Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Takiego motula mam właśnie zalanego ale Carlos kiedyś pisał że zalewa silnik olejem który nie spełnia normy dla DPF-a ale za to lepiej chroni silnik, a z DPF-em nic mu się nie dzieje.

Posłuchaj , pisalem zawsze ,że olej jaki obecnie zalewam nie spelnia żadnych norm VAGA a także 504/507 ,który to VAG wymaga do DPF-a a nie ,że nie spełnia norm dla DPF-a a to duża różnica.:wink:

Moja krotka historia stosowanych olei .

Od nowości wiadomo to co fabryka zaleje, później Mobil 1 ESP do przykrej historii, następnie Motul Specific 504/507, kolejny olej już nie spełniał normy 504/507 i był to Amsoil AFL 5W40 o taki: http://www.amsoil.com/storefront/afl.aspx

rewelacyjny olej saps 0.8 spokojnie dawal radę z DPF-em, spelnia normy mercedesa i BMW z DPF-em to niby dlaczego w AUDI ma nie dawać rady. Z racji tego ,że lubię eksperymentować przyszła pora na jeszcze coś grubszego i było zalane AMSOIL DEO o taki : http://www.amsoil.com/storefront/deo.aspx

i do teraz na nim jeżdżę i na nic innego bym już nie zmienił do czasu jak nie dojrzałem Millersa XFS 0W40, co prawda nie spełnia także normy 504/507 , ale myślę że będzie very good :cool1:

A i mam jeszcze w planie zalac w celach testu olej Mobil 1 delvac LE 5W30 ponoc ostatni z mobili na bazie PAO . Oba oleje juz oddane do analizy jako jeszcze nowe , bo producenci nie chwalą się za bardzo danymi , które mnie interesują....

NYNA śmiało mogę Ci polecić Amsoil AFL saps 0.8 i Millers XFS 0W40 są to oleje , ktore nie spełniają normy 504/507 , ale w 100 % nie zrobią krzywdy DPF-owi a i silnik na pewno będzie lepiej chroniony w porównaniu co prezentują sobą oleje z normą 504/507.

Sprawdź przetestuj i jak na tych będzie Ok to możesz probować grubiej coś zalać ......

Oczywiście jeśli chcesz mogę Ci pomóc w przeprowadzeniu analizy oleju i będziesz widział gołym okiem co i w jakim stopniu w silniku się zużywa na jakim oleju i czy jest poprawa ,czy nie :cool:

Podziękował:hi:

Przy następnej wymianie może właśnie tego Millersa zleje.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wymieniałem wczoraj olej w swojej A4 B6 zakładzie, do którego jeżdże od wielu lat . To mój pierwszy "ropniak" więc nie do końca nie rozumiem czy osoba wymieniająca olej postąpiła słusznie, dlatego poradzę się tutaj.

Opiszę jakie kroki poczynił mechanik:

- wykręcił filtr oleju

- zdjął osłonę pod silnikiem i zlał stary olej

- odessał olej poprzez otwór gdzie wtyka się bagnet oleju

- zalał niewielką ilość oleju w miejsce gdzie siedzi filtr oleju, po czym zamontował nowy filtr wraz z uszczelkami

- resztę oleju wlał do silnika po czym zostałem poproszony o odpalenie na krótko silnika

- sprawdził na bagnecie stan i dolał jeszcze oleju do stanu między min a max

to wkońcu zlał czy odessał olej?

Opublikowano
Wymieniałem wczoraj olej w swojej A4 B6 zakładzie, do którego jeżdże od wielu lat . To mój pierwszy "ropniak" więc nie do końca nie rozumiem czy osoba wymieniająca olej postąpiła słusznie, dlatego poradzę się tutaj.

Opiszę jakie kroki poczynił mechanik:

- wykręcił filtr oleju

- zdjął osłonę pod silnikiem i zlał stary olej

- odessał olej poprzez otwór gdzie wtyka się bagnet oleju

- zalał niewielką ilość oleju w miejsce gdzie siedzi filtr oleju, po czym zamontował nowy filtr wraz z uszczelkami

- resztę oleju wlał do silnika po czym zostałem poproszony o odpalenie na krótko silnika

- sprawdził na bagnecie stan i dolał jeszcze oleju do stanu między min a max

to wkońcu zlał czy odessał olej?

Zlał przez odkręcenie śruby spustowej w misce, pozniej dodatkowo odessal.

Opublikowano
czy z tymi olejami long life to prawda, że wymienia się co 30tys.km czy to jakaś lipa?

Niby jest coś takiego ale:

- producent musi przewidzieć, że dany silnik może w tym trybie jeździć

- musi być odpowiednie olej

-NIKT TU TEGO NIE POLECA RAZEM ZE MNĄ!!!

Ja uważam, że to spowodowane jest ekologią i ekonomią i wymuszają to na producentach nowe normy Euro i tyle.

Że tak powiem "zdrowie" silnika tu jest na ostatnim miejscu.

Taki przykład z życia.

Ford Transit 2,2 TDCI 2011 rok - wymiany co 30 tys. olej o normie 913C.

Ford Transit 2,2 TDCI 2012 rok i dorzucony DPF - wymiany co 50 tys. olej o normie 913C

Wniosek: Ten sam olej, ten sam silnik i jeszcze DPF a wymiana co 50 tys. Dla mnie co najmniej dziwne ale jeden ma Euro 4 a drugi Euro 5;]

Dla mnie porażka.

Opublikowano
czy z tymi olejami long life to prawda, że wymienia się co 30tys.km czy to jakaś lipa?

Niby jest coś takiego ale:

- producent musi przewidzieć, że dany silnik może w tym trybie jeździć

- musi być odpowiednie olej

-NIKT TU TEGO NIE POLECA RAZEM ZE MNĄ!!!

Ja uważam, że to spowodowane jest ekologią i ekonomią i wymuszają to na producentach nowe normy Euro i tyle.

Że tak powiem "zdrowie" silnika tu jest na ostatnim miejscu.

Taki przykład z życia.

Ford Transit 2,2 TDCI 2011 rok - wymiany co 30 tys. olej o normie 913C.

Ford Transit 2,2 TDCI 2012 rok i dorzucony DPF - wymiany co 50 tys. olej o normie 913C

Wniosek: Ten sam olej, ten sam silnik i jeszcze DPF a wymiana co 50 tys. Dla mnie co najmniej dziwne ale jeden ma Euro 4 a drugi Euro 5;]

Dla mnie porażka.

No to ja jestem bardzo nieekologiczny. Teraz zmieniłem olej po 7 tys. km.

Opublikowano

Hehe:) No 7 tys to może przesada:) (choć zależy jak się jeździ) Ale dla mnie zmiana powyżej 15 tys to głupota.

Dlatego nikogo nie namawiam go LL a wręcz odradzam.

Opublikowano
czy z tymi olejami long life to prawda, że wymienia się co 30tys.km czy to jakaś lipa?

Niby jest coś takiego ale:

- producent musi przewidzieć, że dany silnik może w tym trybie jeździć

- musi być odpowiednie olej

-NIKT TU TEGO NIE POLECA RAZEM ZE MNĄ!!!

Ja uważam, że to spowodowane jest ekologią i ekonomią i wymuszają to na producentach nowe normy Euro i tyle.

Że tak powiem "zdrowie" silnika tu jest na ostatnim miejscu.

Taki przykład z życia.

Ford Transit 2,2 TDCI 2011 rok - wymiany co 30 tys. olej o normie 913C.

Ford Transit 2,2 TDCI 2012 rok i dorzucony DPF - wymiany co 50 tys. olej o normie 913C

Wniosek: Ten sam olej, ten sam silnik i jeszcze DPF a wymiana co 50 tys. Dla mnie co najmniej dziwne ale jeden ma Euro 4 a drugi Euro 5;]

Dla mnie porażka.

No a później wypisują na forach jaki to beznadziejny ten silnik 2.2 TDCi.

Opublikowano

Czy ktoś mi może powiedzieć czym się różni olej Liqui Moly diesel synthoil 5w40 od Liqui Moly synthoil 5w40 HIGHT TECH. Różnica w cenie 30 zł

Opublikowano

Chłopaki mam pytanko!!! Zmieniłem olej i bez doradztwa wlałem castrola magnatec 10w 40 ale podobno to jest za gesto czy cos takiego (jakaś norma dla silnika). czy moge zmienic półsyntetyka na syntetyka? po zmianie przejechałem jakieś 600km. jak zmieniać to na co? pozdro!

Opublikowano
Chłopaki mam pytanko!!! Zmieniłem olej i bez doradztwa wlałem castrola magnatec 10w 40 ale podobno to jest za gesto czy cos takiego (jakaś norma dla silnika). czy moge zmienic półsyntetyka na syntetyka? po zmianie przejechałem jakieś 600km. jak zmieniać to na co? pozdro!

No już się martwiłem bo dawno nie było tego pytania:decayed:P

Przeczytaj chociaż pierwszy post na 1 stronie a ogólnie to cały temat jest o tym co zalać i żeby lać tylko syntetyka do TDI

Opublikowano

Zmieniaj jak najszybciej na coś z normą 505.01 (bo masz PD prawda? )

Nic się nie stanie przy takim przebiegu na 10W40. Tylko dobrze spuść olej.

Marka wg uznania i zmiana co około 10 tys.

Pozdrawiam

Opublikowano
Czy ktoś mi może powiedzieć czym się różni olej Liqui Moly diesel synthoil 5w40 od Liqui Moly synthoil 5w40 HIGHT TECH. Różnica w cenie 30 zł

Tym ze diesel synth jest preferowany do diesli np w VAG tych na VP, a High Tech jest preferowany do benzyn ale nie tylko i spelnia norme VAG 502.00 / 505.00.

Kolega Dzik z forum ma LM w dobrej cenie - ostatnio brałem:

http://pro-choice.pl/?manufacturers_id=57

Opublikowano

Czyli do 90 km ahh może być i jeden i drugi. Nie ma żadnej różnicy? Bo high tech tańszy . Zastanawiam się właśnie wziąć od dzika, kiedyś już kilka razy brałem od Niego motula i byłem zadowolony, ale teraz może kupię w niemczech kierowca i tak jedzie. Podobno u nas i proszek do prania inny niż w Niemczech :):grin:

Opublikowano
Podobno u nas i proszek do prania inny niż w Niemczech :):grin:

od momentu otwarcia granic, tak jest, nie wiedziałeś ?

Endriuu, masz wskaznik temp. oleju u siebie ???

u mnie na motulu 0W-30 wskazówka szybko idzie do 100 stopni, jezdzac po miescie

na 5W-40 było 80, ale przy szybkiej jezdzie było ponad 120 a na 0W-30, cały czas jest 100 :co:

zegar raczej sie nie zje...bał....

Opublikowano
Czyli do 90 km ahh może być i jeden i drugi. Nie ma żadnej różnicy? Bo high tech tańszy . Zastanawiam się właśnie wziąć od dzika, kiedyś już kilka razy brałem od Niego motula i byłem zadowolony, ale teraz może kupię w niemczech kierowca i tak jedzie. Podobno u nas i proszek do prania inny niż w Niemczech :):grin:

LM jest produkowany tylko w Niemczech tazke Dzik tez bierze z Niemiec albo od jakiegos polskiego dystrybutora, ktory bierze z Niemiec.

---------- Post dopisany at 17:42 ---------- Poprzedni post napisany at 17:36 ----------

Podobno u nas i proszek do prania inny niż w Niemczech :)

:grin:

od momentu otwarcia granic, tak jest, nie wiedziałeś ?

Endriuu, masz wskaznik temp. oleju u siebie ???

u mnie na motulu 0W-30 wskazówka szybko idzie do 100 stopni, jezdzac po miescie

na 5W-40 było 80, ale przy szybkiej jezdzie było ponad 120 a na 0W-30, cały czas jest 100 :co:

zegar raczej sie nie zje...bał....

u mnie było koło 100 i tak tez jest na X-lite. Twoj silnik jest bardziej wysilony i dlatego szybciej olej sie nagrzewa ale tez szybciej temp oddaje.

Opublikowano
Chłopaki mam pytanko!!! Zmieniłem olej i bez doradztwa wlałem castrola magnatec 10w 40 ale podobno to jest za gesto czy cos takiego (jakaś norma dla silnika). czy moge zmienic półsyntetyka na syntetyka? po zmianie przejechałem jakieś 600km. jak zmieniać to na co? pozdro!

No już się martwiłem bo dawno nie było tego pytania:decayed:P

Przeczytaj chociaż pierwszy post na 1 stronie a ogólnie to cały temat jest o tym co zalać i żeby lać tylko syntetyka do TDI

jak bym przeczytał to raczej nie zadawałbym tego pytania:wink::wink:. Duras dzieki :hi:

Opublikowano

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

ten temat zaczyna przypominać "kącik Wesołego Downa"

Kolego 10W-40 nadaje sie do smarownia zawiasów w domu albo w piwnicy

masz ponad 200 stron o tym co do czego sie leje , na samej górze każdej strony masz info a Ty wyskakujesz tutaj jak Filip z konopii :doh:

Opublikowano

Dev to Ty nie wiesz że: I tu zacytuję kolegę wyżej

jak bym przeczytał to raczej nie zadawałbym tego pytania:wink::wink:
:wallbash:

Więc dziwisz się że po raz 1524 raz padło to pytanie jak pierwszego posta się nie chce przeczytać a już nie mówiąc o paru stronach wątku, a nóż coś się zmieniło przez ostatnie 24h więc lepiej zapytać:kox:

Opublikowano

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

ten temat zaczyna przypominać "kącik Wesołego Downa"

Kolego 10W-40 nadaje sie do smarownia zawiasów w domu albo w piwnicy

masz ponad 200 stron o tym co do czego sie leje , na samej górze każdej strony masz info a Ty wyskakujesz tutaj jak Filip z konopii :doh:

mocniej sie klepni:doh::doh::doh::doh::doh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...