ROBERT Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Bo jeden z kolegów się tu uparł, że koszt nieduży i warto wymienić. Nikt chyba nie wymienia oprócz "devastation-a". Wymianę powinno się przeprowadzić co 2 lata, zaś kolega wpadł ze swoją teorią wymiany płynu razem z klockami. Ja bym już zamknął ten wątek :gwizdanie: Za dużo pierd**enia osób które nie mają pojęcia o ukł. ham.
uris Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 kolejny nawiedzony... gdybys pisal to z pozycji kanalu warsztatowego a nie siedzial w kapciuszkach przed kompem w domku inaczej bys to widzial zapraszam do mnie, na calodzienna walke z hamulcami, po czym takim inaczej bedziesz cwierkal Nawiedzony to ty chłopie jesteś bo " wymieniając żarówkę wymieniasz cały klosz " gratulacje
maciejski Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 chlopaki wyluzujcie, devastation nie raz udowodnil, ze ma spora wiedze i zna sie na rzeczy w tym temacie, wiec nie ma co wstrzachac powietrza, ja chetnie sie dowiem dokladniej o co chodzi, jakies rysunki etc.
Dev Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 o co konkretnie chodzi z tymi rysunkami ? Bardzo chetnie odpowiem na kazde zadane pytanie.
michcio1985 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 pierdu pierdu a licznik bije, co panowie??
Dev Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 pierdu pierdu a licznik bije, co panowie?? Twoj na pewno
maciejski Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 ja chcialem sie dowiedziec co moze sie stac/staje zlego jesli cofamy tloczek bez odkreconego odpowietrznika tak jak to sporo osob stad zrobilo, plyn sie cofa i...? bo z odkreconym odpowietrznikiem bedzie tryskac plyn i nie bedzie sie cofal?
Dev Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 ja chcialem sie dowiedziec co moze sie stac/staje zlego jesli cofamy tloczek bez odkreconego odpowietrznika tak jak to sporo osob stad zrobilo, plyn sie cofa i...? bo z odkreconym odpowietrznikiem bedzie tryskac plyn i nie bedzie sie cofal? płyn z zacisku poprzez przewody hamulcowe i układ ABS bedzie wracał do zbiorniczka biorąc pod uwagę jego obecność w zacisku w którym jest narazony na wysoką temperaturę traci swoje pierwotne właściwości druga sprawą to jest to że tłoczek pracując w zacisku delikatnie sie ściera co powoduje wytworzenie sie osady z drobinek metalu w płynie hamulcowym i dlatego zalecam usunięcie go przez odpowietrznik w momencie wciskania tłoczka dla niedowiarków: proponuję zlać płyn z kazdego zacisku ok 30-40ml i odstawić na kilka dni zobaczycie co zostanie na dnie, dobrze jest podlożyc magnes, szybciej to następuje
jankes85 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 dzisiaj wymienie klocki z przodu i podejrzewam że jak będę wciskał tłoczek to musze odkrecic odpowietrznik. zastanawiam sie nad wymianą płynu tylko nie mam kanału żeby wszystko widziec.
Dev Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 nie potrzebujesz kanału, podniesiesz auto z jednej strony, zdejmiesz koło, popuszczasz odpowietrznik, zdejmujesz zacisk noga na hamulec, odkrecasz odpowietrznik, wciskasz tłoczek, zakrecasz odpowietrznik, zakładasz zacisk, dokrecasz odpowietrznik druga strona to samo, zadna filozofia
jankes85 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 narazie zmieniłem tylko przód i robiłem tak jak piszesz. odkręciłem odpowietrznik i wcisnąłem tłoczek. nie trzeba nic wkrecać. poźniej kolega pompował i odpowietrzyłem. dzisiaj zmieniam tył bo wygląda tragicznie. te przednie nie wyglądały źle. jedna strona to zjechana do połowy a druga no już prawie na czujniku.
tommy-cichy Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Koledzy wczoraj w trasie zaświecił mi się na liczniku klocki, więc pora na wymianę. Do rzeczy,prosił bym was o parę porad. Z racji iż nie wiem kiedy wymieniany był płyn, chciałbym go wymienić. Ile muszę kupić tego płynu, oraz jaki to ma być dokładnie płyn? Może mi ktoś mniej więcej wyjaśnić jak wymienić cały płyn z układy bo nie znalazłem nigdzie instrukcji. A nie chciał bym żeby stary gdzieś został w układzie. Możecie polecić jakieś klocki co dobrze hamują, nie piszczą i nadmiernie nie sypią pyłem?(Myślę nad TRW albo Ferodo) Gdzieś mi się obiło o uszy że Vagiem można aktywować żeby tłoczek wcisnął się sam do wymiany, jest to prawda czy bajka?
grzegorzmen Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Gdzieś mi się obiło o uszy że Vagiem można aktywować żeby tłoczek wcisnął się sam do wymiany, jest to prawda czy bajka? Ja szczerze mówiąc nie słyszałem o takiej metodzie ale bajka pierwszorzędna. Klocki TRW albo Ferodo bardziej miękkie , u mnie z tyłu narazie zrobione 1000km i piszczą delikatnie
Dev Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 ta bajka wystepuje tam gdzie są elektrohydrauliczne tylne zaciski np: A4 B8, passat B6, A6 C6, Tiguan itd itp
nastradamus Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Panowie, pytanko. jestem po wymianie tarcz i klocków z przodu na ATE w mojej b6, na klockach (z jednej strony) była naklejona taśma dwustronna 3m, mechanior jej nie odklejał bo mówił że tu się tego nie robi, miał rację czy ściemniał bo np zapomniał to zrobić.
Dev Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 mechanior jej nie odklejał bo mówił że tu się tego nie robi, miał rację czy ściemniał bo np zapomniał to zrobić. :polew::polew: co za jełop, ta tasma jest po to aby klocki nie piszczały
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się