Skocz do zawartości

Ranking

  1. rafal1985

    rafal1985

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      120


  2. jacek70

    jacek70

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      8307


  3. Fido

    Fido

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      6296


  4. Norbas

    Norbas

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      384


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11/19/17 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jak zapewne wielu z Was wie układ zapłonowy w naszych V6 nie jest układem idealnym. A jeśli coś się w nim popsuje to hmmm kable 300, cewka 1200, świece itd. także tani też nie jest. Dlatego warto pomyśleć nad przerobieniem go na pojedyncze cewki [emoji2] Temat inspirowany tematem na forum A6, zatem pozwolę sobie na pożyczenie kilku fotek [emoji6] Co potrzebujemy: Cewki, pasują od kilku siników(koszt używanych nawet podobno od 5 zł za sztukę) 2.0 FSI, 2.4, 2.8 FSI, 3.2 FSI, 3.0 TFSI, 4.2 FSI, 5.2 FSI 06D 905 115 06D 905 115 A 06D 905 115 C 06D 905 115 D 06D 905 115 F 06D 905 115 G 06D 905 115 J 06D 905 115 K 06E 905 115 06E 905 115 A 06E 905 115 B 06E 905 115 C 06E 905 115 D 06E 905 115 E BERU ZSE 032 1.8 T, 2.0 ALT, 3.0 ASN 06C 905 115 A 06C 905 115 B 06C 905 115 D 06C 905 115 E 06C 905 115 F 06C 905 115 G 06C 905 115 H 06C 905 115 K 06C 905 115 L 06C 905 115 M BERU ZSE051 1.8 TFSI, 2.0 FSI, 2.0 TFSI 2.5 TFSI, 5.2 FSI 06F 905 115 06F 905 115 A 06F 905 115 B 06F 905 115 C 06F 905 115 D 06F 905 115 E 06F 905 115 F 07K 905 715 07K 905 715 A 07K 905 715 B 07K 905 715 C 07K 905 715 D 07K 905 715 E 07K 905 715 F BERU ZSE 033 Natomiast raczej NIE PASUJĄ 1.8T 20V, 2.7T 30V, or 4.2L 40V. 06A 905 115 06A 905 115 A 06A 905 115 B 06A 905 115 C 06A 905 115 D 06B 905 115 G 06B 905 115 H 06B 905 115 J 06B 905 115 L 06B 905 115 M 06B 905 115 N 06B 905 115 P 06B 905 115 Q 06B 905 115 R 06B 905 115 S 06B 905 115 T 06B 905 116 J 06B 905 117 L 06C 905 115 C BERU ZSE 043, ZSE 034 Im wyższa litera na końcu tym nowsza cewka, tak vag oznacza swoje cewki. 6x 4pin wtyczki cewek 1J0973724 1x 5pin wtyczka główna 6X0973825 Przewody(FLRY-B, plus i masa 2,5mm², sygnał 0,5-1mm²), lutownica, ewentualne dodatkowe narzędzia mile widziane, dwie sprawne ręce i trochę czasu wolnego [emoji6] nie podaję długości przewodów, bo różne cewki różnie się układają, przez co długość może być różna. Teraz wystarczy wymontować starą cewkę, oraz stworzyć od 0 nową wiązkę. W głównej wtyczce mamy 5 pinów plus, masa i 3 sygnały. Sygnały sterują parami cewek 1/6, 2/4, 3/5. 1 4 2 5 3 6 NIE pomylić z łączeniem 1-4, 2-5, 3-6!!! We wtyczkach przy cewkach jest po 4piny więc brakuje nam 1. Tym ostatnim jest masa sinika, łapiemy ją z jakiejś śrubki [emoji6] Kolejność pinów przy cewkach to plus, masa (z wtyczki głównej), sygnał, masa (sinika). Tu bardzo ładny schemat Gdy już mamy wiązkę, należy zająć się cewkami, gdyż nie do końca pasują. W cewkach jest gumowy kołnierz, który nie pozwala nam wsunąć jej do końca. Należy wziąć ostry nóż i najzwyczajniej usunąć ok 1 cm gumy(w różnych cewkach może być różna wysokość, dlatego najlepiej obcinać po kawałku i sprawdzać czy wchodzi na świecę, a zapewniam że będzie czuć opór). Cewki same na miejscu nie chcą siedzieć i powoli się wysuwają, trzeba je docisnąć plastikową osłoną pokrywy zaworów. W zależności od cewek i ich ułożenia, możliwe że będzie trzeba podciąć wzmocnienia w osłonie pokrywy żeby udało się ją zamocować, ja tak musiałem zrobić. No ale cewki siedzą pewnie i sinik nie traci na wyglądzie [emoji6] Mając przygotowane cewki i wiązkę możemy wyrzucić stary układ i cieszyć się nowym [emoji2] Na forum A6 niektórzy pisali o problemie z palącym się bezpiecznikiem. Czasami zamontowany jest 20A(pozycja 29) i nie zawsze daje radę uciągnąć cewki, należy wtedy zastąpić go 5-10A mocniejszym. Podobno w autach z seryjnymi pojedynczymi cewkami od razu montowane są bezpieczniki 30A. Z zauważalnych zmian to równa praca silnika bez przerywania zwłaszcza na lpg, jakby lepiej się z dołu zbierał, inni piszą o cichszej pracy i lepszej reakcji na pedał gazu. Negatywów brak [emoji6] Jeśli się zdecydujesz, robisz to na własną odpowiedzialność. Nie testowane na 2.6 Na koniec moja wiązka i montaż
    1 punkt
  2. Dachówka przykryjesz i do końca życia masz spokój:) blachę nawet najlepsza na stare lata będziesz musiał zmieniać. Jeśli masz prosty dach cena pokrycia jest podobna, im będzie bardziej skomplikowany (więcej lukarn) kwota wzrasta proporcjonalnie do stopnia modzenia, bo gąsiory, dachówki początkowe czy dachówki z kominkami wentylacyjnymi są dużo droższe od systemów blaszanych. Oczywiscie w cenie średniej blachy masz dachówkę z niższej półki ale moim zdaniem i tak warto. Oczywiście więźba jest droższa pod dachówkę bo przekroje muszą być większe by wytrzymać różnice w obciążeniu dachu z ceramiki.
    1 punkt
  3. No to słabo. Fotochrom zewnętrzny bierze sygnał z fotochromy wewnętrznego... wiec jak kupisz szkła to Ci nic nie da musiałbyś dokupić jeszcze fotochrom wewnętrzny i wszystko podłączyć
    1 punkt
  4. 1 punkt
  5. Lukaszooo dał odpowiedź ale ciężko stwierdzić na co konkretnie. W B6 jest poziomowanie dynamiczne,w zależności od obciążenia tylnej osi. By sprawdzić samopoziom wystarczy odpalić auto i szybko włączyć światła. Zauważymy wtedy że światło powędruje w dół a potem w górę.. Jeśli się tak nie dzieje to VAG i szukanie błędu.
    1 punkt
  6. Zamówiłem własnie przed chwilą. Na alledrogo są nowe zamienniki po 57 zł. Jak dojdzie to dam znać czy pasuje.
    1 punkt
  7. Lusterko z asystentem świateł na pokładzie, działa i takie tam fotki środka przed nami jeszcze servotronik (w przyszłym tygodniu montaż) oraz czekam na zderzak od lakiernika, na tył wpadnie w końcu poliftowy S4
    1 punkt
  8. Odepnij sondę i pojeździj, zobacz co będzie. Jak chcesz wymieniać to nie kupuj zamiennika, w AEB są problemy z innymi niż Bosha. Przynajmniej tak na forach piszą.
    1 punkt
  9. Też długo się męczyłem z trzeszczącą kanapą. Problem rozwiązałem psikając w dolny zawias kanapy.
    1 punkt
  10. W moim przypadku auto rowniez jezdzi normalnie, tylko mnie te korekty niepokoja, brak stalego napiecia na wtyczkach przy zimnym silniku noi oczywiscie te ewidentnie uciete kable. Czyli sonde obstawiasz??
    1 punkt
  11. właśnie też mam 3mm zmienie opornik i zobacze a jaki masz danek??? ---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 22:59 ---------- białe lampki pod co podłączyłeś??? swiecą cały czas tak jak czerwone czy po otwarciu drzwi??
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...