Witam ponownie,
Auto wróciło od mechanika, co było zrobione spisane poniżej:
DPF został wyczyszczony
profilaktycznie chłodniczka EGR wymieniona na nową (zamiennik VEMO ze zdjęć w poście wyżej)
klapka EGR zostawiona stara oryginalna, tylko przeczyszczona (ta w komplecie z chłodniczką miała prześwity wokół klapki, a oryginalne ponoć się nie psują, tylko chłodniczka sprawia problemy)
wymienione obydwa czujniki ciśnienia (oryginalne z ASO numer 03L 906 051 D, czyli nowsze bo u mnie było B na końcu)
wszystkie nowe metalowe uszczelki + płyn chłodniczy
Szczegółowych parametrów jeszcze nie mam, bo na razie jedynie jechałem od mechanika do domu, ale już na tej trasie zauważyłem, że nie ważne pod jakim obciążeniem jest silnik, ciśnienie różnicowe nie przekraczało 220hPa. Przy tempomacie na 120km/h ciśnienie różnicowe ~75hPa. więc różnica już jest znaczna.
Zauważyłem też że podczas jazdy z górki (nawet dość łagodnej), spalanie natychmiastowe spada o wiele łatwiej do zera.
Przed myciem DPF, nawet podczas jazdy z górki, spalanie rzadko spadało poniżej 2L/100km (musiało być bardzo stromo w dół żeby spadło do zera).
Ma to dla mnie sens, silnik może łatwiej oddychać z wyczyszczonym DPF.
Zauważyłem że nadal masa popiołu to 52g a objętość popiołu to 0.13L, więc wygląda na to że mechanik nie zrobił adaptacji. Powiedział mi że zrobił odpowiednie resety, ale co dokładnie to nie wiem, ale to nie problem, popiół mogę sam dostosować.
Podejrzewam ze miał na myśli pressure sensor adaptation + reset learned values
**Pytanie**
Możecie mi powiedzieć jak powinna wyglądać adaptacja czujnika ciśnienia? Tylko procedura na komputerze i to wszystko?
Gdzieś czytałem ze częścią takiej adaptacji jest wypalanie DPF, czy to prawda?
Mechanik po naprawach zrobił jazdę testową 15km wiec na pewno nie było wypalania.
i drugie pytanie, czym dokładnie jest wartość offset ciśnienia różnicowego DPF?
i czy adaptacja czujnika ciśnienia resetuje offset na zero? bo u mnie aktualnie jest zero, a wcześniej było coś innego ale nie pamietam
dziękuje za pomoc.