adigawi Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam, moje pytanie jest jak w temacie: czy silniki 1.8T 170hp z USA są zakute czy nie? Z tego co mi wiadomo to europejskie 150konne silniki były niezakuwane, natomiast te mocniejsze już tak: z tego sobie wydedukowałem że może na rynek USA szły te silniki mocniejsze, tylko z racji tego że to ameryka to musieli ująć im troszke kucyków... A pytam, bo zastanawiam się nad jakimś chipem, ale tylko jeżeli autko jest kute, bo słyszałem ze ze zwykłymi lepiej nie ryzykować( po 30000-40000km sie wysypują....?!?!)
Maniusiek28 Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 nawet jeśli nie jest zakute samego czipa na jakieś 200km śmiało możesz robić.....zakuwa się dopiero od około 300km
adigawi Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 moj kuzyn pracuje w ASO Audi Marszałek i od niego mam takie informacje że najczęściej jak przyjeżdżają do nich auta 1.8T z walniętymi silnikami, to sie okazuje że są to właśnie silniki po chipie ale nie kute... dlatego moje pytanie czy ja mam zakuty czy nie?!?! czy można to jakoś poznać bez ingerencji w silnik?
QRi Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 znam silniki 1.8T z mocami na poziomie 3xx bez jakiejkolwiek kucizny i....... to jezdzi chamerykanie z 1.8T rezaja po 340 na seryjnych gratach, wiec nie wiem nad czym tu sie zastanawiac rób program i nie marudz
Digit Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 kolego czy USA czy EU to jest to samo, seryjne silniki nie są "zakute". O silniku który jest "zakuty" mówi się gdy ma zmienione tłoki i korbowody na wyczynowe ( które są przeważnie kute matrycowo aby były wytrzymalsze) ale w tym silniku przy prostych modyfikacjach nie jest to potrzebne, wytrzymuje 250-300KM, bardziej delikatna jest tu głowica , co prawda seryjne korbowody najtrwalsze nie są, ale jeżeli będziesz modyfikował auto u kogoś kto zna się na tym, a nie tylko udaje to nie będzie problemu, wszystko zależy ile chcesz mieć mocy. Moim zdaniem dla seryjnego motoru - 250KM, wszystko zależy od jego stanu no i stanu portfela
adigawi Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 no to chyba nie ma co dalej marudzic hehe, co do stanu auta to jest perełka zarowno z zewnatrz jak i wewnątrz- silnik igiełka suchutki cały czas, przebieg 120000km, generalnie prawie nie jeżdzone... jedna sprawa mnie nie daje spokoju jedynie- po dluższej jeździe coś pyrka sobie( na moje ucho i oko jest to chyba jakiś zawór umieszczony z tyłu głowicy od strony akumulatora- dochodzi do niego taki metalowy przewód średnicy +_- 2cm, który biegnie wzdłuż pokrywy zaworów po stronie turbiny...) jakieś propozycje, co to może być? pozdrawiam...
Maniusiek28 Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 to co opisujesz to chyba układ wtórnego powietrza SAI
aju Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 do tego Aeb ma sworznie 20mm później chyba były 19mm Aeb ma tez największe kanały w głowicy i jak kolega pisał kute tłoki, oraz chyba powierzchniowo utwardzony korbowód
Cristoforo Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 AEB to były jedne z najmocniejszych w tamtych latach 1.8T jesli chodzi i wzmocnione fabryczne bebechy miałem taki silnik i wiem co potrafi kurde szkoda ze wymieniłem na diesla
adigawi Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 AEB czy AMB bo ja pytalem o AMB a ostatnie posty koledzy piszą AEB- nie wiem czy to literówka czy mowa o innych silnikach?!?!
Buba Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 AEB czy AMB bo ja pytalem o AMB a ostatnie posty koledzy piszą AEB- nie wiem czy to literówka czy mowa o innych silnikach?!?! Chodzi o AEB ktory ma kucizne mahla mehla czy jakos tak sie to pisze
Pucek Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 dziwna sprawa bo Kolega Gregory rozbierał już 2 silniki o oznaczeniu AEB i stwierdził że te silniki nie są zakute modzić i jeszcze raz modzić, te silniki wytrzymują bardzo dużo, program to nic :gwizdanie: do tego Aeb ma sworznie 20mm później chyba były 19mm prawda Aeb ma tez największe kanały w głowicy prawda i jak kolega pisał kute tłoki, oraz chyba powierzchniowo utwardzony korbowód nieprawda
Pucek Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 a na jakiej podstawie? pytam z ciekawosci zapytaj Gregora mówił też, że nawet w USA tak twierdzą
udy Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 ja tam nie wiem dokładnie bo nigdy takiego nie rozbierałem, ale czytałem u nas na forum
Rekomendowane odpowiedzi