Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

mobil to zastrzezenie zamiescil dopiero pare miesiecy temu,

generalnie chodzi zapewne, o to ze nie nalezy stosowac tego oleju w cyklu long life service dla silnikow do tego nieprzeznaczonych, jako ze ten olej jest w zamysle producenta olejem wlasnie do tego trybu wymian.

oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie aby dokonywac wymiany co 15.000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a czy mozna wlac np 506 00, 507 00, czy musi byc koniecznie 50501 chodzi o to czy mozna z wyzszym indeksem czy mus 50501 cchodzi mi o normalna wymianke co 15 tys

do PD nigdy 506.00 nigdy 505.00

kurna jest jak wół napisane w poscie na samej gorze... ile razy mozna pisac to samo????????? :angry::disgust::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj znajdziecie wszystkie informacje na temat tego , jakie oleje stosować do silników TDI

UWAGA!!!!

do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM i podobnych, opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy:

505.01 lub

506.01 lub

507.00

oleje należy ze względu na trwałość silnika - turbosprężarka - wymieniać najpóźniej po osiągnieciu przebiegu 15.000 km lub po okresie 1 roku od wymiany.

tryb long-life nie jest polecany ze wzgledu na trwałość turbiny.

sprawdzone godne polecenia oleje to

MOTUL SPECIFIC 505.01

506.01

507.00

Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO

UWAGA! ze względu na sporą ilość podróbek oleje kupujemy tylko z pewnego źródła, na oleju oraz filtrach się nie oszczędza

dla wszystkich silników diesla zarówno 4-ro, 6-cio cylindrowych wyposażonych w filtr DPF a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzglednie wymagane są oleje spełniające normę 507.00

sprawdzone to podobnie jak powyżej:

MOTUL SPECIFIC 505.01, 506.01 oraz 507.00

Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO

dla wszystkich silników diesla wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny. można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika

Musashi

I właśnie o tak konkretnej odpowiedzi cały czas mowiłem, bo jak widać nie tylko ja, ale ten inni w gaszczu setek postow na temat oliwy NIE znaleźli odpowiedzi jaki olej do PDka...

Tak wiem ile ta odpowiedź kosztowała nerwów...ale bedzie juz w tym temaci espokojnie ;)

:oklaski: :thumbup: Musashi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź na większość z tych pytań jest w tym wątku podana już chyba ze 100 razy ale jakoś większości nie chce przeczytać nawet kilku postów w górę bo łatwiej napisać i dlatego wątek niedługo będzie miał 100 stron i nic nie będzie można w nim znaleźć.

Może lepiej by było pousuwać część postów które nic nie wnoszą do tematu a najbardziej istotne informacje napisać u góry wielkimi literami tak jak to zrobił Musashi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B7 1,9 tdi silnik BKE. Przebieg 165k udokumentowany.Przyjechał z Niemiec na LL Arala supertronicIII. Oczewiście teraz muszę przejść na coś inneg, bo arala już w Polsce nie ma. Czy jedyną alternatywą dla tego silnika (506.01;507.00) jest Mutul specyfic 5W30. Czy przy tym przebiegu wskazane jest przeczyszczenie silnika (jeździł na LL prawdopodobnie w firmie cały czas)? I jeszcze jedno: niepokoi mnie głośniejsza praca silnika niż normalnie w klekotach, czy może być to efekt niskiego poziomu oleju, nietrzymania parametrów ...Może ktoś miał już taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi musashi ktoey pare postow wyzej napisal ze z oleji shela spelniajacych norme 50501 lub 50601 dodam ze jest ole jest tylko shellhelix ultra exstra norma 50400 i 50700. kolego jest jeszcze taki olej jak shell helix diesel plus va 5w40 i jest to olej spelniajacy norme 50501 czyli do pd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze witam mam takie pytanie ile oleju wchodzi do sinika 1.9tdi

od 3.5 do 3.8L. znalezienie tego nie zajelo mi wiecej niz 5 sec. korzystalem z opcji "szukaj", znajdujacej sie na gornym pasku, pomiedzy opcja "pomoc" i "profil"...... :szukaj: :szukaj: :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

Możecie doradzić jaki olej zastosowac do mojego silnika, autko sprowadzone i na etykiecie jest VAPSOIL 506 01 i jezdzony byl na LL (najblizszy serwis według kompa za 17 tys km), motor 2.0 TDI BPW a wiec z filtrem czastek stałych, chciałbym przejsc na wymiany co 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

Możecie doradzić jaki olej zastosowac do mojego silnika, autko sprowadzone i na etykiecie jest VAPSOIL 506 01 i jezdzony byl na LL (najblizszy serwis według kompa za 17 tys km), motor 2.0 TDI BPW a wiec z filtrem czastek stałych, chciałbym przejsc na wymiany co 15 tys.

raczyles przejrzec watek? albo chociaz przeczytac pierwszego posta? :cool1::disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi musashi ktoey pare postow wyzej napisal ze z oleji shela spelniajacych norme 50501 lub 50601 dodam ze jest ole jest tylko shellhelix ultra exstra norma 50400 i 50700. kolego jest jeszcze taki olej jak shell helix diesel plus va 5w40 i jest to olej spelniajacy norme 50501 czyli do pd

Czytałeś co napisałeś ? Chyba nie za bardzo, bo tego nie da się czytać, bo nie wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie przez przypadek zobaczyłem co za olej mi wlali na przeglądzie i się wściekłem... zalali jakiegoś Castrola Edge z normą 505.01 i pisze na nim że jest przystosowany do motorów z DPFem ale dla MB i BMW... :thumbdown: mogę się na tym kulać czy wymieniać jak najszybciej? :confused4: specjaliści kurfa... :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie przez przypadek zobaczyłem co za olej mi wlali na przeglądzie i się wściekłem... zalali jakiegoś Castrola Edge z normą 505.01 i pisze na nim że jest przystosowany do motorów z DPFem ale dla MB i BMW... :thumbdown: mogę się na tym kulać czy wymieniać jak najszybciej? :confused4: specjaliści kurfa... :thumbdown:

fajnieby bylo profil uzupelnic. zanaczyc w jakim aucie, jaki silnik? bo tak to znow mam byc wrozka? :cool1:[br]Dopisany: 15 Listopad 2008, 15:31_________________________________________________

tak raczyłem i gdybym nie miał wątpliwości to bym nie pytał

przeciez jest napisane jak wol, co nalezy lac do takiego silnika. mam to przetlumaczyc na jezyk polski czy jakis inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze ten watek juz sie wyczerpal totlanie. moze go zamknąć?

Tez tak mysle - zostawic tylko i wylacznie pierwszego posta bo tam wszytsko jest super opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...