Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy z postu PRZEMEKC wynika, że Castrol to najgorszy shit ?

Przypuszczalnie w przypadku silnika zalewanego castrolem właściciel rzadko wymieniał olej, który nie pochłaniał już sadzy i odkładał się w silniku. W zasadzie nie ma się co dziwić ludziom wmawia się, że maja przejeździć 30 tkm lub wg wskazań komputera. Prawda jest taka, że jeżdżąc w koło komina, każdy olej po 9-10 tkm nadaje się już do wymiany. Co do oleju Castrola to produkowany w PL poza dodatkami i nazwą nie ma nic wspólnego z oryginalnym niemieckim Castrolem. Miałem możliwość obserwować zachowanie oryginalnego castrola edge 5W30 w silniku rocznej octavii II z silnikiem 105 KM podczas wyjazdu do Splitu. W trakcie przejechanych 3500 tkm zero dolewek, temperatura oleju w trakcie jazdy z prędkością około 140 km/h - 107 stopni przy temperaturach otoczenia 35-45 stopni więc nie jest tak źle.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Korzystajac z okazji chcialem zapytac cyz ktos orientuje sie ile i co lac do manualnej skrzyni biegow? 170tys przebiegu 4,5 roku auto wiec moze zmienilbym.

W manualu olej zalany raz ma służyć cały czas :wink: więc po, co szukać na siłę dziury w całym?

Jak jest dobrze i nic niepokojącego się nie dzieje to niech tak zostanie.

Opublikowano

Właśnie panowie... jak jest z tym olejem z skrzyni manualnej...

Gdzieś kiedyś przeleciało mi przed oczami że Audi zaleca wymianę co ileś tam km lub co 5 lat

Pytałem się mojego mechanika to mówił żeby nie ruszać oleju w skrzyni jak jest dobrze..

No tak mówią że niemiecki Castrol jeszcze ujdzie, polski niestety już nie...

Dlatego ja jeżdżę na francuskim Motulu i polecam tej olej.

Opublikowano

Coś tak kojarzę, że w książce Dietera Korpa (B5 i Avant) też było, że oleju w skrzyni się nie wymienia, chyba że jest to konieczne z powodu napraw.

Opublikowano

dostałem total quartz 9000 5w40, będzie dobrze gadał z AFNem?

p.s. lepkość kinetyczna w 100*C im większa wartość tym lepiej?

Opublikowano

wszystko bedzie ok, Total to dobry olej

Opublikowano
Korzystajac z okazji chcialem zapytac cyz ktos orientuje sie ile i co lac do manualnej skrzyni biegow? 170tys przebiegu 4,5 roku auto wiec moze zmienilbym.

W manualu olej zalany raz ma służyć cały czas :wink: więc po, co szukać na siłę dziury w całym?

Jak jest dobrze i nic niepokojącego się nie dzieje to niech tak zostanie.

Jasne bo olej w skrzyni ma tak cudowne właściwości że pod wpływem czasu i pracy nie traci swoich właściwości:whistling:

Zapytaj któregokolwiek producenta oleju czy jest wogóle jest taki olej którego nie trzeba wymieniać. Każdy Ci powie że max 5 lat lub 100 tys km, to samo mówią Ci co skrzynie naprawiają, no chyba że chcą żeby szybciej do nich wracać:grin: Oleju do manuala wchodzi 2.25 litra, a litr kosztuje około 60 zł więc koszt śmieszny.

Opublikowano

A jakie to np. powinny byc oleje według Ciebie

Szczerze??? Nie wiem. Dopiero sam błądzę i szukam ale z tego co widzę to X-cess 5W40 jest chyba rzeczywiście dobrym kandydatem spośród olejów 5W.

Na pewno trzeba absolutnie wybierać w pierwszej kolejności te, które spełniają 505.00, w drugiej kolejności patrzyć aby nie był to olej Leichtlauf, ewentualnie co najwyżej kombinacja 505.00/502.00 (502.00 to benzynowe :) ). Raczej unikałbym tych które prócz 505.00 spełniają jeszcze 505.01 bo to oznacza że są do nowszych silników z bezpośrednim wtryskiem, więc raczej ciaśniej pasowanych bo taka jest ewolucja silników.

Moim zdaniem taki np. olej jak Motul X-Clean który jest przyklejony na pierwszej stronie jako rekomendowany olej do 1Z, jest gorszym wyborem niż X-Cess. X-Clean jest stworzony z myślą o bardziej nowoczesnych silnikach a więc na pewno ciaśniej pasowanych. Podejrzanie ciekawie wygląda mi Fuhs TITAN GT1 5W40 XTL z jego lepkością. Tyle że Fuhs spełnia sporo norm a jak wiadomo, często jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Total Quarz 9000 5W40 wygląda mi też dobrze i myślę że może śmiało stać tuż za X-Cessem 5W40 który ma wyższy TBN i niższą temp płynięcia. Wydaje mi się że do silników z naprawdę dużym przebiegiem, gdzie luzy są już spore, Total Quarz jest nawet lepszy niż X-Cess i co najważniejsze jest bardzo tanim olejem, bo poniżej 100zł za 5l bańkę u autoryzowanego dystrybutora.

Statoil LazerWay TDI 5W-40 też wydaje się być niezłym wyborem do 1Z z dużym przebiegiem. Ten olej jest pomyślany tylko o silnikach Diesla spełnia ACEA B3/B4, API CF, 505.00/500.00. Ma tylko nieco niższy TBN od X-Cessa co spowoduje że silnik będzie czyściutki.

Z tych ogólnie dostępnych 10W40 natomiast, wlałbym Shell Helix Diesel HX7 10W40, prędzej niż Castrol magnatec 10W40 ze względu na fakt choćby, że na stacji Shell chyba podróby nie kupisz a i ten Shell ma niezłe parametry.

Shell helix 5W40 w silniku 1Z unikać - woda. Mobilów generalnie bym unikał bo nawet sprzedawca nie wie co zostało kupione na hurtowni.

Opublikowano
Właśnie panowie... jak jest z tym olejem z skrzyni manualnej...

Gdzieś kiedyś przeleciało mi przed oczami że Audi zaleca wymianę co ileś tam km lub co 5 lat

Pytałem się mojego mechanika to mówił żeby nie ruszać oleju w skrzyni jak jest dobrze..

No tak mówią że niemiecki Castrol jeszcze ujdzie, polski niestety już nie...

Dlatego ja jeżdżę na francuskim Motulu i polecam tej olej.

Jade na przegląd do mechanika niebawem, dzisiaj z nim rozmawiałem to samo mówił, żeby nie ruszać w skrzyni jak się nic nie dzieje...

Miałem MOTUL przy pierwszej zmianie zabrał mi 1litr przy 10tys ale auto było świeżo po programie, więc lekko butowałem, na castrolu zjadł 0,5 litra przy mniejszym butowaniu.

Zmieniłem na castrola z uwagi na podróby, ale chyba wracam do MOTULA z pewnego źródła... Panowie ponawiam pytanie? Jaki zalać motul do CAGA ale bez dpfa? Ten sam z normamiu dpfowskimi czy inny? (dodam, że nie ma odpowiedzi w tym temacie na takie pytanie :) )

Opublikowano
. Panowie ponawiam pytanie? Jaki zalać motul do CAGA ale bez dpfa? Ten sam z normamiu dpfowskimi czy inny? (dodam, że nie ma odpowiedzi w tym temacie na takie pytanie :) )

Każdy jeden dobry syntetyk 5W30/40. Tego z normami do DPF-a raczej unikaj skoro go już nie posiadasz :wink:

Opublikowano

Pany...

Audi A3 2001, 1.9TDI ALH 90KM.

Aktualnie jeżdżę na Specificu 5W40, koledzy z forum kazali lać X-Cess'a.

Skontaktowałem się z Pawłem z Motula i jednoznacznie odpowiedział :

Witam. Jaki olej jest polecany do silnika Audi '01 1.9TDI 90KM ALH. Obecnie jeżdżę na Motul Specific 5W40, słyszałem opinie żeby przejść na X-Cess. Czekam na odpowiedź.

Motul Polska: Witaj Mateuszu, MOTUL Specific 505 01 5W40 jest najlepszym olejem z naszej oferty stworzonym do silnika w Twoim samochodzie.

Motul Polska: Ewentualnie z naszej oferty polecany jest również MOTUL 8100 X-clean 5W40, który pośród wielu spełnia również specyfikację 505 01.

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 19:13 ----------

Wytłumaczy mi ktoś "paradoks" Castrola ?

Polski Castrol z napisem FULLY SYNTHETIC

3086407210

Ten sam Castrol, tylko Niemiecki z napisem HC-SYNTHESE

olej_castrol.jpg

Opublikowano

bo w/g niemieckiego prawa musi byc napis zgodny z prawdą

a u nas jest dzungla i możesz napisac co chcesz

Opublikowano

Czyli w Nieczech ten sam olej jest sprzedawany jako półsyntetyk?

Panowie a odnośnie werdyktu od chłopaków z Motula?

Opublikowano

Karta charakterystyki Mobil 1 New Life 0w40 Turbo Diesel:

Lepkość kin., cSt (ASTM D445)

w 40ºC 75

w 100ºC 13.5

Wskaźnik lepkości, [-], ASTM D 2270 185

MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000

Lepkość HT/HS, [mPa.s] w 150ºC (ASTM D4683) 3.8

Całkowita Liczba Zasadowa (ASTM D2896) 11.8

Popiół siarczanowy, waga % (ASTM D 874) 1.3

Fosfor, waga % (ASTM D4981) 0.1

Punkt zapłonu ºC (ASTM D92) 230

Gęstość w temp. 15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85

Opublikowano

Wytłumaczy mi ktoś "paradoks" Castrola ?

...

Polski Castrol z napisem FULLY SYNTHETIC

...

Ten sam Castrol, tylko Niemiecki z napisem HC-SYNTHESE

Panowie. jak wy tak kupujecie i lejecie co popadnie do silników to się nie dziwię że macie czarną sraczkę pod pokrywą zaworów.

To są przecież dwa różne oleje na tych zdjęciach.

Pierwszy do silników diesla, spełniający normy ACEA C3, API CF więc tylko "dieslowskie"

Natomiast drugi olej jest do silników diesla oraz benzynowych, spełniający normy ACEA A3, B4, C3, API SN

Znów się oberwało Castrolowi :polew:

Opublikowano

No zdjęcie przestawione pomykowo, zczaiłem się ale 5W40

Opublikowano

Było już o tym nie raz w tym wątku dlaczego ten sam olej u nas jest jako full a zagranicą jako HC.

Opublikowano

HC to półsyntetyk ?

Opublikowano

Widzę że nie chce się nawet poszukać, to wpisz w google "oleje HC" i poczytaj.

Opublikowano

Pierwszy do silników diesla, spełniający normy ACEA C3, API CF więc tylko "dieslowskie"

Natomiast drugi olej jest do silników diesla oraz benzynowych, spełniający normy ACEA A3, B4, C3, API SN

Kolego, no ale w czym roznica?

Jeden jest dedykowany tylko do diesla, a drugi do diesla i benzynówki. Normy ma takie same.

Oczywiscie osobiscie uwazam ze lepiej (nie tylko w tym przypadku) uzywac oleju dedykowanego do diesla.

Naturalnie jesli mowimy o silnikach TDI

NP. Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40, niz Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40

Ale i ten do silnika benzynowego spelnia normy do silnika diesla.

Choc opinie sa podzielone, gdyz mase ludzi uwaza ze to tylko markieting, a oleje sa te same.

Motul x-cess jest dedykowany do obu silników i nikt nie robi z tego problemu.

Roznica, ktora dzieli te oleje to, ze baza jest inna do oleju niemieckiego, a inna do polskiego.

Oraz tak jak to juz kolega devastation napisała, ze u nas w PL prawo stanowi innaczej a w D innaczej.

My mozemy pisac ze to FULL, a niemcy nie. Podobnie ma sie to do roznych innych olei na swiecie.

Pozdrawiam

PS. NP. Castrol z USA mozna zaliczyc do jednych z najlepszych na swiecie, a u nas nie bardzo :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...