Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Pokaż mi olej 10/40 który spełnia normę 505.01 , a olej z taką normą powinieneś zalać :wink4:

patrząc na tak profesjonalną dyskusję pogubiłem się kompletnie, więc mam pytanie:

czy Motul specyfic 5W30 (norma 507.00) jest syntetykiem, czy jedynie HC, a może to mineralny??\bardzo proszę wymieńcie full syntetyki 5W30

i bardzo proszę o fachową ocenę

Motul specyfic 504/507 25-50 % HC, a więc już dużo lepiej ,ale cena też od razu wyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Nie ukrywam, iz nie czytałem całych 255 stron tematu ;) Ale po przejrzeniu pierwszego posta i paru stron w tym temacie (jak i innych forów) mam metlik w głowie.

Otóz kupiłem parę dni temu A4 B6 (2001 rok) sedan 1.9 TDI 130KM przejechane jakieś 270.000 km. I chcę wymienic olej. W pierwszym poście czytam iż 10W40 sa niepolecane bo niszczą turbinę, a najlepiej lać 5W40. Z kolei czytając opinie w tym temacie (i na innych forach) ludzie leją go (10W40) a takowy chce także wlać mój mechanik. Ma byc to Mobil 10W40.

Powiedzcie prosze czy to dobry wybór? A jeśli nie to dlaczego? Tak na chłopski rozum, bo zasięgnąłem nawet wiedzy z wikipedii odnosnie oznaczeń, ale nic mi to nie dało.

Pozdr.

Kolego wszystkie informacje masz na samej górze

musisz zalac takim który spełnia normę 505.01 czyli minimum 5W-40

aaaa i dobra rada, zmien mechanika bo ten bedzie Cie za duzo kosztował

biorąc pod uwage to co chce ci zalac do silnika

przy okazji powiedz mu ze tym 10W-40 moze sobie zamki i zawiasy w domu przesmarowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na tak profesjonalną dyskusję pogubiłem się kompletnie, więc mam pytanie:

czy Motul specyfic 5W30 (norma 507.00) jest syntetykiem, czy jedynie HC, a może to mineralny??\bardzo proszę wymieńcie full syntetyki 5W30

i bardzo proszę o fachową ocenę

Należy zacząć od pytania - co to jest 100% syntetyk w dzisiajszych czasach? Czy jest to olej oparty tylko i wyłącznie na bazie PAO bez dodatków? Czy na estrach bez dodatków? nie ma takich olejów. Olej bez dodatków nie istnieje. Podstwa to baza syntetyczna - wytwarzana w kilku miejscach na Świecie - nikt sie nie przyzna skad ją bierze - oraz dodatki.

Najwazniejsza jest baza olejowa - to czy olej zostaje wyprodukowany na bazie III (pisalem wyzej o bazach) czy na bazie IV badź V - determinuje to czy jest olejem HC czy pełnym syntetykiem (niestety wg dzsiejszych przepisów oleje HC rowniez mogą byc nazywane pełnymi syntetykami).

Na III bazie oparte są np Castrole, Shelle, Mobile. Na bazie IV bądź V - np. Motul, Liqui Moly, Amsoil. Niektórzy nie rozróżniają tego niuansu, że olej z dodatkiem HC to nie to samo co olej HydroCracking. Każdy olej do PD i DPF - musi mieć dodatki HC - bez tego nie uzyska normy VAG - VAG tego wymaga. Tak więc każdy olej 5W-30 507.00 to olej HC lub z dodatkiem HC - które są lepsze - to chyba jasne.[br]Dopisany: 17 Lipiec 2011, 14:01_________________________________________________

Siemka

Jaki polecacie olej do toyoty d4-d 2008r. 150 tys przejechane? 2.0 TDI

oleje A5/B5 5W30 maja z reguly obnizony HTHS, taki toyota wymaga do wielu swoich silnikow.

Dobrym i polecan olejem do Toyot w dieslu jest AMSOIL 5W-30 European Car Formuła (AEL). Możesz zalać też Motul 8100 Eco-clean 5W-30. Oczywiscie zakładam, że auto ma DPF.

I po raz "enty" napiszę - leję tylko Millers Oils, bo ich oleje Full Synhtetic są na bazie PAO bez ŻADNEJ domieszki HC. A seria Motorsport to oleje PAO + ESTRY, a 505.01 ma HC, więc bez żadnej ściemy jak w innych markach nazywany jest półsyntetykiem ( XFE-PD 5w40). No ale co tam, lepiej lać Castrola :polew: albo nowe Motule, marki która wykorzystała dobrą opinię i też już robi HC i naywa je full synthetic :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc na tak profesjonalną dyskusję pogubiłem się kompletnie, więc mam pytanie:

czy Motul specyfic 5W30 (norma 507.00) jest syntetykiem, czy jedynie HC, a może to mineralny??\bardzo proszę wymieńcie full syntetyki 5W30

i bardzo proszę o fachową ocenę

Należy zacząć od pytania - co to jest 100% syntetyk w dzisiajszych czasach? Czy jest to olej oparty tylko i wyłącznie na bazie PAO bez dodatków? Czy na estrach bez dodatków? nie ma takich olejów. Olej bez dodatków nie istnieje. Podstwa to baza syntetyczna - wytwarzana w kilku miejscach na Świecie - nikt sie nie przyzna skad ją bierze - oraz dodatki.

Najwazniejsza jest baza olejowa - to czy olej zostaje wyprodukowany na bazie III (pisalem wyzej o bazach) czy na bazie IV badź V - determinuje to czy jest olejem HC czy pełnym syntetykiem (niestety wg dzsiejszych przepisów oleje HC rowniez mogą byc nazywane pełnymi syntetykami).

Na III bazie oparte są np Castrole, Shelle, Mobile. Na bazie IV bądź V - np. Motul, Liqui Moly, Amsoil. Niektórzy nie rozróżniają tego niuansu, że olej z dodatkiem HC to nie to samo co olej HydroCracking. Każdy olej do PD i DPF - musi mieć dodatki HC - bez tego nie uzyska normy VAG - VAG tego wymaga. Tak więc każdy olej 5W-30 507.00 to olej HC lub z dodatkiem HC - które są lepsze - to chyba jasne.[br]Dopisany: 17 Lipiec 2011, 14:01_________________________________________________

Siemka

Jaki polecacie olej do toyoty d4-d 2008r. 150 tys przejechane? 2.0 TDI

oleje A5/B5 5W30 maja z reguly obnizony HTHS, taki toyota wymaga do wielu swoich silnikow.

Dobrym i polecan olejem do Toyot w dieslu jest AMSOIL 5W-30 European Car Formuła (AEL). Możesz zalać też Motul 8100 Eco-clean 5W-30. Oczywiscie zakładam, że auto ma DPF.

I po raz "enty" napiszę - leję tylko Millers Oils, bo ich oleje Full Synhtetic są na bazie PAO bez ŻADNEJ domieszki HC. A seria Motorsport to oleje PAO + ESTRY, a 505.01 ma HC, więc bez żadnej ściemy jak w innych markach nazywany jest półsyntetykiem ( XFE-PD 5w40). No ale co tam, lepiej lać Castrola :polew: albo nowe Motule, marki która wykorzystała dobrą opinię i też już robi HC i naywa je full synthetic :polew:

Eeee tam, weźmy sobie takiego Millers Oil XFS 5w40 i co? Lepkość kinematyczna przy 100*C…13,8 cSt

Powiem Ci, słabo. Liqui Moly 5W-40 Leichtlauf HC7 ma przy 100*C lepkość 14,4 cSt

Więc to nie znowu taki hit. Ale oczywiście nie narzucam nikomu co ma lać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

macie jakieś pewne źródło skąd można nabyć MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 ?

albo MOTUL SPECIFIC VW 507.00

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44215.0[br]Dopisany: 25 Lipiec 2011, 18:19_________________________________________________

I po raz "enty" napiszę - leję tylko Millers Oils, bo ich oleje Full Synhtetic są na bazie PAO bez ŻADNEJ domieszki HC. A seria Motorsport to oleje PAO + ESTRY, a 505.01 ma HC, więc bez żadnej ściemy jak w innych markach nazywany jest półsyntetykiem ( XFE-PD 5w40). No ale co tam, lepiej lać Castrola :polew: albo nowe Motule, marki która wykorzystała dobrą opinię i też już robi HC i naywa je full synthetic :polew:

OK. Zmobilizowałes mnie - pokusiłem sie o bezposrednią konfrontację Millers / MOTUL

-------------------------------------------------------------------------------

Millers nie podaje wartości Noacka, HTHS, TBN, które są podstawowe. Wstydzą sie czegoś?

505.00

Millers XFS 5w40 - cena 160 PLN

API SL, CF , ACEA A3/B3

VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00

Ciężar właściwy przy 150C…0,855

Lepkość kinematyczna przy 100C… 13,8 cSt - gorzej niż Motul

Lepkość kinematycza przy 40C… 86 cSt - lepiej niz MOtul

Wskaźnik lepkości… 165 - bardzo słabo...

Temperatura krzepnięcia… -42oC

Temperatura zapłonu… 220C - gorzej niż Motul

Lepkość na zimno przy -30C…6,590 cP - bardzo słabo - jeden z podstawowych parametrów - olej, który mianuje sie opartym na PAO i estrach nie ma prawa mieć takiej wartosci!

MOTUL 8100 X-Cess 5W-40 ACEA VW 505.00 - cena 135 PLN

API SL/CF

ACEA A3-04/B3/B4-04

Klasa lepkosci 5W-40

Gestosc w temp. 15 C 0.850

Lepkosc w temp. 100 C 14,00 mm2/s - lepiej niz Millers

Lepkosc w temp. 40 C 83,1 mm2/s - mniej niż Millers

Wskaznik lepkosci 173 - dużo lepiej niż Millers

Punkt płyniecia -39 C - mniej niż Millers - tez parametr nie jest aż tak istotny

Temperatura zapłonu 228 C - dużo wyższa niż Millers

TBN 10,3 mg KOH/g - wysoki TBN świadczy o dużych zdolnościach myjących

Lepkość na zimno przy -30C - 5,610 cP - podstawowy parametr - rewelacja (mniej - lepiej)

Millers CFS 5W-40 - mianuje sie super olejem wyścigowym... cena 262 PLN!!!!

Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/A4

Do użytku w ostro eksploatowanych silnikach pojazdów, których producent zaleca olej 5w30.

Maksmalna stała temperatura do 1250C, chwilowo nawet do 1500C.

SAE 5W40

Ciężar właściwy przy 15oC:… 0,862

Lepkość kinematyczna przy 10C 14,0 cSt - remis

Lepkość kinematycza przy 40C 75 cSt - Motul lepszy

Indeks lepkości 190 - lepiej niz Motul

Temperatura krzepnięcia - 30C - Motul dużo lepszy

Temperatura zapłonu 210C - Motul dużo lepszy

Lepkość na zimno przy -30C… 6,600 cP - bardzo słabo - no nie jest to olej do użytku całorocznego chyba, że ktoś lubi jak mu na mrozie szklanki w silniku grają.

Dla Ciebie Devast:

Quaker State Synqest 5w40 - cena 150 PLN

– wysokor rafinowany olej mineralny - bardzo dobrej jakości HC na pewno nie pełen syntetyk

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_cbe_24855_key_140002154030_2A47.doc

API SL/CF, ACEA A3/B3/B4-98, VW 505.00

Lepkość w 100 C 14,40 mm2/s

Lepkość w 40 C 87,4 mm2/s

Temperatura płynięcia, max (ºC) -40

Temperatura zapłonu 223

Liczba zasadowa (mgKOH) 10,7

HTHS 3,5

Lepkość na zimno przy -30C - brak - pewnie nie ma się czy chwalić

Olej ze średniej półki cenowej wśród olejów premium - porównywalny do X-cessa - lepszy na pewno od przedrogiego Millersa.

---------------------------------------------------------------

504.00/507.00

XF Longlife 5w30 507.00 - cena 276 PLN!

ACEA A3/B4

VW 504.00/507.00

klasa lepkości: 5W/30

Ciężar właściwy przy 150C: 0,849

Lepkość kinematyczna przy 100C: 11 cSt - remis

Lepkość kinematyczna przy 40C: 71 cSt - remis

Indeks lepkości: 158 - remis

Temperatura krzepnięcia: -40 C - remis

Temperatura zapłonu: 210 C - słabo - Motul lepszy

Lepkość na zimno przy -30 C 6,140 cP słabo jak na taki …olej!!!

MOTUL 8100 X-clean+ 5W-30 - 160 PLN

Viscosity grade SAE J 300 5W-30

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.847

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 71 mm²/s - remis

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11 mm²/s - remis

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.55 mPa.s - bardzo dobry wynik

Viscosity index ASTM D2270 158 - remis

Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F - remis

Flash point ASTM D92 242°C / 467.6°F - bardzo wysoko

Sulfated ash ASTM D874 0.61% weight

TBN ASTM D2896 6.0 mg KOH/g - dobry wynik jak na olej do DPF

Viscosity on -30C - 5,680 cP - podstawowy parametr - rewelacja (mniej - lepiej) - bardzo dobra wartość

dla porownania poprzednik X-Cleana:

Motul Specific 504 00 507 00

STANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 "

VW 504.00/507.00

Gęstość w 20 C 0,848

Lepkość w 100 C 11mm2/s

Lepkość w 40 C 72,3mm2/s

Wskaźnik lepkości 157

Punkt zapłonu 242C - wysoko

Punkt zamarzania -39oC - remis

TBN 7,2 mg KOH/g (dobry wynik jak zawsze przy Motulu)

HTHS viscosity >3.5

olej w technologii Mid SAPS

Lepkość na zimno przy -30C - 5,710 cP - podstawowy parametr - rewelacja (mniej - lepiej)

------------------------------------------------------------------------------------

Teraz porównamy oleje 0W-30

Millers XF 0w30 - cena 250 PLN - ponoc estrowy...

SAE klasa lepkości: 0W30

Ciężar właściwy przy 150C 0,856

Lepkość kinematyczna przy 1000C 9,4 cSt - dużo gorzej niż Motul

Lepkość kinematycza przy 400C 52,6 cSt - dużo gorzej niż Motul

Indeks lepkości 164 - gorzej

Temperatura krzepnięcia -36 - bardzo słabo

Temperatura zapłonu 205 - bardzo słabo

Lepkość na zimno przy -30C 6,100 cP - wynik słaby - powinien być poniżej 5,000

MOTUL 8100 X- lite 0W-30 - cena 185 PLN - estrowy

Viscosity grade SAE J 300 0W-30

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.853

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 68.7 mm²/s - dużo lepiej

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.9 mm²/s - dużo lepiej

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.57 mPa.s - bardzo dobry wynik

Viscosity index ASTM D2270 171 - lepiej od Millersa

Pour point ASTM D97 -54°C / -65.2°F - bardzo dobry wynik! - dużo lepiej niz Millers

Flash point ASTM D92 232°C / 450°F - bardzo dobry wynik!

Sulfated ash ASTM D874 1.5% weight

TBN ASTM D2896 11.2 mg KOH/g - wynik rewelacyjny

Viscosity on -30C - 5,550 cP - bardzo dobry wynik

--------------------------------------------------------------------

Tak więc Panie olejowiec - nie piekny ten Millers jak go gloryfikujesz, a i z Pana nie taki "olejowiec" samozwańczy. Wysil sie nastepna razą i sprawdz co dany produkt sobą reprezentuje. Powtarzasz tylko zasłyszane slogany. Dobry olej w dzisiejszych czasach musi być oparty na PAO, estrach + mieć dodatki HC.

PAO jest najbardziej odporne na ścinanie, a Estry są najbardziej stabilne termicznie, a HC najlepiej czyści.

Podejrzewam, że Millers ma w sobie HC - wartości na to wskazują, a nigdzie nie udostępniją kart charakterystyki podobnie jak ukrywają wartości Noacka, HTHS, TBN w parametrach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endriuu trochę się zagalopowałeś z tym porównaniem. To ,że np. motul ma większą lepkość kinetyczną przy 100C nie oznacza wcale ,że jest lepszy. Jak chcesz być pewny co olej sobą reprezentuję pobierz próbkę po 10 tys i daj do analizy, a wtedy się przekonasz ,że nie jest tak różowo jak Ci się wydaje. Na szczęście ja to już mam za sobą i wybrałem olej na którym aktualnie jeżdżę , choć za 3 kkm zmienię na jeszcze co innego , oddam do analizy i będę miał wtedy już konkretny obraz co olej sobą reprezentuje i wtedy wybiorę najlepszy. Powiem Ci również ,że Motul wypadł blado na tle konkurencji.

Zgodzę się natomiast z tobą ,że dobry olej w dzisiejszych czasach musi być oparty na PAO, estrach + mieć dodatki HC.

Proszę Cię jeśli możesz wymień ,które z produktów Motula to baza PAO + dodatki HC ,lub estry i podaj żródło, bo ja jakoś ich widzę bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Endriu

dla mnie to i tak czarna magia :polew: :polew: :polew: :polew:

pytałem z ciekawosci bo będąc w USA widzialem mase reklam i duzo ludzi którzy na tym jezdzili

spoty reklamowe i takie tam

prawde mówiac to nie czytam waszej dyskusji, bo po pierwsze sie na tym nie znam

a po drugie malo mnie to obchodzi :> :> :>

podejrzewam ze wielu którzy tu zagladaja mają te same odczucia :> :> :>

mnie interesuje tylko to co mam zalac aby silnik wytrzymał do nastepnej wymiany itd itd :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie :

W ASO w DE silnik zalewany był olejem Castrol SLX Longlife III 5W-30 , do tej pory zalewałem Motul'em Specific 505.01 ( [AVF] ) , teraz myślę nad zastosowaniem 8100 X-clean+ 5W-30 , 8100 X-clean 5W-40 , Specific 504.00/507.00 ... który wybrać , nie chodzi mi o cenę , tylko który będzie najlepszy do [AVF] , a może pozostać przy tym 505.01 :mysli: ... przebieg 170 kkm ( 100% ORI ) , zero dolewek od wymiany do wymiany ( 10 kkm )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy

Pytanie (jedno z wielu) czy Royal Purple 5W30 (bardzo chwalony tu i ówdzie) nadaje się do 2.0 tdi (BPW), ma ktoś jakieś doświadczenia ?

Pozdrawiam

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie przeczytałem całego wątku bo jestem osobą która ma dużo czasu ale nie wieczność. Ostatnie 30-40 stron wystarczyło.

Nie zastanawiam się nad firmą oleju (może być np. motul, valvoline, millers itd. ) a nad jego typem.

Mam z 2002r. (modelowo 2003r.) audi a4 b6 v6 2,5 BFC 163km i z tego co wiem producent zalecił 5w30. Poprzedni właściciel przy ostatniej wymianie wlał 5w40.

Dlatego jaki typ oleju powinienem zastosować i dlaczego? Zależy mi głównie na oszczędzeniu wałków, auto często ok 50-70% używane po mieście ;]

Strona motul podaje

Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a)

Better 8100 X-clean+ 5W-30

Good 8100 X-clean 5W-40

W książce napisali że jeśli przeglądy co 30k to klasa oleju ma być 506 00 506 01 a jeśli co 15k to może (ale chyba nie musi) 505 01 505 00.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co drodzy forumowicze sadzicie o tej aukcjii motulowskiej na allegro ?? http://allegro.pl/motul-specific-5w40-505-01-pompowtr-promocja-5l-i1724949522.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endriuu: troszkę rzeczywiście ta Twoja analiza nie za bardzo... działasz w/g zasady więcej - lepiej, mniej - gorzej. Nie wiem czy wiesz, ale im większa rozpiętość parametrów, tym krócej olej je trzyma... Jeśli temp. zapłonu 228 stopni jest DUŻO wyższa niż 220, to sorry. Uwzględnij fakt, że nawet najlepszy olej smaruje do około 150 stopni, więc nie jest istotne czy olej zapali się przy 220 czy 228 bo i tak wcześniej nie będzie już silnika... Kolejna rzecz - niezbyt uważnie robiłeś analizę, skoro twierdzisz że olej XF 0w30 (zresztą już nie produkowany) to olej estrowy - estry są tylko w olejach CFS - a w serii Premium - czyli XF, XFS - są to PAO bez estrów. Kolejna rzecz - CFS 5w40 - twierdzisz, że ten olej CFS 5w40 nie nadaje się do używania przez cały rok z powodu słabej lepkości przy - 30. ZGADZA SIĘ - seria MILLERS OILS MOTORSPORT - czyli ten właśnie CFS jest przeznaczony do PROFESJONALNEGO użytku w samochodach wrc i S2000. To jest właśnie zaleta marki - jest wyraźny podział na segmenty i przeznaczenie, ale niestety u nas każdy szuka oleju taniego, PAO + estry, najlepiej takiego żeby oszczędzał paliwo,był 0w80 i długo utrzymywał swoje włąściwości. TAK SIĘ NIE DA. Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. TBN i HTHS w/g moich informacji nie jest podawany właśnie ze względu na przeświadczenie (BŁEDNE!!!!) że im wyższy tym lepiej - dobry półsyntetyk 10w40 ZAWSZE będzie miał wyższy TBN niż np. olej 5w30 C3 - dlaczego? Ano dlatego, że olej 5w30 C3 jest olejem MID SAPS, a norma C3 określa poziom TBN. Gdyby C3 miał wyższy TBN, nie byłby olejem Mid Saps. Najnowsze oleje ACEA C1, C2, C3, C4 mają niskie TBN. JEdnak można wyrównać odpowiednią zawartością ZDDP (związku cynku)- jednak im więcej ZDDP w silniku tym gorzej dla czystości spalin, czy np. zużycia paliwa. Dlatego też wysoki poziom ZDDP jest w olejach typu CFS (Motorsport), które jak już wcześniej wspomniałem przeznaczone są do rzeczywistego używania w sporcie samochodowym oraz w serii CLASSIC (do samochodów zabytkowych), gdzie zużycie paliwa i czystość spalin nie mają żadngo znaczenia. A co do HC w Millersie - tak, są oleje HC - XSS 5w30 (Ford) i XFE-PD 5w40 (VW 505.01), ale są nazywane zgodnie z prawdą PÓŁSYNTETYKAMI (kiedyś Motul też nazywał 505.01 półsyntetykiem, a teraz zmienili naklejki na full, gdyż powszechnie zaakceptowano HC jako full synthetic). Co więcej, kilkadziesiąt stron temu na tym forum mówiono, że XFE-PD 505.01 jest "be" bo jest z HC, a teraz piszesz, że pełne syntetyki są też "be" bo nie mają HC :D nieistotne. Każdy używa to, co lubi.

I jeszcze jedno: porównujesz oleje 504/507 w którym to Millers wypada bardzo dobrze, a przeoczyłeś jeden, NAJWAŻNIEJSZY fakt - olej za 270 zł Millersa nie jest olejem C3!!!, a Motule tak.

Co to oznacza: nie jest olejem C3, więc tylko lepiej dla silnika, ma aprobatę VW 504.00/507.00 , więc jest ok dla DPF.

olejem z 504.00/507.00 jest Millers Oils Trident 5w30 Longlife już nie z aprobatą, a spełniający wymagania, i on rzeczywiście jest C3 - i pasuje do bmw, vw, opla, peugeot itd. No i jest o 100 zł tańszy.

Zanim będziesz próbował obalić moją teorię - zauważ, że np. Castrol Edge 5w30 ma 504/507 i jest olejem C3, a oryginalny Castrol Proffesional z ASO 504/507 i znaczkiem rekomendowany przez Audi/VW (w zależności od salonu) NIE MA C3 ! Więc dziękuję za C3 Motula z 504/507.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Olejowiec widzę że jesteś w temacie, ja czytałem ten temat i mam tylko mętlik w głowie od tych symboli, nie ogarniam tego. Powiedz mi tylko czy zmienił byś u siebie w aucie z oleju castrol 5w30 long life||| na Edge 5w30 507. Dodam że silnik to BRB czyli z DPF przebieg 210 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie :

W ASO w DE silnik zalewany był olejem Castrol SLX Longlife III 5W-30 , do tej pory zalewałem Motul'em Specific 505.01 ( [AVF] ) , teraz myślę nad zastosowaniem 8100 X-clean+ 5W-30 , 8100 X-clean 5W-40 , Specific 504.00/507.00 ... który wybrać , nie chodzi mi o cenę , tylko który będzie najlepszy do [AVF] , a może pozostać przy tym 505.01 :mysli: ... przebieg 170 kkm ( 100% ORI ) , zero dolewek od wymiany do wymiany ( 10 kkm )

8100 X-clean C3 5W-40 bedzie najlepszym wyborem

Witajcie Koledzy

Pytanie (jedno z wielu) czy Royal Purple 5W30 (bardzo chwalony tu i ówdzie) nadaje się do 2.0 tdi (BPW), ma ktoś jakieś doświadczenia ?

Pozdrawiam

Jaro

http://www.innochem.pl/specyfikacje/Royal%20Purple%20Motor%20Oil%205W30%200,946%20ls.pdf

parametry średnie. temp. zapłonu 226C. NIe jest to olej do diesla. Nie spelnia rowniez normy 507.00.

Witam, nie przeczytałem całego wątku bo jestem osobą która ma dużo czasu ale nie wieczność. Ostatnie 30-40 stron wystarczyło.

Nie zastanawiam się nad firmą oleju (może być np. motul, valvoline, millers itd. ) a nad jego typem.

Mam z 2002r. (modelowo 2003r.) audi a4 b6 v6 2,5 BFC 163km i z tego co wiem producent zalecił 5w30. Poprzedni właściciel przy ostatniej wymianie wlał 5w40.

Dlatego jaki typ oleju powinienem zastosować i dlaczego? Zależy mi głównie na oszczędzeniu wałków, auto często ok 50-70% używane po mieście ;]

Strona motul podaje

Best Specific 504 00 507 00 5W-30 (a)

Better 8100 X-clean+ 5W-30

Good 8100 X-clean 5W-40

W książce napisali że jeśli przeglądy co 30k to klasa oleju ma być 506 00 506 01 a jeśli co 15k to może (ale chyba nie musi) 505 01 505 00.

Pozdr.

Zalej 8100 X-clean C3 5W-40 lub AMSOIL 5W-40 European Car Formula Motor Oil - lepiej zabezpieczy silnik niż ekologiczny 5W-30 507.00. Zakladam, ze nie masz DPFa i zmieniasz olej co 15 tys.

A co drodzy forumowicze sadzicie o tej aukcjii motulowskiej na allegro ?? http://allegro.pl/motul-specific-5w40-505-01-pompowtr-promocja-5l-i1724949522.html

ten olej nie ma prawa tyle kosztowac. najprawdopodobniej rozlewany w garażu.

Jeśli temp. zapłonu 228 stopni jest DUŻO wyższa niż 220, to sorry. Uwzględnij fakt, że nawet najlepszy olej smaruje do około 150 stopni, więc nie jest istotne czy olej zapali się przy 220 czy 228 bo i tak wcześniej nie będzie już silnika...

jest bardzo istotne - to podstawowy parametr, ktory mowi o odpornosci oleju na ścinanie. zapalenie sie oleju nie ma tu nic do rzeczy - to tylko punkt odniesienia.

TBN i HTHS w/g moich informacji nie jest podawany właśnie ze względu na przeświadczenie (BŁEDNE!!!!) że im wyższy tym lepiej - dobry półsyntetyk 10w40 ZAWSZE będzie miał wyższy TBN niż np. olej 5w30 C3

A kto powiedzial, ze wyższy to lepszy??!! Ten paramatr, podobnie zreszta jak Noac i HTHS musi byc podany. Millers tego nie robi - i to jest zarzut.

Co to oznacza: nie jest olejem C3, więc tylko lepiej dla silnika, ma aprobatę VW 504.00/507.00 , więc jest ok dla DPF.

Jesli uwazasz, ze olej Full SAPS A3/B3 jest ok dla DPF - to ja nie chcialbym byc w skorze Twojego DPFa. Wymagania EURO IV spelniaja tylko oleje C1 C2 i C3.

aha i ciekawe, że C3 Motula niszczy parametrami A3/B3 Millersa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie :

W ASO w DE silnik zalewany był olejem Castrol SLX Longlife III 5W-30 , do tej pory zalewałem Motul'em Specific 505.01 ( [AVF] ) , teraz myślę nad zastosowaniem 8100 X-clean+ 5W-30 , 8100 X-clean 5W-40 , Specific 504.00/507.00 ... który wybrać , nie chodzi mi o cenę , tylko który będzie najlepszy do [AVF] , a może pozostać przy tym 505.01 :mysli: ... przebieg 170 kkm ( 100% ORI ) , zero dolewek od wymiany do wymiany ( 10 kkm )

8100 X-clean C3 5W-40 bedzie najlepszym wyborem

Jeszcze takie pytanie , spełnia on normę ( do PD ) tzn. 505.01 ? W większości opisów tego oleju w necie pisze , że spełnia tylko 502.00 i 505.00 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endriuu: nie A3/B3 a A3/B4!!! to różnica. Są różne rodzaje DPF! I akurat olej 504.00/507.00 nie musi (ale może być) olejem C3. To nie jest tak, że jak mam DPF to muszę lać C3. Bardzo proszę - na stronie millersa OFICJALNA aprobata dla oleju bez C3- http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2011/07/VW-504-507-approval-letter-2009.jpg

Powyższe (czyli aprobata 504/507 dla oleju A3/B4) obala to co powiedziałeś:

" Wymagania EURO IV spelniaja tylko oleje C1 C2 i C3." - jest to więc nieprawda i kolejna nieścisłość w Twojej wypowiedzi.

Następna: nie temperatura zapłonu (jak twierdzisz) a HTHS (high temperature high shear) określa odporność na ścinanie.

Aha, moje auto ma 112 tys km - pierwsza zmiana (zmieniam co 15 tys) na oleju fabrycznym (dolewka 0,8l), druga na motulu (dolewka 0,8 - 0,9), od tamtej pory millers - ZERO zużycia oleju, zero przybywania oleju, DPF w stanie IDEALNYM - nawet nie wiem czy w tym aucie jest kontrolka DPF bo nigdy jej nie widziałem.

Tym bardziej więc wolę wlać coś co nie szkodzi DPF'owi a lepiej chroni silnik niż C3.

Nie twierdzę, że Motul jest zły (tak jak Ty mi chcesz udowodnić, że Millers jest be), ale uważam go za produkt przereklamowany co moim zdaniem wynika z tego, że nie było jednego oficjalnego importera w PL, każdy "był sobie importerem" i opowiadał jaki to znakomity olej, bo miał w tym interes = stąd jego mit. NA pewno Motul to bardzo porządna marka, ale ja znalazłem coś konkurencyjnego, co używam w wielu samochodach i sprawuje się akurat u mnie lepiej niż Motul. I tyle. Ja Ciebie nie przekonam do Millersa a Ty mnie do Motula. A dzielić się swoimi doświadczeniami mogę i zdecydowanie polecam Millers Oils XF Longlife 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endriuu: nie A3/B3 a A3/B4!!!

literówka

Powyższe (czyli aprobata 504/507 dla oleju A3/B4) obala to co powiedziałeś:

" Wymagania EURO IV spelniaja tylko oleje C1 C2 i C3." - jest to więc nieprawda i kolejna nieścisłość w Twojej wypowiedzi.

http://olejeismary.blog.onet.pl/Oleje-silnikowe-do-silnikow-Eu,2,ID423639599,n

EURO IV spełniają tylko oleje ACEA C1, C2, C3, i C4 - i nie zarzucaj mi mowienia nieprawdy. Do DPFow VW wymagana jest C3. Jesli Ty lejesz A3/B4 czyli Full SAPS do DPF VAG - to powodzenia. C3 to jest olej na tyle dobrze chroniący silnik i DPF, że jest olejem optymalnym do DPFów VAG.

Przeanalizuj tabelkę:

acea.jpg

Nie twierdzę, że Motul jest zły (tak jak Ty mi chcesz udowodnić, że Millers jest be),

Niczego takiego nie powiedziałem - udowodniłem jedynie, że przedrogi Millers ma słabsze parametry od Motula - Dodatkowo Motul C3 ma lepsze parametry od Millersa A3/B4...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie :

W ASO w DE silnik zalewany był olejem Castrol SLX Longlife III 5W-30 , do tej pory zalewałem Motul'em Specific 505.01 ( [AVF] ) , teraz myślę nad zastosowaniem 8100 X-clean+ 5W-30 , 8100 X-clean 5W-40 , Specific 504.00/507.00 ... który wybrać , nie chodzi mi o cenę , tylko który będzie najlepszy do [AVF] , a może pozostać przy tym 505.01 :mysli: ... przebieg 170 kkm ( 100% ORI ) , zero dolewek od wymiany do wymiany ( 10 kkm )

8100 X-clean C3 5W-40 bedzie najlepszym wyborem

Jeszcze takie pytanie , spełnia on normę ( do PD ) tzn. 505.01 ? W większości opisów tego oleju w necie pisze , że spełnia tylko 502.00 i 505.00 :mysli:

Spelnia. Pisze na nim nawet pogrubionym drukiem 505 01. Super olej, po 15tysiacach wyglada jakby przejechalo sie na nim 150km. Az mechanik sie dziwil bo podczas zlewania widzial jak swiatlo przez niego przeswituje :>

Zalalem go juz 3 razy i pozostane z nim az zmienie wozek na B7 z DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...