Skocz do zawartości

Ranking

  1. Pucek

    Pucek

    Klubowicze


    • Punkty

      1

    • Postów

      1949


  2. Gwerty

    Gwerty

    Klubowicze


    • Punkty

      1

    • Postów

      1620


  3. MaciekPL

    MaciekPL

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      200


  4. HOLMATRO

    HOLMATRO

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      318


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12/12/18 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam! Chciałbym opisać operacje wymiany/naprawy enkodera w radiu Audi Concert II jednak myślę, że w pozostałych radiach bedzie podobnie. Uszkodzenie enkodera objawia się przeskokiem podczas pogłaśniania/ściszana radia, czyli podczas płynnego pogłaśniania radio zamiast pogłaśniać się wg. skali np. 5,6,7,8.. po kolei ma przeskoki np. 5,6,7,1,10 itp. Zazwyczaj wystarcza czyszczenie (opisane na samym końcu) jednak u mnie były już wyczuwalne duże luzy na oście, postanowiłem więc go wymienić. W internecie dostępne są dedykowane enkodery do tego radia w cenach ok 50zł… gdy podobny można zakupić za 3-5zł w prawie każdym sklepie elektronicznym lub znanym portalu aukcyjnym, jednak wymaga on małej przeróbki, szczegóły niżej. Link do przykładowej aukcji z enkoderem, do dostania także w większym sklepie elektronicznym. http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6457544714 Naprawa dotyczy radia Concert II!!! W przypadku Concert I wymiana nic nie da bo tam za usterkę poziomu głośności odpowiada procesor. Co będziemy potrzebować: -śrubokręt TORX T5 -śrubokręt TORX T6 -zestaw do lutowania -klucze do wyciągnięcia radia -środek do czyszczenia np. Kontakt IPA Do przeprowadzenia operacji wymiany, będziemy potrzebować enkoder, zbliżony parametrami do oryginalnego o następujących parametrach: -30 impulsów na 360 stopni (można użyć np. 20 impulsowego, osiągnięcie danej głośności wydłuży się o 0,5 obrotu gałki więcej) -długość ośki 15mm -długość całkowita 19-20mm -średnica ośki 6mm (korony) -funkcja ON/OFF (włącznik) Porównanie oryginalnego impulsatora ALPIS i zamiennika: Do dzieła 1.Po demontażu radia z samochodu zaczynamy od zdjęcia dolnej i górnej pokrywy, nie jest ona nigdzie przykręcona wystarczy ją podważyć od strony kostek i dźwignąć go góry i wysunąć z panelu. 2.Następnie musimy odkręcić po 2 śruby (torx T5) z prawej i lewej strony mocujące panel i zdemontować panel poprzez pociągnięcie go. 3.Gdy mamy zdemontowany panel musimy zdemontować gałki enkoderów poprzez pociągniecie, foto jak powinna być ona potem zamontowana: 4.Następnie z panelu odkręcamy plastikowe wzmocnienie (torx T5), a następnie płytkę PCB zamocowaną 2 wkrętami (torx T6) i demontujemy ją z obudowy panelu. Po tym zabiegu możemy przystąpić do wlutowania enkodera ( polecam użyć odsysacza do cyny, ułatwi robotę) W przypadku wymiany może okazać się, że impulsator będzie działał w odwrotną stronę, czyli ściszając będzie pogłaśniał, w takim wypadku trzeba będzie zamienić nóżkę 1 i 3, przeróbka nie jest profesjonalna, ale ważne, że działa. Zalecam najpierw sprawdzić czy przeróbka jest konieczna, wszystko zależy od impulsatora i sygnałów A i B, jednak bez oscyloskopu tego nie sprawdzimy i pozostaje jedynie sprawdzenie na radiu. Wlutowujemy enkoder, składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się sprawnym radiem. Czyszczenie enkodera: Zaczynamy od odgięcia 4 blaszek i rozdzielamy obudowę, nie ma się czego bać, jeżeli impulsator nie jest uszkodzony mechanicznie nic nie powinno z niego wypaść. Czyścimy płytkę i ślizgi, ja użyłem do tego środka Kontakt IPA (izopropanol) i składamy. ____ Wersja PDF Wymiana i czyszczenie enkodera radia Audi Concert 2.pdf
    1 punkt
  2. Jakiś czas temu za 2.8zl zamawiałem.
    1 punkt
  3. Wieki nie zaglądałem. Piotrek gratulacje zapału i przywiązania do b5.
    1 punkt
  4. Bo w większości przypadków jakość jest na tak niskim poziomie że szkoda kasy , a czasem dopiero po regeneracji zaczynają się prawdziwe problemy
    1 punkt
  5. Tam ci przy tych zaciskach przednich brakuje blaszek ustalających dla jarzma. One fabrycznie wchodzą tymi końcówkami pod jarzmo a wypustką w blaszkę klocka.
    1 punkt
  6. Witajcie, Marek nie ma to znaczenia, że masz zimówki, możesz śmiało hamować auto na zimówkach. Pytam bo kilku kolegów z Audi Klub Warszawa przymierza się do takiego setupu na hybrydzie w 1.8T. Tak ja mam 2.0 TFSI też na hybrydzie od Geremiego, Pozdrawiam
    1 punkt
  7. Danecki CI podłączy pod kompa i co wyjdzie to wymieni, ja mam z Nim złe wspomnienia, kontaktuj się z Aligatorem.
    1 punkt
  8. Dzwoń do Geremi Vag Garage zrobi ci taka hybrydę, mój szwagier oddaje niedługo swoje k03 z BEXa do niego, ja wlasnie wsadziłem te hybrydę z k03 TFSI i ciągnie pięknie, czekam chwile i na hamownie, 350 koni jest w zasięgu wzroku.. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    1 punkt
  9. Jutro sprawdze i dam znac mam jeszcze ten stary :-) Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Dobra sprawdzilem :-) Po lewej Alps po prawej zwyklak za 3,5 Efekt po zlozeniu z 2 jednego :-) Radyjko dziala super tak jak po wymianie na nowy i w dobra stronę. Jedyne co trzeba zrobic to wyciac 4-slupki dystansowe ktore sa w podstawce Aplsa takie male wypustki ktore uniemożliwiają złożenie w całość dwóch. Bedziecie widzieć o ktore chodzi. Blaszkę wlacznika przelozylem z nowej podstawki choc stara tez byla ok. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
    1 punkt
  10. zestawy naprawcze sie sprawdzają, najwiekszy problem to mozesz miec z załozeniem osłony gumowej tłoczka( nasuwasz gume na tłoczek zsuwasz ja na tyle żeby weszła w rowek w zacisku i dopiero wciskasz tłoczek w zacisk ), i to głownie jedyny problem z przednim zaciskiem pamietaj o nasmarowaniu tłoczka "pastą do tłoczków hamulcowych" a co do czyszczenia tłoczka to jak niema wżerów to możesz go wypolerować papierem 2000 na lusterko, a jak ma mocne wżery to tylko wymiana na nowy
    1 punkt
  11. To jakie kolory są do pamięci ? czy poznajmy po tym że są kable zmostkowane i wtedy na bank jest pamięć?
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...