Bart-S Opublikowano 13 Maja 2011 Autor Opublikowano 13 Maja 2011 z drugiej strony... chciałbym się dowiedzieć jak to możliwe, że 2 auta z takim samym napędem, silnikiem, zawieszeniem, mogą mieć różne oznaczenia wagowe ?? Wyposażenie dodatkowe... np. jedno z nich ma hak - to wystarczy aby kategoria wagowa tylnej osi wskoczyła na kolejny poziom.
boseron Opublikowano 13 Maja 2011 Opublikowano 13 Maja 2011 np na tyle że regulacja wysokości zawieszenia polega ma podnoszeniu/obniżaniu położenia sprężyny... a amortyzator poprostu ma za zadanie wybierać nierówności i powodowac że auto się będzie dobrze prowadzić... nie do końca regulujesz samą spręzyną bo amor s-line tylni a zwykły różnią sie od siebie nie tylko kolorem ale także długością s-line jest krótszy o jakieś 2 cm tak samo jak i spręzyna przód natomiast jest identyczny zwykły jak i s-line
TomiFox Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 witam klubowiczów na ile km wytrzymuje zawieszenie w modelu B6 3.0 oraz jakie elementy są najbardziej narażone na zużycie ... wiem ze wpływ ma na to wiele innych czynników ale ogólnie... z góry dziekuje za odpowiedz
Stichy Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Wytrzymuje dopóki sie nie wy...a - jakie pytanie taka odpowiedz Ja u siebie mam 250kkm i jedynie amorki wymieniłem a reszta jeszcze bez stukania czy jakieś tam Wszystko zależy jak bylo eksploatowane autko, na jakich felgach, po jakich drogach jeżdżone i takie tam
look4me Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 A4 B7 2005r. 3.0 TDI Quattro Zawias: 1BA Przód WR 14 - 0JP (spręż: ziel., pomar., róż.) Tył WR 11 - 0YL Jakie dobrać sprężyny bo nie znalazłem zamienników dla przodu...?
boseron Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 masz bardzo cięzki przód i szukałbym czegoś nie ori
look4me Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Dziwne bo z wyposażenie nie było nic szczególnego (ciężkiego).... a nie jedną dużo lepiej wyposażoną 3.0TDI na ori zawiasie S-line widziałem... Czyli pozostaje mi jedynie -30mm Pro Kit (bo -20mm nikt nie robi)
mikolaj85 Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 Dziwne bo z wyposażenie nie było nic szczególnego (ciężkiego).... a nie jedną dużo lepiej wyposażoną 3.0TDI na ori zawiasie S-line widziałem... Czyli pozostaje mi jedynie -30mm Pro Kit (bo -20mm nikt nie robi) Znajdz 3.0 TDi taka jak Twoja na oryginalnym zawiasie 1BV lub 1BE i porównaj jakie ma przedziały wagowe, potem dobierz sobie takie same sprężyny do swojej, to chyba jedyny sposób zeby w miare dobrze trafić. Ewentualnie zamontowac zawias z S4 (1BD). Ja mam taki u siebie, niby rożnica w przedziałach to tylko jedna kategoria ale auto nie siedzi tak jak powinno. Niedługo bede je sprzedawał Narazie widze ze kazde auto z fabrycznym 1BA ma wyzsze kategorie niz identycznez zawiasem 1BE lub 1BV, niby to irracjonalne ale tak jest
czester Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 Wrzucam wlepe z mojego auta na prośbę mikołaja85. Wlepa z 1.9 Q AVF z seryjnym s-line Uploaded with ImageShack.us
mikolaj85 Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 Dzieki Czyli potwierdza sie to co mówiłem przód masz WR8 ja mam WR10 (mimo że całe auto mam lżejsze bo sedan i troszke gorzej wyposażone) Tył mamy WR11 mimo że Ty masz Avant i kilkadziesiąt kg ekstra na tylnej osi :gwizdanie: I bądź tu mądry U siebie bede celował w 8 na przód i 10 na tył. Zobaczymy co z tego wyjdzie :gwizdanie:
mikolaj85 Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 Skąd ty wyczytujesz to WR8,10,11 ? Z pierwszego postu Bart-sa który jest przyklejony na każdej stronie tego wątku Do tego musisz porównać numery sprężyn z tą tabelką http://www.a4-klub.pl/smf/rozne/SiA.pdf ktora też jest przyklejona w tym dziale Musze porównać jeszcze klika aut ale wydaje mi sie ze w przypadku identycznego auta jak Twoje i fabrycznego zawieszenia 1BV na wlepce były by inne WR sprężyn, powiedzmy o klase niżej. No ale to trzeba dokładnie sprawdzić. Narazie dobieranie sprężyn po tym co jest na wlepce to numerologia
boseron Opublikowano 29 Maja 2011 Opublikowano 29 Maja 2011 nie ma co patrzeć na wagi ja wziąłem teoretycznie lzejsze zawieszenie a wcale tak super przód nie usiadł, to loteria i nie ma sie co rozdrabniać, njalpeiej brać z auta podobnego wagowo i zobaczyć wcześnej jak na nim siedziało.
Bart-S Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Opublikowano 29 Maja 2011 Wrzucam wlepe z mojego auta na prośbę mikołaja85. Wlepa z 1.9 Q AVF z seryjnym s-line Uploaded with ImageShack.us Mam foto wlepy od innego AVF 1.9TDIQ - te same kategorie wagowe (1BE + 0YL/0JH).
mikolaj85 Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Mam foto wlepy od innego AVF 1.9TDIQ - te same kategorie wagowe (1BE + 0YL/0JH). Domyślam się że też to tez Avant Przydał by sie chociaz jeden sedan quattro do porównania. W Etce znalazłem coś takiego, wynika z tego że dla tego samego ciezaru tylnej osi musimy zastosować dla zawieszenia 1BE jedna klase wagową niżej
Artak Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Dla porównania wtrącę, że u mnie w avancie przy zawiasie 1BV i wadze samochodu 1626 kg czyli 20 kg mniej niż u Czestera zakres mas jest taki sam czyli OYL i OJH.
Bart-S Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Opublikowano 30 Maja 2011 Mam foto wlepy od innego AVF 1.9TDIQ - te same kategorie wagowe (1BE + 0YL/0JH). Domyślam się że też to tez Avant Przydał by sie chociaz jeden sedan quattro do porównania. Tak - potwierdzam, że to Avant.
Plebansk8 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Panowie szybkie pytanie, ktoś już rozgryzł ile w przybliżeniu (w mm) samochód siądzie jeśli wezmę sprężyny o niższej kat wagowej ? dla przykładu: moje springi przód to kat wag 9 (1BA), jeśli będę chciał kupić springi powiedzmy kat wag 7 (1BE/1BV) to siądzie więcej niż -20 mm, a czy wiadomo o ile mniej więcej pójdzie w dół ?
boseron Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Panowie szybkie pytanie, ktoś już rozgryzł ile w przybliżeniu (w mm) samochód siądzie jeśli wezmę sprężyny o niższej kat wagowej ? dla przykładu: moje springi przód to kat wag 9 (1BA), jeśli będę chciał kupić springi powiedzmy kat wag 7 (1BE/1BV) to siądzie więcej niż -20 mm, a czy wiadomo o ile mniej więcej pójdzie w dół ? cięzko to wyczuć ja wziąłem 2 wagi w dół i przód siadł 1,5cm tył 2,5 cm szczęscie i tyle a te wagi to se mozna w ..... wsadzić , zalezy dużo od stanu zawieszenia jak bardzo wytyrane
Plebansk8 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Panowie szybkie pytanie, ktoś już rozgryzł ile w przybliżeniu (w mm) samochód siądzie jeśli wezmę sprężyny o niższej kat wagowej ? dla przykładu: moje springi przód to kat wag 9 (1BA), jeśli będę chciał kupić springi powiedzmy kat wag 7 (1BE/1BV) to siądzie więcej niż -20 mm, a czy wiadomo o ile mniej więcej pójdzie w dół ? cięzko to wyczuć ja wziąłem 2 wagi w dół i przód siadł 1,5cm tył 2,5 cm szczęscie i tyle a te wagi to se mozna w ..... wsadzić , zalezy dużo od stanu zawieszenia jak bardzo wytyrane Wziąłeś 2 wagi w dół na przód i 2 w dół na tył ? totalna loteria jesli chodzi o ten temat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się