Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Tu jest ten artykuł : http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf .Naprawdę warto dokładnie przeczytać, jest trochę "naukowej" terminologii ale w miarę jasnej dla znającego podstawy fizyki i techniki. Polecam!

Tak na szybko (jestem w pracy) przeczytalem sobie tekst z powyzszego linka i tym co rzucilo mi sie w oczy jest polecanie przez autora oleju Mobil 1, z zaznaczeniem, ze jego glowna wada jest cena. Skad wiec bierze sie uwielbienie dla produktow Motula? Jest rownie dobry przy nizszej cenie czy przewyzsza jakoscia oleje Mobil1?

I jeszcze jedno, bardzo wazne pytanie... W tej chwili jezdze na Mobil1 Turbo Diesel 0W-40. Chcialbym zmienic na olej odpowiadajacy normie 505.01. Z tego co wiem, do wyboru mam Motul Specific 5W-40 lub Mobil Synt S Special V 5W-40. Ktory bedzie lepszy? Jest wogole jakas roznica? I najwazniejsze... czy pownienem najpierw zastosowac preparat Motul Engine Clean? W obu przypadkach?

Help please...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tu jest ten artykuł : http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf .Naprawdę warto dokładnie przeczytać, jest trochę "naukowej" terminologii ale w miarę jasnej dla znającego podstawy fizyki i techniki. Polecam!

Tak na szybko (jestem w pracy) przeczytalem sobie tekst z powyzszego linka i tym co rzucilo mi sie w oczy jest polecanie przez autora oleju Mobil 1, z zaznaczeniem, ze jego glowna wada jest cena. Skad wiec bierze sie uwielbienie dla produktow Motula? Jest rownie dobry przy nizszej cenie czy przewyzsza jakoscia oleje Mobil1?

I jeszcze jedno, bardzo wazne pytanie... W tej chwili jezdze na Mobil1 Turbo Diesel 0W-40. Chcialbym zmienic na olej odpowiadajacy normie 505.01. Z tego co wiem, do wyboru mam Motul Specific 5W-40 lub Mobil Synt S Special V 5W-40. Ktory bedzie lepszy? Jest wogole jakas roznica? I najwazniejsze... czy pownienem najpierw zastosowac preparat Motul Engine Clean? W obu przypadkach?

Help please...

po pierwsze nie musisz ani w jednym, ani w drugim przypadku stosować motul engine clean'era. Możesz dokonać wymiany bez tego specyfiku i będzie grało, na pewno jednak stosowanie tego preparatu znajduje uzasadnienie i osobiście bym go polecił jeśli naprawdę bardzo dbasz o motorownie. Ja z wiadomych względów polecę motula, naprawdę codziennie dostaję maile od klientów zadowolonych którzy po zmianie zauważają ogromną różnicę w pracy silnika.

To naprawdę motywujące i przyjemne.

3- ja kupilem na allegro od mammoth2002 , olej wygladal na orginal ( chociaz trudno to ocenic ) ale troche dlugo trwala wysylka

u mnie miałbyś taniej i wysłane tego samego dnia w którym byś się zdecydował na zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Stałem się szczęśliwym :wink4: właścicielem (B7)Audi A4 3,0 TDI z 2005 roku. Silnik BKN... Samochód użytkowany we Francji (wszystkie akcje serwisowe zaliczone...a trochę tego było...) Ostatni przegląd w czerwcu 2008 roku przy 70000 km.(????) Obecnie mam 76000 tys i 9900 do przeglądu (albo 358 dni). Nie wiem jaki olej był lany przez żabojadów. Mam kilka pytań:

1. co teraz najlepsze dla tego silnika?

2. jak wymiana? jakiś preparat czyszczący? Itp...

3. jak myślicie? na czym teraz brykam? czekać do końca czy wymienić od razu?

4. Czy silnik BKN jest na pompowtryskach czy common rail? Bo się zamieszalem...

Pozdrawiam i dziękuje za ewentualne podpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej samochód jeździł na pełnym syntetyku a na jakim to powinieneś mieć w książce serwisowej skoro był serwisowany.U nas najlepiej lać Motul lub Mobil z pewnego źródła.

Preparat czyszczący raczej nie będzie potrzebny ale jak chcesz zawsze mozesz wlać bo nie zaszkodzi ale lej Motul engine clean jak coś.

Jak masz pewność że był wymieniany ten olej to mozesz jeszcze na nim pojeździć.

Silnik jest na common rail z tego co mi wiadomo.

Fajny silniczek tylko trza dbać o niego dobrze.

Poczytaj też o wadach tych silników żebys wiedział czego się można spodziewać po nim np:wadliwy napinacz łańcuszka rozrządu, który powoduje niemiły hałas podczas rozruchu silinika. Żeby go wymienić, trzeba wyjąć cały silnik co się wiąże ze sporymi kosztami niestety :(

Również koła dwu masowe jak trafisz na produkcje firmy sachs to masz szczęście a jak na Luk to gorzej

wadliwe wtryskiwacze do modelu 8E47A0360 które po 50 tyś KM padają.

Od 2006 roku były te mocniejsze 3.0 i one ponoć są pozbawione tych wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te problemy są już za mna (mam nadzieje). Francuz w ramach akcji serwisowej wymienił komplet wtrysków...koło 2-masowe...jakieś przewody podciśnienia...napinacze łańcuszków rozrządu...

Patrzyłem w książce serwisowej...nie ma słowa na jakim oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czytałem już full postów na ten temat ale możecie mi odpowiedzieć na moje jedno konkretne pytanie. Mam audi a4 110KM AFN 200tyś ( może być więcej, nie wiem). Teraz mam zalany pół syntetyk 10w40 i chce wymienić olej, czy mogę zalać full syntetyk Motula 8100 x-cess 5w40 oczywiście po czyszczeniu engine cleanem motula? Czy może coś się stać silnikowi?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czytałem już full postów na ten temat ale możecie mi odpowiedzieć na moje jedno konkretne pytanie. Mam audi a4 110KM AFN 200tyś ( może być więcej, nie wiem). Teraz mam zalany pół syntetyk 10w40 i chce wymienić olej, czy mogę zalać full syntetyk Motula 8100 x-cess 5w40 oczywiście po czyszczeniu engine cleanem motula? Czy może coś się stać silnikowi?

pozdrawiam

ja wymienilem 3tkm temu wlasnie z 10w40 mobila1 na motula x-cess 5w40 i nic sie nie dzieje :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czytałem już full postów na ten temat ale możecie mi odpowiedzieć na moje jedno konkretne pytanie. Mam audi a4 110KM AFN 200tyś ( może być więcej, nie wiem). Teraz mam zalany pół syntetyk 10w40 i chce wymienić olej, czy mogę zalać full syntetyk Motula 8100 x-cess 5w40 oczywiście po czyszczeniu engine cleanem motula? Czy może coś się stać silnikowi?

pozdrawiam

Hej Zakoo, jeśli nie bierze Ci tego półsyntetyka to zmieniaj i się nawet nie zastanawiaj ani chwili.[br]Dopisany: 11 Październik 2008, 00:50_________________________________________________

te problemy są już za mna (mam nadzieje). Francuz w ramach akcji serwisowej wymienił komplet wtrysków...koło 2-masowe...jakieś przewody podciśnienia...napinacze łańcuszków rozrządu...

Patrzyłem w książce serwisowej...nie ma słowa na jakim oleju...

5W30 norma 504.00 507.00

Mam go w swojej ofercie jak i inne produkty motula. Gratuluje autka moich marzeń!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czytałem już full postów na ten temat ale możecie mi odpowiedzieć na moje jedno konkretne pytanie. Mam audi a4 110KM AFN 200tyś ( może być więcej, nie wiem). Teraz mam zalany pół syntetyk 10w40 i chce wymienić olej, czy mogę zalać full syntetyk Motula 8100 x-cess 5w40 oczywiście po czyszczeniu engine cleanem motula? Czy może coś się stać silnikowi?

pozdrawiam

Hej Zakoo, jeśli nie bierze Ci tego półsyntetyka to zmieniaj i się nawet nie zastanawiaj ani chwili.[br]Dopisany: 11 Październik 2008, 00:50_________________________________________________

te problemy są już za mna (mam nadzieje). Francuz w ramach akcji serwisowej wymienił komplet wtrysków...koło 2-masowe...jakieś przewody podciśnienia...napinacze łańcuszków rozrządu...

Patrzyłem w książce serwisowej...nie ma słowa na jakim oleju...

5W30 norma 504.00 507.00

Mam go w swojej ofercie jak i inne produkty motula. Gratuluje autka moich marzeń!

potwierdzam. silnik wyposazony w DPF.wiec tylko olej spelniajacy norme 507.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziś przy mnie kolega wymieniał sobie olej w swoim Audi A3 2001 TDI, zalewa Mobil Special S 5W30 syntetyk

ja mam w swoim polsyntetyk i namawia mnie bym zmienil, ja obawialem sie troszeczke rozszczelnienia, ale moze sie skusze.

mam pytanie, czy powinienem zasosowac jakiegos Clean'a? jesli tak to wystraczy go wlac po wylaniu oleju? czy cos innego sie z nim robi?

Kolega powiedzial zebym go sobie odpuscil i po prostu zalal to co on.

Zastanawiam sie jednak czy nie lepszy bylby Mobil Synt S Special V 5W-40? oczywiscie mowie o normie 505.01

nie wiem co mam u siebie zalane, bo jak kupilem autko w kwietniu bylo na przegladzie ale nie bylem przy tym i zalali mi jakiegos polsysntetyka, od tego czasu przejechane 5tysi i mocno mi oleju zjadlo.

wiec zamiast znowu cos innego dolewac przy okazji moglbym wymienic na cos porzadnego i sie tego trzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak, kiedys caly, teraz ponownie bardziej pobieznie i z tego co zauwazylem pojawialy sie pytania podobne a osoby pytajace uzyskiwaly odpowiedzi.

wiem jakie oleje mozna sotosowac i ze polecany jest glownie motul.

ale chyba nie jest problemem zeby ktos odpowiedzial na moje pytanie odnosnie dwoch konkretnych olejow mobil?

poza tym watek jest dosc dlugi, a nie kazdy moze miec czas zeby go calego rpzeczytac, nie kazdy ma wolne weekendy i spedza je przed komputerem.

ja najczesciej czytam forum w pracy ale nieczesto mam na to czas, tymbardziej jesli planuje zmiane oleju w ciagu np trzech najblizszych dni a nie mam czasu szczegolowo sledzic problematyki olejowej, to chyba nie jest problemem napisanie zdania lub dwoch?

nim napisalem posta, przeczytalem ponownie pare stron od konca, moze to byl blad, na jedno z pytan znalazlem juz odpowiedz:

wlewasz preparat na cieply silnik, ma pochodzic 15 min na wolnych obrotach. Wymieniasz oliwe i filtr - ot cala filozofia

jednak nie obraze sie jesli ktos podpowie w sprawie oleju.

mam chwile czasu wiec czytam watek od poczatku, doszperalem sie ciekawej informacji, nie wiem Musashi czy z znasz kolege ktory to pisal :kox:

temat sie wyczerpal, ale sa nowi ktorym trudniej przebrnac przez te watki.

dlaczego nie starac sie pomoc w kwestii, jaka jest wybor oleju.

najwazniejsze to przestrzegac przed podrobkami, zaden z oryginalnych olejow zgodny z wymogami producenta pojazdu, nie zaszkodzi silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam od niedawna autko (opis po lewej;] ) no i poprzedni właściciel mówił, że lał CASTROL GTX DIESEL... Co to za olej? :| wg mnie to chyba mineral, a tego raczej nikt tu nie poleca.. chyba, że polecany jest już gdy auto ledwo co zipie :decayed:

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

ALL RIGHTS RESERVED BY BASKECIOR

Tak więc nie wiem czy już można zmienic olej na inny (chociażby na polecany MOTUL) ale wtedy chyba musze dodac MOTUL ENGINE CLEAN no i poźniej chciałem zalać MOTUL 8100 X-CESS.

Można tak ?:|| No i co sądzicie o tym CASTROL'u ? Czy to mineral?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam od niedawna autko (opis po lewej;] ) no i poprzedni właściciel mówił, że lał CASTROL GTX DIESEL... Co to za olej? :| wg mnie to chyba mineral, a tego raczej nikt tu nie poleca.. chyba, że polecany jest już gdy auto ledwo co zipie :decayed:

4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

ALL RIGHTS RESERVED BY BASKECIOR

Tak więc nie wiem czy już można zmienic olej na inny (chociażby na polecany MOTUL) ale wtedy chyba musze dodac MOTUL ENGINE CLEAN no i poźniej chciałem zalać MOTUL 8100 X-CESS.

Można tak ?:|| No i co sądzicie o tym CASTROL'u ? Czy to mineral?

ja myslalem by zalac mobilem, ale mobil tak miesza ze swoimi olejami, ze olej ktory uwazalem za syntetyk i w dziale syntetyki na stronie producenta, okazal sie syntetykiem nie do konca...

wiec wole pewnego motula, gdzie wiem ze syntetyk to syntetyk.

sam tez sie zastanawiam nad Clean'em, mozna go zalac ale nie jest to przymus, tyle ze pozniej z tego co wiem bedzie wiecej swinstwa w filtrze itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarkMind

no, ale nic sie nie stanie jesli przejde z tego Castrol'a na inny olej?

I mam pytanie czy ten Castrol to mineral? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie kompletnie nie znam na olejach:P sam musze sie paru rzeczy dopytac.

z tego co wiem to:

CASTROL GTX MAGNATEC - CASTROL GTX MAGNATEC

W pełni syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych, komponowany według rewolucyjnej technologii UMA.

CASTROL GTX - Uniwersalny mineralny olej silnikowy.

nie wiem jaki masz dokladnie.

ja w ciagu tygodnia lub dwoch bede zmienial na syntetyk pewnie motul, chcialem mobila ale tak mieszaja z nazwami olejow ze dam sobie spokoj, zniechecili mnie tym ze syntetyki okazauja sie nie-w-pelni syntetykami.

mysle ze nic zlego sie nie stanie jesli zmienisz olej, slyszalem o Castolu dobre opinie, ale slyszalem ze jest jednym z najczesciej podrabianych.

ale to juz sie niech wypowiedza ci co maja doswiadczenie w sprawach olejowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...