Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wymiana osłonki gumowej tłoczka zacisku tylnego!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zacisku nie musisz całego rozkręcać ..ale tłoczkiem musisz" wyjechać"by założyć nową osłonke tłoczka...to nie dożo roboty , a przy okazji wyczyścisz sobie i wymienisz płyn hamulcowy...

Opublikowano

zacisku nie musisz całego rozkręcać ..ale tłoczkiem musisz" wyjechać"by założyć nową osłonke tłoczka...to nie dożo roboty , a przy okazji wyczyścisz sobie i wymienisz płyn hamulcowy...

a może mi ktoś opisac po kolei co i jak mam zrobic jak dla laika:):) mam wykręcic normalnie tłoczek? płynu niechciałbym wymieniać, a tą osłonke dostanę czy muszę zakupić cały zestaw naprawczy

Opublikowano

Raczej nie dostaniesz samej osłonki ...musisz kupić cały zestaw naprawczy..( ok 30zł na 1 stronę..)

A jak to zrobić?

Raczej wskazane jest całkowite wyjęcie zacisku ..To znaczy odkręcenie go i spuszczenie linki ham. ręcznego oraz odkręcenie przewodu hamulca..

Tu musisz sobie przygotować coś do zaślepienia tego przewodu bo płyn Ci spłynie nim to wymienisz (ja wykorzystałem klucz francuski i dwa kawałki gumy z dętki jako uszczelki skręciłem sobie końcówkę przewodu by płyn mi nie uciekł z układu..)

Bierzesz zacisk do imadła klucz od szlifierki kątowej i wykręcasz tłoczek jak śrubę i pięknie się wykręci . potem ładnie musisz wszystko wyczyścić ,wydmuchać,wypłukać ...

zakładasz nową osłonkę i wkręcasz z powrotem tłoczek delikatnie kluczem od szlifierki( w prawo)do końca i po sprawie..

Powinieneś mieć przy tym smar do tłoczków hamulcowych by posmarować tłoczek (z zewnątrz) smar ATE nim go wkręcisz ..

No i oczywiście smar do prowadnic ..np. BOSCH po wyczyszczeniu gumek prowadnic i prowadniczki nasmarować je , gumki wewnątrz by ładnie wszystko pracowało jak trzeba ..

Powinieneś mieć nowe śruby do przykręcania zacisku ..albo klej do gwintów by zapobiec samo odkręceniu sie zacisku ..

To chyba tyle ...

przykręcasz przewód hamulcowy ..(nowe podkładki pod śrube do przykręcania przewodu ham. powinny być)

odpowietrzacz zaciek (uzupełniając płyn hamulcowy )i cieszysz się ze masz wymienione i płyn również...przy najmniej w tym zacisku...

Mam nadzieję że troche to zrozumiesz ...a jak nie to szukaj innego opisu i fotek ..moze znajdziesz ...

Powodzenia.. :hi:

Opublikowano

OLIVER w/g mnie to sie troche zagalopowales:

oslonki z oringami mozna kupic ori TRW w I-cars-ie, kpl ok 30 zl, nie trzeba kupowac bebechow, chyba ze cieknie zacisk

nie wiemy jaki Kolega ma zacisk;

alu czy zeliwny,

sciskanie przewodu to tez nie jest dobry pomysl

a najlepsza sprawa jest dokladny montaz tloczka z gumowa aslonka do zacisku, tutaj Kolega bedzie mial prawdziwego zonka, jezeli ktos mu nie podpowie nie posklada tego wszystkiego tak jak nalezy

Przemo603, ponizej sa moje nr telefonow, jezeli Cie interesuje jak to wszystko prawidlowo wykonac to czekam na Twoj telefon

przepraszam ze tego nie opisuje ale pisze z telefonu I za dlugo bedzie to trwac

Opublikowano

devastation...

Nie sądzę przecież w sklepie ..przy najmniej u mnie za zastaw naprawczy kompletny też dałem 30zł(wszystkie elementy gumowe do zacisku) ,a nie wszyscy mają dostęp do takich sklepów jak Ty podałeś...

Co do

sciskanie przewodu to tez nie jest dobry pomysl

nie miałem na myśli ściskania wężyka tylko na końcu przewodu jest zakuta końcówka metalowa przez którą przechodzi śruba by go przykręcić do zacisku...Tak???

więc co szkodzi za pomocą kawałków gumy ten metalowy koniec zaślepić przy pomocy klucza francuskiego..Moim zdaniem prosty i dobry sposób...

Pozostałe wiadomości podałem koledze tak jak powinno się posmarować i czym co powinno być nowe a co On już z tego wybierze to już jego sprawa

Na pewno nie podałem mu nic mylnego... :hi:

Opublikowano

uszczelnienia kupisz w kazdym sklepie motoryzacyjnym który handluje produktami TRW

oznaczenie: SJ1039

nie opisałes sposobu montazy tłoczka z osłoną w zacisku :tongue4: mozna sie tam niezle napocic

nastepna sprawa to odpowietrzanie tylnego zacisku, co nie jest prostą sprawą

a jak znam zycie wiele osób będzie twierdzic inaczej :> :>

zacisków do tego modelu sa dwa rodzaje, alu i żeliwny

w przypadku alu zacisku przewód jest przykręcany, tak jak napisałeś i nie tak łatwo go zabezpieczyc

w zeliwnym zacisku przewód jest wkręcany i tutaj juz łatwiej jest

Opublikowano

Ja na tłoczek mam metodę, że najpierw prochownik a potem tłoczek. Ale trzeba dobrze celować. :cool1:

Opublikowano

prochownik ?

Opublikowano

prochownik ?

Taka dziwna/inna nazwa dla osłony tłoczka.

Opublikowano

to prawie jak prochowiec... albo grobowiec... prawie... Ale skojarzenie niezle...

Opublikowano

da radę wymienić tą gumkę poprzez wciskanie nowej śrubokrętem tylko ciężko jest to zrobić tak by się nie porwała. Mi się z jedną udało a z drugą nie, ale i tak się okazało że musiałem całe tłoczki wymieniać. Sprawdź czy dziurka w tłoczku pod tą gumką jest drożna.

Opublikowano

da radę wymienić tą gumkę poprzez wciskanie nowej śrubokrętem tylko ciężko jest to zrobić tak by się nie porwała. Mi się z jedną udało a z drugą nie, ale i tak się okazało że musiałem całe tłoczki wymieniać. Sprawdź czy dziurka w tłoczku pod tą gumką jest drożna.

a bez srubokreta sie nie da ?????

a da sie, trzeba tylko pomyslec

Opublikowano

Podczepie się pod temat.

Przy moim zacisku, jak zaciągne reczny, wycieka mi płyn hamulcowy, jak ręczny spuszcze wszystko jest ok?

Czy tam też jest jakas gumka która da się wymienić?, czy jak mechanik mi powiedział, trzeba wymienić nowy zacisk

Opublikowano

Podczepie się pod temat.

Przy moim zacisku, jak zaciągne reczny, wycieka mi płyn hamulcowy, jak ręczny spuszcze wszystko jest ok?

Czy tam też jest jakas gumka która da się wymienić?, czy jak mechanik mi powiedział, trzeba wymienić nowy zacisk

wystarczy że zakupisz zestaw naprawczy i wymienisz wszystkie uszczelnienia

Opublikowano

Czy tam też jest jakas gumka która da się wymienić?, czy jak mechanik mi powiedział, trzeba wymienić nowy zacisk

wystarczy że zakupisz zestaw naprawczy i wymienisz wszystkie uszczelnienia

Kolego devastation , właśnie poszukuję tej zewnętrznej osłony do uszczelnienia ośki od ręcznego. Czy da się to gdzieś kupić osobno, czy trzeba z zestawu?

Wydaję mi się, że gdzieś w jakimś poście czytałem ,iż kolega niezbyt poleca reparaturki autofrena. I w związku z tym pytanie, czy jest możliwość zakupu lepszych elementów, może oryginalnych.

A ASO są osłony, aleosłony nie ma.

Opublikowano

marjankowi uzupełnij profil

Opublikowano

Panowie nie mogę znaleźć wątku z fotorelacja do tego zabiegu a kiedyś widziałem....pomoże ktoś uprzejmy :P?

jakiś sprawdzony zestaw naprawczy z alledrogo???

pozdro!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...