Skocz do zawartości

Ranking

  1. Ivanek

    Ivanek

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      402


  2. Muskel1

    Muskel1

    Pasjonat.


    • Punkty

      1396

    • Postów

      22803


  3. przem8

    przem8

    Pasjonat.


    • Punkty

      789

    • Postów

      10230


  4. Hugo

    Hugo

    PREZES


    • Punkty

      405

    • Postów

      5674


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01/22/24 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.
    0 punktów
  2. Bo masz pewnie obd podpięte po sterownik lpg. Logi robi się do odcinki, a nie do 4tys.
    0 punktów
  3. Witam wszystkich ,jako przyszły użytkownik audi .
    0 punktów
  4. Cześć Wszystkim. Piotr z Płocka obecnie Audi A4 B9 Avant z 2016 roku w S-Tronik
    0 punktów
  5. Byłem cały czas, bo rozmawialiśmy sobie. Najpierw sprawdził wartości jakie są. Potem trochę pojeździł i patrzył jak zachowuje się skrzynia. Potem wklepał nastawy fabryczne, skrzynia je przemieliła i zrobiliśmy testy w różnych sytuacjach, żeby sprawdzić czy szarpie. I w sumie tyle. Jakieś 40 minut i zrobione ?
    0 punktów
  6. Kup sobie taki adapter, do tego aplikację VAG DPF i będziesz mógł minitorować czy się wypala i mniej więcej kiedy (za ile). Z tymi podwyższonymi obrotami na jałowym biegu co prawda się zgadza ale na 100% nie można na tym polegać, gdyż gdy aku jest rozładowane, sterownik podwyższa także obroty aby zwiększyć ładowanie. Więc jak widać można się łatwo pomylić. Na podanej aplikacji widać wszystko jak na dłoni.
    0 punktów
  7. No jak to po co? A no po to, aby ludzie myśleli, że jeżdżą gratami, które w niedługim czasie trzeba będzie zezłomować... "I kupić nowy samochód elektryczny." A rządowa strona - e10.klimat.gov.pl w tym pomaga, wybiórczo wskazując auta które: "nie mogą tankować E10". Po to samo jest wprowadzona w zeszłym roku do CEPiKu norma emisji spalin i straszenie podatkami od aut spalinowych. To samo tyczy się wprowadzania stref czystego transportu! Wszystko jest po to robione, żeby jak najszybciej ludzie przesiedli się na elektryki! A co do E10, Polska w dniu 1.01.2024 wprowadziła E10 a Szwecja w tym samym dniu wycofała E10 i zastąpiła ją E6. Szwedzi doszli do wniosku, że za dużo zachodu jest z produkcją paliwa z dodatkiem 10% BIOetanolu oraz jest to całkowicie nieopłacalne więc z tego zrezygnowali. POLSKA to zawsze musi być zacofana...? To co inne państwa już wycofują, nasz rząd to wprowadza...
    0 punktów
  8. Fotele siedzą. Boki tunelu też. Sporty na sprzedaż jak coś. Jakie były rodzaje oświetlenia w boczkach? Czy każde miały klamki i listwę nad podłokietnikiem w białym podświetleniu?
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...