Carlos* Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 A Ty znowu swoje. Mam Ci przypomnieć jak swego czasu byłeś przekonany, że Millers robi oleje w 100% synt tylko dlatego, ze 505.01 klasyfikowal jako polsynt? Juz wtedy prosilem abys przedstawil wiarygodny dowod na to. Prawda jest taka, ze takiego dowodu nie ma i nie bedzie - zaden producent nie zdradzi swojego skladu, a na podstawie kart produktow nie mozna wyciagac zadnych wnioskow. Endriuu, czy ja rozmawiam z dzieckiem z przedszkola? Co ma piernik do wiatraka, jak zwykle zbaczasz na inny tor i odwracasz kota ogonem. Odnieś się do sytuacji , którą opisałeś i oceniłeś kilka postów wyżej, że olej XFE-PD zmienił się z pólsyntetyka w Full . Zadam Ci dwa proste pytania, bo widzę ,że dyskusja z tobą dalej jest bezzasadna. 1. Czy porównując parametry obydwu produktów XFE-PD i jego następcy XF Longlife 5W40 nadal twierdzisz ,że to ten sam olej ? 2. Jeżeli w 1 pytaniu odpowiedziałeś NIE , to dlaczego masz zastrzeżenia,że millers opisał własny produkt XF Longlife jako pełnosyntetyczny skoro nie znasz jego bazy ? Jeżeli nawet nowy produkt będzie na bazie HC to nawet nie można go porownać z poprzednikiem , który był olejem półsyntetycznym. To są dwie różne od siebie technologie wytwarzania oleju , ale to zapewne wiesz. Czy nadal twierdzisz ,że XFE pd zmienił tylko nazwę ?
endriuu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Uwazam, iz dyskusja z Tobą jest bezzasadna jesli Orezem Twym jest przedszkole i szykany. Wysłane z prodiża
Carlos* Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Widzisz Endriuu, nie potrafisz się przyznać ,że pisząc takie informacje popełniłeś błąd, nie sprawdzając zapewne ,że to inny olej. No ,ale nic najlepiej schować głowę w piasek.
endriuu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Oczywiscie Master. Jestes Bozyszczem. Wysłane z prodiża
cabanmat Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Panowie pomoże ktoś z mojej patowej sytuacji ? Panowie...Silniczek 1.9TDI ALH 90KM nakulane 245tyś km. Aktualnie jeżdżę na Motul Specyfic 5W40. Kiedyś skierowałem zapytanie do Motul Polska w sprawie doradzenia oleju do mojego auta. Odpisali, że Specyfic 5W40 jest najlepszym olejem jaki mają do zaoferowania do mojego silnika. Dodali również że mogą też polecić X-Clean 5W40. Przejrzałem specyfikację i na pierwszy rzut oka widać że X-Clean lepiej trzyma swe parametry zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach : http://obrazki.elektroda.pl/6100851100_1366229171_thumb.jpg I powiedźcie... czy na natępną wymianę lać Specyfic czy X-Clean ??? Jasno widać że Specyfic trzyma swoje parametry w <-36 / 215 stopni, a X-Clean : -39 / 234 stopni. Co w ogóle znaczy <-36 stopni ? że poniżej czyli -40 też ? To w końcu ile dokładnie ?
NYNA Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 No patowa sytuacja jak ch.... Wlej teraz tego x-cleana dwa razy i zobaczysz czy jest jakaś różnica i na którym Ci lepiej auto chodzi, którego mniej bierze itd. i przy tym zostań co tu długo myśleć.
cabanmat Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Ogólnie to mam dylemat pomiędzy Motul 5W40 : X-Cess, X-Clean, Specific... Zamieszczam jeszcze specyfikację X-Cessa : Widać że ma większy TBN ponad 10, X-Clean i Specific mają niespełna 7.5
endriuu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 X-clean i Specyfic to oleje C3 - dlatego maja nizszy TBN. X-CESS to pelnowartosciowy syntetyk. Wysłane z prodiża
cabanmat Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 C3 - czyli ? Do pompo-wtryskiwaczy ? Czyli lać X-Cess ? Każdy mówi inaczej..
pastaldo Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 C3 - czyli ? Do pompo-wtryskiwaczy ?Czyli lać X-Cess ? Każdy mówi inaczej.. Mając taki podpis masz jeszcze dylematy? Tak dużej reklamy motula niema nikt na forum. Bierz którykolwiek. Oba sa bardzo dobre i pytanie który lepszy jest przynajmniej dziwne. Oby spełniał norme dla Twojego silnika
endriuu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 C3 - czyli ? Do pompo-wtryskiwaczy ?Czyli lać X-Cess ? Każdy mówi inaczej.. C3 czyli olej Mid SAPS o obnizonej wartosci fosforu i siarki. Generuje mniej popiołów i nie zapycha DPF. Chroni tym samym filtr. Ty masz pompowtryski i musisz lac 505.01 a praktycznie wszystkie te oleje sa olejami C3. Wysłane z prodiża
cabanmat Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 PS. Ja nie mam pompo-wtrysków... Od kiedy w 90konnych TDI były pompo wtryski ?!
endriuu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 PS. Ja nie mam pompo-wtrysków... Od kiedy w 90konnych TDI były pompo wtryski ?! To po co zamieszanie ze specyficem i xcleanem? Wysłane z prodiża
cabanmat Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Na forum a3-club.net jak i sam Paweł Pyrka z Motula polecili mi Specyfica albo X-Cleana
cabanmat Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Cena taka sama czy X-cess, Specific czy X-Clean...
endriuu Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Ale walory inne.. Wysłane z prodiża
cabanmat Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Dodatki siarczanowe to stara technologia. Spec jest lepszy do diesli, m in. na akumulację zanieczyszczeń i zużycie. Ogólnie spalanie 100ml/1000 km w aucie o przebiegu 245 000 to nie jest jakiś straszny wynik, zwłaszcza że nie wiadomo tak naprawdę ile pewnie auto ma. Może być i 350 000 realnego przebiegu . Przede wszystkim przyjrzyj się turbinie i śladom oleju, tudzież uszczelniaczom - objawy ich zużycia będziesz miał w temacie - bierze olej. Gdyby zużycie się zaczęło powiększać, będzie to sygnał, że któryś z elementów pewnie wymagał będzie podreperowaniaPoniżej wklejam Ci porównanie norm dla diesla 505.00 i 505.01, żeby obalić mity, które gdzieś usłyszałeś. Jak widać, norma 505.01 ma dużo większe wymogi nie tylko względem "czystości". Pozdrawiam ---------- Post dopisany 20-04-2013 at 22:56 ---------- Poprzedni post napisany 19-04-2013 at 18:52 ----------
lukas551 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Potrzebuje pomocy tylko nie wiem czy to ten dział.Jakis czas temu mialem wymieniana skrzynie biegów.Problem polega na tym ze cos w skrzyni rzęźi jak odpale silnik pierwszy raz w dniu.Co jest dziwne w tym ze zalezy to od temperatury zewnetrznej.Zimą rzeziło głosniej a teraz aktualnie jest w miare cieplo i praktycznie tego nie slychac.I teraz pytanie do Was czy moze to byc wina złego oleju??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się