Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07/27/22 uwzględniając wszystkie działy
-
Witam koledzy i koleżanki. Jestem w trakcie ogarniania klimatyzacji w swoim samochodzie, z racji tego że zgłębiam temat dosyć dokładnie, postanowiłem podzielić się z Wami wiedzą. Oczywiście nie jest to wiedza zdobyta z tajnego źródła ale nie wszyscy mają ELSĘ, czy podstawową wiedzę mechaniczną i teoretyczną o układach klimatyzacji. Temat będę powoli uzupełniał bo jest tego trochę, a z czasem u mnie bywa różnie. Zasada działania układu klimatyzacji [Obieg czynnika chłodniczego] 08 [Auto HVAC] / 10 [Bloki Pomiarowe] / [Measuring Blocks] [MVB] Dzisiaj zrobiłem mały wykres jak zmieniają się podstawowe dane w czasie podczas schładzania wnętrza naszych samochodów. Na wykresie widać zależności pomiędzy poszczególnymi parametrami. Widać że zaraz po uruchomieniu silnika i ustawieniu sterownika na LO oraz max nawiew, próbuje on jak najszybciej schłodzić wnętrze. Dzieje się to poprzez mocne wysterowanie zaworu N280 (prąd około 0,6 [A] co odpowiada około 60% wysterowania zaworu). Początkowa temperatura parownika wynosiła 25 stopni, wraz z upływem czasu temperatura spada aż do osiągnięcia ok 1,5 - 2 stopni powyżej zera (w tym przypadku trwało to ok 90 sekund). Wraz ze spadkiem temperatury na parowniku sterownik zmniejsza prąd wysterowania zaworu N280 przez co wydajność sprężarki maleje po to aby utrzymać temperaturę parownika na poziomie ok 2 stopni. Te dwa stopnie zabezpieczają parownik przed zamarzaniem i spadkiem wydajności (przytkane kanały nie pozwalają przedostać się powietrzu, a dodatkowo mogą powodować wolniejsze odparowanie czynnika co może doprowadzić do uderzeń hydraulicznych w sprężarce (dzieje się tak w momencie kiedy czynnik nie zdąży w całości zmienić stanu skupienia z ciekłego na gazowy). Jak widać ciśnienie czynnika zaraz po włączeniu silnika dosyć znacząco rośnie z 6 bar aż do 15 bar po czym zaczyna spadać i stabilizuje się w okolicach 9 - 10 bar. Oczywiście będzie ono zależne w dużym stopniu od temperatury zewnętrznej i nie zawsze będzie takie niskie. Ale pokazuje to że sterownik nie dąży do uzyskania maksymalnego ciśnienia czynnika, a bardziej sugeruje się temperaturą parownika. Temperatura na kratkach jak widać po wykresie w prawidłowo działającym układzie spada do ok 6 - 7 stopni oczywiście będzie także zależna od tego jaką mamy temperaturę zasysanego powietrza i prędkości obrotowej dmuchawy. Istotne jest aby temperatura z prawej i lewej kratki były zbliżone i podążały za sobą jak na wykresie (widać na nim chwilowy skok temperatury, spowodowane było to chwilową zmianą ustawień klimatronika) Mam nadzieję że przyda się wam taki wykres do tego żeby móc porównywać poszczególne parametry mierzone w blokach pomiarowych. Informacje dotyczące czujnika nasłonecznienia: W przypadku sterownika klimatyzacji J255 o numerze części do indeksu „AH“ może być lub zostać zamontowany tylko czujnik fotoelektryczny promieniowania słonecznego G107 o numerze części 8E0 907 539. Wtyczka o numerze 8E0 971 832 z pinami 000 979 009 E W przypadku sterownika klimatyzacji J255 o numerze części z indeksem od „AJ“ może być lub zostać zamontowany czujnik fotoelektryczny promieniowania słonecznego G107 o numerze części 8P0 907 539. Wtyczka o numerze 8E0 971 832 z pinami 000 979 009 E Tabela doboru kompresorów klimatyzacji DENSO na podstawie długiego kodu kompresora (kod widoczny na naklejce kompresora: Denso - Cross Reference Chart.pdf Długi kod: Krótki kod (obecnie stosowany): Ciąg dalszy nastąpi...1 punkt
-
1 punkt
-
WAUZZZ8P3AA007620.pdf1 punkt
-
Witam, Postanowiłem napisać wątek, żeby pomóc potomnym przy doborze kompresora do klimy na przykład po zatarciu lub innym wspaniałym zdarzeniu. Przez ostatni miesiąc przeczytałem pół internetu i nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi na to czy do np. 1.9tdi AVF (taki mam silnik) można zapakować inną sprężarkę niż mieliśmy fabrycznie zamontowaną. Większość ludzi pisze, że sprężarka musi sie zgadzać całym długim numerem np. 8E0260805BJ i ewentualnie może mieć w oznaczeniu różnicę w ostatnich literach, inaczej nie będzie pasować. Jest to NIEPRAWDA. Ja w ostatnim czasie po zatarciu się regenerowanej sprężarki dokładnie 1 miesiąc i 3 dni po upływie rocznej gwarancji, miałem zamontowane w sumie 3 różne kompresory i wszystkie działały. - Denso 6SEU14C 8E0260805BJ ze sprzęgłem zrywalnym którą miałem zamontowaną oryginalnie - koło pasowe 110mm - Denso 6SEU12C również ze sprzęgłem zrywalnym - koło pasowe 115mm - Denso 7SEU17C również ze sprzęgłem zrywalnym (dużo większa i wydajniejsza) - koło pasowe 115mm - zamontowany ostatecznie do teraz. Ostatecznie, udało mi się kupić nowy kompresor w promocyjnej cenie od VW Tourana DENSO 7seu17c czyli zupełnie inny model niż miałem, stosowany w 6 i 8 cylindrówkach a także w BMW i MERCEDESACH. Oprócz tego do wymiany chłodnica (skraplacz), osuszacz i dławik. Do tego płukanie całego układu i koniec końców 1370zł (za kompresor zapłaciłem tylko 550zł) nielicząc wymiany i ceny tej dobitej używki. W skrócie! Jeżeli sprężarka: - ma taki sam typ sprzęgła (były zrywalne - obojętnie jaki model i elektromagnetyczne - elektromagnetyczne to takie które mają dodatkową wtyczkę wychodzącą jakby z przodu sprężarki) - ma taki same mocowanie do łapy silnika (odległość od siebie i układ szpilek) - ma tą samą odległość między ostatnią przednią szpilką, a końcem koła pasowego - ważne! bo można się pomylić jak się nie przyjrzymy! - ma mniej więcej podobną wydajność - taka samą wtyczkę elektromagnesu - wielkość koła nie musi być taka sama, napinacz wybierze różnicę długości paska (różnica między wielkościami koła to 5mm) To można śmiało pakować ją do auta i wszystko będzie śmigać. Oznaczenia są nie tak ważne, sprężarka musi się zgadzać cechami wymienionymi powyżej. Wszystko co opisałem powyżej wiem z własnych doświadczeń, przerobiłem na swoim przypadku, więc proszę nie pisać że nie będzie działać. Pozdrawiam serdecznie, zapraszam do dyskusji. W załączniku moja kolekcja1 punkt
-
Problem srebrnego i pochodnych jest taki że patrząc na wprost lakier wydaje sie dobrany idealnie, staniesz z perspektywy, zaswieci słońce, zrobisz zdjecie i róznica sie ukaże, tyle razy co malowałem swoje auto jak było szare zawsze ten problem objawiał sie mniej lub bardziej. Warto spisać pełny numer lakieru(nie 4 cyfrowy kod), wraz z pochodnymi na przyszłość.0 punktów
-
Tak się składa że zawieszenie jest idealne. Wymienione wszystkie wahacze, zero luzów itp Nie wspomnę o ceramicznych hamulcach.0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
A pomyślał ktoś o tym, że większa odległość pomiędzy pojazdami to więcej miejsca na ewentualny manewr, kiedy do zatłoczonego skrzyżowania zbliża się któryś z pojazdów uprzywilejowanych? Ile to razy karetka, czy straż pożarna nie mogła przejechać, bo wszyscy stoją sklejeni na zderzaki i każdy następny czeka, aż poprzednik się ruszy, a gdzie ma się ruszyć, jak stanął na styk? To wg mojej opinii najgrubszy argument za tym, by zostawiać taki odstęp, który pozwala na manewr w sytuacji awaryjnej.0 punktów
-
Zobacz pod maskę czy rura z turbo do IC nie spadła albo nie ma w niej dziury gdzieś.0 punktów
-
Kto Ci powiedział, że muszą do przodu wiązkę ciągnąć? W B9 wiązkę do haka wpinasz z tyłu. Wszystko jest z tyłu w boczku, skrzynka z bezpiecznikami, masa i BCM2, do którego się wpinasz.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00