Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Biały dymek parę sekund po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problem z bialym dymkiem po odpaleniu i nie mam pojecia co to moze byc zauwazylem tylko ze jaky wiecej pali to jest silnik 130KM mam najechane 193 tyś trhe mnie to dziwi bo wczesniej tak nie mialem,czy ktos mi podpowie co powoduje takie objawy.pozdrawiam i dziekuje za rady

Opublikowano

Ja mam u siebie to samo i sie zastanawiam nad przegladnieciem vacum pompy - moze juz uszczelki puszczaja, moze turbo :mysli: ale to bede wiedzial za tydzien bo bede wymienial i wtedy zobaczymy ... oby tylko nie glowica :kwasny:

Opublikowano

sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodniczym.. bo jak masz to pewnie uszczelka pod głowicą..

było trochę podobnych tematów jeśli nie takich samych więc poszukaj a znajdziesz jakieś podpowiedzi ale najpierw spójrz to co Ci pisałem wyżej.. :)

Opublikowano

Zbiorniczek z ciecza chlodzaca jest czysty i stan sie utrzymuje :mysli:

Opublikowano

ja miałam to samo tylko u mnie ubywał płyn chłodniczy i bardzo szybko nagrzewał się silnik po przejechaniu 300 m temperatura osiągała już 60stopni no i cudowna diagnoza pęknięta głowica,rozszczelniona pompa wody

Opublikowano

witam ja tez juz wiem dlaczego mam bialy dymek z rana kiedy odpale silnik,otoż diagnoza taka ze jeden z pompowtryskiwaczy leje paliwo i dlatego auto zaczelo wiecej palic itd w poniedzialek dowiem sie ile kosztuje regeneracja bo pytajac o nowy o malo nie doznalem zawalu mianowicie nowy powiedziano mi w sklepie kosztuje 700 zl plus wstawienie to okolo 1000 zl ale wyrozumialy elektryk powiedzial mi gdzie sie mam udac no i pojechalem i tam koszta byly o wiele miejsze ale jescze dokladnie nie wiem. a pytanie do was co myslicie o regeneracji?czy to dobry sposób czy lepiej nowa czesc kupic?pozdrawiam

Opublikowano

z tymi regenerowanymi to wiesz czasem jest dobrze czasem Ci bubla wcisna.. jak masz tym autem jeszcze długo jezdzic to wiesz warto odzałowac troszke wiecej i potem mniej nerwow tracic :)

Opublikowano

u mnie też zaczęło się od pompowtryskiwaczy(trzęsło mocno autem) komputer wskazywał uszkodzenie 4 pompowtryskiwacza po wymianie 4 okazało się że coś nie tak z 3 no i kupiłam regenerowane wymieniłam ale dalej bujało podjechałam do mechanika ten wyciągnął je i okazało się że jeden był do niczego cały się zatarł drugi niby ok,dlatego jeśli masz okazję kupić nowy za 700 zł to polecam bo nam w ASO powiedzieli że nowy oryginał 2400 + robocizna to 3000 wymiana tylko jednego(to są dopiero koszty)acha nadmienię że my za regenerowany zapłaciliśmy 950 zl

Opublikowano

kurde juz sam nie wiem w poniedzialek bede dzwonil i zobacze ja sie sprawy maja dodam tylko ze mi nie tzresie silnikiem nic takiego sie niedzieje ,silnik chodzi bardzo dobrze ,miarowo no i wczesniej mialem go juz w serwisie( bosza) i powiedzieli mi ze nic mu niedolega ze wszystko jest okay. ale wiem jedno ze wczesniej nie mialem czegos takiego jak ten bialy dym po odpaleniu niby to nic takiego ale denerwuje ze w takim aucie dzieja sie takie dziwactwa.pozdawiam.

Opublikowano

Tez nie mam pojęcia co to jest.Kupiłem a4 b7 1,9 tdi Po odpaleniu na zimnego silnika pojawia się z wydechu biały , siwy dym.Objętości 1,5 x 1,5 metra.

Na ciepłym silniku tego nie ma. Niedawno ruszałem i go zgasiłem i przy ponownym odpaleniu tez się pojawił.

Jeździłem do mechanika i mówił ze to diesel i musi kopcić. Czy to naprawdę musi tak być?? :mysli:

Opublikowano

może i musi ale nie na biało :thumbdown: biały dym albo olej albo płyn,sprawdź czy nie ubywa i czy nie przybywa ci płynów

Opublikowano

Tez nie mam pojęcia co to jest.Kupiłem a4 b7 1,9 tdi Po odpaleniu na zimnego silnika pojawia się z wydechu biały , siwy dym.Objętości 1,5 x 1,5 metra.

Na ciepłym silniku tego nie ma. Niedawno ruszałem i go zgasiłem i przy ponownym odpaleniu tez się pojawił.

Jeździłem do mechanika i mówił ze to diesel i musi kopcić. Czy to naprawdę musi tak być?? :mysli:

U siebie również to zauważam, problem zaczął występować od kilku miesięcy, zmienna geometria w turbo już wtedy była zapieczona i ładowało ponad 600 bar ponad normę i chyba zbyt długo tak jeździłem zanim zabrałem się za czyszczenie zmiennej geometrii podczas której stwierdziłem, że wałek w turbosprężarce nie ma luzów poprzecznych wykraczających poza normy ale ma luz wzdłużny i to dość spory. Zdecydowałem się jednak zamontować to turbo i dymienie na jasno-szaro z czasem się nasila a ponieważ mam odmę wypiętą z dolotu to wszystko wskazuje, że jednak turbo przepuszcza na uszczelnieniach wałka olej ponad dopuszczalne normy i to jest skutkiem tych objawów, faktem natomiast jest to, że po wypięciu odmy z dolotu nie demontowałem i nie czyściłem z resztek oleju całego dolotu (tu akurat mój błąd, gdyż olej z odmy potrafi tam zalegać jeszcze przez ładnych paręnaście tysięcy kilometrów zanim zostanie przetłoczony do kolektora ssącego). Wskazania czujników temperatury są prawidłowe, klapa gasząca usunięta więc tylko ten siwy dym to tylko i wyłącznie powoduje olej spalany przez silnik, który w nadmiarze przedostaje się przez uszczelnienie wałka turbosprężarki - olej zalega nadal w całym dolocie pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Nie jest też wykluczone, że część oleju dostaje się od razu do wydechu przez część gorącą turbosprężarki a również zauważyłem nieznaczne (ale jednak) ubytki oleju w silniku mimo, iż wcześniej od wymiany do wymiany nie musiałem nawet minimalnych dolewek robić.

Opublikowano

koledzy temat bialego dymku mam juz opanowany tu nie chodzi o turbine bynajmniej w moim aucie i tez nie jest to normalne i disel nie powinien tak kopcic nie jest to tez olej ani zaden plyn chlodniczy poprostu jeden wtrysk troszku leje ale kumpel doradzil mi dolewanie oleju MIXSOL S do ropy dokladnie 0,5l na caly bak i zrobic tak trzy razy wiec zrobilem i powiem wam ze to troszku pomaga dymienie troszku ustalo wyniki pomiaru pompwtruskiwacza nie sa zadowalajace ale jest lepiej iz bylo auto zaczelo mniej palic ,spalanie na trasie ponizej 6l przy naszej polskiej predkosci ,narazie bede lal ten MIXSOL moze cos sie naprawi ale napewno nie zaszkodzi.a i taka rada dla tych ktorym tak sie dzieje sprobujcie zaraz po odpalaniu normalnie ruszyc(powoli) a nie powinno byc tego bialego (prubujcie tego dopiero po trzecim razie zalania mixsolu)pozdrawiam

Opublikowano

miałem podobne objawy, po odpalenie zimnego silnika był biały dymek. Korekcje były strasznie rozjechane. Na biegu jałowym praktycznie na każdym pompowtryskiwaczu były około +-2,4, dodatkowo silnikiem trzęsło na biegu jałowym. Przyspieszenie i osiągi było dobre. Tylko ten dymek i złe korekcje. Po jakimś czasie pojawiły się problemy z odpalaniem. Ciężko odpalał po nocy. Pierwsza diagnoza mechanika - pompowtryskiwacze do wymiany. Uparłem się żeby wszystko rozkrecił i sprawdził oringi na pompowtryskach - jeden oring był zużyty, do paliwa dostawało się powietrze, stad ten biały dymek i rozjechane korekcje. Po wymianie dymku nie ma a korekcje są +- 0.4.

Opublikowano

kolego a te oring to latwiej sie do nich dostac niz do pompowtryskiwaczy? bo umnie korekcje nie sa zle tylko jeden pompowtryskiwacz daje troszke wiecej ale to w takich granicach -0,88 i jest coraz lepiej,wiec nie wiem czy warto cokolwiek ruszac tym bardziej ze auto pali od kopa i silnik pracuje rownomiernie.

Opublikowano

Oringi są założone na pompowtryskiwaczach. Aby je wymienić należy wyjąć pompotryskiwacz. Ogólnie nie ma z tym za dużo roboty... wymiana wszystkich oringów to 3 godziny spokojnej pracy. Można zrobić to samemu, tylko trzeba mieć klucz dynamometryczny i długa suwmiarkę, żeby odpowiednio ustawić pompki w głowicy. Trochę się tego bałem więc oddałem autko w ręce mechanika... jak widziałem jak on to robił to teraz podjąłbym się tego sam, tym bardziej ze w Elsie jest wszystko ładnie opisane. Koszt nowych oringów bosha na jeden pompowtryskiwacz to 40 zł. Robiłeś logi? jeżeli nie to sprawdź grupę 13 i 23. Ile Ci średnio pali? Mój AWX przy normalnej jeździe 6,2l. Ogólnie jestem zdania, że nie ma co pochopnie wymieniać pompowtryskiwaczy, to spory wydatek a przyczyna może leżeć gdzie indziej. Gdyby jakiś pompowtryskiwacz lał to dymek byłby czarny i nie tylko przez kilka sekund. Zrób logi a potem się zobaczy. Próbowałeś dolać do paliwa jakiegoś środka do czyszczenia pompowtryskiwaczy, np STP? Jak walczyłem ze swoim silnikiem to od różnych mechaników, słyszałem że wibracje mogą być spowodowane dwumasem, albo ze pompowtryski do wymiany, albo pompka paliwa w zbiorniku nie domaga, co mechanik to inna diagnoza. Jakbym ich słuchał to sporo kasy bym utopił;p. Zrób logi, wrzuć na forum a potem się pomyśli co może być przyczyną białego dymu u Ciebie;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...