Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 06/01/23 uwzględniając wszystkie działy
-
Cześć, z racji iż wielokrotnie znalazłem pomoc na forum postanowiłem też podzielić się małym osiągnięciem, mianowicie wymianie diod LED z czerwonych na pomarańczowe + programowanie BCM2. 1. Najprostszy temat - programowanie BCM2. Na dzień dzisiejszy (31.05.23) NIE DA SIĘ PODŁĄCZYĆ do modułu BCM2 (jeśli dobrze pamiętam to moduł 46) za pomocą chińskiego vcds ani VCP. Próbowałem podłączyć się nawet oryginalnym vcds ale nie znalazłem security code do zmian wartości w blokach. Reasumując KONIECZNY jest oryginalny VCP (możliwe, że inny program też da radę ale ja sprawdziłem VCP). Na forum elektrody ładnie opisał problem i rozwiązanie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3579923.html 2.Po zmianie parametrów BCM2 konieczne jest wyprowadzenie dodatkowych pinów do lamp w błotnikach. Piny muszą być wyprowadzone z modułu BCM2, z czarnego złącza PIN1 (T17b) do pinu w prawej lampie w błotnik; oraz z brązowej kostki (T17a) PIN2 do lewej zewnętrznej lampy. W obu lampach wyciągnięte przewody idą do białych przewodów w lampach w błotniki. Przewody powinno puścić się tak jak idą fabrycznie wzdłuż wiązki, jednak ja to zrobiłem zdejmując plastik czarny osłaniający przez całą długość belkę bagażnika i puściłem przewody wewnątrz tej belki - da się. Tutaj linki gdzie są opisane przydatne info do tego punktu. -https://www.audi-club.ru/threads/usa-otkljuchenie-stopov-ot-povorotov-nuzhna-pomosch.521320/ -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 3. Kostki/ złącza - najpierw złącza w klapie - NIC TAM NIE RUSZAMY. Teraz kostki w lampach w błotnik. W USA kostki są na 4 piny, w UE są na 5 pinów. Piątym pinem po stronie auta jest przewód z BCM który musi spiąć się z białym przewodem od kierunkowskazów w lampie zewnętrznej. można zostawić kostki 4pin i przepiąć piny i jedna ścieżka będzie szła obok kostki - będzie działać. Jeśli ma być poprawnie koniecznie trzeba kupić kostki 5 pin ( ja kupiłem na wtyczkolandia.pl - 50zł) przydatne linki do pkt 3. -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000485.pdf -https://www.etka.com/tnrpics/AU/TKR/WEB-CON-000135.pdf -https://www.drive2.ru/l/602365522205480475/ 4. Najgorsze teraz - rozłożenie lamp. Osobiście podjąłem próbę rozklejenia lamp tak jak można rozkleić przednie, jednak występuje tam twardy klej i uszkodziłem klosz mimo opalarki, widziałem na allegro jakieś rozpuszczalniki do tego typu kleju ale nie wiem jak działają. Po przeszukaniu olx zobaczyłem że renomowane firmy najwyższej jakości itp tną obudowy lamp a później je sklejają ze sobą, tak też zrobiłem, potrzebny jest dremel bądź inna multiszlifierka oraz tarczka i pewna ręka - nie polecam robić tego w domu bo żona może nie być zadowolona z drobinek plastiku które będą wszędzie. Konieczny jest też kompresor pod ręką aby wydmuchać resztki plastikowych opiłków z lamp. 5. Diody LED - Osram LY-G6SP warto kupić około 75 diod na wszelki wypadek ( na wszystkie lampy w sedanie to chyba 68 diod potrzeba) więc zostanie kilka na zapas, diody mają 6 nóżek 6. W przypadku lamp w klapę konieczne jest rozkręcenie lamp za pomocą TORX zwykłego sześcioramiennego (niestety nie pamiętam numeru ale jest wszędzie dostępny ten torx) i następnie rozcięcie obudowy, warto ciąć obudowę jak najbliżej klosza, łatwiej wyjmie się płytki. Ważne info - ścieżka cięcia musi być minimum między kloszem a łbem śruby która trzyma płytkę. po wyjęciu płytki należy przalutować diody od kierunkowskazów i złożyć lampę. 7.Lampy w błotniki - jeśli chodzi o diody to wszystko wygląda tak samo jak w lampie w klapę. Różnica jest taka, że do rozkręcenia potrzebny jest TORX 5-cioramienny TS20 - ja znalazłem go na allegro - w marketach był brak. Po przelatowaniu diod konieczne jest rozdzielenie fizyczne kierunkowskazu i stopu. W oryginalnej lampie EU prawdopodobnie wlutowana jest gdzieś dioda która zmienia ścieżkę którą idzie napięcie i to wtedy działa. Jednak przy przeróbce USA->EU konieczne jest rozcięcie jednego przewodu który odpowiada właśnie za "+" do płytki z diodami STOP'u. Jest to przewód łączący kostkę szesciopinową z kostką trzypinową, Przerwać należy czarny przewód pierwszy od prawej (podczas pracy warto zaopatrzyć się w zasilacz 12v 1A i sprawdzać postęp prac i czy dobry przewód przecinamy). Przewód ktory wychodzi z głównej płytki warto zaizolować gdyż będzie w nim napięcie gdy włączymy kierunkowskaz, przewód który doprowadza napięcie na płytkę z diodami STOP trzeba wyprowadzić na zewnątrz lampy i jest to jeden z pinów w 5-cio pinowej wtyczce lampy. 8. Sklejanie ! użyłem jakiegoś kleju przewidzianego do ABS'u, zużyłem 1/4 tego pojemnika widocznego na zdjęciu. Ku mojemu zdziwieniu mimo świetnego klejenia jedna z lamp przeciekała i to zdrowo - okazało się ze puścił oryginalny twardy klej na jednej z lamp - prawdopodobnie od drgań multiszlifierki - po sklejeniu i radości warto palcami pozaciskać na łączenie obudowy z kloszem w miejscach GDZIE NIE BYŁO PRZEZ NAS CIĘTE i sprawdzić czy nic "nie trzeszczy". 9. Przed sklejeniem proponuje złożyć lampę ( bo i tak trzeba) i podłączyć do auta czy wszystko gra. 10. Udało się, jedziemy na przegląd.1 punkt
-
Czyli rozpinam tam. Na ten sztywny montuje kawałek jakiegoś giętkiego przewodu i łącze to trojnikiem. Dzięki0 punktów
-
0 punktów
-
to już chyba wyłudzenie - jak macie adres to można zgłosić to odpowiednim służbom skoro brak kontaktu0 punktów
-
Musiał byś sam poszukać bo to obszerny temat jest, inna opcja to też ColourMFA, ale to jest już sprawa dla kogoś, kto potrafi lutować.0 punktów
-
Tu akurat u każdego wygląda tak samo, jak ma sprzedać czy odebrać od kogoś vfiz to odbiera od razu, potem kontakt się urywa a co dzieje się z tymi modułami, tylko on wie. Jest tu na forum kilku użytkowników, którzy zapłacili za to a w ogóle tego nie dostali. Dużo lepsze i bardziej stabilne są rozwiązania na Arduino, jak technologie ze wschodu.0 punktów
-
Od roku już ludzie odradzają jego moduły bo gościu zapadł się pod ziemię, jego rosyjscy koledzy zajmujący się wszystkim są odcięci, a gościu tylko tym handlował tutaj.0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
-
0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00