arci310 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Witam mam audi 1,8 125 KM ADR slychac w silniku pod pokrywa zaworow slychac stukanie na zimnym jak i na rozgrzanym silniku czasami dzwiek ustepuje ale to na krotko klekotanie jak przy dieslu auto jest slabe czy to moze byc przyczyna uszkodzonych szklanek
cocoo24 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 musiał być wrzucić filmik jak to chłopaki robią i wtedy łatwiej ocenić. Wrazie w mam głowice od adr 125 i oddam tanio, ale to na priv
Wandej Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 a kiedy ostatnio zaglądałeś do oleju i w ogóle na jakim jeździsz?
arci310 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 olej byl dosyc dawno wymieniany mobil 10w 40 wlalem auto bylo sprowadzone i od poczatku mialo takie klekotanie pod pokrywa zaworow nawet po wymianie oleju wiekszych zmian nie bylo chalasuje na zimnym jak i cieplym silniku cisnienie mial mierzone pona 12 na kazdym tloku i na wszystkich rowno martwi mnie tylko ten spadek mocy od poczatku byl slaby nie wiem gdzie szukac przyczyny przypuszczam ze to dzwonia popychacze szklanki ale czy to moze miec zwiazek ze spadkiem mocy
bikmazi Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Ja bym Ci radził otworzyć maske i posłuchać gdzie te stukanie najbardziej słychać. Jeśli z tyłu silnika , koło ściany grodziowej to może łańcuch stuka o obudowe. Albo napinacz łańcucha , albo łańcuch. Może łańcuch i napinacz do wymiany
rafi_a4 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 podjedz na spot to moze cos zaradzimy tu masz info http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=20452.13335
andrekk25 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 u mnie to samo tyle że na gorącym silniku i nasila się gdy silnik jest bardzo obciążony, ja to już sprawdzałem i w moim przypadku jest do wymiany napinacz łańcucha tak jak napisał bikmazi .
ynterprajs Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 jak z pod pokrywy to szklanki!i moze to byc przyczyna bo zawory sie w pelni nie otwieraja a nawet moglo gniazda ponadpalac!ale rownie dobrze moze to byc wyslizgany walek rozrzadu!zdjac pokrywe i zobaczyc!
Labiel Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 jak z pod pokrywy to szklanki!i moze to byc przyczyna bo zawory sie w pelni nie otwieraja a nawet moglo gniazda ponadpalac!ale rownie dobrze moze to byc wyslizgany walek rozrzadu!zdjac pokrywe i zobaczyc! Dokładnie. Zużyte szklanki nie pracują tak jak powinno co przekłada się na pracę zaworów - mogą reagować z opóźnieniem, nie otwierać się w 100% itp. co przenosi się na osiągi silnika.
Luka3s Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Jakiś czas temu miałem ten sam problem, zmieniłem olej problem ustąpił. Wczoraj rano odpalam silnik a tu takie KLEKO KLEKO KLEKO KLEKO KLEKO gorzej niż Diesel. ZA moment wrzuce filmik. Dźwięk słychać najbardziej jak sie przystawi ucho od góry silnika tzn. z pod pokrywy. Jeżeli to szklanki to jaki może być koszt naprawy ? Czytałem że przyczyną czegoś takiego może być również "Wariator". i w jakiej skali ten problem jest poważny ? Sorry że lata tak kamera ale sam się przysłuchiwałem. W sumie słuchać to o co mi chodzi. Zaraz będzie filmik
Czaro_22 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Miałem niedawno podobny problem tyle że w ADP 1.6, fakt szklanki były walnięte były do wymiany, ale pytanie dla czego się uszkodziły u mnie to była wina ciśnienia oleju.. uszkodzona pompa oleju trzeba było ją wymienić, wymiana samych szklanek nic nie dała.. dalej waliły stukały klekotały. Po wymianie pompy oleju no i wcześniej szklanek problem znikł całkiem. Radzę przyjrzeć się pompie oleju i ciśnieniu oleju napewno tu tkwi problem.
Luka3s Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Oto mój problem... Tak to gra. [br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 12:02_________________________________________________Jak Ursus qr** nie moge tego słuchać ! [br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 12:05_________________________________________________Dodam że problem najbardziej występuje rano gdy 1 raz odapalam silnik. Wcześniej też był ten problem ale po 1-2s ustępował po odpaleniu i nic nie było słychać. Teraz klekot słychać cały czas- nie tak głośny jak po odpaleniu, ale taki jak na filmie.[br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 12:09_________________________________________________Przebieg jest 188tys. Ale na pewno był kręcony rzecz jasna . podejrzewam że z 260-280 ma. [br]Dopisany: 21 Sierpień 2010, 12:10_________________________________________________A samochód przyjechał z niemcowni.
Czaro_22 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 NA 101% szklanki do wymiany i tak jak pisałem wyżej radze się przyjrzeć ciśnieniu oleju, jeśli będzie za małe to wtedy górna cześć silnika nie jest dobrze smarowana i dla tego stuka i tu jedyna rada wymienić pompę oleju, za jakiś czas zacznie się też zapalać kontrolka informująca o braku oleju w silniku, przerabiałem to już
Luka3s Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 A jaki koszt jest pompki mniej więcej +koszt wymiany, no i koszt związany z tymi szklankami ?
Czaro_22 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 A jaki koszt jest pompki mniej więcej +koszt wymiany, no i koszt związany z tymi szklankami ? Nowa pompa w ASO to mojego silnika kosztuje okolo 800 zł wiec zdecydowałem się na tańsze rozwiązanie kupiłem używana w B.dobrym stanie za około 150 zł +cena za wymien to zupełnie inna historia bo każdy warsztat liczy inaczej, co do szklanek to koszt będzie większy w twoim przypadku bo silnik większy masz po 5 zaworów na cylinder włącznie 20 koszt szklanki to przeciętnie od 40-100 zł zależy jakiej firmy no i oczywiście wymiana tego to też zupełnie inna historia jeśli chodzi o cenę, musiał byś się po prostu dowiedzieć w warsztacie gdzie zamierzasz robić auto co ile kosztuje i tyle.
Luka3s Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 to fajnie że mam kase na te szklanki zasrane, samochód chyba pójdzie na handel, albo się zamienie na jakiegoś dieselka od dawna mam taką ochotę, musiałbym wydać z 1500zł pewnie jak nie więcej co do szklanek. Może poprostu chodzi o popychacz ?
Czaro_22 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Szklanek zregóły się nie wymienia, powinny starczyć do końca żywota silnika, rzadko kiedy to się naprawia ale jeśli już się wysypią to znaczy że coś nie tak jest ze smarowaniem górnej części silnika pierw stukanie jest na zimnym motorze na rozgrzanym ok, potem na odwrót na zimnym ok na ciepłym wali a z czasem wali już na zimnym i na ciepłym, robią się coraz większe luzy na szklankach a to za sprawa właśnie pompy oleju która niedomaga już...
Luka3s Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Podjade może niedługo do jakiegoś warsztatu niech mi sprawdzą aktualną pompe czy wszystko z nią gra, jeśli nie to wymienie we wrześniu ... oczywiście na używkę. Dobrze by było gdyby to pomogło bo już w ciągu dwóch miechów wydałem na ten samochód 3 tysie i zaczyna mnie to denerwować.
arci310 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2010 no wlasnie u mnie tez tak chodzi silnik jak u kolegi wyzej na filmiku jak diesel tylko czasami ustaje to klekotanie no i przy tym ta slaba moc na 125 koni to mi sie wydaje ze te silniki 1,6 sa silniejsze niz moj ciezko go bujnac
Luka3s Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Opublikowano 21 Sierpnia 2010 właśnie też się tak zastanawiam co z tą mocą... ale chyba jest ok. Chociaż czasem na zielone ciężko mu się bujnąć. Najpierw wymienie pompe oleju tzn. za jakies 2 tyg jak kolega Czaro radzi. Możliwe że właśnie słabe smarowanie jest w górnej części silnika i stąd ten klekot, ponoć szklanki powinny styknąć na bardzo, bardzo długo... więc oby to była pompka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się