adadur Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Czy może ktoś mi trochę doradzić, bo dostaję kręćka już o tych olejach. [...]Po sprowadzeniu samochód został zalany Motulem 300V Competizione 15w50 fullsyntetyk. [...] PS Czy ktoś może tak na chłopski rozum wytłumaczyć co oznacza 5, 10 lub 15 przed "w"? Teoretycznie 5w jest żadszy (większość to fullsynt), ale Motul, którego używam jest 15w, a jest fullsynt, więc nie do końca kumum o co tu biega. Czy ten Motul to dobre rozwiązanie??? Osobiście w życiu bym sie na niego nie zgodził. Wcale nie musisz byc skazany na Motula jest wiele innych produktów na rynku ale poprostu może warto pomyśleć o wymianach co 12 tyś a nie 15. Info o olejach znajdziesz tutaj: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html[br]Dopisany: 07 Listopad 2007, 09:30 _________________________________________________yasiuhot: VW 505.01 i to jest dla ciebie najważniejsza informacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soolek Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Czy może ktoś mi trochę doradzić, bo dostaję kręćka już o tych olejach. [...]Po sprowadzeniu samochód został zalany Motulem 300V Competizione 15w50 fullsyntetyk. [...] PS Czy ktoś może tak na chłopski rozum wytłumaczyć co oznacza 5, 10 lub 15 przed "w"? Teoretycznie 5w jest żadszy (większość to fullsynt), ale Motul, którego używam jest 15w, a jest fullsynt, więc nie do końca kumum o co tu biega. Czy ten Motul to dobre rozwiązanie??? Osobiście w życiu bym sie na niego nie zgodził. Wcale nie musisz byc skazany na Motula jest wiele innych produktów na rynku ale poprostu może warto pomyśleć o wymianach co 12 tyś a nie 15. Info o olejach znajdziesz tutaj: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html[br]Dopisany: 07 Listopad 2007, A dlaczego byś się na niego nie zgodził? Jakiś konkretny powód? Do Motula nie jestem przywiązany, chociaż wg. opinii przy jakimś Motulu pewnie zostanę. Co do zmian, to nie czekam specjalnie do 15 tysi - poprostu teraz tak wyszło. Bardziej chodzi mi o radę, czy zostać przy pełnym synt, czy zmienić jednak na półsynt, ze względu na ubytki, a może właśnie ten 15w50 ma w sobie to coś, że jednak zostać przy nim. Kompletnie nie wiem, co robić dalej ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek23 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 fakt ze od tych wszystkich opini moze sie przekrecic w glowie jedni mowia lej drudzy nielej,trzeba by bylo wysluchac kilku osob co juz sa po eksperymencie i nimi sie kierowac(ludzie z doswiadczeniem)motula leje teraz, poniewaz ponoc jest malo podrabiany i jest w pelni syntetykiem i cena nierozni sie w zaden sposob od castrola gtx magnatec ktorego wczesniej kup. castrol 165zl-4l plus kup 1l wiecej na ewent.dolewki to dodatkowe 30zl. motul 8100 x cess 200zl-5l zobaczymy jak motul sie niespisze jak bedzie kiepsko zaleje mobila lub liqid moly zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Czy może ktoś mi trochę doradzić, bo dostaję kręćka już o tych olejach. [...]Po sprowadzeniu samochód został zalany Motulem 300V Competizione 15w50 fullsyntetyk. [...] PS Czy ktoś może tak na chłopski rozum wytłumaczyć co oznacza 5, 10 lub 15 przed "w"? Teoretycznie 5w jest żadszy (większość to fullsynt), ale Motul, którego używam jest 15w, a jest fullsynt, więc nie do końca kumum o co tu biega. Czy ten Motul to dobre rozwiązanie??? Osobiście w życiu bym sie na niego nie zgodził. Wcale nie musisz byc skazany na Motula jest wiele innych produktów na rynku ale poprostu może warto pomyśleć o wymianach co 12 tyś a nie 15. Info o olejach znajdziesz tutaj: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html[br]Dopisany: 07 Listopad 2007, A dlaczego byś się na niego nie zgodził? Jakiś konkretny powód? Do Motula nie jestem przywiązany, chociaż wg. opinii przy jakimś Motulu pewnie zostanę. Co do zmian, to nie czekam specjalnie do 15 tysi - poprostu teraz tak wyszło. Bardziej chodzi mi o radę, czy zostać przy pełnym synt, czy zmienić jednak na półsynt, ze względu na ubytki, a może właśnie ten 15w50 ma w sobie to coś, że jednak zostać przy nim. Kompletnie nie wiem, co robić dalej ;( Wejdz tutaj: http://www.motul.pl/index.php?k1=4T&language= lub tu: http://www.motul.fr/uk/produits/index.html znajdz swój olej i poczytaj do czego sie nadaje. Pozatym nie ma słowa o normach VW. Kup Shella, Elfa, Mobila, Castrola lub jaki ci się inny podoba może też być Motul ale odpowiedni a nie wymieniony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KICHOL Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 A nie boicie się o to że rozszczelni wam się silnik od tego preparatu clean?? Słyszałem różne opinie na temat takich środków lub zmiany mineralnego na full syntetyk i trochę się boję użyć tego środka do czyszczenia. Widziałem na własne gały w serwisie Mercedesa ze przed wymianą oleju dolewają do oleju "srodka czyszczącego" i nie były to 20 letnie paździochy tylko góra 2-5 letnie bryczki. Myślę że Mercedes nie pozwoliłby sobie na rozszczelnianie silnika na samochodach które są jeszcze na gwarancji. Ja osobiście czyściłem silnik preparatem LM i nic się nie rozszczelniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Ja niedawno czyściłem preparatem Motul Engine Clean i zmieniłem z półsyntetyka Mobila na full syntetyk Motula.Przejechałem już z 600km i nadal mam maksymalny stan na bagnecie więc chyba też nic się nie rozszczelniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzyHo Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 A możecie powiedzieć czym zalać takie autko: Audi A4 z 1999 roku, - 2.5 TDI AFB, - przebieg około 220 tyś., - nie wiem co było wcześniej lane, Jaki olej najlepiej byłoby zalać do niego?? Zastanawiałem się nad Motulem tylko nie wiem który wybrać ponieważ jest ich kilka rodzai. Chciałem też zalać ten środek czyszczący silnika przed wymianą. Proszę o wasze opinie co wy byście zrobili. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszr Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Audi A4 z 1999 roku, - 2.5 TDI AFB, - przebieg około 220 tyś., - nie wiem co było wcześniej lane, Jaki olej najlepiej byłoby zalać do niego?? Zastanawiałem się nad Motulem tylko nie wiem który wybrać ponieważ jest ich kilka rodzai. Chciałem też zalać ten środek czyszczący silnika przed wymianą. Do Ciebie jest olej z normą 505.00 czyli MOTUL 8100 X-CESS 5W40. Możesz dolać środka czyszczącego przed zmianą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzyHo Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 A nie powinien spełniać normy 505.01?? Czyli wtedy chyba byłby inny olej?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszr Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 A nie powinien spełniać normy 505.01?? Czyli wtedy chyba byłby inny olej?? Norma 505.01 jest do silników z PD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soolek Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Czy może ktoś mi trochę doradzić, bo dostaję kręćka już o tych olejach. Mój konkretny przypadek. TDi AFN rocznik '98. Przebieg 273 000 km (raczej ori) Po sprowadzeniu samochód został zalany Motulem 300V Competizione 15w50 fullsyntetyk. (Rogalowy warsztat tak zalecił - nie wiem, co było wcześniej lane). Zrobiłem już prawie 15 tysi na nim i w tym czasie dolałem jakieś 1,5 litra. Samochód użytkowany spokojnie, ale z czasu dostanie po garach, żeby rozruszać kierownice w Turrrboooooo Cały czas się waham jakim olejem go teraz zalać: - zostać przy 15w50 fullsynt i dalej robić dolewki - zmienić na jakieś półsynt. 10w40 - zastanawiałem się także na przejściem na fullsynt 5w40, bo teoretycznie jest żadszy i samochodzik powienien mieć lżej w zimie (jest garażowany, ale pod chmurką też mu się zdarzy postać) Poradzcie coś, bo już sam nie wiem PS Czy ktoś może tak na chłopski rozum wytłumaczyć co oznacza 5, 10 lub 15 przed "w"? Teoretycznie 5w jest żadszy (większość to fullsynt), ale Motul, którego używam jest 15w, a jest fullsynt, więc nie do końca kumum o co tu biega. Pogrzebałem jeszcze trochę w świecie itd, pogadałem z paroma ludźmi i ... zostaję przy Motul 300V Competition 15w50 fullsynt. Olejek przewyższa wszystkie obowiązujące normy, więc i do AFNa jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audisia Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 kupilem a4 1.9 tdi 130 ps nie wiem na czym jezdzil jaki olej mu wlac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michał Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 kupilem a4 1.9 tdi 130 ps nie wiem na czym jezdzil jaki olej mu wlac Najlepiej full syntetyk. Podjedź do ASO,sprawdzą historie serwisową auta jesli takowa istnieje to powiedzą Ci na jakim auto jeżdziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Murzyn Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 z motula to specyfic 505.01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszr Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 kupilem a4 1.9 tdi 130 ps nie wiem na czym jezdzil jaki olej mu wlac Masz auto z 2004 roku więc na pewno był zalany fullsyntetyk - chyba, że właściciel był nienormalny to różnie bywa. Ale spokojnie myślę, że możesz zalać pełnego syntetyka z normą 505.01 - tylko nie Castrola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 lukaszr nie rób nagonki że coś tam jest "bee" a coś "cacy" ... Najważniejsze to pewne źródło zakupu w tym przypadku np. allegro nie jest dobrym wyjściem. Także przestrzegam przed mega promocjami by nie kupić kota w worku (wody w baniaku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszr Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 lukaszr nie rób nagonki że coś tam jest "bee" a coś "cacy" ... Najważniejsze to pewne źródło zakupu w tym przypadku np. allegro nie jest dobrym wyjściem. Także przestrzegam przed mega promocjami by nie kupić kota w worku (wody w baniaku). Nie robię nagonki tylko wypowiadam swoją opinię - napisałem tylko, żeby nie lać Castrola i tyle. Każdy z nas ma swój rozum i sam decyduje co chce zalać do auta - jak sam wiesz i widzisz po forum to ile osób tyle opinii. Poza tym widziałem silniki od wewnątrz po Castrolu (m.in. jak byłem u Rogala) i ja dziękuję za takie coś. Możliwe, że trafia się dobra partia, ale jak już to zagranicą, bo w Polsce na to bym nie liczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alzak Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 hmm tak czytam o tych olejach no i sam nie wiem co mojemu zalać poprzedni wlasciciel lał castrol GTD magnatec 10w 40 samochodzik ma przejechane 120tys mil na sto procent orginalny przebieg no i tu nastepujace pytanie czy warto zmienic olej na jakis lepszy jak tak to na jaki?? dodam tylko ze nie jezdze nim jak niedzielny dziadek no i czasami(czytaj czesciej) mam troszeczke ciezszego buta hmm czekam na odp z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Daje to przebieg dochodzący do 200 tyś km ... dobrze by było zastosować pełny syntetyk choć możesz zostawić jak jest a przy odsprzedaży powiadom kupującego jak lałeś olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leman Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Witam Musze koniecznie zalać silnik olejem ale nie wiem jakim..... teraz był wlany 10W40 ale jakiej firmy nie wiem(samochód mam od 3 tygodni)a sprzedający oczywiście nie ma zielonego pojęcia silnik AHU 90 km 97r. przebieg 195.000 km chciałbym spróbować full syntetyka ale nie wiem czy warto ???? a jeśli zostac przy pół syntetyku to przy którym???? le kosztuje preparat do czyszczenia silnika przed zmiana na full-a?? ile litrow wchodzi do AHU ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się