Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

ja ma na szafie 263 tys a jak kupowałem autko miało około 230 ty. i tez ktoś wlał 15W-40 Mobila, poczytałem ten oto wątek i po ogólnym mętliku w głowie postanowiłem zmienić na 10W-40 też mobila zakupiłem także engine cleanera. Do tej pory nie zauważyłem nic niepokojącego zamierzam nawet przejść na Liqui Moly 5W-40 DIESEL HIGH TECH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj się jeszcze dowiedziałem, że poprzednia wymiana, którą robił poprzedni właściciel to była pierwsza wymiana w polsce, wcześniej auto jeździło po niemczech i z tego powodu, że był wlany olej nie wiadomego pochodzenia jakiś polski mechanik w warsztacie wlał minerał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W sumie nie dawno kupiłem swoje autko. Stan licznika to 180 tyś km, zalany jest olej mineralny (15W40). Teraz zbliża mi się kolejna wymiana i mam dylemat jaki olej zalać ? Czy trzymać się dalej minerala czy zaryzykować i przejść na półsyntetyk ? Poza tym jaki olej mineralny polecalibyście ? Silniczek to 1,9 TDI

Mineralny do AFN :wallbash:

Z tego co pamiętam to żaden olej mineralny nie spełnia normy 505,00, radzę jak najszybciej zmienić olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się jeszcze dowiedziałem, że poprzednia wymiana, którą robił poprzedni właściciel to była pierwsza wymiana w polsce, wcześniej auto jeździło po niemczech i z tego powodu, że był wlany olej nie wiadomego pochodzenia jakiś polski mechanik w warsztacie wlał minerał.

no mi też mówili że jak niewiadomo co to mineral. Ktoś mi już napisał że sporo mechaników zatrzymała się na poziomie Żuka, Nysy czy poliota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Za chwilę zostanę zapewne zlinczowany ale coż zaryzykuję :>

Jak większość tutaj obecnych jestem przed wymianą oleju. Bardzo zachwalany jest olej Motul i chciałbym go wlać do mojego AVG. Gdy kupiłem auto najprawdopodobniej zalany był półsyntetykiem, ja zaryzykowałem i wlałem Mobila 1 5W50. Przebieg to 219 tys. km.

Proszę powiedzcie/napiszcie czy wlać motula półsyntetyk czy pełen syntetyk/

Spotkałem się z opinią że auto z turbiną powinny jeździć na pełnym syntetyku

is it true?

dzięki bardzo za pomoc

kupiłem dzisiaj Motula 6100 Synergie+

będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No o minerale mowi jedno z przykazan dla diesla, ze mozesz go wlewac tylko na zlomie wiec... raczej niezbyt dobry...

ja natomiast rozmawialem z ludzmi nt tego cleanera, chcialbym przejsc na syntetyk by turbina miala lzej po wirusie :).. ale przed tym chcialem przeczyscic, wiem juz dostalem polecany olej co kupic i jakiego cleanera, ale wszysscy mowia zeby sobie odpuscic to czyszczenie i lepiej jezdzic na polsyntetyku jak dotad, inaczej (auto nie jest nowe 97 r) caly nagar z silnika sie wyplucze i silnik bedzie mi polykal olej litrami( teraz bierze chyba niezauwazalnie, bo jeszcze nie zdazylem zobaczyc od ost wymiany zrobilem 7 tys i ni widu :)) przebieg 180 tys na liczniku ;), a ile naprawde hmm :D.. wiec dalej podtrzymujecie ze warto cleanera zalac ? nawet gdy nigdy wczesniej nie byl nim czyszczony ? nie znam przeszlosci autka, jesli nigdy nie byl czyszczony i teraz go wyplucze z tych 11 lat..to bede mial dziury w silniku...aha no i jesli cleaner to w polaczeniu od razu z tym diesel system cleaner, zeby wsio wyczyscic jak, juz czyscic.. i zalac syntetykiem.. motula..

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No o minerale mowi jedno z przykazan dla diesla, ze mozesz go wlewac tylko na zlomie wiec... raczej niezbyt dobry...

ja natomiast rozmawialem z ludzmi nt tego cleanera, chcialbym przejsc na syntetyk by turbina miala lzej po wirusie :).. ale przed tym chcialem przeczyscic, wiem juz dostalem polecany olej co kupic i jakiego cleanera, ale wszysscy mowia zeby sobie odpuscic to czyszczenie i lepiej jezdzic na polsyntetyku jak dotad, inaczej (auto nie jest nowe 97 r) caly nagar z silnika sie wyplucze i silnik bedzie mi polykal olej litrami( teraz bierze chyba niezauwazalnie, bo jeszcze nie zdazylem zobaczyc od ost wymiany zrobilem 7 tys i ni widu :)) przebieg 180 tys na liczniku ;), a ile naprawde hmm :D.. wiec dalej podtrzymujecie ze warto cleanera zalac ? nawet gdy nigdy wczesniej nie byl nim czyszczony ? nie znam przeszlosci autka, jesli nigdy nie byl czyszczony i teraz go wyplucze z tych 11 lat..to bede mial dziury w silniku...aha no i jesli cleaner to w polaczeniu od razu z tym diesel system cleaner, zeby wsio wyczyscic jak, juz czyscic.. i zalac syntetykiem.. motula..

pozdrawiam :)

Powiem Ci tak: miałem ten sam dylemat - kupiłem auto i nie wiedziałem co było lane, ale zrobiłem tak jak trzeba było zrobić: Cleaner Motula, i zalałem pelnym syntetykiem Motul 8100 X-cess 5w40. :cool1: Jestem juz po 2 wymianie i żużycie oleju mam na minimalnym poziomie. Nic sie nie rozszczelniło, nic nie prycha, nie puka. Tobie radze to samo zrobić. Pozdrawiam! :> :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wlasnie mam zamiar zmienic olej i jezdze do tej pory na shell helix(taki byl zalany w de) i kolo u ktorego mam zmieniac mowil mi ze dopiero ma dostac shella. czy ten olej spelnia norme 50501 bo jakos nie umiem sie tego doszukac i nie wiem czy dobrze zrobie lejac ten olej autko do tej pory 5w40 i jeszcze longlife. oczywiscie to zmieniam na 15 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w40 nie mogl byc long life.

shel tylko Shell Helix Ultra Extra norma 504/507.00 zaden inny nie spelnia norm 505.01 lub 506.01[br]Dopisany: 04 Listopad 2008, 23:48_________________________________________________brak spelnianych norm jest zabojczy dla PD...

o wiele lepszym wyborem jest motul,mobil czy castrol,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z silnikami PD?

Posiadam A4 z 2004r z motorem 1,9 TDI 131KM na PD.

Znajomy zakupił mi olej MOBILE 1 5W50...

Czy moge zalać mojego klekota tym w/w olejem?

Nie znam sie na tym :/ słyszałem jedynie o normach...ten MOBIL z tego co mi sie wydaje ma jedynie 505.0 :/

Sam juz nie wiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden post wyżej masz napisane jakie normy do PD 505.01 lub 506.01

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z silnikami PD?

Posiadam A4 z 2004r z motorem 1,9 TDI 131KM na PD.

Znajomy zakupił mi olej MOBILE 1 5W50...

Czy moge zalać mojego klekota tym w/w olejem?

Nie znam sie na tym :/ słyszałem jedynie o normach...ten MOBIL z tego co mi sie wydaje ma jedynie 505.0 :/

Sam juz nie wiem :/

wystarczy poczytac instrukcje obslugi, o tym watku juz nie mowie, przeciez moj poprzedni post powyzej dotyczy wlasnie takiego silnika :wallbash:

co za pomysl zalac PD 5w50 :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za pomysl zalac PD 5w50 :wallbash:

zdziwilbys sie ... ale jeden ze znanych tunerów zalewal swojego PD-ka taka oliwka i wcale nie narzekal ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z silnikami PD?

Posiadam A4 z 2004r z motorem 1,9 TDI 131KM na PD.

Znajomy zakupił mi olej MOBILE 1 5W50...

Czy moge zalać mojego klekota tym w/w olejem?

Nie znam sie na tym :/ słyszałem jedynie o normach...ten MOBIL z tego co mi sie wydaje ma jedynie 505.0 :/

Sam juz nie wiem :/

wystarczy poczytac instrukcje obslugi, o tym watku juz nie mowie, przeciez moj poprzedni post powyzej dotyczy wlasnie takiego silnika :wallbash:

co za pomysl zalac PD 5w50 :wallbash:

"....shel tylko Shell Helix Ultra Extra norma 504/507.00 zaden inny nie spelnia norm 505.01 lub 506.01

Dopisany: 04 Listopad 2008, 23:48brak spelnianych norm jest zabojczy dla PD...

o wiele lepszym wyborem jest motul,mobil czy castrol,..."

O tym poście mowa???

To bardzo Cie proszę kolego drogi:

Napisz mi w jednym zdaniu co mam zalać do mojego PDka...?

Odrazu mowie ze w "instrukcji" tudzież kodach wyposażenie nie mam nic na temat QG1 -> czy tez opisu long life.

Jest jedynie adnotacja w historii pojazdu ze lany był olej 05W30LOIII i NIC więcej.

Więc.....?Co byś zalał? -nie mów tylko: "poczytaj post wyżej"-bo tych tematów oczytałem sie już po czubek głowy zarówno na AKP jak i na A4k. jakbym znał prawidłową odpowiedź to przecież bym nie pytał....

A tak każdy pisze co zalał i na czym mu sie dobrze jeździ - przynajmniej tak mu sie wydaje - i jest totalny mętlik :/

Z drugiej strony właśnie dzwoniłem do jednego z ASO Audi z zapytaniem co do oliwy....i co usłyszałem :

"Nie ma znaczenia co Pan wleje ..grunt żeby z przodu "normy" była "5" - czy zaleje Pan 505.01, 506.01...czy tez inny syntetyk to bezie GUT..."

I co o tym myśleć???? Nikt nie patrzy czy są PDki czy ich ni ma....

Tak na boku -> Sorki za szczerość :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simon_75 zlituj się. Jak masz PD to patrz, żeby olej spełniał 505.01 i zmieniaj go maksymalnie co 15 tysięcy. Co to za wielka filozofia? nawet jak wcześniej był LL to nie ma problemu przejść na klasyczy olej. A tego kolesia z serisu to potraktuj pół serio. Takie teksty o tym, że byle co wlej to przepraszam ale w garażu u Mietka można usłyszeć.

Szczerze mówiąc to najchętniej bym wkleił skan z instrukcji ale chyba tego nie wolno robić a po drugie w tej chwili technicznie nie mam takiej mozliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simon_75 zlituj się. Jak masz PD to patrz, żeby olej spełniał 505.01 i zmieniaj go maksymalnie co 15 tysięcy. Co to za wielka filozofia? nawet jak wcześniej był LL to nie ma problemu przejść na klasyczy olej. A tego kolesia z serisu to potraktuj pół serio. Takie teksty o tym, że byle co wlej to przepraszam ale w garażu u Mietka można usłyszeć.

Lituje sie :)

OK musze jednym słowem patrzec czy jest norma 505.01...

Wiec co złego jest w M1 5W50?

To było ostatni moje pytanie w tym temacie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[br]Dopisany: 05 Listopad 2008, 10:32_________________________________________________

simon_75 zlituj się. Jak masz PD to patrz, żeby olej spełniał 505.01 i zmieniaj go maksymalnie co 15 tysięcy. Co to za wielka filozofia? nawet jak wcześniej był LL to nie ma problemu przejść na klasyczy olej. A tego kolesia z serisu to potraktuj pół serio. Takie teksty o tym, że byle co wlej to przepraszam ale w garażu u Mietka można usłyszeć.

to zlego ze nie spelnia ani normy 505.01 ani 506.01

Lituje sie :)

OK musze jednym słowem patrzec czy jest norma 505.01...

Wiec co złego jest w M1 5W50?

To było ostatni moje pytanie w tym temacie.

Pozdrawiam.

ja stosuje motul specific 507.00 ale mozesz zalac motul specific 505.01 jest wyraznie tanszy

[br]Dopisany: 05 Listopad 2008, 10:33_________________________________________________

co za pomysl zalac PD 5w50 :wallbash:

zdziwilbys sie ... ale jeden ze znanych tunerów zalewal swojego PD-ka taka oliwka i wcale nie narzekal ... :wink4:

a ktoryz to :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simon_75 zlituj się. Jak masz PD to patrz, żeby olej spełniał 505.01 i zmieniaj go maksymalnie co 15 tysięcy. Co to za wielka filozofia? nawet jak wcześniej był LL to nie ma problemu przejść na klasyczy olej. A tego kolesia z serisu to potraktuj pół serio. Takie teksty o tym, że byle co wlej to przepraszam ale w garażu u Mietka można usłyszeć.

Lituje sie :)

OK musze jednym słowem patrzec czy jest norma 505.01...

Wiec co złego jest w M1 5W50?

To było ostatni moje pytanie w tym temacie.

Pozdrawiam.

A to jest z nim nie tak, że spełnia normę 505.00 a nie 505.01. Różnica niewielka na etykietce ale w dłuższej perspektywie PD mogą tę różnicę poczuć. Ten Mobil 5W50 oczywiście jak najbardziej nada się do TDI na pompie wtryskowej (nie wiem czy na common rail też) ale już na PD nie.

A i jeszcze jedna istotna uwaga, 505.01 prawdopodobnie jest niewystarczająca dla aut z DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem Ci link do oleju który spełnia normy dla Twojego silnika czy tak trudno jest kliknąć i przeczytać a później pytać.

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp

A czy w tym 5W50 widzisz gdzieś normę dla Twojego silnika???

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil1_5W-50.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem Ci link do oleju który spełnia normy dla Twojego silnika czy tak trudno jest kliknąć i przeczytać a później pytać.

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp

A czy w tym 5W50 widzisz gdzieś normę dla Twojego silnika???

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil1_5W-50.asp

Nie jest trudno kliknąć, przeczytać i dopiero pytac...

Volkswagen^ (silniki Diesla) 505 01/ 505 00 / 506 00 / 506 01

^Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...