Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

mówisz o 0w40 ?? to co ty polecasz ?

5W40 :cool1:

0W40 / 0W30 to już inna liga :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:

co ten post wniósł ? może byś odpowiedział na moje pytanie zamiast wklejać durne emoty

z góry dzięki za pomoc :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie normy tylko klasy lepkości :cool1:

Czy to ważne to po prostu woda :tongue4:[br]Dopisany: 11 Grudzień 2011, 17:51_________________________________________________

robert nie odpowiedziałeś na moje pytanie :wallbash: co to za olej ?

Kolego zalewaj z normą 5w40 i będzie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. I jesli moge kolegow znajacych sie dobrze na oleju poprosic o wyjasnienie, bo nie rozumiem tego ostatniego zdania ponizej.

MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI. Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40)

mnie to interesuje....do silnika AFN na pompie wtryskowej trzeba zalać Matul X-Cess czy Motul Specyfic ? norma 505.00 czy 505.01???

Na początku wątku jest napisane że norma 505.00 czyli wychodzi na to że Motul X-cess...ale w powyższym cytacie jest napisane co innego...więc niech ktoś kumaty się wypowie w tej sprawie :decayed:

Nie sugeruj się tym co niektórzy ludzie wypisują ponieważ sam odnoszę wrażenie, że nie potrzebnie się napędzają. Do AFN tak jak w górnym poście podał Hugo, producent określił normę 505.00 natomiast fragment który został przytoczony dotyczy silników na pompowtryskiwaczach gdzie olej ma spełniać normę 505.01 dlatego w karcie charakterystyki znalazła się informację, iż x-cess do tych silników się nie nadaje. Wybierając olej zwróć uwagę na posiadanie tej normy oraz na lepkość minimum 5W40, producenta wybierz sobie wg własnego uznania. Ja jak decydowałem się na wybór oleju to przeanalizowałem sobie karty charakterystyk poszczególnych marek gdzie są podane parametry i tym się kierowałem w wyborze oleju. Powodzenia w trafnym wyborze i nie słuchaj, że jakiś olej wyciszy silnik bo na kulturę pracy duży wpływ ma paliwo dlatego ja osobiście ratuję się mixolem i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Qr!a mac zachciało mi się czystości i umyłem silnik. Woda weszła w łożyska i napinacze (klimy itd.) i moja mróweczka stałą się bąkiem.

No i pupa.

rookie, no wiesz ale dales plame...

Myj zęby, rano i wieczorem (co napewno robisz)... ale od silnika diesla z daleka z woda.

Podobno moze pękną blok silnika, tak slyszalam.

:facepalm:

No nie, Robert, daj spokój... please, napisz cos.... :>

Do VP wystarczy 505.00 :cool1:

No wlasnie, i dlatego nie podoba mi sie podejscie Motula do klienta...

Na swojej stronie internetowej podaj ze np. do AFN ma byc polsyntetyk 10W-40 ktory posiada norme 505.00.

Natomiast w opisie oleju X-cess 8100 na ktorym ja jezdze i nie tylko ja. Podaja ze ten olej do mojego auta nie pasuje... no wiec? :cool1:

Nie mam naprawde nic przeciw Motulowi ale informacja jest fatalna.

http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_X_cess_5W_40_5L-215.html

zaleje tak jak napisał HUGO w pierwszym poście....Motulem X-cess 8100 5w40 :kox:

Z calym szacunkiem dla Prezesa... :hi:

Ale Motul tego oleju nie poleca do AFN.

bo każdy pisze co chce a najważniejsze jest to by klient przyszedł i zostawił kase a reszte mają w pupie :hi:

No wlasnie, i to jest prawidlowe podsumowanie sprawy...

napewno zaleję olej z taką normą...ale jestem ciekaw co kolega robert miał na myśli pisząc że są lepsze oleje z normą 505.00 niż motul x-cess :mysli: o jaką markę mu chodziło :mysli:

Mysle ze koledze Robertowi chodzilo na przyklad o ten olej...

http://sklep-oleje.pl/Millers_Oils_XFD_5W_40_1L-83.html

Zycze milego wieczoru, oraz jak najmniej stresu w doborze odpowiedniego oleju.

Pozdrawia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danu44 blok peknie tylko i wylacznie jak silnik jest rozgrzany a Ty mu wlejesz wtedy zimnej wody po tzw szoku termicznym moze nastpaic rozerwanie metalu na zimnym silniku nic sie nie stanie :))

ale powiem wam ze jest inny system nazywa sie water jet jest to dotrysk wody do benzyny podczas spalania bo jak wiadomo palaca sie benzyna w kontakcie z woda to mieszanka wybuchowa

kazdy dobry oryginalny olej konserwuje silnik wiec nie ma sie co zastanawiac nad firmami bo roznice sa znikome norma oleju mowi taki i taki sklad taka i taka proporcja tego czy owego i skoro spelnia norme to juz jest ok

nie wpadajmy w paranoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm:

co ten post wniósł ? może byś odpowiedział na moje pytanie zamiast wklejać durne emoty

z góry dzięki za pomoc :decayed:

Masz 290 stron w tym wątku , dodatkowo w pierwszym ( podwieszonym ) poście masz pełne info na twoje pytanie ( wybór producenta zależy już od Ciebie i zasobności Twojej kieszeni ) :cool1:

Mysle ze koledze Robertowi chodzilo na przyklad o ten olej...

http://sklep-oleje.pl/Millers_Oils_XFD_5W_40_1L-83.html

Może nie dokładnie o ten , ale też będzie dobry :wink4:

Chodzi o to , że do diesla na VP potrzeba normy 505.00 , a taką spełnia bardzo dużo olei , w tym pełno syntetycznych , wiec po co zalewać olejem HC :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danu44,jeszcze rok temu motul podawał do AFN 5w40.Dlaczego teraz to zmienił nie mam pojęcia.Inne firmy podają do AFN 5w40, oraz 10w40 :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danu44 blok peknie tylko i wylacznie jak silnik jest rozgrzany a Ty mu wlejesz wtedy zimnej wody po tzw szoku termicznym moze nastpaic rozerwanie metalu na zimnym silniku nic sie nie stanie :))

Powiedz mi Robert, kto wie o tym ze jadac na myjnie musi czekac az silnik mu ostygnie...?

Czesto jestem na myjni bezdotykowej. I myje swoje auto z zewnatrz.

I juz pare razy widzialam jak panowie podjezdzaja na myjnie maska do gory i woda do srodka. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie myjkę z gorącą wodą....więc może to nie jest tak że myją zimną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danu44,jeszcze rok temu motul podawał do AFN 5w40.Dlaczego teraz to zmienił nie mam pojęcia.Inne firmy podają do AFN 5w40, oraz 10w40 :hi:

Sloneczko ja o tym wiem, dlatego tez 2 lata temu zaczelam lac X-cess 8100

Az tu nagle taka zmiana, sama nie wiem dlaczego.

Dlatego napisalam ze nie podoba mi sie informacja firmy Motul, jest niekonkretna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz o inteligencji kolesi to ja nie bede sie rozpisywal wiesz jak przejechal 2 km to silnik sie nie nagrzeje tak mocno

gorzej po jakiejs trasie kiedy silnik moncno rozgrzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuje watek od jakiegos czasu i obiecalem, ze juz sie nie bede tu odzywal - nie wiedze

jakiegokolwiek sensu. ale ciągnie wilka do lasu....

:hi:

wstyd się przyznać ale poprzedni właściciel nie pamiętał jaki olej lał (chyba castrol z

normą i tyle co mi powiedział)

jaki olej mam zalać do AJM'a bo nie wiem konkretnie jaki był lany wcześniej

wiem że musi być norma 505.01 lub 506.01 lub 507.00 ale jaką wybrać ? i czy jeszcze na coś

zwrócić uwagę ?

no i zapewne syntetyk ? :mysli:

i jaka jest różnica np 5w40 a np 5w30

ogólnie jaki mam wlać olej ? z góry dzięki za pomoc

505.01 - norma do diesli z PD - interwał wymiany - 15 tys km

506.01 - norma do diesli z PD - interwal wymiany - 30 tys km

507.00 - norma do silników z DPF (rowniez z PD) - interwal - 30 tys km

5W-40 vs 5W-30 - Oczywiscie na zime lepszy bedzie 5W-30. ja osobiscie w firmowym aucie z PD

bez DPF, na zimę zalewam olej 0W-30 z norma 506.01 i wymieniam co 15 tys. w lecie lepiej nie

jezdzic na tym oleju - 0W-30 są olejami o niskiej lepkości - co w zasadzie nie przeszkadza

silnikowi ani turbinie ale gorzej jest z dosyć wysoką lotnością 0W-30 - oleje te zbyt mocno

penetrują uszczelnienia i mogą powodować zapiekanie się resztek oleju ( jeśli silnik nie

zostanie odpowiednio schłodzony).

Takze zima do PD - 506.01 0W-30. Lato do PD 505.01 - 5W-40. Nie ma sensu stosowac olejow

5W-30 507.00 - dobrze chronia DPF - dzieki zmniejszonej zawartosci siarki i fosforu ale tym

samy gorzej silnik - oczywiscie wsrod producentow aut i olejow jest nagonka na ten olej -

kasa - podobnie jak wsrod TV - na LED, a male dziecko wie, ze lepszy jest porzadny PDP.

Niestety posiadacze DPFow sa skazani na slabsza ochrone silnika - tym samym nowe diesle nie

wytrzymaja juz takich przebiegow jak starsze - ale kogo to obchodzi - napewno nie

producentow aut.

ps. I jesli moge kolegow znajacych sie dobrze na oleju poprosic o wyjasnienie, bo nie

rozumiem tego ostatniego zdania ponizej.

MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI. Norma ACEA

B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości

odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników

Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi

wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40)

mnie to interesuje....do silnika AFN na pompie wtryskowej trzeba zalać Matul X-Cess czy

Motul Specyfic ? norma 505.00 czy 505.01???

Na początku wątku jest napisane że norma 505.00 czyli wychodzi na to że Motul X-cess...ale w

powyższym cytacie jest napisane co innego...więc niech ktoś kumaty się wypowie w tej sprawie

:decayed:

kolego - jest to niefortunne okreslenie PD z jakiegos sklepu internetowego - to nie jest

oficjalny tekst firmy Motul i tym samym te teksty:

to dlaczego na stronie motula piszą że 505.01....?

bo każdy pisze co chce a najważniejsze jest to by klient przyszedł i zostawił kase a reszte

mają w pupie :hi:

nie maja racji bytu...

robert nie odpowiedziałeś na moje pytanie :wallbash: co to za olej ?

robert mial na mysli np -

http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&prod

uct_id=52&category_id=21

Niestety LM wycofuje sie z produkcji tych olejow - wszystkie nowe oleje beda to oleje

Syntetyczne zawierajace bazy PAO i HC - tak beda wygladac nowoczesne oleje - i nie nalezy

tego demonizowac.

No wlasnie, i dlatego nie podoba mi sie podejscie Motula do klienta...

Na swojej stronie internetowej podaj ze np. do AFN ma byc polsyntetyk 10W-40 ktory posiada

norme 505.00.

Natomiast w opisie oleju X-cess 8100 na ktorym ja jezdze i nie tylko ja. Podaja ze ten olej

do mojego auta nie pasuje... no wiec? :cool1:

Danu - to jest optymalny olej najwidoczniej stwierdzil Motul - do starych diesli z pol mln

na blacie.

zauwaz co podaje katalog Millersa do diesli na VP: XF Longlife C3 5w30

LM: Top Tec 4200 5W-30

czyli kompletna paranoja - napedzanie kasy - nic wiecej - olej C3 do diesla VP??? Motul

przynajmniej jest z posiadaczami starszych diesli szczery. Tak jak pisalem Ci kiedys na PW -

duze znaczenie ma tu kwestia uszczelek.

Nie mam naprawde nic przeciw Motulowi ale informacja jest fatalna.

http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_X_cess_5W_40_5L-215.html

Jeszcze raz mowie - to nie jest stanowisko Motula w tej sprawie - to jest teskt ze sklepu

int - jeden napisał - reszta skopiowala. na stronie nie ma takiego tesktu:

http://www.motul.com/pl/pl/products/52

Chodzi o to , że do diesla na VP potrzeba normy 505.00 , a taką spełnia bardzo dużo olei , w

tym pełno syntetycznych , wiec po co zalewać olejem HC :cool1:

Robert z calym szacunkiem ale Ty rowniez nie siej herezji. Odrozniajmy oleje HC - Castrol

jest takim olejem w calej okazalosci, a oleje z dodatkami HC. Zacytuje siebie jeszcze raz:

sa firmy i "firmy". w jednych jest 80% HC i 20% PAO. w innych 50/50. Olej w dzisiejszch

czasach musi byc optymalny - szczegolnie w dieslach z DPFami. MUsi chronic DPF kosztem

ochrony silnika - wszystkie oleje Mid SAPS i Low SAPS. Musi byc zbudowany z roznych baz i

dodatkow

Np. PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość, Estry poprawią wł. wysokotemp.,

odparowalność, HC poprawią wytrzymałość i wyciszają - w konsekwencji mamy produkt idealny (w

ogromnym uproszczeniu).

Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w

środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem

tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać

syntetykiem. Uwzględniając jednak sam proces tworzenia: HC- zmiana struktury cząsteczek i

przekształcanie ropy naftowej, PAO- Wyodrębnienie z ropy odpowiednich frakcji, kraking i

polimeryzacja. Są to różne procesy i faktycznie można je traktować jako coś zupełnie innego

ale oba są związkami syntetycznymi. Kwestia umowy jak będziemy je nazywać. Stąd i jedni i

drudzy mają rację. 100% synthetic - to opis zgodny z prawdą. Co innego z V grupą.

Nie ma obecnie olejow 100% PAO - Musi być dodatek do kilkunastu % bazy dobrze mieszalnej z

dodatkami, nie reagujących z uszczelnieniami, lepiej neutralizujących związki starzenia.

Nikt z nas nie zna dokładnej wartości poszczególnych związków w procesie blendowania, jest

to tajemnica. Liczy się związek finalny. Gdzieś musi być kompromis. HC to oleje o b. dobrym

wskaźniku cena/jakość. Tym bardziej, ze VAG rekomenduje oleje z dodatkiem HC np do PD i

DPFow. Chcesz miec olej 100% z piatej estrowej grupy - zaplac za X-lite 0W-30 250 PLN lub

jeszcze wiecej za 300V lub Millersa XF 507.00 - w ktorym tez do konca nie wiadomo co siedzi

- millers nie udostepnia kart bezpieczenstwa, a parametrów (udowodniłem to w tym wątku) nie

ma rewelacyjnych.

Pisalem wielekrotnie, ze prawdziwy ortodoks olejowy nie uzna PAO za syntetyka - chciaz

zgodnie z przytoczona przeze mnie wyzej definicją - oczywiscie nim jest - jak HC.

PAO to m.in. ciekłe produkty polimeryzacji niżejcząsteczkowych alfa-olefin np. mieszanin

etylenu, propylenu i butylenu czyli po prostu alkenów - produktów krakingu frakcji ropy

naftowej.

Określenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju

również przechodzi rodzaj obróbki , która podnosi znacznie jakość owych HC. Wymieszanie PAO

z dodatkami to niezwykle energochłonny i kosztowny proces, dodanie HC pomaga wszystko

zoptymalizować i uzyskać jednorodną mieszaninę. PAO się ciężko miesza po prostu.

Jest to powszechna praktyka firm olejowych podyktowana redukcją kosztów w stosunku do

czystego PAO oraz wymogami niektórych producentów np. VAG. Zresztą jakość końcowego produktu

dorównuje PAO. Nieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem

nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA, LM, Millersa, Fuchsa to nie dotyczy.

Cytat: A4-Tomek

tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i

co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo

tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał

obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy

Oleje takie jak Castrol, Mobil nie posiadaja (albo b.mało) dodatków, które utrzymuja

uszczelki w nalezytym (elastycznym) stanie. Lepsze oleje chronia uszczelki od samego

poczatku - uszczelki sie nie starzeją. Zalewajac Motula - stwardniale uszczelki naciagnely

oleju i zaczely cieknac. Nie jest to kwestia wyplukiwania szlamu - bo to nie szlam

uszczelnia silnik. Wystarczy zmienic uszczelki i siemeringi - to nie jest duzy koszt i dalej

zalewac lepszy olej.

Teoria z utrzymaniem uszczelek w elstycznosci przez dobre oleje to prawdziwa teoria tzw

"rozszczelnien". Mialem podobny przypadek ostatnio z autem znajomej. jezdzila na jakims

Elfie 10W-40 - po zastosowaniu Synergie musiala wymienic uszczelke pod pokrywa i siemeringi.

koszt 100 zl. Po zabiegu leje Synergie i jest szczesliwa. Silnik odżył. Wszystko jest

kwestia tego czy uszczelki byly wymieniane czy tez silnik jezdzi na nich od początku

istnienia.

Tazke nie dramatyzujmy - zalewajmy porzadny olej z odpowiednią normą i śpijmy spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...