Skocz do zawartości

Ranking

  1. marcin_o23

    marcin_o23

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      490


  2. Muskel1

    Muskel1

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      22881


  3. Gregory87

    Gregory87

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      433


  4. kamelus_

    kamelus_

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      116


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11/10/22 uwzględniając wszystkie działy

  1. Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. Jak zapewne znane jest Wam chociażby z tego tematu: sterowniki AdBlue mają ze względu na niekorzystny sposób umiejscowienia jedną wadę, która przyczynia się do wtargnięcia wody do wnętrza sterownika. Mianowicie membranę w środku, która umożliwia wymianę powietrza i różnicy ciśnień oraz pozwala na wydostanie się ze sterownika pary wodnej powstałej np. na skutek różnicy temperatur. Membrana ta z czasem odkleja się i do sterownika dostaje się woda uszkadzając podzespoły elektroniki. Na niemieckim forum znalazłem informację o możliwości zakupu membrany, która jest wodo- oraz olejoodporna i jednocześnie przepuszcza powietrze. Jest to samoprzylepna membrana właśnie specjalnie przeznaczona do takich celów. Można ją nabyć np. na Conrad.de https://www.conrad.de/de/p/b-b-thermo-technik-dam-ad17-druckausgleichs-membran-gelb-dam-ad17-ausfuehrung-allgemein-selbstklebend-mit-acrylatkleb-506342.html Można zakupić najmniej 12 sztuk za 14,54 € + koszt wysyłki. Ja odkupiłem od chłopaka z forum 2 sztuki o średnicy Ø 17mm. Aby dostać się do sterownika musimy z tyłu po prawej stronie zderzaka odkręcić dolną osłonę. Trzyma się ona na 3 śrubach TX 25 i dwóch plaskikowych nakrętkach na klucz 10mm. Jedna śruba TX 25 jest w prawym tylnym nadkolu u dołu, resztę należy odkręcić od spodu. Tam w nadkolu jest stosunkowo ciasno między oponą a nadkolem ale ja nie ściągałem koła i dało radę ją wykręcić. Pod plastikową osłoną znajduje się sterownik oraz pompa AdBlue. Wypinamy kostkę, uprzednio wypychając czerwoną zawleczkę i otwieramy klamrę następnie odkręcamy sterownik ( dwie śrubyTX 30). Sterownik początkowo wyczyściłem z grubsza szczoteczką, następnie wilgotną szmatką, uważając przy tym, aby do otworu gdzie znajduje się membrana odpowietrzająca, nie dostała się niepotrzebnie woda. Ze względu na to, że aluminiowa obudowa się utleniła była ona szorstka i miała wżery. Aby wygładzić powierzchnię użyłem w miejscu klejenia papieru ściernego najpierw 240 później 1200. Starty pył, który dostał się do otworu delikatnie wydmuchałem i wydobyłem mięciutkim pędzelkiem. Tak przygotowaną powieszchnie wyczyściłem kolejny raz wilgotną ściereczką i następnie odtłuściłem nawilżoną isopropanolem ściereczką. Po odparowaniu przykleiłem membranę. Pozostalo jeszcze tylko wszystko skręcić w odwrotnej kolejności. Edycja: Po roku ( bez 3 dni) i 12.795 km, postanowiłem zweryfikować jak wygląda membrana. Jak widać na zdjęciach nie zauważyłem aby gdzieś się odklejała. Jako że miałem jeszcze jedną, która właśnie na dzisiejszy dzień sobie zostawiłem, wymieniłem ją na nową. Następną weryfikacja za 2 lata.
    1 punkt
  2. Cudny sprzęcik gratuluje. Ja już ze dwa lata się zabieram za prawko na motor ale jakoś nie mogę się zmobilizować...
    1 punkt
  3. no fajny moto, tylko żeby nie było zdałem prawko i szybko tracę prawko
    1 punkt
  4. U5YHB316ADL076281_3.pdf U5YHB316ADL076281_2.pdf U5YHB316ADL076281.pdf
    1 punkt
  5. Turbo przeladowuje, a tak to jest ok. Na zmulone nie wygląda. Jak masz lpg to może jesg źle wyregulowane i przez to masz spadek mocy.
    0 punktów
  6. Też zacząłem stosować ten olej w zastępstwie co do Motul xclean... Przynajmniej przestałem go dolewać
    0 punktów
  7. Wahaczami górnymi i końcówkami drążków ale można założyć zwykłe. Będzie napewno taniej.
    0 punktów
  8. Podejdzie na 100%,sline jest taki sam zderzak jak s4 przynajmniej w lifcie wiec myśle ze audi zrobiło to samo w przedlifcie,dyfuzory pasują tył do siebie z s4 do sline wiec 100% to samo z przodem
    0 punktów
  9. Pytał ale cena nie odpowiada no cóż ogólnie z audi temat wyglada nastepująco albo się coś robi dobrze , albo tanio niema innej drogi [common] release = "C1_AU37X_0111_0480_prod" vendor = "Robert Bosch GmbH" variant = "*-*-*-*-*" variant2 = "*-*-*-*-*" variant3 = "*-*-*-*-*" variant4 = "*-*-*-*-*" variant5 = "*-*-*-*-*" variant6 = "*-*-*-*-*" variant7 = "*-*-*-*-*" region = "Europe" skipSaveTrainName = "true" skipCheckVariant = "true" skipCheckRegion = "true" MetafileChecksum = "a7b5802d2fddcf24382569ce2ea84d4beac968c1" :)
    0 punktów
  10. @bercik2 @HOLMATRO @xpress WA1EECF3XM1010037.pdf WA1EECF39M1075980.pdf WAUZZZ8K7CA053314.pdf WAUZZZF40LA001494.pdf
    0 punktów
  11. Zawsze można ją podłączyć pod moduł, który będzie pilnował aby nie rozładowało akumulatora poniżej 11,5 V
    0 punktów
  12. Długo się zastanawiałem aż w tym sezonie zrobiłem prawko na kat A . Na początku miał być jakieś enduro , ale jak już zdałem prawko to zacząłem szukać coś innego - do miasta trochę na krótkie odcinki nic mi się nie podobało poza jedną marką ducati .Związku z tym ze rocznik 2023 podrożał już o 5 tyś zł , padła decyzja ze kupuję jeszcze w tym roku . Po dwóch tygodniach odebrałem moto z Krakowa , więc już się nie mogę doczekać przyszłego sezonu . Ducati street fighter V2 w jedynym słusznym kolorze . IMG_9474.mov
    0 punktów
  13. Pierwsze co sprawdź kable w przelotce do drzwi kierowcy, drugi krok, to sprawdzenie czy moduł komfortu nie pływa w wodzie. Masz masę błędów, ale najistotniejsze to brak komunikacji z drzwiami kierowcy oraz drugi że szyna can comfort działa w trybie jednoprzewodowym. Przelotkę drzwi pasażera też sprawdź. Sprawdzasz czy kable są całe, czy nie ma gdzieś zwarcia i czy w kostkach nie ma wody.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...