Avancik Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 mówisz o 0w40 ?? to co ty polecasz ?
ROBERT Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 mówisz o 0w40 ?? to co ty polecasz ? 5W40 0W40 / 0W30 to już inna liga
Avancik Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 przecież takim chciałem zalać 5w40 ale napisałeś że są lepsze pełne syntetyki z normą 505.00... to jak byś mógł zdradź tą tajemnice i napisz co to za olej
skrab Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 0W40 / 0W30 to już inna liga Takie normy to już woda
Avancik Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 robert nie odpowiedziałeś na moje pytanie co to za olej ?
Miszka82 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 co ten post wniósł ? może byś odpowiedział na moje pytanie zamiast wklejać durne emoty z góry dzięki za pomoc
skrab Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 To nie normy tylko klasy lepkości Czy to ważne to po prostu woda [br]Dopisany: 11 Grudzień 2011, 17:51_________________________________________________ robert nie odpowiedziałeś na moje pytanie co to za olej ? Kolego zalewaj z normą 5w40 i będzie
rikardo Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 ps. I jesli moge kolegow znajacych sie dobrze na oleju poprosic o wyjasnienie, bo nie rozumiem tego ostatniego zdania ponizej. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI. Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40) mnie to interesuje....do silnika AFN na pompie wtryskowej trzeba zalać Matul X-Cess czy Motul Specyfic ? norma 505.00 czy 505.01??? Na początku wątku jest napisane że norma 505.00 czyli wychodzi na to że Motul X-cess...ale w powyższym cytacie jest napisane co innego...więc niech ktoś kumaty się wypowie w tej sprawie Nie sugeruj się tym co niektórzy ludzie wypisują ponieważ sam odnoszę wrażenie, że nie potrzebnie się napędzają. Do AFN tak jak w górnym poście podał Hugo, producent określił normę 505.00 natomiast fragment który został przytoczony dotyczy silników na pompowtryskiwaczach gdzie olej ma spełniać normę 505.01 dlatego w karcie charakterystyki znalazła się informację, iż x-cess do tych silników się nie nadaje. Wybierając olej zwróć uwagę na posiadanie tej normy oraz na lepkość minimum 5W40, producenta wybierz sobie wg własnego uznania. Ja jak decydowałem się na wybór oleju to przeanalizowałem sobie karty charakterystyk poszczególnych marek gdzie są podane parametry i tym się kierowałem w wyborze oleju. Powodzenia w trafnym wyborze i nie słuchaj, że jakiś olej wyciszy silnik bo na kulturę pracy duży wpływ ma paliwo dlatego ja osobiście ratuję się mixolem i jest OK.
Avancik Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 napewno zaleję olej z taką normą...ale jestem ciekaw co kolega robert miał na myśli pisząc że są lepsze oleje z normą 505.00 niż motul x-cess o jaką markę mu chodziło
danu44 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Ale Qr!a mac zachciało mi się czystości i umyłem silnik. Woda weszła w łożyska i napinacze (klimy itd.) i moja mróweczka stałą się bąkiem. No i pupa. rookie, no wiesz ale dales plame... Myj zęby, rano i wieczorem (co napewno robisz)... ale od silnika diesla z daleka z woda. Podobno moze pękną blok silnika, tak slyszalam. No nie, Robert, daj spokój... please, napisz cos.... :> Do VP wystarczy 505.00 No wlasnie, i dlatego nie podoba mi sie podejscie Motula do klienta... Na swojej stronie internetowej podaj ze np. do AFN ma byc polsyntetyk 10W-40 ktory posiada norme 505.00. Natomiast w opisie oleju X-cess 8100 na ktorym ja jezdze i nie tylko ja. Podaja ze ten olej do mojego auta nie pasuje... no wiec? Nie mam naprawde nic przeciw Motulowi ale informacja jest fatalna. http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_X_cess_5W_40_5L-215.html zaleje tak jak napisał HUGO w pierwszym poście....Motulem X-cess 8100 5w40 Z calym szacunkiem dla Prezesa... Ale Motul tego oleju nie poleca do AFN. bo każdy pisze co chce a najważniejsze jest to by klient przyszedł i zostawił kase a reszte mają w pupie No wlasnie, i to jest prawidlowe podsumowanie sprawy... napewno zaleję olej z taką normą...ale jestem ciekaw co kolega robert miał na myśli pisząc że są lepsze oleje z normą 505.00 niż motul x-cess o jaką markę mu chodziło Mysle ze koledze Robertowi chodzilo na przyklad o ten olej... http://sklep-oleje.pl/Millers_Oils_XFD_5W_40_1L-83.html Zycze milego wieczoru, oraz jak najmniej stresu w doborze odpowiedniego oleju. Pozdrawia
Brysio Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 danu44 blok peknie tylko i wylacznie jak silnik jest rozgrzany a Ty mu wlejesz wtedy zimnej wody po tzw szoku termicznym moze nastpaic rozerwanie metalu na zimnym silniku nic sie nie stanie ) ale powiem wam ze jest inny system nazywa sie water jet jest to dotrysk wody do benzyny podczas spalania bo jak wiadomo palaca sie benzyna w kontakcie z woda to mieszanka wybuchowa kazdy dobry oryginalny olej konserwuje silnik wiec nie ma sie co zastanawiac nad firmami bo roznice sa znikome norma oleju mowi taki i taki sklad taka i taka proporcja tego czy owego i skoro spelnia norme to juz jest ok nie wpadajmy w paranoje
ROBERT Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 co ten post wniósł ? może byś odpowiedział na moje pytanie zamiast wklejać durne emoty z góry dzięki za pomoc Masz 290 stron w tym wątku , dodatkowo w pierwszym ( podwieszonym ) poście masz pełne info na twoje pytanie ( wybór producenta zależy już od Ciebie i zasobności Twojej kieszeni ) Mysle ze koledze Robertowi chodzilo na przyklad o ten olej... http://sklep-oleje.pl/Millers_Oils_XFD_5W_40_1L-83.html Może nie dokładnie o ten , ale też będzie dobry Chodzi o to , że do diesla na VP potrzeba normy 505.00 , a taką spełnia bardzo dużo olei , w tym pełno syntetycznych , wiec po co zalewać olejem HC
mar_92 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 danu44,jeszcze rok temu motul podawał do AFN 5w40.Dlaczego teraz to zmienił nie mam pojęcia.Inne firmy podają do AFN 5w40, oraz 10w40
danu44 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 danu44 blok peknie tylko i wylacznie jak silnik jest rozgrzany a Ty mu wlejesz wtedy zimnej wody po tzw szoku termicznym moze nastpaic rozerwanie metalu na zimnym silniku nic sie nie stanie ) Powiedz mi Robert, kto wie o tym ze jadac na myjnie musi czekac az silnik mu ostygnie...? Czesto jestem na myjni bezdotykowej. I myje swoje auto z zewnatrz. I juz pare razy widzialam jak panowie podjezdzaja na myjnie maska do gory i woda do srodka. :>
GreGoriO Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 ja mam u siebie myjkę z gorącą wodą....więc może to nie jest tak że myją zimną.
danu44 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 danu44,jeszcze rok temu motul podawał do AFN 5w40.Dlaczego teraz to zmienił nie mam pojęcia.Inne firmy podają do AFN 5w40, oraz 10w40 Sloneczko ja o tym wiem, dlatego tez 2 lata temu zaczelam lac X-cess 8100 Az tu nagle taka zmiana, sama nie wiem dlaczego. Dlatego napisalam ze nie podoba mi sie informacja firmy Motul, jest niekonkretna.
Brysio Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 no wiesz o inteligencji kolesi to ja nie bede sie rozpisywal wiesz jak przejechal 2 km to silnik sie nie nagrzeje tak mocno gorzej po jakiejs trasie kiedy silnik moncno rozgrzany
endriuu Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Obserwuje watek od jakiegos czasu i obiecalem, ze juz sie nie bede tu odzywal - nie wiedze jakiegokolwiek sensu. ale ciągnie wilka do lasu.... wstyd się przyznać ale poprzedni właściciel nie pamiętał jaki olej lał (chyba castrol z normą i tyle co mi powiedział) jaki olej mam zalać do AJM'a bo nie wiem konkretnie jaki był lany wcześniej wiem że musi być norma 505.01 lub 506.01 lub 507.00 ale jaką wybrać ? i czy jeszcze na coś zwrócić uwagę ? no i zapewne syntetyk ? i jaka jest różnica np 5w40 a np 5w30 ogólnie jaki mam wlać olej ? z góry dzięki za pomoc 505.01 - norma do diesli z PD - interwał wymiany - 15 tys km 506.01 - norma do diesli z PD - interwal wymiany - 30 tys km 507.00 - norma do silników z DPF (rowniez z PD) - interwal - 30 tys km 5W-40 vs 5W-30 - Oczywiscie na zime lepszy bedzie 5W-30. ja osobiscie w firmowym aucie z PD bez DPF, na zimę zalewam olej 0W-30 z norma 506.01 i wymieniam co 15 tys. w lecie lepiej nie jezdzic na tym oleju - 0W-30 są olejami o niskiej lepkości - co w zasadzie nie przeszkadza silnikowi ani turbinie ale gorzej jest z dosyć wysoką lotnością 0W-30 - oleje te zbyt mocno penetrują uszczelnienia i mogą powodować zapiekanie się resztek oleju ( jeśli silnik nie zostanie odpowiednio schłodzony). Takze zima do PD - 506.01 0W-30. Lato do PD 505.01 - 5W-40. Nie ma sensu stosowac olejow 5W-30 507.00 - dobrze chronia DPF - dzieki zmniejszonej zawartosci siarki i fosforu ale tym samy gorzej silnik - oczywiscie wsrod producentow aut i olejow jest nagonka na ten olej - kasa - podobnie jak wsrod TV - na LED, a male dziecko wie, ze lepszy jest porzadny PDP. Niestety posiadacze DPFow sa skazani na slabsza ochrone silnika - tym samym nowe diesle nie wytrzymaja juz takich przebiegow jak starsze - ale kogo to obchodzi - napewno nie producentow aut. ps. I jesli moge kolegow znajacych sie dobrze na oleju poprosic o wyjasnienie, bo nie rozumiem tego ostatniego zdania ponizej. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 jest szczególnie polecany do silników OPEL 2.0 i 2.2 DTI. Norma ACEA B4 wymaga doskonałych właściwości czyszczących i rozpuszczających oraz lepszej lepkości odpornej na powstawanie sadzy by zapewnić idealne smarowanie ostatniej generacji silników Diesla z bezpośrednim wtryskiem. (Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40) mnie to interesuje....do silnika AFN na pompie wtryskowej trzeba zalać Matul X-Cess czy Motul Specyfic ? norma 505.00 czy 505.01??? Na początku wątku jest napisane że norma 505.00 czyli wychodzi na to że Motul X-cess...ale w powyższym cytacie jest napisane co innego...więc niech ktoś kumaty się wypowie w tej sprawie kolego - jest to niefortunne okreslenie PD z jakiegos sklepu internetowego - to nie jest oficjalny tekst firmy Motul i tym samym te teksty: to dlaczego na stronie motula piszą że 505.01....? bo każdy pisze co chce a najważniejsze jest to by klient przyszedł i zostawił kase a reszte mają w pupie nie maja racji bytu... robert nie odpowiedziałeś na moje pytanie co to za olej ? robert mial na mysli np - http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&prod uct_id=52&category_id=21 Niestety LM wycofuje sie z produkcji tych olejow - wszystkie nowe oleje beda to oleje Syntetyczne zawierajace bazy PAO i HC - tak beda wygladac nowoczesne oleje - i nie nalezy tego demonizowac. No wlasnie, i dlatego nie podoba mi sie podejscie Motula do klienta... Na swojej stronie internetowej podaj ze np. do AFN ma byc polsyntetyk 10W-40 ktory posiada norme 505.00. Natomiast w opisie oleju X-cess 8100 na ktorym ja jezdze i nie tylko ja. Podaja ze ten olej do mojego auta nie pasuje... no wiec? Danu - to jest optymalny olej najwidoczniej stwierdzil Motul - do starych diesli z pol mln na blacie. zauwaz co podaje katalog Millersa do diesli na VP: XF Longlife C3 5w30 LM: Top Tec 4200 5W-30 czyli kompletna paranoja - napedzanie kasy - nic wiecej - olej C3 do diesla VP??? Motul przynajmniej jest z posiadaczami starszych diesli szczery. Tak jak pisalem Ci kiedys na PW - duze znaczenie ma tu kwestia uszczelek. Nie mam naprawde nic przeciw Motulowi ale informacja jest fatalna. http://sklep-oleje.pl/MOTUL_8100_X_cess_5W_40_5L-215.html Jeszcze raz mowie - to nie jest stanowisko Motula w tej sprawie - to jest teskt ze sklepu int - jeden napisał - reszta skopiowala. na stronie nie ma takiego tesktu: http://www.motul.com/pl/pl/products/52 Chodzi o to , że do diesla na VP potrzeba normy 505.00 , a taką spełnia bardzo dużo olei , w tym pełno syntetycznych , wiec po co zalewać olejem HC Robert z calym szacunkiem ale Ty rowniez nie siej herezji. Odrozniajmy oleje HC - Castrol jest takim olejem w calej okazalosci, a oleje z dodatkami HC. Zacytuje siebie jeszcze raz: sa firmy i "firmy". w jednych jest 80% HC i 20% PAO. w innych 50/50. Olej w dzisiejszch czasach musi byc optymalny - szczegolnie w dieslach z DPFami. MUsi chronic DPF kosztem ochrony silnika - wszystkie oleje Mid SAPS i Low SAPS. Musi byc zbudowany z roznych baz i dodatkow Np. PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość, Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność, HC poprawią wytrzymałość i wyciszają - w konsekwencji mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu). Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać syntetykiem. Uwzględniając jednak sam proces tworzenia: HC- zmiana struktury cząsteczek i przekształcanie ropy naftowej, PAO- Wyodrębnienie z ropy odpowiednich frakcji, kraking i polimeryzacja. Są to różne procesy i faktycznie można je traktować jako coś zupełnie innego ale oba są związkami syntetycznymi. Kwestia umowy jak będziemy je nazywać. Stąd i jedni i drudzy mają rację. 100% synthetic - to opis zgodny z prawdą. Co innego z V grupą. Nie ma obecnie olejow 100% PAO - Musi być dodatek do kilkunastu % bazy dobrze mieszalnej z dodatkami, nie reagujących z uszczelnieniami, lepiej neutralizujących związki starzenia. Nikt z nas nie zna dokładnej wartości poszczególnych związków w procesie blendowania, jest to tajemnica. Liczy się związek finalny. Gdzieś musi być kompromis. HC to oleje o b. dobrym wskaźniku cena/jakość. Tym bardziej, ze VAG rekomenduje oleje z dodatkiem HC np do PD i DPFow. Chcesz miec olej 100% z piatej estrowej grupy - zaplac za X-lite 0W-30 250 PLN lub jeszcze wiecej za 300V lub Millersa XF 507.00 - w ktorym tez do konca nie wiadomo co siedzi - millers nie udostepnia kart bezpieczenstwa, a parametrów (udowodniłem to w tym wątku) nie ma rewelacyjnych. Pisalem wielekrotnie, ze prawdziwy ortodoks olejowy nie uzna PAO za syntetyka - chciaz zgodnie z przytoczona przeze mnie wyzej definicją - oczywiscie nim jest - jak HC. PAO to m.in. ciekłe produkty polimeryzacji niżejcząsteczkowych alfa-olefin np. mieszanin etylenu, propylenu i butylenu czyli po prostu alkenów - produktów krakingu frakcji ropy naftowej. Określenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju również przechodzi rodzaj obróbki , która podnosi znacznie jakość owych HC. Wymieszanie PAO z dodatkami to niezwykle energochłonny i kosztowny proces, dodanie HC pomaga wszystko zoptymalizować i uzyskać jednorodną mieszaninę. PAO się ciężko miesza po prostu. Jest to powszechna praktyka firm olejowych podyktowana redukcją kosztów w stosunku do czystego PAO oraz wymogami niektórych producentów np. VAG. Zresztą jakość końcowego produktu dorównuje PAO. Nieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA, LM, Millersa, Fuchsa to nie dotyczy. Cytat: A4-Tomek tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy Oleje takie jak Castrol, Mobil nie posiadaja (albo b.mało) dodatków, które utrzymuja uszczelki w nalezytym (elastycznym) stanie. Lepsze oleje chronia uszczelki od samego poczatku - uszczelki sie nie starzeją. Zalewajac Motula - stwardniale uszczelki naciagnely oleju i zaczely cieknac. Nie jest to kwestia wyplukiwania szlamu - bo to nie szlam uszczelnia silnik. Wystarczy zmienic uszczelki i siemeringi - to nie jest duzy koszt i dalej zalewac lepszy olej. Teoria z utrzymaniem uszczelek w elstycznosci przez dobre oleje to prawdziwa teoria tzw "rozszczelnien". Mialem podobny przypadek ostatnio z autem znajomej. jezdzila na jakims Elfie 10W-40 - po zastosowaniu Synergie musiala wymienic uszczelke pod pokrywa i siemeringi. koszt 100 zl. Po zabiegu leje Synergie i jest szczesliwa. Silnik odżył. Wszystko jest kwestia tego czy uszczelki byly wymieniane czy tez silnik jezdzi na nich od początku istnienia. Tazke nie dramatyzujmy - zalewajmy porzadny olej z odpowiednią normą i śpijmy spokojnie.
Avancik Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 twój post rozwiał moje wszystkie wątpliwości...dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się