piotrsob1 Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Moja kichała i przerywała przy delikatnej jeździe na niskich biegach około 2000 obr/min. Mechanior co robił mi uszczelkę pod czapką miał zajżeć też do EGR-a, ale mu się chyba zapomniało.... Więc dziś sam pobrudziłem łapki, jak go wymontowałem, moim oczom ukazał się niezły syfiliś Nie miałem nikogo pod ręką, co by pstryknął fotki, nagaru z sadzy od kilku do kilkunastu mm i przytarty trzonek zaworu od tego nagaru. W gnieździe zaworu też nagar, ale nie na całej powierzchni, tak że po zamknięciu zawór nie był szczelny. Pół godzinki skrobania, drugie pół zabawy z trzonkiem zaworu żeby go rozruszać,mycie, montaż i próba ......... Jak ręką odjoł , nic nie szarpie :>
fethorus Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 no mi tylko na biegu jalowym szarpie w czasie jazdy nie tylko takie odczucie jak by auto niemialo wystarczajaco mocy na wyrzszych biegach bo w tym przedziale rezonans przechodzi . a w moim b7 bpw gdzie tego egr szukac bo chyba wiem ale niejestem pewny czy to to jest jak to nieraz piszczy przy gaszeniu samochodu to wiem i tak posykuje przez chwile? albo mi fotke wklejcie gdzie to sie znajduje dokladnie i czy sprawdzic moge jakos sam?
dawidgorka Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 u mnie tez dziwnie kopcił, włóż kawałek blaszki od puszki ALU i go zaślep wtedy zobaczysz czy masz problem z EGRem, koszty i czas żaden a się wyjaśni. zycze powodzenia z puszka z alu po miesiacu dalej bedziesz miał dziure bo wypali ci ja
fethorus Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 zaobserwowalem ze u mnie po zgaszeniu silnika slychac dzwiek elektroniczny takie cos w gornej czesci silnika sobie tam pracuje nie mam pojecia jak to sie nazywa pewnie wiecie o co chodzi no i jak ten dzwiek sie konczy to slychac od strony klapy gaszacej taki dzwiek jak nieraz odpinamy cos od kompresora taki syk czy to klapa gaszaca wydaje ten dzwiek i czy nie powinno to nastepowac od razu po zgaszeniu auta a nie po jakis 10 sekundach jak to jest ta klapa ? sorki ale inaczej niepotrafilem tego napisac
diman Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 witam rowniez mialem a raczej mam bo jeszcze nowego nie wsadzilem problem z EGR objawy to nagla strata mocy i tryb awaryjny po podpieciu pod waga wywalilo wlasnie błąd z zaworem recyrkulacji spalin rozebralem calego EGR'a i sie okazalo ze mam wytarte zabki na zebatce tej czarnej napedzajacej przepustnice od EGR'a chcialem jeszcze sprobowac zlozyc z drugiego czesci ale akurat ta wytarta zebatka jest czescia nie wymienna i niestety lipa koszty nowego to ASO Besmarex Zabrze 948zł allegro 500zł a tak wyglada po otwarciu ta czarna zebatka sie wytarła ;( ta kremowa zebatke usunalem czarna jest na sprezyne wiec przepustnica sie juz nie otwiera odpialem kostke od EGR'a i dziala jak nalezy ale tylko swieci kontrolka żółtego silniczka na desce ale to nie problem bynajmniej narazie 1
siemian Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 turdzi jakto nikt nie miał problemów. A ja?? Pierwszy objaw ścinającego się EGRu to poszarpywanie w zakresie obrotów 2000-2400. Zaczyna sięod jednego szarpnięcia raz na dzień-dwa. Potem objawy się nasilają i zaczyna szarpać 2-3 razy pod rząd. Usterke EGRu łatwo odróznic od np. zabitych wtrysków. Różnica polega na tym że przy szarpaniu spowodowanym EGRem wciśnięcie gazu do oporu powoduje od razu że problem znika. Przy wtrykach auto dalej szarpie (też to przerabiałem). Druga róznica jest taka że EGR działą tylko do 30% wciśniętego pedały gazu, więc przy ostrej jezdzie to w ogóle nie występuje. Gdy EGR się całkiem urwie to auto zaczyna kopcić straszliwie na czarno do 3000 obr. i nie chce jechać. W moim przypadku taka sytuacja była przez jeden dzień (powyżej 3000 obr jezdziło normalnie). Po dniu jazdy auto całkiem straciło moc aż w końcu przestało odpalać. Po wymianie EGRu miałem tak za***ane wtryski sadzą że auto szarpało przy 1800 obr i nie chciało wchodzić na obroty. Stosowanie formuły do diesla zmniejszyło korekcje z zakresu -3 +3 do -0,5 +0,5 a auto zaczęło spowrotem normalnie jezdzić i tak jest do dziś (już ponad rok)
MicronR1 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Witam , pytanko z innej beczki po podłączeniu vaga w trybie testów pokazuje mi "zawór egr wypełniony w 59%" to dobrze czy zle ??
Bugatti Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Bieniek procedura sprawdzania EGRa jest opisana w dziale Diagnostyka w przyklejonym wątku "Diagnostyka...." Pozdr.
DZIDEK 45 Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Witam mam takie pytanko,czy taki zawór EGR można jakoś zregenerować czy też nie
jezuwrc Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 a ja mam takie to poszarpywanie na 1700 do 2000 to morzliwe ze egr ? bo wyczuwam jeszcze ze zuca mi przy gaszeniu i zapalaniu ale lekko Witam To rzucanie to może być objaw zużytych poduszek pod silnikiem zobacz czy nie "cieknie" z nich olej taki czerwony na osłonie dolnej silnika też powinieneś zauważyć czy "gąbka" osłony nie przybrała koloru czerwonego....w miejscu pod poduchą...
pawel3001 Opublikowano 6 Lutego 2023 Opublikowano 6 Lutego 2023 Witam. Pytanie,czy nieszczelny EGR pobiera płyn chłodniczy i dymi na biało .Ale tylko na zimnym silniku . Z góry dziękuję za informację
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się