemu - kolega lechwik podjął próbę, nie udało mu się (napisał ciekawą relację: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_gja_multitronik_naprawa_sterownika_vag_blad_17090-t53159.0.html). Ostatecznie oddał sterownik do naprawy.
hubi22 Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Nie załamuj się chłopie nie jest aż tak źle ja tą usterkę ogarnąłem z przyjemnością demontaż montaż sam, naprawa sterownika dwie nowe uszczelki i korki około 600 zł za to
yaroslaw Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 jeszcze raz dzięki za info będę was informował na bieżąco. hubi22: ja niestety o samochodach i ich naprawach nie mam pojęcia, to moje pierwsze auto.
cougarr2 Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 multi to delikatna sprawa sam przerabiałem no i trzeba o nia dbac szczególnie ale 1 sparaw czytaj forum jest sporo wiedzy na ten temat i pod żadnytm pozorem NIE daj się naciągac tym oszustom !! ( 5 tys to juz ostatecznośc) sterownik naprawisz za około 1 tys. zł ( jest na forum jak go wyjąć) jak byś mieszkał bliżej bym ci pomógł podpinaj vag-a i dawaj co pokaże
GILI Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 hej, Dziekuje wszystkim za informacje. Z tego co powiedział mi mechanik wysypał się sterownik Koszt to podobno 5 tysiecy? który mechanik? ten 502419791 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się