Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zegar radiowy w A4 B6


MASA

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wyczytałem tutaj z forum, to wszystkie na ten swój czas, takie właśnie były montowane. Takie właśnie, bo wówczas takie tylko były dostępne. Dopiero z upływem czasu i dalszym rozwojem elektroniki i jej badań (już przez użytkowników), powstał nowy nr modułu. Czy jest on nowszy, lepiej wykonany. Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

Gdzie tego dokładnie szukać, bo umnie dzieje się tak samo nie wiedziałem o co chodzi aż natrafiłem na ten wątek.

Znika i pojawia się raz na jakiś czas, nie wiedziałem co to jest a teraz wiem, zerknął bym i sprawdzić jaki jest tego stan tylko nie wiem gdzie szukać ??


Sorki już doczytałem i widzę. Trzeba będzie w cieplejsze dni sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest tu jakiś angol, który ma palemkę?

Edytowane przez barrowiec1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz kogoś kto ma (palemkę) czy kogoś kto mieszka poza Pl.

Z drugiej strony weź pod uwagę, że jeśli komuś w Uk czy nawet Portugalii palemka oświeci to ma przekłamanie o godzinę.

Z racji zmiany czasu pewnie ma programowo wyłączone VAGiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam kogos, kto ma palemkę w uk. Gadałem z mechanikiem i palemki są, tylko zegary są zakodowane na uk. Chciałbym zakodować na Europę i zobaczyć co będzie... Przecież Portugalia ma km i litry i licznik na europe jest zakodowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale Portugalia czas ma taki sam, jak w UK.

poruszałem ten problem w innym wątku po plotkach w hiszpańskiej TV, że chcieli by przejść na czas londyński z uwagi na położenie geograficzne.

Jako że mam cały czas palemkę to szukam rozwiązania...co w przypadku zmiany strefy czasowej? czy da radę zmienić, Kodowaniem?

Pytałem też na forum hiszpańskim, portugalskiego nie znam..

Jak na razie nie uzyskałem odpowiedzi, więc wnioskuję z tego że w UK i PT wyłączone jest to programowo.

Jeśli jest tak jak mówisz, że w UK godzina jest pokazywana i to poprawnie, to trzeba by było posprawdzać kodowania poszczególnych kanałów i porównać z tymi w EU.

to byłby jakiś trop...

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma moduł zbędny do pożyczenia, ewentualnie do odsprzedania jak wszystko będzie grało ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że wersje liczników wyskalowane w milach (tj. na rynek USA i UK) nie mają nawet gniazda w liczniku do podłączenia anteny. Oczywiście VAG-iem idzie im przestawić kodowanie, ale bez "elektroniki" toto nie ruszy...

Ja mam wersję amerykańską licznika i spróbowałem przeszczepić brakującą "elektronikę" (gniazdo z pinami i kilka elementów SMD) z wersji europejskiej - niestety póki co bez efektu, na odpowiednim pinie nie chce się u mnie pojawić 5V zasilania :/

Mógłby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć moją tezę, tj.że auta (liczniki) z rynku UK nie mają gniazda do wpięcia anteny?

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest gniazdo do podpięcia. I mechanior był zdziwiony że nie mam zegara... W uk, jak jest licznik ustawiony na uk, pewnie sam zmienia-odejmuje godzinę, dlatego chce sprawdzić jak to będzie z kodowaniem na Europę w uk. A nie chce kupować modułu w aso, bo jak się okaże, że nie pójdzie to 45f w błoto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli byłem w błędzie... ale uwierzę gdy zobaczę to na foto ;)

Antenkę kupiłbym używaną (najlepiej najnowszą - 8K0) z możliwością zwrotu w ciągu 10 dni w razie czego.

Z tego co wyczytałem w tym wątku uszkodzony odbiornik powoduje spadek napięcia zasilającego z 5V na np. 4,5V

Wcześniej podałem też link do strony w której ktoś zamontował w A4 antenę z Audi TT (montowaną tuż za licznikiem), która jest bardzo podobna do tej montowanej w A6C5... obyłoby się bez przeciągania kabla przez całe auto i poszerzyło zakres poszukiwań używek w dobrej cenie :)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że ja również powinienem ją mieć, a nie mam czyli rozumiem bez rozbierania autka pierwsze co sprawdzić czy jest zakodowany zegar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak i czy wtyczka siedzi w liczniku.

Edytowane przez nitroo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Po ostatnim moim poście (na poprzedniej stronie), to dzisiaj odebrałem nowy moduł 8K0....dwa dni temu zamówiony. Ze zniżką mechanika, zapłaciłem za niego coś 174zł. Zamontowałem go od razu do wtyczki wyprowadzonej przy wzmacniaczu, za boczkiem. Myślałem, że od razu się uruchomi. Przyjechał do domu i nic. W czasie drogi próbowałem zmieniać ustawienia zegara na różne godziny, typu 16.58, lub 2.58. Nic to nie pomogło. Po przyjeździe do domu, zamknąłem maszynę i poszedłem do domu przebrać się i z powrotem do maszyny. Zabrałem lapka i miernik do pomiaru napięcia na przewodzie. Po otwarciu z pilota samochodu, na moich oczach pojawiła się na zegarach ta palma. Hm. Ciekawe. No cóż.

Podłączyłem jednak Vag'a w celu sprawdzenia, co jest w instrumentach.

Palma_wieci_zegarek_not_OK.pngPalma_wieci_zegarek_not_OK_2.pngPalma_wieci_zegarek_not_OK_3.png

Palma jest, godzina się ustawiła z datą, jednak tak jak na screen'ach - w blokach pomiarowych Instrumentów, brak jest: odbiornik OK, występuje: odbiornik nOK.

Aczkolwiek jest podpisana ta komórka jako: Receiver Status - odbiornik nOK, więc nie ma odbioru aktualnie sygnału. Hm? Palma świeci.

Jeszcze jedno. Podczas świecenia się tej palmy, kliknąłem na przycisk MODE pod FIS'em w celu ręcznej zmiany godziny/daty. Pojedyncze klikniecie wprowadziło mnie do zmiany godzin, kolejne kliknięcie powodowało wyjście z funkcji zegarka. Dotychczas miałem tak, że po każdym kliknięciu przechodziłem w następną kolumnę, czyli w minuty, dzień, miesiąc, rok i zatwierdzenie.

Co możecie mi podpowiedzieć na temat wyświetlania się na VAG;u: odbiornik nOK ????

Co do:

Z tego co wyczytałem w tym wątku uszkodzony odbiornik powoduje spadek napięcia zasilającego z 5V na np. 4,5V

U mnie kolego miałem równe 5.0V, z podłączonym i wypiętym starym modułem. Miałem również 5.0V cały czas na szynie sygnałowej, bez względu czy moduł był podłączony czy wypięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś zdjęcie wtyczki przy liczniku od modułu zegara radiowego ? Jak tam się dostać ? Coś jest u mnie z nim nie tak, myślałem że padł mi, kupiłem kolejny i dalej to samo, brak antenki. Napięcie pokazuje mi 0,10 to wychodzi na to, że na przewodach coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki numer modułu kupiłeś? Ori, czy używka?

Nr kupiłem używany ale taki jak miałem 4B0 919 145A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest już stary moduł wycofany z produkcji. Jaką masz gwarancję, że jest sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem 4B0 i byl wlasnie walniety. Jak juz to moglek kupowac 8K0

Edytowane przez niestandardowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem z Allegro kiedyś 8K0 i też był walnięty, ale faktycznie 4B0 to większe prawdopodobieństwo wadliwej części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...