maciek0701 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 hmmm kto handluje valvoline?? olejem
maciek0701 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 oleju dziku niby na motula nie narzekam ale testy widzialem kiedys i valvoline lepszy sie okazuje..;] ja wiem ze ty masz tego amsoila ale drogiii no ale jakos ma:)
endriuu Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 jakie testy? te robione przez ruskich z butelkami na mrozie?
dave_86 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Dzięki za info, byłem już u jednego mechanika i odradził mi, żebym wlewał pełen syntetyk jak wcześniej był wlany półsyntetyk. Powiedział mi, że nie wlewa się oleju 5Wxx po 10Wxx ponieważ coś się zbiera w silniku i po wymianie on nie gwarantuje, że ten silnik będzie dobrze chodził. Czyli że mam już do końca jeździć 10Wxx ? Doradzcie co mam zrobić w tej sytuacji, czy na pewno zmiana oleju na półkę wyżej jest zalecana? z góry dzięki za informacje
Duras Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 No taka opinia wśród mechaników to norma. Ale to stary mit i dawno obalony. Jeśli tylko pierścienie itd ( generalnie silnik jest w dobrej kondycji) to nic mu nie będzie po takiej zmianie oleju. Będzie tylko lepiej bo: -będzie olej o odpowiedniej lepkości dla turbiny ( dłużej wytrzyma a koszt regeneracji koło 1 tys) - szczególnie zimą będzie szybciej cały układ nasmarowany ( nie będzie pracy na "sucho" czyli metal o metal) - jak zalejesz olej z normą 505.01 to będziesz miał zabezpieczone odpowiednio wałek, krzywki przed zużyciem (nich mechanik doedukuje się w zakresie aut z pompowtryskiwaczami) A jak nie zalejesz to przyspieszy to konieczność wykonania remontu silnika. A no i tak jak kolega dzik napisał przy takiej zmianie lepiej zrobić płukankę Taki środek jest który wlewasz do starego oleju i potem spuszczasz z olejem syf który jest w silniku. I takie podsumowanie. Jeśli po zmianie na 5WXX silnik zaczął by brać litrami olej to tylko by pokazało że silnik był totalnym trupem do remontu. Ale niech się wypowiedzą jeszcze inni choć myślę że potwierdzą moje zdanie że wymienić na 5WXX jest lepszym rozwiązaniem
maciek0701 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 nie test `ruskich zaden tylko test z walkiem i ciezarkami nie moge znalesc tego testu nigdzie tu na forum ktos kiedys pokazywal to
endriuu Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 nie test `ruskich zaden tylko test z walkiem i ciezarkami nie moge znalesc tego testu nigdzie tu na forum ktos kiedys pokazywal to testy tzw z walkiem i ciezarkami sa dobre do testowania smaru typu towot, a nie oleju silnikowego. w silniku dzialaja zupelnie inne sily niz na zimnych i ciezkich ciezarkach. polecam zobaczyc filmik kotry wkleil dzik. juz na przelomie lat 70/80 oleje byly bardzo skmplikowana cieczą pomimo tego, iz nowoscia byl wtedy Selektol 15W/40...
maciek0701 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 to co zostac przy motulu???? czy zmienic na valvo
endriuu Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 to co zostac przy motulu???? czy zmienic na valvo a ty masz silnik na pompowtryskach? jesli tak to norma 505.01 i oleje: polecane oleje: Amsoil AFL 5W/40 Fuchs GT1 5W/40 XTL Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40 Liqui Moly Top tec 4600 5W/30 lub Top Tec 5w40 Millers XFE PD 5W40 lub 506.01 0W-30 np. Motul Specyfic 506.01 - polecam na okres zimowy szczegolnie.
maciek0701 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 a masz cenowo te oleje??? LM Duzo lepszy niz Motul??
endriuu Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 wszystkie te oleje to klasa premium wsrod olejów silnikowych. mozesz sprobowac Amsoila AFL - nasz kolega dzik ma teraz w promocji - sam kupilem ostatnio do AXRa.
maciek0701 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 i jak na amsoilu??? jak wrazenie? chyba zostane przy motulu powiem ci ze auto przebieg okolo 300 tys i grama oleju mi nie zjadlo az sie dziwie
endriuu Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Na Amsoilu ok. ladnie mruczy. ladnie sie nagrzewa. bardzo podobne zachowanie jak na motulu i LM. Jesli odpowiada Ci Motul - zostan przy nim.
Janek Janek Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Audi A4B5 1.9TDI 90KM AHH Witam Serdecznie wszystkich fanatyków rasowych motorów AUDI. Chciałbym zapytać w tym temacie o sprawę jaka mnie bardzo nurtuje. Zakupiłem dwa dni temu moje przecudne autko i sprzedający poinformował mnie że silnik jest zalany olejem jaki stosuje się do tego silnika czyli LOTOS 15W-40. (sprzedający wymienił mi olej przed sprzedażą auta) Na drugi dzień po zakupie odwiedziłem warsztat samochodowy i doznałem szoku, gdyż pracownicy powiedzili mi że na tym oleju "padnie mi turbina" i zakatuje silnik. Jaki powód mógł mieć sprzedający by wlać taki olej ? (jeździ autem około 3 lat) Czy mógł przez 3 lata lać do silnika taki olej ? Bardzo proszę o pomoc co mam teraz zrobić ? co może się stać i czy mogę przez jakiś czas jeżdzić na tym oleju - podobno już jest najechane 2000 km
endriuu Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Audi A4B5 1.9TDI 90KM AHHWitam Serdecznie wszystkich fanatyków rasowych motorów AUDI. Witaj Na drugi dzień po zakupie odwiedziłem warsztat samochodowy i doznałem szoku, gdyż pracownicy powiedzili mi że na tym oleju "padnie mi turbina" i zakatuje silnik. Oczywiscie mieli racje. Jaki powód mógł mieć sprzedający by wlać taki olej ? (jeździ autem około 3 lat) Pokutujący stereotyp, ze do starych silnikow zalewa sie minarał. Czy mógł przez 3 lata lać do silnika taki olej ? Oczywiscie Bardzo proszę o pomoc co mam teraz zrobić ? Pojechac do mechanika. Zalac przy nim plukankę do silnika np Motul albo Amsoil Engine Flush. Zalac porzadnym syntetykiem np: Motul 8100 X-cess 5W-40 Millers XFD 5w40 Amsoil 5W-40 DEO Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 co może się stać i czy mogę przez jakiś czas jeżdzić na tym oleju - podobno już jest najechane 2000 km Zmieniaj.
maciek0701 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 ktos dbał o ahh widze hahaha na lotosie zwyklym hmmm dobrze ze na alnadzie nie latał swir
Janek Janek Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 A czy mogę bez płukania silnika wylać ten Lotos 15W-40 zalać np. 5W-40 przejechać około 100 km i jeszcze raz zalać silnik tym olejem 5W-40 ? czyli pierwszy raz użyję 5W-40 do przepłukania a za drugim razem już pozostawię do następnej wymiany. chodzi o to że boje się czy te specyfiki do płukania nie rozszczelnią tego silnika i skończy się na remoncie lub przeszczepie innego używanego. mam też obawy czy na żadszym oleju silnik nie zacznie głośno pracować i się trzaskać bo to będą objawy jego końca.
alf Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Spokojnie kolego. Moja ma już 16 latek , zrobiłem płukankę i leję cały czas 5w40 i jest ok. Znajdź chociaż jeden post, gdzie komuś się silnik rozszczelnił, czy coś w tym stylu. Zalewam teraz LM disel high tech 5w40. Wcześniej był Motul.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się