siemasz007 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Panowie czy można spokojnie zmienić olej z normy 507.00 na 505.01 ? Czy taka praktyka szkodzi silnikowi? Śmiało zmieniaj, twój silnik nie potrzebuje normy 507.00, także bez obaw dla silnika zalewaj 505.01 Dzięki Carlos, mechanik wspominał, że nie powinno sie schodzić z wyższej normy na niższą, ale jeśli 505.01 jest zalecany dla tego silnika to chyba go nie zaboli
Dev Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 mechanik bedzie jezdził Twoim autem ? wlej co chcesz, aby tylko była spełniona norma
dariodario Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 mechanik bedzie jezdził Twoim autem ?wlej co chcesz, aby tylko była spełniona norma tym postem zakończył bym ten wątek. przecież i tak wszystko jest napisane w pierszym poście
cabanmat Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Ja tam olej kupuje w bańkach plastikowych a na wymianę jeżdżę do znajomego... To co słyszałem od kumpli którzy pracowali/byli na praktykach w serwisach i co tam się dzieje z olejem z beczki to moje...
PRZEMEKC Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 ciekawy mechanik ,tylko że w kasiazkach obsługi np. do b6 jest wyarznie napisane ze 506 dla lonlife i 505.01 dla normalnego interwału wiec czemu niby nie mozna przechodzic, jestem pewnien ze sa oleje co maja norme 505.00 które bys zalał np do b6 i nic sie nie stanie ot taki synpower5w40 ,kiedys kolega wlał mix 4l w tym 2l-synpower 5w40 z -505.00,502.00 i 2l synpower 5w30 który ma normy VW 502.00, 505.00, 505.01, wyszedł ciekawy olej, wiem że shell miał zrobione oleje z litra mobila i reszta to chyba ich ajak jest teraz nie wiem , ale shell to dobre oliwy
cabanmat Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Panowie kiedyś poruszałem tą sprawę... A3, Silniczek ALH 90KM, 2001r. Aktualnie jeżdżę na Motul Specific : VOLKSWAGEN - W pełni syntetyczny olej silnikowy dedykowany zwłaszcza do silników o stałych przebiegach pomiędzy wymianami oleju (15 000 km w Europie) napędzanych silnikami TDI lub Turbodiesel zarówno z pompowtryskiwaczami (Volkswagen PD), jak i klasycznymi z pompą wtryskową bez filtrów cząstek stałych (DPF), lub dla silników benzynowych. Specyfikacje: VW 505 01 - 502 00 - 505 00; FORD WSS M2C 917A. Link : Motul - MOTUL - Specific 505 01 502 00 505 00 5W40 Dlaczego polecacie mi przejście na Xcess'a ?
cabanmat Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Yhy, to mogę dawać na Specificu ? Myślałem, że będzie lepszy bo ma aprobatę VW. Z tego co pamiętam to Specific ma niższą temperaturę płynięcia niż Xcess.
chopin Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Yhy, to mogę dawać na Specificu ?Myślałem, że będzie lepszy bo ma aprobatę VW. Z tego co pamiętam to Specific ma niższą temperaturę płynięcia niż Xcess. ja latam już drugą wymianę na specyfiku i jestem zadowolony
cabanmat Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 No tak tylko kolega ma pewnie już pompo-wtryski i Specific jest już wtedy wskazany... Cena u kolego z PRO-CHOICE Xcessa a Specifica identyczna. Chyba zostanę przy Specificu... Jeżeli ktoś zna argument przeciwko temu to proszę pisać. Aktualnie zrobiłem już 5 tyś km i nie dolewałem oleju, na Castrolu już pewnie musiałabym dolać z 250ml.
Dev Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Yhy, to mogę dawać na Specificu ?Myślałem, że będzie lepszy bo ma aprobatę VW. Z tego co pamiętam to Specific ma niższą temperaturę płynięcia niż Xcess. ja latam już drugą wymianę na specyfiku i jestem zadowolony z tą różnica że Ty musisz a Kolega niekoniecznie mozna zapodać tez Motula X-lite 0W-30
cabanmat Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Do mnie norma 507 ?! Chyba jak już to 505 ?!
Dev Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 sorry źle spojrzałem tak do Ciebie tez pasi 0W-30
solto1 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam , a ja polecam Aral Super Tronic Longlife III 5W-30 . Olej rekomendowany przez Grupę VW Specyfikacje: VW 504.00 / 507.00 .Ja kupuje na ebay-u z Niemiec za ok 170 zł -4l i jestem zadowolony . Zmiany robię co 15000 km i nie zdarzyło mi się jeszcze dolewać oleju między zmianami. Auto z 2004 rocznika ,a u mnie od 3 lat i przejechałem nim ok 60000 km, a w sumie ma nalatane 270000 km. W Niemczech poprzedni właściciel auto serwisował do końca ,i jak je kupiłem było zalane właśnie takim Aralem. Pozdrawiam.
PRZEMEKC Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 aral nalezy do BP a oleje BP to Castrol wiec Aral to nic innego jak Castrol. ale mozliwe ze jest ok
rufus6666 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Jak myslicie, do audi a4 b7 1,9 tdi BKE lepiej zalac MOTUL SPECIFIC VW 505.01 czy MOTUL SPECIFIC VW 507.00, od dłuzszego czasu mam ten dylemat i nie umiem sie zdecydowac ktory lepszy dla mojej Audicy. Dotychczas jeździlem na castrolu i chcialby wyprobowac czegos lepszego. No i doradzcie gdzie zaopatrucjecie sie w tego rodzaju olej. Z góry dzieki za pomoc :] Pozdrawiam
makovic Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Według mnie ten pierwszy. Drugi ma wyższa normę która nie jest wymagana do tego silnika. Możesz wlać 507 ale ekonomicznie nie jest to uzasadnione. Po prostu przeplacisz. Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
mlodyabc Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Norma dla Ciebie to 505.01 a więc taki zalej. Kupuj o kolegów z forum, 100% pewne : Sprzedam - ogłoszenia komercyjne dla firm Polecane oleje: Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40 Amsoil AFL 5W/40 Liqui Moly Top tec 4600 5W-30 lub Top Tec 4100 5w40 Millers XFE PD 5W40 I przydałoby się zrobić płukankę po Castrolu. Ja teraz na najbliższą wymianę kupiłem Amsoil AFL 5W40 u dzika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się