Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spelnia. Pisze na nim nawet pogrubionym drukiem 505 01. Super olej, po 15tysiacach wyglada jakby przejechalo sie na nim 150km. Az mechanik sie dziwil bo podczas zlewania widzial jak swiatlo przez niego przeswituje :>

Zalalem go juz 3 razy i pozostane z nim az zmienie wozek na B7 z DPF.

Dzięki :notworthy::good: właśnie znalazłem takie cuś i spełnia >>> http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf niestety polscy sprzedawcy nie wiedzą chyba co sprzedają :kwasny:

Przy następnej wymianie oleju następcą SPECIFIC'a 505.01 u mnie będzie 8100 X-clean ACEA C3 5W-40 :good:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Endriuu: Człowieku: VOLKSWAGEN DAŁ APROBATĘ 504.00/507.00 do stosowania w samochodach z filtrem DPF olejowi A3/B4,, pokazałem Ci aprobatę, a Ty jesteś mądrzejszy od VOLKSWAGENA! Wiesz lepiej od nich, co się nadaje, a co nie!A ty mi pokazujesz rysunek z bloga.

A nie wpadłeś na pomysł, że Millers Oils Trident 5w30 Longlife A3/B4/C3 jest tani, w cenie Motula, i nie ma aprobaty, tylko spełnia wymagania 504/507, a XF Longlife 504.00/507.00 A3/B4, kosztuje tak dużo dlatego, że bardzo trudno i drogo jest wyprodukować olej który nadaje się do DPF VW (co potwierdza VW aprobatą), a który będzie przy okazji chronił silnik lepiej niż C3?

Nie no masakra, naprawdę się uśmiałem.... VW daje aprobatę 504/504 na olej A3/B4, a Endriuu mówi - Volkswagen się nie zna Kończę i więcej się nie odzywam, bo dalsza rozmowa nie ma sensu.

Zrozum: ACEA sobie, producenci sobie. Przy wyborze oleju 1) aprobata/norma producenta 2) ACEA. I jeśli do mojego auta z DPF producent aprobuje olej A3/B4 to wolę go 100 razy niż olej C3. Efekt zresztą widzę sam.

Opublikowano

Kończę i więcej się nie odzywam

Lepiej zrobisz. Pozdrawiam

Opublikowano

Ja dodam od siebie, że od kiedy zalałem Millers'a to oleju mi nie ubywa i mam wrażenie, że silnik równiej pracuje... a mam skromny przebieg prawie 400tyś. km. Po 4tyś. km od wymiany jeszcze nic nie dolałem. Na Motulu ze szklanka już by spokojnie poszła. Niby nic, ale chodzi o sam fakt dolewania.

Opublikowano

Witam co autor miał manyścli piśząc przy olejach "średni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok". Ja mam auto z 2000 i szczególnie interesuje mnie druga część cytatu.

pozdrawiam

artur

Opublikowano

Witam co autor miał manyścli piśząc przy olejach "średni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok". Ja mam auto z 2000 i szczególnie interesuje mnie druga część cytatu.

pozdrawiam

artur

po co stosowac olej do DPF, ktory ma chronic bezposrednio DPF, a posrednio sarenki i wróbelki - jesli DPFu nie ma w autach sprzed 2004.

Opublikowano

DPF to samo zło :ranting1:

Dobrze Panowie,

teraz ja zadam pytanie.

Otóż wlewam do mojej A4-rki wszystko co najlepsze i chcę was spytać o zdanie jaki jest wg Was najlepszy hiper duper super olej do 1,9 TDI AVG 110 KM

z normą VW 505.00

Innymi słowy jaki jest ostateczny i idealny olej do tego silnika wg Was.

Pozdrawiam :ON:

Opublikowano

... Innymi słowy jaki jest ostateczny i idealny olej do tego silnika wg Was.

Pozdrawiam :ON:

Zapewne jeden powie , że to Motul , drugi Millers , a trzeci jeszcze coś tam dołoży ... :cool1: ... ja bardzo chwalę sobie Motul'a :good: kiedyś zalewałem motorownię Liqui Moly i powiem , że to też bardzo dobra oliwa :good: ... na jednym z for samochodowych ( nie powiem jakiej marki , ale też VAG ) wyczytałem , że bardzo dobrą , mało znaną u nas oliwą jest FUCHS http://www.fuchs-oil.pl/ , produkowany w Gliwicach ( niedaleko mnie ) :cool1:

Opublikowano

... Innymi słowy jaki jest ostateczny i idealny olej do tego silnika wg Was.

Pozdrawiam :ON:

Zapewne jeden powie , że to Motul , drugi Millers , a trzeci jeszcze coś tam dołoży ... :cool1: ... ja bardzo chwalę sobie Motul'a :good: kiedyś zalewałem motorownię Liqui Moly i powiem , że to też bardzo dobra oliwa :good: ... na jednym z for samochodowych ( nie powiem jakiej marki , ale też VAG ) wyczytałem , że bardzo dobrą , mało znaną u nas oliwą jest FUCHS http://www.fuchs-oil.pl/ , produkowany w Gliwicach ( niedaleko mnie ) :cool1:

Fuchs jest średni. Dobrym olejem z 505.00 jest AMSOIL Synthetic 5W40 European Car Formula Motor Oil ale cena kosmos.

Opublikowano

... Innymi słowy jaki jest ostateczny i idealny olej do tego silnika wg Was.

Pozdrawiam :ON:

Zapewne jeden powie , że to Motul , drugi Millers , a trzeci jeszcze coś tam dołoży ... :cool1: ... ja bardzo chwalę sobie Motul'a :good: kiedyś zalewałem motorownię Liqui Moly i powiem , że to też bardzo dobra oliwa :good: ... na jednym z for samochodowych ( nie powiem jakiej marki , ale też VAG ) wyczytałem , że bardzo dobrą , mało znaną u nas oliwą jest FUCHS http://www.fuchs-oil.pl/ , produkowany w Gliwicach ( niedaleko mnie ) :cool1:

Fuchs jest średni. Dobrym olejem z 505.00 jest AMSOIL Synthetic 5W40 European Car Formula Motor Oil ale cena kosmos.

Hmmm.... Ale ten Amsoil nie ma nawet ACEA B4? Tylko B3?? Słabo jak na olej do Diesla... No i jak to z olejem z USA - od 1999 roku (zgodnie z wyrokiem sądu najwyższego) oleje HC można tam nazywać full synthetic...

Opublikowano

... Innymi słowy jaki jest ostateczny i idealny olej do tego silnika wg Was.

Pozdrawiam :ON:

Zapewne jeden powie , że to Motul , drugi Millers , a trzeci jeszcze coś tam dołoży ... :cool1: ... ja bardzo chwalę sobie Motul'a :good: kiedyś zalewałem motorownię Liqui Moly i powiem , że to też bardzo dobra oliwa :good: ... na jednym z for samochodowych ( nie powiem jakiej marki , ale też VAG ) wyczytałem , że bardzo dobrą , mało znaną u nas oliwą jest FUCHS http://www.fuchs-oil.pl/ , produkowany w Gliwicach ( niedaleko mnie ) :cool1:

Fuchs jest średni. Dobrym olejem z 505.00 jest AMSOIL Synthetic 5W40 European Car Formula Motor Oil ale cena kosmos.

[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 22:06_________________________________________________

... Innymi słowy jaki jest ostateczny i idealny olej do tego silnika wg Was.

Pozdrawiam :ON:

Zapewne jeden powie , że to Motul , drugi Millers , a trzeci jeszcze coś tam dołoży ... :cool1: ... ja bardzo chwalę sobie Motul'a :good: kiedyś zalewałem motorownię Liqui Moly i powiem , że to też bardzo dobra oliwa :good: ... na jednym z for samochodowych ( nie powiem jakiej marki , ale też VAG ) wyczytałem , że bardzo dobrą , mało znaną u nas oliwą jest FUCHS http://www.fuchs-oil.pl/ , produkowany w Gliwicach ( niedaleko mnie ) :cool1:

Fuchs jest średni. Dobrym olejem z 505.00 jest AMSOIL Synthetic 5W40 European Car Formula Motor Oil ale cena kosmos.

Hmmm.... Ale ten Amsoil nie ma nawet ACEA B4? Tylko B3?? Słabo jak na olej do Diesla... No i jak to z olejem z USA - od 1999 roku (zgodnie z wyrokiem sądu najwyższego) oleje HC można tam nazywać full synthetic...

nie kończcie waszej wymiany zdań było to interesujące i dużo się można było dowidzieć :hi:

Opublikowano
Dobrym olejem z 505.00 jest AMSOIL Synthetic 5W40 European Car Formula Motor Oil
:cool1: ---> Amsoil 5W/40 It is recommended for European and North American gasoline or diesel vehicles requiring any of the following worldwide specifications:

•Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01 AMSOIL 100% Syntetyczny European Car Formula jest sformułowany tak, by przewyższyć najbardziej wymagające europejskie specyfikacje. Jest polecony dla aut europejskich ... albo pojazdów diesla wymagających którejkolwiek z następujących ogólnoświatowych specyfikacji: VW 505.00 ---505.01

Ten Amsoil nie posiada jakiejkowiek normy/specyfikacji/aprobaty VW :thumbdown: Wg. producenta olej ten jest jedynie polecany do aut koncernu VW o specyfikacjach VW 505.00 ---505.01 a to mała ale znacząca różnica. W przypadku samochodu na gwarancji i ewentualnej usterki silnika lanie takiego oleju skończy się raczej mało przyjemnie dla właściciela ;(. Dlaczego o tym nie napiszecie wprost ??? :naughty: Olej posiada bardzo dobre parametry i co z tego jak wlewacie go TYLKO na własną odpowiedzialność - Amsoil nigdy nie spełniał oficjalnie normy VW 505.00/505.01 i nigdy jej nie wykupił - nie widnieje w żadnym Technical Service Bulletin Audi/VW http://www.audiusa.com/etc/medialib/cms4imp/audi2/aoa/company/aoa-specific.Par.0023.File.pdf :hi:

Opublikowano
Dobrym olejem z 505.00 jest AMSOIL Synthetic 5W40 European Car Formula Motor Oil
:cool1: ---> Amsoil 5W/40 It is recommended for European and North American gasoline or diesel vehicles requiring any of the following worldwide specifications:

•Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01 AMSOIL 100% Syntetyczny European Car Formula jest sformułowany tak, by przewyższyć najbardziej wymagające europejskie specyfikacje. Jest polecony dla aut europejskich ... albo pojazdów diesla wymagających którejkolwiek z następujących ogólnoświatowych specyfikacji: VW 505.00 ---505.01

Ten Amsoil nie posiada jakiejkowiek normy/specyfikacji/aprobaty VW :thumbdown: Wg. producenta olej ten jest jedynie polecany do aut koncernu VW o specyfikacjach VW 505.00 ---505.01 a to mała ale znacząca różnica. W przypadku samochodu na gwarancji i ewentualnej usterki silnika lanie takiego oleju skończy się raczej mało przyjemnie dla właściciela ;(. Dlaczego tym nie napiszecie wprost ??? :naughty: Olej posiada bardzo dobre parametry i co z tego jak wlewacie go TYLKO na własną odpowiedzialność - Amsoil nigdy nie spełniał oficjalnie normy VW 505.00/505.01 i nigdy jej nie wykupił - nie widnieje w żadnym Technical Service Bulletin Audi/VW http://www.audiusa.com/etc/medialib/cms4imp/audi2/aoa/company/aoa-specific.Par.0023.File.pdf :hi:

Słuszna uwaga, to już lepiej lać naszego Lotosa czy Orlena.

Pozdrawiam :ON:

Opublikowano

powiem szczerze od zawsze korzystam z 5w40 motula, tylko sprawa jest taka że nawet jak ktoś wlewa 15w40 to przez jakieś 20tys nic nie wyjdzie, potem może w silniku osad będzie się tworzył ale wizualnie dalej nic. oczywiście o ile turbo podoła ale pewnie też troszkę pośmiga

Opublikowano
tylko PEŁNY/FULL/100% syntetyk bez HC
pełny syntetyk oparty o PAO czy o same estry ma "wady" dlatego każdy full syntetyk oparty na bazie PAO czy estrowej posiada jako "nośnik" olej HC w zależności od producenta może to być od +- 3% w zwyż ..i też to będzie full syntetyk - na naprawdę full syntetyczny olej raczej nikogo z nas nie byłoby stać - cena produkcji powala. :cool1:

Najnowsze oleje syntetyczne to mieszanina PAO + estrów + HC często z domieszką polimerów lub nawet z borem/azotkiem boru/nano cząsteczkami boru itd. .... które dodawane do oleju silnikowego robią swoje - proponuję sprawdzić Amsoila ile jest w nim "pochodnych boru" :naughty: ponad 100 - 150 % więcej niż w "zwykłym" oleju o tej samej lepkości. Czy to dobrze, czy żle :gwizdanie: Poczytajcie w "google" - Waszym przyjacielem :hi:

Co jest syntetyczne? Co jest full syntetyczne?

Octavia CLub Polska

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=713027&sid=dd258ea272ab92c742f23434c23d3036

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26202

"PAOLO ESCO - "Jeśli chodzi o grubość filmu olejowego to natualnie oleje PAO/ester cec**je niższa jego grubość (przy zachowaniu tej samej klasy lepkości i wymaganego HTHS) od olejów produkowanych w technologii HC co może również mieć znaczenie w zakresie przepływu oleju przez filtr oleju - zwłaszcza zimą i w czasie sukcesywnego zapychania filtra sadzą.

Oleje wykonane w technologii PAO/ester również cec**je na ogół lepsza płynność w ujemnych temperaturach co zimą i kiedy filtr oleju zacznie zapychać się sadzą - obniży czas obiegu oleju poprzez bypass w filtrze oleju - czyli bez filtrowania.

Olej w klasie lepkości niższej - zapewniający lepszą cyrkulację skuteczniej będzie chłodził silnik niż olej o zbyt wysokiej lepkości (poprzez gorszą cyrkulację i zbyt wysokie ciśnienie oleju - otwierające zawór przlewowy w pompie). Oczywiście jeśli będzie +40C to wtedy do auta powinien być zalany SAE 40 raczej niż SAE 30 - pełna zgoda i zgodnie z manualem a to dlatego, że system chłodzenia nie utrzyma oleju w temp np. <90C a wynosić ona będzie np. 10C+ więcej - olej wtedy będzie niższej lepkości i silnik będzie działał równie prawidłowo jak na 5W-30 w temp <30C.

Byłbym jednak ostrożny w zalewaniu olej o wyższej klasie lepkości dla tych 2-4 tygodni upałów a pozostałe 50 tygodni jeżdżąc niepotrzebnie na oleju zbyt wysokiej lepkości ponieważ statystycznie 70% zużycia silnika ma miejsce podczas jego startu (czyt. m.in. przez zawsze zbyt wysoką lepkośc oleju na starcie).

Ochrona silnika to nie tylko lepkość oleju ale również dodatki np. ZDDP a "eko" oleje to te z C1/ C2 itp... zaś klasę lepkości (pompowalność, lepkość kinematyczną i HTHS) dobiera się do konstrukcji silnika + temp otoczenia wpływającej na wydajność systemu chłodzenia + do stylu/warunków jazdy / obciążenia - zgodnie z manualem

Problem jednak polega na tym, że zakładając PAO/ester jako kryterium podstawowe - wyeliminujemy większość ww. olejów z listy wyboru - taka przykra rzeczywistość..."

"Generalnie przewag PAO/ester jest kilka, ale oczywiście zależy to od wykonania/jakości np.

- ww. stabilność - lepkości (de facto ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości

- lepsza płynność / pompowalność w ujemnych temp

- wyższa wytrzymałość w wysokich temp oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala "gęstnienia" oleju po pewnym czasie)

- wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów

- dla diesla PAO/ester są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania DPF"

Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskać odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów.

Czasami HC bywają tańsze, ale z tym bywa różnie jak wiemy.

Oleje na tanich i kiepskich dodatkach opartych na bazie PAO powodują, że uszczelnienia twardnieją i trącą swoją elastyczność stąd mit o wyciekach olejów syntetycznych Tylko dobre oleje PAO są tak skomponowane ze posiadają w swoim składzie również dodatki neutralnie czy dobrze wpływające na owe uszczelnienia.

Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.

Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%.

Mówiąc olej w pełni syntetyczny mamy na myśli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadająca jednak wady!!!:

- niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,

- średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,

- niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających

Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.

Oleje w pełni syntetyczne Millersa to oleje 100% PAO , co zostało uznane jako wadę, bo Motul ma estry ( no bynajmniej odrobinę tych dodatkó , choć też nie w każdym produkcie…) ... Tylko nikt nie zauważył, że oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma w dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje tylko PAO takie jak Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej części syntetyczne ---- powiedzmy

Myślę że to da trochę jaśniejszy obraz na oleje syntetyczne (100% syntetyki ) i HC ...bo full syntetyki na bazie estrów to jednak inna bajka

Motul - nie każdy ale w dużej mierze jest z domieszkami HC +estry lub sam HC ..nieliczne są oparte na estrach co nie znaczy, że Motul zaraz jest fujjj !!! - po prostu dobry olej.

http://auto.badtziscool.com/informational/oil-analysis-and-information/

For even better performance, Group 3 synthetic oils may also be also fortified with fully synthetic oils from groups 4 and 5. Because of the addition of higher end base stocks from groups 4 and 5 in their formulations, these are sometimes referred to as Group 3+ oils. They may also be referred to as a breakdown of their group base stock blend, such as a G3/G4 blend, GIII/IV/V blend, and so on. Amsoil’s XL line of oils are in this category, as are some of Motul’s 8100 series like 8100 X-cess, Pennzoil Platinum, the Eneos economy oils, and there is strong evidence that most of Mobil 1’s line-up are also G3+ oils. G3+ 30-weight oils tend to have NOACK scores around 10% to 13%.

Na BITOGu też pytali wprost Motula i potwierdził, że x-cess (oraz specyfic) zawiera HC. Nie znalazłem na razie MSDS x-cess'a w wersji PL - tam by było wprost napisane bo w różnych krajach są różne przepisy - niektórzy tylko wymieniają substancje niebezpieczne bez dokładnej analizy składu.

Motul to raczej typowa strategia oparta na mocnym marketingu przeciętnego ale nie nadzwyczajnego produktu, budowaniu marki a potem zbjaniu kosztów...

Jeszcze ciekawią mnie różnice pomiedzy Motul x-cess który ma tbn 10,3 ,a x-clean mający tylko 7 . Teoretycznie wg liczb ma cienkie właściwości utrzymania silnika w czystosci ,a jednak w ulotce chwalą sie ,że to do najnowszych silników z euro IV . To jak to jest skoro mineralne i półsyntetyki mają nawet po 8 i 10 tbn

Motul to dobre oleje jeśli chodzi o produkcje europejskie bo jeśli by zestawić je w ogólnym zestawieniu to juz nie jest tak różowo i pięknie choć nadal w porównaniu z castrolami, mobilami to nadal "przepaść" głównie przez to że Mobil i Castrol jest blendowany …

Nikt nikogo nie namawia i nikomu nic nie wpycha przecież na siłę, gdyby nie dobre opinie o Valvoline, Liqui Moly czy Fuchsie pewnie bym nie zwrócił na nie uwagę jak większość. I tak nie można z góry założyć , że każdemu taka oliwa przypadnie do gustu. Śmigałem na Motulu i kiedyś Magnatecu i mimo teo, że jest/były zachwalane mi osobiście nie podpasowały. Spróbowałem kiedyś z ciekawości oleju Carlube 5W/40 do PD i powiem, że mimo braku reklamy olej ten zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Kultura pracy silnika w porównaniu z Mobilem którym zalany był wcześniej silnik była naprawdę bardzo duża! Nie tylko zaraz na początku jazdy, bo wiadomo, że na świeżej oliwie takie nasz odczucia mogą być mylne!!! Przejeździłem na nim dobre 15 tys km do zmiany i silnik kultura pracy silnika była nadal zadawalająca. Tak niekiedy jest że dane oleje praktycznie są robione pod silnik (a w silnikach innych marek spisują się słabo) no kto jeśli nie Fuchs i VW wiedzą o tym chyba najlepiej.

W chwili obecnej najbardziej zawodzi mnie niestety marka Mobila która praktycznie prócz ESP 5W/30 SHC i dobrego 5W/50 nie ma do PD-ków i VP praktycznie nic do zaoferowania (jesli chodzi o syntetyczne/wyk. w tech. synt. oleje).

Natomiast Edg'e (a jak wiecie nie przepadam za produktami serii Castrol) ma o niebo lepszą ofertę w chwili obecnej niż jego główny konkurent-czytaj Mobil.

Trzeba też wziąć pod uwagę to,że Castrol Edge jest wspierany przez silną kampanię reklamową w mediach, której celem jest prezentacja wyników testów na wytrzymałość oleju Castrol Edge, aby wzmocnić lojalność dotychczasowych użytkowników marki Castrol i przekonać tych którzy się wahają nad wyborem najlepszego oleju do samochodu.

Aby dowieść najwyższej jakości swoich produktów firma BP zleciła niezależnej jednostce badawczej przeprowadzenie testów na efektywność ochrony silnika działającego pod maksymalnym obciążeniem. Przebadano oleje Castrol Edge Sport oraz oleje syntetyczne innych marek.

Dwa identyczne samochody ustawiono na hamowniach podwoziowych symulując nachylenie 8,8%. Jeden z nich został zalany olejem Castrol Edge Sport, a drugi konkurencyjnym olejem syntetycznym. Następnie rozpędzono samochody do maksymalnej prędkości. W czasie testu nie uzupełniano oleju w silniku. Po ponad 150 godzinach ciągłej pracy, silnik zalany olejem syntetycznym znanej marki wybuchł, podczas gdy silnik zalany olejem Castrol Edge Sport pracował dalej na pełnej mocy .Wyniki mówią same za siebie – Castrol Edge Sport zapewnia maksymalną moc silnikowi aż do 45% dłużej w porównaniu do oleju syntetycznego innej znanej marki.

W teście zużyto 5 ton paliwa, 10 tylnich opon, chłodnicę, skrzynię biegów i układ katalityczny.

Olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozytywnie przechodzi test na działanie w ekstremalnie niskich temperaturach oraz test na oszczędność paliwa.

Niskie temperatury pogarszają osiągi silnika, mogą też spowolnić lub uniemożliwić jego rozruch. W temperaturze minus 55 stopni Celsjusza praktycznie wszystkie płyny samochodowe zamarzają. Jednak podczas testów prowadzonych w temperaturze minus 55 stopni olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozostawał płynny, w pełni spełniając swoje funkcje. Badany dla porównania olej syntetyczny znanej marki gęstniał uniemożliwiając normalny przepływ w silniku.

Olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozytywnie przeszedł testy na oszczędność paliwa (M111 – Europejski Test na Oszczędność Paliwa) - osiągając wynik o 2,5% lepszy od syntetycznego oleju klasy 0W-40.

Kampania reklamowa Castrol Edge Sport ......z udziałem Cristiano Ronaldo sami pamiętacie

Oleje, które wcześniej nie były uważane za "syntetyczne", takie jak te, które są produkowane przez ekstrakcję lub rafinację konwencjonalną "uwodornienie" lub za pomocą innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się bardziej stabilnymi wiązaniami molekularnymi i wyższym stopniem czystości i to w taki sposób, że nie jest to możliwe za pomocą normalnego "konwencjonalnego "procesu rafinacji są również traktowane jako" syntetyczne "przez ich producentów (Shell, ExxonMobil, BP) - one jednak nadal są wykonane z ropy naftowej surowe - stąd nazwy techologia syntetyczna/olej syntetyczny ...stąd "100% syntetyczny" odnosi się do bazy olejowej może być tak, że olej nie jest w 100% syntetyczny, choć Baza Olejowa jest w 100% syntetyczna.

Co pisze na ten temat Mobil???? (tłumaczenie swobodne) ---- Proszę

" Tak, to 100% syntetyczny olej. Oleje bazowe, wykorzystywane do mieszania Mobil 1 są "chemicznie zbudowane" zamiast po prostu rozbijać wiązania zawartej ropy naftowej jak w konwencjonalnych olejach mineralnych.

W pełni syntetyczne środki smarne są formułowane na wiele sposobów, przy użyciu wysokiej jakości syntetyczne oleje bazowe. Produkty te są wytwarzane poprzez reakcję chemiczną o nazwie "syntezy", ciężkie rafinacji lub innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się jednorodność cząsteczkowa i stopień czystości, która jest niemożliwa do osiągnięcia przez zwykłego procesu rafinacji.

Źródło powyższych pytań i odpowiedzi jest PERFORMANCE NASCAR - Lato 2003 z artykułu zapoczątkowanego przez ExxonMobil i zatytułowany "Nadrabianie/lekcje z olejami syntetycznymi.

"100% syntetyczny olej silnikowy" "nie jest" więc 100% syntetycznym olej silnikowym, ale równie dobrze można powiedzieć, że jest to 100% syntetyczny olej silnikowy......ponieważ baza jest w 100% syntetyczna i to, naprawdę mało znaczy, że olej silnikowy zawiera aż 20% ropy naftowej, ponieważ ropa naftowa nie jest olejem bazowym, ale nośnikiem dla zastosowania dodatków!

Teraz nie przejmujcie się, jeśli nie rozumiecie tego, tak jak większość ludzi, mi osobiście też to się często ...myli

Po tym wszystkim, zastanówcie się .... ile byście byli w stanie więcej zapłacić za olej który jest - Synthetic Motor Oil 100% syntetyczny a ile byście dali za ten sam olej gdybyście wiedzieli ,że nie było "100% syntetyczny" a tylko wykonany w technologii syntetycznej , czy to nie jest prawda?"

:kox:

Opublikowano

mimo wszystko zawsze tylko syntetyk :)

mimo wszystko zawsze tylko PEŁNY/FULL/100% syntetyk bez HC.

olejowiec - a ty znowu swoje - przestań demonizować dodatki HC bez których nowoczesny olej (tym bardziej spelniajacy normę VAG) sie nie obejdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...