Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiscie, że przejdź na syntetyk

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Oczywiscie, że przejdź na syntetyk

dzieki :)

Opublikowano

95% jest za motulem.

A ja mam zalanego LM topteca 4100 5W-40 i zadnej roznicy nie zuwazylem, praca silnika ok, temperatura ok. itd, itp.

Dobry jest olej motul tylko wydaje mi ze jest troche :wink4: przereklamowany.

Odnosnie wyboru oleju, tak tak samo jak z ropka do naszych aut. Jedni chwala Orlen, inni bp, statoil... itd itp. a ja leje zwykly on z lotosu :decayed:

Opublikowano

jeśli można zmienię temat na A6 (rocznik 2007) a sprawa dotyczy też oleju: znajomy ma taki samochód z silnikiem identycznym jak mój BRE 2.0 TDI, rozmawiałem z nim i mówi, że od czasu kiedy go kupił (jakiś rok) miał dwie wymiany oleju i zawsze leje olej z orlenu 5w-30 lub 40 (pokazywał mi opakowanie dobrze typu nie zapamiętałem, ale olej na bank z logo orlen) na specyfikację 507.00 ( a ma DPF-a) nawet nie zwracał uwagi (po prostu nie świadomy), silnik ma przejechane jakieś 60 tyś km, na razie objawów lania niewłaściwego oleju nie widać - moje pytanie jest takie - czy jeśli teraz zmieni na olej z prawidłową normą to silnik zapomni o "grzechach dzieciństwa" czy może się coś stać??

Opublikowano

jak ma normę VW 507.00 to luzik, nic mu nie będzie

Opublikowano

jeśli można zmienię temat na A6 (rocznik 2007) a sprawa dotyczy też oleju: znajomy ma taki samochód z silnikiem identycznym jak mój BRE 2.0 TDI, rozmawiałem z nim i mówi, że od czasu kiedy go kupił (jakiś rok) miał dwie wymiany oleju i zawsze leje olej z orlenu 5w-30 lub 40 (pokazywał mi opakowanie dobrze typu nie zapamiętałem, ale olej na bank z logo orlen) na specyfikację 507.00 ( a ma DPF-a) nawet nie zwracał uwagi (po prostu nie świadomy), silnik ma przejechane jakieś 60 tyś km, na razie objawów lania niewłaściwego oleju nie widać - moje pytanie jest takie - czy jeśli teraz zmieni na olej z prawidłową normą to silnik zapomni o "grzechach dzieciństwa" czy może się coś stać??

Moze wyjsc grubo po 200 000 km...

Dobry jest olej motul tylko wydaje mi ze jest troche :wink4: przereklamowany.

Widziales gdzies reklame Motula?? Bo ja nie (orócz aut wyścigowych). Jeśli szukam wiarygodnej opinii o jakims produkcie - szukam na forach internetowych. Jesli 95% poleca Motula, a nie ma w tym żadnego interesu - cos w tym musi być.

Opublikowano

jeśli można zmienię temat na A6 (rocznik 2007) a sprawa dotyczy też oleju: znajomy ma taki samochód z silnikiem identycznym jak mój BRE 2.0 TDI, rozmawiałem z nim i mówi, że od czasu kiedy go kupił (jakiś rok) miał dwie wymiany oleju i zawsze leje olej z orlenu 5w-30 lub 40 (pokazywał mi opakowanie dobrze typu nie zapamiętałem, ale olej na bank z logo orlen) na specyfikację 507.00 ( a ma DPF-a) nawet nie zwracał uwagi (po prostu nie świadomy), silnik ma przejechane jakieś 60 tyś km, na razie objawów lania niewłaściwego oleju nie widać - moje pytanie jest takie - czy jeśli teraz zmieni na olej z prawidłową normą to silnik zapomni o "grzechach dzieciństwa" czy może się coś stać??

Moze wyjsc grubo po 200 000 km...

Dobry jest olej motul tylko wydaje mi ze jest troche :wink4: przereklamowany.

Widziales gdzies reklame Motula?? Bo ja nie (orócz aut wyścigowych). Jeśli szukam wiarygodnej opinii o jakims produkcie - szukam na forach internetowych. Jesli 95% poleca Motula, a nie ma w tym żadnego interesu - cos w tym musi być.

Na forach polskich polecaja motula ...a na niepolskich? :wink4:

Jest bardzo dobrym olejem i ja tego nie neguje, tak samo jak valvoline itp. Co sie lubi to sie leje :hi:

zamykam nasza dyskusje :>

Opublikowano

po pierwsze szybciej będzie zapychał się filtr DPF,

więc musi zmienić olej czym prędzej

Opublikowano

witam, koledzy zalałem takie coś ale jak czytam ten post i inne to się wystrraszyłem, ze może wcisneli mi coś złego - sam nie ma większej wiedzy na temat silników a moje audi to 8e z 2005 roku 2.0 tdi - zdaje się że właśnie DPF. moglibyście zerknąć w fotki które załączam i powiedzieć co sądzicie o moim oleju? czy mogę go śmiało stosować? NA OPISIE W JEZYKU ANG - NA ILE TO ROZUMIEM JEST NAPISANE ŻE BEZPIECZNY DLA DPF - jeżeli nie czy moglibyście dać przykładowego linka do jakiejś aukcji z konkretnym typem oleju? z góry dziękuję i pozdrawiam

98646808.jpg

96389475.jpg

Opublikowano

Przemo masz olej z normą 505.01, 502.00, 505.00 do pompowtrysków. a powinieneś mieć 507.00 do PD i DPF. Zmieniaj

Opublikowano

witam, ponownie, dzieki za odp. ale po głebszej analizie forum odszukałem info, ze motory BLB jak mój oraz kod 0GG we wlepce mówia, ze ja tego filtra nie mam (a rzekomo mam wg sprzedawcy). czyli jeżeli nie, to czy mój olej zmieniać w takiej sytuacji?

Opublikowano

0GG = Emissions concept EU 4

7GG = Emissions concept EU4 DPF

czyli nie masz DPF. mozesz zostac przy tym oleju ponieważ posiada normę 505.01 do PD

Opublikowano

witam...czy uzywal ktos oleju vavoline max life 10w40, akurat zbliza sie moment wymiany i zastanawiam sie nad zalaniem nim silnka?Jezdze aktualnie rowniez na polsyntetyku z tym ze od shela.Mozecie cos doradzic z tym vavolinem?pzdr

Opublikowano

Mozemy doradzic abys zalal Motul 8100 X-cess

Opublikowano

..auto wedlug ksiazki serwisowej i wydrukow od nowosci jezdzilo na polsyntetyku, oleju nie ubywa,silnik czuc ze zdrowy a przedobrzyc latwo.Nie chce byc madrzejszy od niemieckich serwisow i zalewac full syntetykiem tym bardziej ze juz prawie 300tys na blacie a moze i duzo wiecej.Czy polsyntetyki motul tez ma takie dobre?a co z tym vavolinem?

Opublikowano

Motul 6100 to najlepszy półsynteyk poniewaz zawiera 40% bazy syntetycznej. w innych od 20% do 30%.

Opublikowano
..auto według książki serwisowej i wydruków od nowości jeździli na polsyntetyku, oleju nie ubywa,silnik czuc ze zdrowy a przedobrzyc latwo.Nie chce byc madrzejszy od niemieckich serwisow i zalewac full syntetykiem tym bardziej ze juz prawie 300tys na blacie a moze i duzo wiecej.Czy polsyntetyki motul tez ma takie dobre?a co z tym vavolinem?

A jak niby można przedobrzyć zalewając lepszy olej?

Tylko mi nie mów że się może coś rozszczelnić :polew:

Oczywiście na półsyntetyku spokojnie możesz jeździć, a to że niemieckie serwisy zalewały go tym olejem zależało pewnie od właściciela który z wielu względów np. finansowych mógł wybrać tańszy olej.Ja kupując swój poprzedni samochód w salonie przy pierwszym przeglądzie miałem do wyboru czy chce żeby był serwisowany na pół czy na pełnym syntetyku bo oba spełniały normę a przegląd na pół syntetyku był tańszy.

Opublikowano

...nie wydaje mi sie zeby niemiec serwisowal auto a z drugiej strony byl tak skapy i oszczedzal na oleju ktory wraz z dobrym paliwem ma najwieksze znaczenie na zywotnosc silnika.tym bardziej ze byl jedynym wlascicielem.Postaram sie dostac gdzies tego motula 6100 skoro najblizej mu do idealu full.

Tylko mi nie mów że się może coś rozszczelnić

Nie jestem mechanikem ani nie pracuje w serwisie i Ty pewnie tez nie,wiec smiac to sie mozesz ale ze swojej tesciowej.Nie mowimy o wyborze oleju do nowego samochodu tylko do prawie 15 letniego.

Opublikowano

Widzę że dyskusja z Tobą nie ma najmniejszego sensu.Co do teściowej to czytając to dochodzę do wniosku że moja teściowa ma większe pojęcie co do użytkowania samochodu od Ciebie.

Skoro to 15 letni samochód to lej minerał bo przecież bardziej gęsty i nic się nie rozszczelni :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...