Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja na następną wymianę planowałem wrócić do Valvoline, chociaż na Motulu w ciągu 9000 km nie ubyło mi zupełnie nic, stąd mój dylemat, czy jest sens zmieniać...

ale jak widać parę postów wcześniej motul to parch... każda pliszka swój ogonek chwali a cały ten wątek przypomina sejmowy cyrk

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja przy nastepnej zmianie na pewno spróbuje czegos innego... Zacytuje znajomego: "jak nie lepiej, to inaczej" :)

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mijam się z prawda tylko odnosze się do znakomitej większości aut i przeciętnych użytkowników a nie pasjonatów aut powykrevanych ponad normę, których jest mniejszość. W odniesieniu do tych pierwszych mam racje. Ktoś kto tuninguje motor jest bardziej niż świadomym użytkownikiem i nie podchodzi pod grupę o której mowie. Wykrecony motor nie podchodzi pod specyfikacje producenta wiec wymagania co do oleju tez nie.

to w takim razie wykręcone 1.9tdi pod którą grupe specyfikacji podlega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 tdi do driftu na pewno nie jest stworzony, ale dla silników pracujących w drifcie, gdzie norma producenta jest 5W40, a silnik jest pomodzony i mocno obciążony leje się do niego olej 10W60 ze względu na wysoką temperaturę roboczą.

W 1.9 tdi można się pokusić o 5W50 w przypadku już dużo wyższych mocy, albo zrobić dodatkową chłodnice oleju. Prawda jest jest taka, że kiedy jest ponad 30 stopni na dworze wtedy lepiej będzie spisywał się olej 5W50, jednak ile mamy tych dni w roku ? Zdecydowanie za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 10W60 nie chodzi tak bardzo o wysoką temperaturę roboczą jak o wysoka odporność na zerwanie filmu olejowego przy bardzo duzym obciążeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mijam się z prawda tylko odnosze się do znakomitej większości aut i przeciętnych użytkowników a nie pasjonatów aut powykrevanych ponad normę, których jest mniejszość. W odniesieniu do tych pierwszych mam racje. Ktoś kto tuninguje motor jest bardziej niż świadomym użytkownikiem i nie podchodzi pod grupę o której mowie. Wykrecony motor nie podchodzi pod specyfikacje producenta wiec wymagania co do oleju tez nie.

to w takim razie wykręcone 1.9tdi pod którą grupe specyfikacji podlega?
Producent nie przewiduje takich sytuacji wiec oczywistym jest, ze nie wskazuje na normy dla oleju dla auta z podniesioną mocą w stosunku do specyfikacji fabrycznej. Twoja wiec broszka co wlejesz- w tym momencie to ty odpowiadasz za prawidłowy dobor oleju. A odpowiadając wprost na twoje pytanie - 1.9 TDI po chipie wpada w kategorię inną niż podał producent silnika. Tyle albo aż tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale w sumie ktoś kto nie planuje kręcić non stop 4500 - 5000 obr tylko jeździ do 3500 nawet podkreconym to swirowac z 60 nie musi 40 styknie. [emoji12]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy nastepnej zmianie na pewno spróbuje czegos innego... Zacytuje znajomego: "jak nie lepiej, to inaczej" :)

Jeśli miałoby to być z palety LM - zapraszam, mamy dostęp aktualnie do LM w super cenie więc powinienem Cię w tej kwestii dopieścić :)

W 10W60 nie chodzi tak bardzo o wysoką temperaturę roboczą jak o wysoka odporność na zerwanie filmu olejowego przy bardzo duzym obciążeniu silnika.

10W70 teraz będzie dostępne na rynku z firmy Penrite :) podobno testowane przez Sportmile :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzik, dzięki za info.

Jak na razie jeszcze nie muszę wymieniać oleju - dopiero mam na motulu przejechane 6.5k km.

Jak cos to na pewno się odezwę :)

Wracając do tematu, znajomy mówił ze od pewnej temperatury wszystkie oleje stają się tak samo "płynne" oraz nie jeden minerał ma więcej składników płuczących od syntetyka ale ja się na olejach nie znam... czy tak właśnie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wracając do tematu, znajomy mówił ze od pewnej temperatury wszystkie oleje stają się tak samo "płynne"

Tak, od 1500 stopni. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hezen,

Nawet mechanicy najstarszej daty którzy pracowali na Polonezach i dużych Fiatach, mówią że tutaj leje się Full :wink:

Ja do mojego poprzedniego auta Uno 1.5 lałem półsyntetyk 10W40 :grin:

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znafcy wyskoczyli jak dziki z lasu.

Przeciez pisałem ze na olejach się nie znam a chciałem się dowiedzieć czy to co słyszałem jest prawdą... ale widzę że niektórzy mają tutaj jakieś idiotyczne podejście do innych użytkowników.

Do panów ktorzy napisali posty #9190 i #9191 proszę zeby się wykazali swoją wiedzą i wytłumaczyli co i jak w związku z tym o co pytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w tej chwili jezdze swoim AVF na SHELL HELIX 5W30 505.01 ale chce go zmienic na liqui moly tylko jak cos to na jakiego. Czylepiej na Motul specific 507.00 co polecacie? Bo podobno ten shell co jezdzena nim teraz nie jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liqui moly diesel w fioletowym pakowaniu. Klasa 5W40 ma być.

PS. Jak ktoś chce napisać, że ten olej co podałem nie jest full syntetykiem to niech najpierw się doszkoli, a później napisze post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...