Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11/28/17 uwzględniając wszystkie działy
-
No po zamontowaniu kata przejechałem 1,5kkm i powiem tak dymienie ustąpiło, teraz lekko tylko dymi na zimnym silniku, ale jak już się troszkę rozgrzeję to dymienia brak, poprosiłem ojca żeby jechał za mną i obserwował, i wnioski takie że jak już silnik ciepły to dymienia nie ma praktycznie w ogóle.. nie wiem czy to za sprawą kata tak jak mówił Piotr czy "coś" samo się naprawiło ale jak na razie nie dymi.2 punkty
-
Trochę Ci podpowiem. Przekaźnik J17 - przekaźnik pompy paliwa Sterowany jest z ECU przewodem szaro - zielonym - po przekręceniu kluczyka powinna być masa na kilka sekund - styk 2/85 Zasilanie cewki - styk 1/86 - przewód czerwono - żółty - stałe 12V po zapłonie. Stały plus również do zasilania pompy - styk 3/30 i przewód czerwono - niebieski. Po podaniu przez ECU masy łapie cewka i podawany jest plus na styk 5/87 przewód zielony - który potem do pompy przechodzi przez bezpiecznik S228 20A - i za bezpiecznikiem jest przewód zielono-żółty do samej pompy. Pierwsze co to sprawdź czy na styku 1/86 i 3/30 jest 12V. Potem czy po przekręceniu kluczyka jest 12V na styku 5/87.1 punkt
-
To odpowietrz solidnie filtr paliwa jak Ci wyżej napisałem i musi zapalić , łaski nie robi1 punkt
-
Bezpiecznik nr. 28 sprawny ? Po włączeniu stacyjki na jego gnieździe ( lewy styk ) pojawia się na kilka sekund napięcie ?1 punkt
-
To daj jeszcze raz zasilanie na krótko na pompę w baku i zobacz czy wtedy poda paliwo do filtra... ? Może gdzieś jest po drodze "zator" ? Albo nieszczelność ? ? ? Ściągnij wężyk i obserwuj... Tak wygląda jakby gdzieś była przerwa w podaniu paliwa z baku do filtra...1 punkt
-
Prawda jest taka, że jak odpali i Vaccum zassie paliwo to już nie potrzebna jest ta pompa w baku, kiedyś TDI jej nie miały i dawały radę... Vaccum sprawdza się ciśnienie tłoczenia paliwa, było nieraz na forum, poszukaj.1 punkt
-
1 punkt
-
Fakt ma taniej moduł, lecz to tylko doświetlanie zakrętów poza tym nie wie czy działa w B6. Moduł z Kamila linku ma wszystko czyli clh, drl i doświetlanie.1 punkt
-
Ciśnienia paliwa ciągiem nie odczytasz, tylko po logach korekt możesz się domyślać czy ma za ubogo w wyższych obr. Jeżeli 118 to temp. płynu to jest za wysoka albo termostat zacięty nie puszcza ale najpewniej czujnik temperatury co by mogło świadczyć że na zimnym słabo pali1 punkt
-
Kierownica tutaj http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=70343914381 punkt
-
Kolego trzeba odblokować tzw pełny FIS. Wiąże się to z pewnymi modyfikacjami które masz opisane w tym temacie1 punkt
-
Paweł, twoje stwierdzenie " Bo katalizator nie służy do absorbowania frakcji stałych. Piszę to już po raz ... któryś. " zakłada że kat został zamontowany po to by wyłapywał " frakcje stałe ". A Michał zamontował go tylko po to by zwiększyć ciśnienie w wydechu, dla tego moje "A skąd w ogóle taki pomysł przyszedł Ci do głowy ? " jest jak najbardziej na miejscu Przecież napisałem by się dowiedział , to że Ty go zostawiasz nie oznacza że Masters też musi zostawić w programie jego obsługę Głównym zadaniem tego czujnika jest praca na rzecz ekologii , czyli razem z pozostałymi dwoma czujnikami temperatury w wydechu , czujnikiem różnicowym i sondą lambda , mają zapewnić warunki do poprawnej pracy cegły , oraz utylizacji nieprzyjaznych dla środowiska gazów Dodatkowo ECU wykorzystuje odczyty z niego do ograniczania maksymalnej temperatury EGT, co wcale nie znaczy że bez tego ogranicznika nie da się zrobić programu1 punkt
-
To na pewno nie jest kontrolka płynu hamulcowego.Mnie to wygląda na przepaloną którąś żarówkę .Swoją drogą wyświetlacz masz do wymiany jest mało czytelny1 punkt
-
Tak tak czujnik musi być bo już kiedyś się Marka o to pytałem..1 punkt
-
Marcin nie chciał bym być niegrzeczny , ale nie po raz pierwszy wymądrzasz się w tym temacie nie zadając sobie nawet trudu by dopytać jak wygląda sytuacja w tym konkretnym przypadku . Michał na prawdę ma ból głowy z tym dymieniem i w środę umówiłem się z nim by sprawie przyjrzeć się osobiście . Ale może od początku , Michała BPW odwaliło kitę i za moją radą zamontował w jego miejsce AVF-a. Program pod ten setup łącznie z usunięciem z programu obsługi DPF-a i EGR-a zrobił mu Marek Staszewski z Masters Tuning . Auto dymiło od momentu przekładki ( turbina została stara z BPW i na pewno po d*pie dostała jak silnik się zatarł po Oil Presure ) ale poza tym turbo pompowało normalnie. Tuner jednoznacznie stwierdził że to wina turbiny i Michał turbawkę oddał do regeneracji . Turbina po regeneracji zamontowana z powrotem , a z wydechu identyczne objawy jak przed regeneracją , na rozgrzanym silniku po chwili pracy na wolnych obrotach z wydechu zaczyna kopcić , dokładnie jak na filmie Damiana zamieszczonym parę stron wcześniej Michał umówił się jeszcze raz z Mastersem na diagnostykę , która poza jakimś błędem błędem synchronizacji wałka rozrządu nic niepokojącego nie wykazała, a Masters patrząc na objawy cały czas mówi że to dymienie to dalej wina turbiny Po takiej diagnozie Michał turbinę wytargał z auta i oddał z powrotem do firmy w której była regenerowana , tam stwierdzono że jest sprawna , nic jej nie dolega i na pewno nie jest powodem dymienia , więc została z powrotem zamontowana do auta, ale oczywiście w temacie dymienia nic się nie zmieniło Po tym Michał objeździł kilku mechaników , po obejrzeniu objawów podawali różne przyczyny , turbo, pompki , źle zrobiony program ... Z racji tego że czułem się odpowiedzialny , by sprawę wyjaśnić , zaprosiłem Michała do siebie , w końcu dzieli nas tylko rzut beretem Zrobiliśmy kilka testów, które pokrótce opiszę. Pierwsza była próba z przytkaniem wydechu, w celu podniesienia ciśnienia po stronie wydechowej turbiny , i w takiej konfiguracji silnik nie dymi Szmata i szczotka druciana wyciągnięta z końcówek wydechowych i dymienie powraca .... Następnie sprawdzony przewód odmy , jest drożny . Pada podejrzenie na zawór odmy , że utrzymuje za duże ciśnienie w skrzyni korbowej silnika i to powoduje przedostawanie się oleju przez uszczelnienia turbiny. Odkręciłem więc korek wlewu oleju by skrzynie korbową odprężyć , na wlewie oleju położona tylko poskładana szmata by nie chlapało olejem a ten skurczybyk dalej dymi Zaczynam podejrzewać że to faktycznie może być problem z silnikiem , może nieszczelną chłodnicą spalin ? By to sprawdzić demontuję rurkę łączącą chłodnice spalin z EGR-em, odpalamy silnik a tu niespodzianka , z wylotu chłodnicy spalin lecą czyściutkie spaliny , ani śladu dymu ze spalonego oleju, niespalonego paliwa, czy odparowującego płynu chłodzącego Rzut okiem na wydech a tam dymi dalej tylko trochę mniej intensywnie , bo większa część spalin ucieka przez wyjście chłodniczki, zatykam je szmatą i po chwili kłęby dymu z wydechu mocno gęstnieją , odtykam , z wylotu chłodniczki dalej spaliny czyściutkie Dla niezorientowanych dodam że odejście spalin na EGR znajduje się w kolektorze wydechowym, jeszcze zanim spaliny trafią do części gorącej turbiny. I to co przed chwilą opisałem według mnie jednoznacznie pozwala stwierdzić że przyczyną dymienia jest olej przedostający się do wydechu przez uszczelnienie pomiędzy rdzeniem turbawki a jej częścią gorącą Oprócz tego wyregulowaliśmy synchro wałka rozrządu na -1 stopień, przejrzeliśmy grupy 013, 018 i 023, jak dobrze pamiętam to najwyższa korekcja była na pierwszym coś koło +0,40 , po ustawieniu synchro spadła na 0,30 , w grupie 018 same zera , a w 023 BIP-y nie przekraczały +/- 30. Podczas jazdy w grupie 011 też wszystko w normie, nie ma się do czego przyczepić Po przeanalizowaniu wszystkiego doszedłem do wniosku że mogą być tylko dwie przyczyny mogące powodować przedostawanie się oleju do części gorącej turbiny, uwalona turbina albo właśnie zbyt odprężony wydech, no ale przecież turbina po regeneracji ( a , sprawdzałem też organoleptycznie , paluchami luz na jej wirniku, jak na turbo po regeneracji to był trochę przyduży, ale znam turbiny z dużo większym , które latają bez problemów kilka latek ), dodatkowo wysłana na sprawdzenie , zarzekają się że to nie może być jej wina....... Dla tego poradziłem Michałowi wspawać choćby używanego kata , nie musi być sprawny byle by nie był zatkany, może a nóż widelec coś się poprawi . Nie wiem jakiego kata Michał zamontował, ale jak nie przestało dymić to dla mnie sprawa jest jasna. Marcin, jeżeli widzisz jakieś błędy w związkach przyczynowo-skutkowych i błędy w moim rozumowaniu to się rzeczowo do nich odnieś , chętnie przemyślę Twoje uwagi Michał , do Ciebie też prośba byś się odniósł do tego co napisałem, czy nie pokręciłem wszystkiego1 punkt
-
1 punkt
-
dobrymi świecami są Denso,odpowiednio dobrane do silnika i nie są jakoś drogie1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00