Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy potrzebuje odpowiedzi. Smigam na polsyntetyku castrolu i chce tez zalac 10w40 ale motula. Motor to 1.9 TDI AHU 90KM. Jakiego MOTula zastosowac??

Motul 6100 Synergie+ 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zdecydowanie X-cess 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania: "jaki molej zalać. co teraz wlać...." itp

Ja zrobiłem tak: po kupnie w czerwcu 2012 A4 B5 1.9 TDI silnik 1Z, z przebiegiem na liczniku 214kkm (pewnie z 300 kkm było), pieron wie jaka oliwa zalana na gg konsultacja z Dzikiem, wypytał co i jak i poleciało:

- 6100 Synergie+ 10W-40

- po 8 tys km wymiana rozrządu, pasków i zalany 8100 X-cess 5W-40

Wyraźnie poprawiona kultura pracy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak trzymać :thumbup1::thumbup1::thumbup1::thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam obecnie zalany 5w40 petronas syntium zbliża mi się wymiana i zastanawiam się nad mobilem 0w40 new life czy to dobry olej? (1.9tdi 1z 350kkm)

Jeździłem na mobilu 0w50 moim AFNem i było ok ale jak zalałem motula 5w40 to silnik chodzi sporo ciszej i jakby bardziej miękko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul X-Cess 5w40 w Intercars kosztuje 265zł. Okazało się że mam znajomego w branży olejowej w bardzo dużej firmie z branży motoryzacyjnej w dużym mieście:) Zadzwoniłem i zaproponował mi ten olej za 152zł. Owszem cena "dla mnie" bo u nich na półce ten olej też za ponad 260zł stoi. Do tego filtr oleju Mann za 25zł.

Marże olejów to jakaś masakra!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Takie sa wlasnie marze olejowe. Po prostu sprzedawcy internetowi maja te marze spalowane na leb oraz na szyje. Niech Millers czy Amsoil stana bardziej popularne - marza rowniex bedzie zadna. Jesli oczywiscie dystrybutor pozwoli.

Wysłane z prodiża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam obecnie zalany 5w40 petronas syntium zbliża mi się wymiana i zastanawiam się nad mobilem 0w40 new life czy to dobry olej? (1.9tdi 1z 350kkm)

Jeździłem na mobilu 0w50 moim AFNem i było ok ale jak zalałem motula 5w40 to silnik chodzi sporo ciszej i jakby bardziej miękko.

To dziwne bo na gęstszym oleju, jakim jest 0w50 powinno być właśnie ciszej.

Tą zimę przejeździłem na Mobilu 0w40 i również nie mam zastrzeżeń.

Przyjałem nawet pewien system. W okolicach października zalewam olej 0w40 a na przełomie marca zmieniam na 5w40. I znowu wybór padł na Liqui Moly Diesel Synthoil. Jego karta charakterystyki mówi sama za siebie a najlepiej potwierdza to praca silnika.

U mnie cała rodzinka śmiga na Liqui Moly, odkąd zacząłem stosować produkty tej firmy widzę same plusy. Może to i stronnicza opinia, ale dziadostwa i szajsu nie uznaję, więc stawiam na najwyższą półkę.

Czy ktoś was będzie w stanie odpowiedzieć co dokładnie zalać do Audi 80 B2 1.6 Diesel rocznik 1986 ? Nie wiem jakie były ówczesne aprobaty producenta, chciałbym spróbować z 5w40 Diesel Synthoil ale z drugiej strony nie wiem czy PRODUCENT dopuszcza stosowanie takiej klasy lepkości. Jednocześnie rozważam LM 10w40 Diesel Leichtlauf. Co o tym sądzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś was będzie w stanie odpowiedzieć co dokładnie zalać do Audi 80 B2 1.6 Diesel rocznik 1986 ? Nie wiem jakie były ówczesne aprobaty producenta, chciałbym spróbować z 5w40 Diesel Synthoil ale z drugiej strony nie wiem czy PRODUCENT dopuszcza stosowanie takiej klasy lepkości. Jednocześnie rozważam LM 10w40 Diesel Leichtlauf. Co o tym sądzicie ??

Jak to diesel bez turbulencji to dowolny API CD chyba wystarczy :decayed:

Zagłębiłem się w weekend w znalezioną w bagażniku mojego auta niemieckojęzyczną lekturę "Jetzt helfe ich mir selbst. Audi A4" Dietera Korpa.

Fajny prezent, kupować nie muszę :grin: Wyczytałem ciekawą informację, mianowicie piszą że do mojego silnika, czyli 1Z nie wolno lać olejów API CD oraz Leichtlauf. Dozwolone są natomiast wszelkie inne które tylko spełniają normę 505.00. O ile olejów API CD to nie problem uniknąć to z lekkobieżnymi jest problem bo dzisiaj co olej to niemal pewne że Leichlauf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to dziwne, bo zarówno 1z jak i afn/ahu/ahh to praktycznie to samo jeżeli chodzi o sam silnik. Skoro jest dozwolona norma 505.00 a olej jest typowo do Diesla, to nie powinno być żadnych przeciwwskazań.

Co niby takiego jest w olejach Leichtlauf że nie mogą być stosowane w 1z ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niby takiego jest w olejach Leichtlauf że nie mogą być stosowane w 1z ??

W poszukiwaniu tego naj... oleju do mojego silnika, zauważyłem w specyfikacjach że Leichtlauf oleje są po prostu jak woda.

Ale w jakim sensie ?? Trwałości filmu olejowego, trzymania parametrów po osiągnięciu temperatury roboczej czy też szybkości rozprowadzenia po silniku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z de.wikipedia.org

"Leichtlauf-Motorenöle sind auf geringere mechanische Reibungsverluste hin entwickelt, um Energie, also Kraftstoff zu sparen. Dazu werden extrem dünnflüssige Motoröle mit hochwertigen Additiven so kombiniert, dass trotz der niedrigen Motoröl-Viskosität eine ausreichende Schmierstoffversorgung des Motors sichergestellt werden kann."

Tłumaczenie

Oleje Leichtlauf opracowano z myślą aby zmniejszyć opory tarcia w celu oszczędzania energii a więc paliwa. W tym celu stosuje się wyjątkowo rzadkie bazy olejowe (z niską wartością lepkości kinematycznej) ale za to z wysokiej jakości dodatkami dzięki którym olej utrzymuje wystarczające właściwości smarne.

"Praktisch alle Mehrbereichsöle mit der Tieftemperatur-Viskosität 0W oder 5W sind als synthetisches oder teilsynthetisches Leichtlauföl konstruiert."

W skrócie tłumaczone. Praktycznie wszystkie oleje Mehrbereich (wielosezonowe?) 0W czy też 5W są olejami Leichtlauf.

"Leichtlauf-Motorenöle können in Verbindung mit der darauf abgestimmten Motortechnologie tatsächlich Treibstoff sparen. Um Motorschäden zu vermeiden, sollte der Einsatz solcher Leichtlauföle jedoch auf Motoren beschränkt bleiben, deren Hersteller eine entsprechende Freigabe erteilt haben."

To wydaje się być ważne:

Oleje Leichtlauf w połączeniu z odpowiednią konstrukcją silnika rzeczywiście mogą oszczędzać paliwo. W celu wyeliminowania szkód w silniku zastosowanie tych olejów powinno być ograniczone, jeżeli producent wydał odpowiednią informację o tym.

"Wenn der Motoren- oder Fahrzeughersteller Motoröle mit der Tieftemperatur-Viskosität 0W oder 5W in der Betriebsanleitung vorschreibt oder vorschlägt, kann man beruhigt davon ausgehen, dass er die Schmierfähigkeit solcher Leichtlauföle getestet und für gut befunden hat"

Generalnie można przyjąć zasadę, jeżeli producent przetestował w swoim silniku oleje 0W albo 5W i w instrukcji obsługi pojazdu zaproponował taki olej lub dopuscił, można przyjąć zasadę że dopuszcza się do stosowania w tym silniku oleju Leichtlauf.

Moje podsumowanie.

Wydaje mi się że chodzi o to że stare silniki typu np. 1Z są skonstruowane jeszcze nie tak pasownie. O ile owszem oleje 0W czy też 5W mają bardzo dobre właściwości smarne mimo niskiej lepkości i są po prostu jak woda, to stosowanei ich w silniku luźno pasowanym spowoduje że podzespoły jak panewki owszem, nie wytrą się ale się wyklepią.

Dlatego do tych silników nalezy szukać olejów z grup 0W 5W raczej tych odmian "gęstych" czyli z wysoką lepkością kinematyczną.

Stąd też krótka droga do wyboru do takich starszych silników nie koniecznie olejów hitec z super-duper szmier-dodatkami ale rzadkimi jak woda, lecz olejów bardziej tradycyjnych z dobrymi bazami olejowymi.

Ale to jest moje zdanie na ten temat. Nie musicie się z nim zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd też krótka droga do wyboru do takich starszych silników nie koniecznie olejów hitec z super-duper szmier-dodatkami ale rzadkimi jak woda, lecz olejów bardziej tradycyjnych z dobrymi bazami olejowymi.

Ale to jest moje zdanie na ten temat.

Nie musicie się z nim zgadzać.

Ja sie zgadzam z Twoim zdaniem.

A jakie to np. powinny byc oleje według Ciebie

Podaj jeden - dwa przykłady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam obecnie zalany 5w40 petronas syntium zbliża mi się wymiana i zastanawiam się nad mobilem 0w40 new life czy to dobry olej? (1.9tdi 1z 350kkm)

i jakie wrazenia na syntium jak ten olej ci sie układa w motorku??

---------- Post dopisany at 22:12 ---------- Poprzedni post napisany at 22:09 ----------

Witam

Mam takie pytanie: musiałem szybko zmienic olej w swoim Audiku bo miałem dłuższy wyjazd i jak to zwykle bywa w takich sytuacjach popełniłem błąd. Koles w sklepie sie chyba pomylił i dał mi olej 5W30 zamiast 5W40. Dopatrzyłem się dopiero jak zacząłem go lać do silnika. Ten olej to MOBIL SUPER 3000 XE 5W30. Do tej pory jeżdziłem na MOBILU 10W40 i cos mnie podkusiło zeby przejść na pełny syntetyk....

Czy mój AFN przyjmie ten olej ze spokojem? Czy są jakies powody do obaw? Czy może przejechać na nim z 8tys i wymienic? Doradzcie...

jak nic sie niedzieje zostan przy 5w30 alepiej bedzie jecze jak na dolewki lac bedziedz 5w40 i od nastepnej wymiany tylko 5w40 ,uwiez mi afn lubi 5w40.miałem i lałem valvolinne synpower 5w40.

---------- Post dopisany at 23:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:12 ----------

---------- Post dopisany at 23:36 ---------- Poprzedni post napisany at 23:35 ----------

cassssssssssssssssssssssss.jpg

:shock3:

---------- Post dopisany at 23:41 ---------- Poprzedni post napisany at 23:36 ----------

loooooooooooooooo.jpg

hmmmmm:dontknow::dontknow:

---------- Post dopisany at 23:43 ---------- Poprzedni post napisany at 23:41 ----------

honnnnn.jpg

:naughty:

---------- Post dopisany at 23:46 ---------- Poprzedni post napisany at 23:43 ----------

oooiiiiiiiii.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki olej do 2.0 tdi caga 143 cr po wycince dpfa do silnika? Czy mam lać ten z normami (najpierw miałem MOTUL SPECIFIC VW 507.00, potem po aferze z podrobkami wlewalem castrole edge) czy jaki inny.300 stron tematu wiec trudno ogarnac.

Korzystajac z okazji chcialem zapytac cyz ktos orientuje sie ile i co lac do manualnej skrzyni biegow? 170tys przebiegu 4,5 roku auto wiec moze zmienilbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...