Bugatti Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Witam Jakie osiągi mają Wasze autka po modach ..zarówno samym chipie jak i po mechanice. Raczej nie interesuje mnie parametr 0-100 km/h tylko przyspieszenie na 3. biegu 60-100 km/h Seryjny BKD w Pasku B6 ma ten drugi jako 6.3-6.5 s. Pytam bo bardzo często tunnerzy żalą się na forach że klienci mają pretensje że w ich autku wyszło o przysłowiowe 5 PS mniej niż u kogoś innego (z tym samym silnikiem)... wiadomo silnik silnikowi nie równy. WIęc zamiast kłócić się o cyferkofobię koni i niutonometrów może lepiej sprawdzić które autko ma lepsze przyspieszenia, lepiej wyprzedza inne pojazdy i szybciej pokonuje znaczne obciążenia (wzniesienia - elastyczność). Pozdr.
aju Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 a co mamy mierzyć to stoperem jadąc autem? bez sensu, mało kto ma gtecha lub podobne urządzenia, dla mnie temat bez sensu
CORNEK Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 można nakręcić film cyfrówką ale to i tak da tylko poglądowy rezultat. Mnie bardziej ciekawi jak ruszać w aucie po czipie bo są kosmiczne problemy z trakcją jak chce sie ruszyć szybko
aju Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 jak ruszać w aucie po czipie bo są kosmiczne problemy z trakcją jak chce sie ruszyć szybko po czipsie problemy z trakcją :gwizdanie: kolega chyba nie miał nigdy mocnej ośki (i nie mówię tu o mojej audi )
Buba Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 można nakręcić film cyfrówką ale to i tak da tylko poglądowy rezultat. Mnie bardziej ciekawi jak ruszać w aucie po czipie bo są kosmiczne problemy z trakcją jak chce sie ruszyć szybko zaloz do seryjnego 1.8t 195/65/15 i sprobuj ruszyc ostro...
Bugatti Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 To lepiej się podniecać cyferkami z wykresu, tak ? Dwa autka będą miały takie same moce i Nm a jednak któreś z nich będzie ciut szybsze bo przebieg krzywych będzie inny. Ja nie mówie żeby z bawić się z Gtechem (choć w sumie on przekłamuje więc jego też nie należy brać poważnie) lecz stoper w zupełności wystarczy. Faktem jest że stoperem też osiągniemy jakiś błąd ze względu na błąd ludzki czy przekłamania licznika (bo inny rozmiar koła) ale z drugiej strony hamownia nie poda Nam jak szybko wyprzedzimy pojazd. Autko IMO nie służy do tego aby się ślinić do kartki z wykresem lecz osiągać frajdę latając po winklach...a to jak szybko osiągniemy x prędkość po y metrach po wyjściu z zakrętku (owszem na to ma także wielki wpływ zawias, trakcja i umiejętności kierowcy) zależy właśnie od czasów osiągania przedziałów prędkości na poszczególnych biegach. Na forum nie widać wielu danych zw. z czasami (parę może widziałem) ... tylko same mody i wykresy. Druga kwestia to diagnostyka... Nie każdy ma notebooka i VCDSa i przy zakupie autko warto byłoby wiedzieć czy czas 8 sec. na 3. 60-100 kmh w AFNie jest prawidłowy czy o 2 sec. za długi. Więc nie śmiałbym określić że ten temat jest głupi...(nie dlatego że ja go napisałem ;-P ;-P) ale właśnie dla w/w. argumentów. Pozdr.
aju Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Nie każdy ma notebooka i VCDSa i przy zakupie autko warto byłoby wiedzieć czy czas 8 sec. na 3. 60-100 kmh w AFNie jest prawidłowy czy o 2 sec. za długi. już widzę kupującego ze stoperem w ręku przed komisem w niemczech :gwizdanie: Temat nie jest głupi ale... błąd ludzki wciskania guzika stopera będzie spory, do tego większość tu ma już różne koła co też da zmianę przełożenia jak i zmianę wskazania licznika, do tego u jednego wiatr zawieje z pleców a drugiemu od frontu, trzeci nie zauważy że jedzie lekko z górki a czwarty że ma pod górkę a piąty pojedzie z włączoną klimą.... szósty będzie właściciel 2,5tdi który później 2 miesiące będzie pisał tematy że auto kopci, wałki się wysrały a pompa jest u boscha Tak oczywiście żartobliwie to napisałem ale zobacz jakie będą różnicę
Kowi87 Opublikowano 26 Lipca 2010 Opublikowano 26 Lipca 2010 Jest gdzieś watek z filmikami liczników i opisem co za silnik jakie mody, mozesz sobie porównać, i tam są rózne opcje nie tylko od 0-100km/h
Bugatti Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Opublikowano 26 Lipca 2010 Nie każdy ma notebooka i VCDSa i przy zakupie autko warto byłoby wiedzieć czy czas 8 sec. na 3. 60-100 kmh w AFNie jest prawidłowy czy o 2 sec. za długi. już widzę kupującego ze stoperem w ręku przed komisem w niemczech :gwizdanie: Temat nie jest głupi ale... błąd ludzki wciskania guzika stopera będzie spory, do tego większość tu ma już różne koła co też da zmianę przełożenia jak i zmianę wskazania licznika, do tego u jednego wiatr zawieje z pleców a drugiemu od frontu, trzeci nie zauważy że jedzie lekko z górki a czwarty że ma pod górkę a piąty pojedzie z włączoną klimą.... szósty będzie właściciel 2,5tdi który później 2 miesiące będzie pisał tematy że auto kopci, wałki się wysrały a pompa jest u boscha Tak oczywiście żartobliwie to napisałem ale zobacz jakie będą różnicę Zgadza się...będą różnice Ale zobacz na PS i Nm i dywagacje klientów po modach: Jednemu AWX wyjdzie 165 PS i 380 Nm. Drugiemu ciut mniej bo temp. podczas pomiaru była wysoka. Trzeci będzie robił w zimie ale wyszło jeszcze ciut mniej bo korekcje ja pompkach znaczne. Kolejnemu wyszło 168 i 390 Nm i ścigał się z tym pierwszym...lecz przegrał bo mu tunner dawkę przesunął o 200 obr. dalej z obawy o sprzęgło....... :> Przyjechał piąty ... FMIC, GT20 i 220 koni ... i wreście wygrał z tym pierwszym....ale do domu już nie dojechał ... bo mu się wirnik od turba ukręcił :> I też tak można sobie że wszystkiego żartować. Każdy znajdzie coś co mu się nie spodoba - i dobrze...każdy jest inny i ma swoje zdanie. Lecz możne warto stworzyć taką "tabelkę" czasów, każdy kto może niech napisze...wyniki będą pewnie jak zawsze w rozkładzie Gaussa...wybierze się najczęściej występujące dane...lub zrobi się średnią i będziemy mieć jakiś pogląd na to co potrafią nasze autka (i co Ci tunerzy Nam "podarowali"). Pozdr.
ShatyMK Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 (edytowane) Co do pomiaru czasów można użyć ELM327 na BT + Torque na telefon. Aplikacja mierzy czas od momentu ruszenia do osiągnięcia przez licznik równej setki, według mnie pomiar jest bardzo dokładny ponieważ dane są pobierane bezpośrednio z kompa, jednak musimy mieć założony zalecany przez producenta rozmiar kół, w innym przypadku mogą pojawić się minimalne przekłamania, również ze względu na delikatną rozbieżność prędkości licznikowej i rzeczywistej. W moim przypadku pomiar A4 B6 1.8T po lekkim chipie przy mocy 180KM i 285NM robiony pół roku temu wypluł czas 8,2s, 8,1s i 8,3s, trzy pomiary były robione niestety na zimowych oponach, warunki trakcyjne nie były zbyt sprzyjające, jednak wynik jest według mnie miarodajny i łatwiej to zmierzyć niż stoperem bo za każdym razem pomiar wykonywany jest w ten sam sposób. Potrzebujemy takiego zestawu: Aplikacja Torque na androida (wymaga drobnej konfiguracji/personalizacji) + ELM327 BT Przy okazji Torque może działać jak Boost Gauge - ma drobne lagi ale pokazuje doładowanie tak jak VAG od Viakena czyli prawidłowo. Edytowane 25 Marca 2015 przez ShatyMK
ciahciah Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 określanie jak dobrze auto się odpycha na podstawie wykręcanych czasów jest najważniejsze, co z tego że na świstku który często co najwyżej może się przydać tylko w łazience piękne koniki widnieją jak przed każdym wyprzedzaniem trzeba się żegnać przy byle wyprzedzaniu jak z 90 robi się 180 tym mniej stwarzasz niebezpiecznych sytuacji na drodze, im większa moc tym większe bezpieczeństwo na drodze, 4 bieg 1700-4000obr afn 12,5s to takie miń by było czym wyprzedzać pod warunkiem że turbo szybko reaguje na zachcianki sternika, ja takie czasy wykręcałem kiedyś a moc była 150 kilka km, nic do 200km nie miało szans, a z 300km cięższym autem potrafiło iść jak równy z równym, został wymieniony silnik na trupka(26bar), założony mocniejszy all osprzęt, moc wzrosłą a czasy nic
baszmak7 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 dokładnie nie ma co walić gruchy nad cyferkami z wykresów,liczy się pomiar czasów ewentualne clipy z przyśpieszeń dla porównania,niekiedy może nawet niejednokrotnie auta słabsze objeżdżały mocniejsze,mówie o zbliżonej wadze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się