gzrybol Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Witam Niedawno zapaliła mi się kontrolka klocków problem w tym że zapalła sie nie od razu tylko pojakimś czasie od momentu uruchomienia silnika nawet na postoju. po dwóch dniach kontrolka sie juz nie zapala, klocki sa juz przytarte wiec fakt świeceniamnie niedziwi ale czemu dopiero po jakimś czasie pracy silnika i czemu juz nie świeci?
Wihajster Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 bo jeszcze niesa całkowicie starte a klocki pracuja przeciez za nie dlugo bedzie sie palic kontrolka caly czas
grabalaba Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Podepnę sie pod temacik. Ostatnio przy przeglądzie hamulców chciałem sprawdzić działanie czujników zużycia klocków. Zwarłem drucikiem oba bieguny w czujniku i ...nic. Czy aby nie powinna wtedy pojawić się sygnalizacja zużycia klocków na FIS-ie?
M@rcus Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Właśnie wtedy kiedy styk jest przerwany włącza się sygnalizacja zużycia...
grabalaba Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Właśnie wtedy kiedy styk jest przerwany włącza się sygnalizacja zużycia... Coś nie zatrybiłem...Nie ma zwarcia - nie pali mi się kontrolka, robię zwarcie drutem - też nie
gzrybol Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Najczęstszym powodem wymiany klocka jest jego normalne zużycie. Konieczność ta w większości współczesnych samochodów sygnalizowana jest przez elektryczny wskaźnik, którego czujnikiem jest przewód zatopiony w materiale ciernym na odpowiedniej głębokości. Po starciu wierzchnej warstwy klocka do dopuszczalnej granicy przewód ten zostaje odsłonięty i przez kontakt z tarczą zamyka obwód lampki ostrzegawczej umieszczonej na tablicy przyrządów.
grabalaba Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Najczęstszym powodem wymiany klocka jest jego normalne zużycie. Konieczność ta w większości współczesnych samochodów sygnalizowana jest przez elektryczny wskaźnik, którego czujnikiem jest przewód zatopiony w materiale ciernym na odpowiedniej głębokości. Po starciu wierzchnej warstwy klocka do dopuszczalnej granicy przewód ten zostaje odsłonięty i przez kontakt z tarczą zamyka obwód lampki ostrzegawczej umieszczonej na tablicy przyrządów. No ok :th:. Ale jak sprawdzić, czy czujnik działa?
gzrybol Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2007 tego nie wiem teoretycznie jak zwarłeś przewody to wonno świecic tak mi sie wydaje w poniedziałek mogę spytać kolesia w pracy. Kolo jest maniakiem elektroniki i pochodnych tego typu.
KICHOL Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Opublikowano 31 Sierpnia 2007 To powiedzcie mi dlaczego zapolił mi się Fis na "klockach" 700km po wymianie klocków i tarcz gdy za drugim razem uruchomiłem silnik już Fis nie pokazywał "klocków" i o co tu chodzi??
M@rcus Opublikowano 1 Września 2007 Opublikowano 1 Września 2007 No ok :th:. Ale jak sprawdzić, czy czujnik działa? Odłącz wtyczkę - powinien się zaświecić. Kiedyś oderwał mi się kabelek od klocka i FIS sygnalizował zużycie. Z tego względu, że były w miarę OK, zostawiłem wtyczkę na swoim miejscu i zwarłem dwa wychodzące z niej przewody - był spokój. Z tego wychodzi, że zwarty układ = OK, przerwanie układu = świecąca kontrolka na FISie. VAGiem można wyłączyć ostrzeganie - być może u Ciebie tak jest.
grabalaba Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 VAGiem można wyłączyć ostrzeganie - być może u Ciebie tak jest. To może być jedyne wytłumaczenie całej sytuacji, bo nie świeci ani tak, ani tak. A jak sprawdzić Vag-iem czy mam wyłączone ostrzeganie?[br]Dopisany: 01 Wrzesień 2007, 11:37 _________________________________________________Chciałbym ponowić pytanie, w jaki sposób można Vagiem wyłączyć powiadamianie o "kończących" sie klockach? Czy jest możliwość zgaszenie jej bez wymiany klocków? Zaznaczę, że właśnie zapaliła mi się owa kontrolka, a że nie dam rady zmienić klocków (wyjazd), chciałbym ją jakoś tymczasowo usunąć ją z Fis-a.
andrzej_1970 Opublikowano 16 Lutego 2008 Opublikowano 16 Lutego 2008 Najprościej jest połączyć ze sobą dwa kable od czujnika klocków i dwa razy włączyć i wyłączyć zapłon to kontrolka zgaśnie.Przerwany obwód kabelków zapala kontrolke a zamknięty gasi.Jest to najprostsze rozwiązanie.
grabalaba Opublikowano 17 Lutego 2008 Opublikowano 17 Lutego 2008 Najprościej jest połączyć ze sobą dwa kable od czujnika klocków i dwa razy włączyć i wyłączyć zapłon to kontrolka zgaśnie.Przerwany obwód kabelków zapala kontrolke a zamknięty gasi.Jest to najprostsze rozwiązanie. No to mam rozwiązanie. Tyle, że trzeba ściągnąć koło i sie trochę pobawić. A może ktoś podpowie mi, czy można to zrobić w bardziej "cywilizowany" sposób - np. Vag-iem?
chrzesny Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 Witam! Mam pytanko: Ostatnio zaświeciła mi sie lampka zurzycia klocków, klocki przednie są stare a grubość ich do tarczy jest ok 3mm, to mało już??? I mam pytanko czy można samemu sobie zmienić klocki i jak to zrobić ...proszę o jakieś wskazówki...pliiiissss
grabalaba Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 Witam! Mam pytanko: Ostatnio zaświeciła mi sie lampka zurzycia klocków, klocki przednie są stare a grubość ich do tarczy jest ok 3mm, to mało już??? I mam pytanko czy można samemu sobie zmienić klocki i jak to zrobić ...proszę o jakieś wskazówki...pliiiissss To zależy jakie siedzą klocki - jak ori to od zapalenia sie (O) zrobisz jeszcze parę tys, jednak przy gr 3mm ja bym zmieniał. Co do całej operacji zmiany klocków to bardzo proste zadanie - poszukaj, było na forum.
lester0071 Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 wymiana klockow na przodzie kosztuje 25 zl warto sie brudzic ??
grabalaba Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 wymiana klockow na przodzie kosztuje 25 zl warto sie brudzic ?? Myślę, że warto. Operacja jest b.prosta, a potem jaka frajda...
lester0071 Opublikowano 9 Marca 2008 Opublikowano 9 Marca 2008 prosta ale zajmuje duzo czasu jak nie masz podnosnika
michau Opublikowano 17 Marca 2008 Opublikowano 17 Marca 2008 Też mam na swoim FISie świecącą kontrolkę zużycia klocków. Więc zabrałem się za wymianę. Po zdjęciu klocków z prawego koła zauważyłem że nie równo się ścierały i w miejscu gdzie wychodzą przewody są starte i przewody już nie mają izolacji. Po zdjęciu koła też nic nie było widać dopiero jak klocki zdjąłem. Jutro robię montaż nowych razem z tarczami.
glapsson Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Jeżeli ktoś ma tak mgliste pojęcie o mechanice że pyta o to czy można zmienić klocki samemu i jak to zrobić to niech się nie bawi bo jeszcze coś innego spartoli np ABS tylko niech da te 25 zyla komuś i niech nawet sie nie brudzi Przy obecnej cenie klocków i ich zywotności te 25 zł to naprawdę bzdura
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się