cabanmat Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Witam panowie... Silniczek ALH. Zapytałem się na innym forum a3.club.net, i użytkownik który sam polecił mi kiedyś Specifica, dalej napisał żeby jeździć na Specificu a nie na Xcessie. Dodatki siarczanowe to stara technologia. Spec jest lepszy do diesli, m in. na akumulację zanieczyszczeń i zużycie. Ogólnie spalanie 100ml/1000 km w aucie o przebiegu 245 000 to nie jest jakiś straszny wynik, zwłaszcza że nie wiadomo tak naprawdę ile pewnie auto ma. Może być i 350 000 realnego przebiegu . Przede wszystkim przyjrzyj się turbinie i śladom oleju, tudzież uszczelniaczom - objawy ich zużycia będziesz miał w temacie - bierze olej. Gdyby zużycie się zaczęło powiększać, będzie to sygnał, że któryś z elementów pewnie wymagał będzie podreperowania Poniżej wklejam Ci porównanie norm dla diesla 505.00 i 505.01, żeby obalić mity, które gdzieś usłyszałeś. Jak widać, norma 505.01 ma dużo większe wymogi nie tylko względem "czystości". Pozdrawiam I dodał zdjęcie :
PRZEMEKC Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 fajny wykres z kad kolega ma ?,zobaczyłby inne chetnie!
cabanmat Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Nie wiem skąd ma, po prostu je zamieszcza
mathieusz1989 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Jeśli mogę dołożyć swoje "5 groszy" do tematu.... Apropo kwesti że castrol to syf --> brat ma octavie I 2007r 1,9 TDI PD 100KM, przebieg hmm...... rok temu blisko 350 tys z tego co pamietam i wiem że od początku był castrol turbo diesel 5w40. w aucie były wszystkie wlepki z wymianami oleju. silnik nigdy nie był naprawiany, zadnej uszczelnki turbiny wtryski nic nie było ruszane Moje A4 2001 b5 AJM 280 tys. mam wlepki od 100 tys, jeżdzony na Totalu Quartz różne typy od 5w40 do 10w40 bez norm 505.01. dopiero ostatnia wymiana przed moja była z olejem Total Qartz 504/507. i jakoś jeżdże na francuskim oleju i nic strasznego sie nie dzieje P.S OLEJ OPEL GM 5W30 5L dexos2 DPF FAP MAMY FILTRY ! (3009888676) - motoAllegro spełnia 505.01 ale podejżanie tanie??
chopin Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Jeśli mogę dołożyć swoje "5 groszy" do tematu.... Apropo kwesti że castrol to syf --> brat ma octavie I 2007r 1,9 TDI PD 100KM, przebieg hmm...... rok temu blisko 350 tys z tego co pamietam i wiem że od początku był castrol turbo diesel 5w40. w aucie były wszystkie wlepki z wymianami oleju. silnik nigdy nie był naprawiany, zadnej uszczelnki turbiny wtryski nic nie było ruszane Moje A4 2001 b5 AJM 280 tys. mam wlepki od 100 tys, jeżdzony na Totalu Quartz różne typy od 5w40 do 10w40 bez norm 505.01. dopiero ostatnia wymiana przed moja była z olejem Total Qartz 504/507. i jakoś jeżdże na francuskim oleju i nic strasznego sie nie dzieje P.S OLEJ OPEL GM 5W30 5L dexos2 DPF FAP MAMY FILTRY ! (3009888676) - motoAllegro spełnia 505.01 ale podejżanie tanie?? to bezawaryjności , oby jeździł jak najdłużej. a dużo pije tego oleju ?
PRZEMEKC Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Jeśli mogę dołożyć swoje "5 groszy" do tematu.... Apropo kwesti że castrol to syf --> brat ma octavie I 2007r 1,9 TDI PD 100KM, przebieg hmm...... rok temu blisko 350 tys z tego co pamietam i wiem że od początku był castrol turbo diesel 5w40. w aucie były wszystkie wlepki z wymianami oleju. silnik nigdy nie był naprawiany, zadnej uszczelnki turbiny wtryski nic nie było ruszane Moje A4 2001 b5 AJM 280 tys. mam wlepki od 100 tys, jeżdzony na Totalu Quartz różne typy od 5w40 do 10w40 bez norm 505.01. dopiero ostatnia wymiana przed moja była z olejem Total Qartz 504/507. i jakoś jeżdże na francuskim oleju i nic strasznego sie nie dzieje P.S OLEJ OPEL GM 5W30 5L dexos2 DPF FAP MAMY FILTRY ! (3009888676) - motoAllegro spełnia 505.01 ale podejżanie tanie?? ile oleju pobieraja wam te autka, fajnie by było jak bys zdja pokrywe zaworów w octavi i zrobił fotke i wrzucił na forum ..,napewno było by to ciekawe jak wyglada i wiele mówiące o oleju ---------- Post dopisany at 00:23 ---------- Poprzedni post napisany at 00:21 ---------- szkoda ze nie testowałes total 0w30 pełny syntetyk ,ciekaw jestem jak by ci sie sprawował olej i motor
NYNA Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 No właśnie chciałbnym zobaczyć takie zdjęcie bo widziałem kilka motorów po 200 tys. na castrolu i LL i było smoły od zajeb.... Taka ciekawostka jeszcze:decayed:Ostatnio fajna meriva przyjechała z zachodu z przebiegiem niecałe 60 tys km w środku nówka jeszcze nowością czuć, ale niestety ktoś zapomniał od nowości oleju wymienić i się bidaczek zatarł Z miski to smołe trzeba było wygrzebywać a nie olej:facepalm: ---------- Post dopisany at 08:52 ---------- Poprzedni post napisany at 08:37 ---------- Na Totalu jeździłem jak mialem Peugeota 2.0 HDI i byłem zadowolony z niego, fakt że tylko 120 tys. km na nim zrobiłem od nowości i sprzedałem auto, ale problemów nie było, zresztą znajmowy kupił odemnie i jeździ do tej pory, czyli z 5-6 lat i nie narzeka więc chyba jest ok. ale nie wiem czy dalej na tym oleju jeździ czy zmenił.
mathieusz1989 Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 No właśnie fotki nie zrobie bo brat mieszka na drugim końcu polski z tego co wiem to bierze około 0.5 - 0.8 litra oleju od wymiany do wymiany. Ale jak bede coś wiedział na ten temat to odrazu wżuce info w tym wątku bo też jestem strasznie ciekawy. Mi Totala nie bierze też dużo. 0.5 litra na rok. z tym że leje sie z egr i pod pokrywą uszczelka też już coś puszcza.
makovic Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Panowie jakieś opinie na temat tego oleju? LIQUI MOLY Top Tec 4100. Wiem ze to dobra oliwa ale słucham opinii kogoś kto to tego użytkuje. Bede wdzieczny za wiecej glosów niz jeden.
taunusmtv Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Proszę Państwa. Mam dylemat z olejem. Kupiłem niedawno A4 B5 1,9TDI 90KM z przebiegiem 285kkm. Przebieg prawdziwy, znam to auto od początku jego żywota bo znam jego właściciela. Auto było serwisowane do samego końca regularnie co roku w autoryzowanym serwisie AUDI. Silnik suchy nie ma wycieków, nie dymi, nie "bierze" oleju (przejechałem już 500km), ładnie cicho pracuje trochę tylko uświoniona jest wewnątrz olejem rura między sprężarką a chłodnica dolotu, ale podobno to jest normalne że trochę sprężarka popuszcza. Zdziwiło mnie jedno. Tabliczka zmiany oleju informuje, że ostatni raz był zalany olejem magnatec. W środku przy podszybiu jest butelka z zapasem magnatec 15W40. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem samochodu o tym, dlaczego taki olej a on mi że skoro mechanik w serwisie AUDI takim olejem zalał to on mu ufa i taki ma być. Z tego co wyczytałem, olej ten spełnia normy VW 501 01/ 505 00, więc niby OK, ale patrząc na zakres temperatur to raczej przeznaczony jest do gorących klimatów no i jest olejem na bazie mineralnej i częściowo syntetycznej. Według tabeli w instrukcji obsługi ten olej jest do pracy w zakresie od -15 do ponad +40stC. Na razie, póki co, po zakupie zalałem go ponownie takim samym olejem jak poprzednio, bo czas już ostateczny był na zmianę oleju, ale zastanawiam się czy nie lepiej będzie na jesień zmienić na 10W40 z uwagi na fakt że ja mieszkam w okolicy gdzie zimą nawet -30stC bywa. Co prawda auto garażowane ale w ciągu dnia zawsze auto te 8 godzin stoi pod firmą. Poradźcie co zrobić, zmieniać, nie zmieniać i na jaki w takim razie....
NYNA Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Teraz mogłeś wlać to 10W40 a na jesień już full syntetyk 5W... lub 0W... i wtedy dopiero będzie dobra ochrona silnika w duże mrozy, tylko lej coś lepszego niż castrol. ---------- Post dopisany at 11:38 ---------- Poprzedni post napisany at 11:35 ---------- Ps.Dobrze że te stare silniki są tak twarde i idiotodporne (czytaj mechanik z czasów PRL-u) bo tak to większość z nich by już dawno nie żyła.
taunusmtv Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 No trochę się bałem, tym bardziej że w sklepie sprzedawca twardo obstawiał, że jeżeli już lany był 15W40 to nie ma drogi wstecz. Co do mechanika, to akurat był to od zawsze Austriak w serwisie AUDI w Austrii. W załączniku zamieściłem zdjęcie z bloczkiem z ostatniej wymiany z pieczęcią tego serwisu, oraz zdjęcie butelki, niemal pełnej oleju, która leżała przy podszybiu pod maską.
NYNA Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Drogi wstecz to on nie ma jak na kiblu siada. Jest to jakiś plus na pewno że jeżdził na oleju kótry nie był kupowany i rozlewany w Polsce bo to już wogóle masakra jest. Zrób na tym oleju z 5 tys.km i wlej jakiegoś dobrego full syntetyka i będziesz zadowlolony i Twój silnik i turbina też i nie bój się nic Ci się nie rozszczelni itd. zmiana wyjdzie tylko na + Przeczytaj z 5-10 stron do tyłu i zobaczysz że wiele osób tak zrobiło i nic złego się nie dzieje.
franekv6 Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 jeśli ma przebieg ori 285tys to lej Motul specyfic 5w40 i będzie śmigał jak trzeba
trepek Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Zrób płukankę w tym 1Z i niczym się nie przejmuj. Ja tak zrobiłem w swoim i później wlałem Millers XFD 5W-40, chyba zrobię zdjęcie jaki stan oleju jest po prawie 9tys km.
chopin Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Zrób płukankę w tym 1Z i niczym się nie przejmuj. Ja tak zrobiłem w swoim i później wlałem Millers XFD 5W-40, chyba zrobię zdjęcie jaki stan oleju jest po prawie 9tys km. ale kilka postów wcześniej ktoś odradzał i nie był zadowolony z tego millersa
trepek Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Zrób płukankę w tym 1Z i niczym się nie przejmuj. Ja tak zrobiłem w swoim i później wlałem Millers XFD 5W-40, chyba zrobię zdjęcie jaki stan oleju jest po prawie 9tys km. ale kilka postów wcześniej ktoś odradzał i nie był zadowolony z tego millersa Nie tego i do PD a nie poczciwego zetorka. Ja nie mogę powiedzieć nic złego na temat tego oleju, taka moja opinia:wink:
PRZEMEKC Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 czy ktos kupował amsoil na pro choice ew. opinie z eksploatacji. a tu przypadkiem znalezione na foru, octavia Portal użytkowników Skoda Octavia :: Zobacz temat - Jaki olej do TDI - archiwum ''Niewiele szukając Amsoil 5W/40 AFL 100% synthetic vs "badziewny" i w dodatku HC LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control Lotos posiada też najnowsze specyfikacje, klasyfikacje : SAE 5W/40 • API SM/CF • ACEA A3/B4-04, włącznie z C3-08. i w niczym pod tym względem nie ustępuje Amsoilowi. Nasze silniki 1,9 i 2,0 TDI nawet nie śniły o takich olejach. Nie ujmuję jakości Amsoila jednak gloryfikowanie tego oleju jako jedynie słusznego i hiper super jest nie na miejscu. Test NOACK dla Amsoila 5W/40 - 8,9 a dla Lotosa 7,4 :shock: jest wręcz miażdżącyi sugeruje doskonałą jakość Lotosa ...prawda? I najlepiej świadczy o jakości oleju. Oba robione wg. (ASTM D-5800) więc są wiarygodne i porównanie ich jest jak najbardziej na miejscu. Pozostałymi parametrami Lotos też dużo nie ustępuje temu Amsoilowi ( Lepkość kinematyczna w temp. 100C i wskaznik lepkości prawie identyczne) a przecież TRAFFIC PRO 505.01 to olej HC który dorównuje olejowi z grupą bazową IV. Dodatkowo ten Lotos taże posiada obniżony poziom SAPS i tez może być stosowany w silnikach z DPF-em. To tak na szybko ... I proszę nie miej do mnie urazy, nie mam nic do Amsoila ( i sam uważam go za bardzo dobry olej) jednak pewne stwierdzenia były nie na miejscu. Uważany za słaby olej Elf także ma bardzo dobre produkty - Elf CRV 0W/30 z normą 506.01 nie wypadł w trakcie badań w amerykańskich laboratioriach wcale gorzej od Amsoila czy od innych marek...ba wypadł lepiej a w dodatku powtarzane badania wykazały że trzyma jakość zarówno na świeżym jak i zużytym oleju. itd...''
endriuu Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 W firmowym TDI PD testowalem juz wiele olejow i nie moge zlego slowa powiedziec o Amsoil. Bardzo dobrze trzymal parametry. Lotos Traffic to rzeczywiscie dobra seria i jesli mialbym wybierac olej z ogolnie dostepnych bylby Traffic Pro od Lotosa lub Lazerway od Statoila. Ale ze mam dojscie do Motula - zalewam Motula. Na zadnym oleju silnik nie pracowal mi tak kulturalnie jak na Specyficu 505.01. Wysłane z prodiża.
cabanmat Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 U mnie na Specificu 5W40 silniczek cyka aż miło, wręcz jak nie diesel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się