Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam nadzieję, że jutro dam radę :wink:

trzymam kciuki miszczu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do lusterka i włącznika CLH to

pin 1 = zasilanie lusterka (z MCE, kostka 32-pin/18 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 3 – w lewym dolnym słupku A) [czarno/niebieski]

pin 2 = masa [brązowy]

pin 3 = rozłączenie fotochromu po wybraniu biegu wstecznego (z MCE, kostka 32-pin/30 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 9 – w lewym dolnym słupku A) [niebiesko/czerwony]

pin 4 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych [fioletowo/biały]

pin 5 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych [fioletowy]

pin 6 = sygnał z czujnika światła oraz rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do MCE, kostka 32-pin/19 – w drodze do MCE przechodzi przez panel świateł pin 1 -> pin 11 a następnie przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 13 – w lewym dolnym słupku A) [brązowo/czarny – od lusterka do lampki, biało/fioletowy – od lampki do MCE]

Nie czaję.

pin 1 mam podłączyć do MCE C18 i czerwona kostka pin3 ?

pin 2 masa

pin 3 podłączyć do MCE C30 i czerwona kostka pin 9?

pin 4 i 5 zostawić jak kiedyś będę robił zewn. fotochrom

pin 6 mam podłączyć do MCE C19 ale i do włącznika świateł potem z włącznika do czerwonej kostki na 13 pin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, że oryginalnie wiązka z sufitu schodzi słupkiem A do czerwonej kostki i stamtąd dopiero idzie do MCE. czyli najpierw kostka, później MCE. ale można to pominąć i ciągnij kable od razu do MCE...

pociągnij od razu 2 kable z pinu 4 i 5 i zostaw je sobie gdzieś z boku (tylko opisz je, abyś później nie zapomniał :wink:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to prosta sprawa :wink:

A masę to od razu z lampki podsufitki wziąć? Tam chyba najbliżej będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masę to od razu z lampki podsufitki wziąć? Tam chyba najbliżej będzie.

tak jest... można z podsufitki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ( i Panie ) witam po dłuższej przerwie ... Właśnie pozbywam się mojej kochanej B6 bo jej miejsce zajęła B7... Moje pytanie dotyczy kwestii świateł mijania czy tez do jazdy dziennej. Otóż w B6 miałem przez majstra zakodowaną wersję skandynawską i światła włączały się zaraz po przekręceniu kluczyka. Proszę o pomoc jak i czy da się zrobić tak w obecnej niuni? Nie mam ksenonów tylko zwykłe światła z wyłącznikiem i poz. auto. Czy jest możliwość ustawienia aby światła mijania czy jakiekolwiek :) wlączały się z kluczyka? Przez te kilka lat tak się przyzwyczaiłem że non stop zapominam i już mnie raz koledzy niebiescy haltowali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się udało (albo i nie?) ze swapem oczywiście z pomocą Domina, bo inaczej bym chyba poległ :facepalm:

Przednie i tylne przeciwmgielne nie działają, światła same się włączają chociaż nie mam trybu skandynawskiego, jedyne co działa z włącznika świateł to postojówki :grin: Co dziwne błędu spalonych żarówek nie wywala, noooo wywala prawy przeciwmgielny, bo pin w kostce mi się ułamał :facepalm:

Pewnie wina zwykłego włącznika świateł, bo na razie nie mam tego z AUTO.

I jeszcze dziwne, że trzecie światło stop się troszkę "żarzy" tzn jakby świeciło z 10% mocy :kwasny: Pewnie te 3 przewody w bagażniku trzeba rozdzielić i będzie działać, taką mam nadzieję.

Kolejna sprawa to ESP się cały czas pali (był problem z włącznikiem świateł stop) i z kablami jest taki burdel, że faja mięknie na sam widok :grin:

Muszę bardziej spiłować spinkę do włosów żeby weszła w tą kostkę MCE B, bo inaczej tego prawego halogenu nie zrobię :kwasny:

Największy problem to był z tymi światłami STOP...

edit: aa i ta blokada skrzyni biegów jak odpaliłem samochód normalnie zaczęła działać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłaczałeś aku, przejechałaś się kawałek po robocie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No do domu przyjechałem, jakieś 1km od garażu albo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się udało (albo i nie?) ze swapem oczywiście z pomocą Domina, bo inaczej bym chyba poległ :facepalm:

Przednie i tylne przeciwmgielne nie działają, światła same się włączają chociaż nie mam trybu skandynawskiego, jedyne co działa z włącznika świateł to postojówki :grin: Co dziwne błędu spalonych żarówek nie wywala, noooo wywala prawy przeciwmgielny, bo pin w kostce mi się ułamał :facepalm:

Pewnie wina zwykłego włącznika świateł, bo na razie nie mam tego z AUTO.

I jeszcze dziwne, że trzecie światło stop się troszkę "żarzy" tzn jakby świeciło z 10% mocy :kwasny: Pewnie te 3 przewody w bagażniku trzeba rozdzielić i będzie działać, taką mam nadzieję.

Kolejna sprawa to ESP się cały czas pali (był problem z włącznikiem świateł stop) i z kablami jest taki burdel, że faja mięknie na sam widok :grin:

Muszę bardziej spiłować spinkę do włosów żeby weszła w tą kostkę MCE B, bo inaczej tego prawego halogenu nie zrobię :kwasny:

Największy problem to był z tymi światłami STOP...

edit: aa i ta blokada skrzyni biegów jak odpaliłem samochód normalnie zaczęła działać :decayed:

Coś mocno popsułeś. Pewnie nie przepuściłeś kabli pomiędzy MCE a włącznikiem. Stopy pewnie źle rozdzieliłeś i dlatego masz błąd ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie światła świecą stop świecą prawidłowo i każde wpięte w MCE, tak samo jak włącznik STOP 4 pin do MCE wpięty.

Jadę działać, zobacze jakie błędy wywaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko da sie oszukac inaczej niz przez wstawienie opornikow w instalacje , modul centralnej elektryki zeby mi bledu spalonych zarowek nie wywalal ? bo tak mnie to wkur .. ze ledow mi nie widzi i zamiast radia na fisie mam ciagle spalona zarowke ..;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko da sie oszukac inaczej niz przez wstawienie opornikow w instalacje , modul centralnej elektryki zeby mi bledu spalonych zarowek nie wywalal ? bo tak mnie to wkur .. ze ledow mi nie widzi i zamiast radia na fisie mam ciagle spalona zarowke ..;/

A w co włożyłeś LED - przeciwmgielne czy postojówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pojawia mi się błąd 979 Lampka światła mijania prawa (M31) i na fisie pokazuje spalona żarówkę RIGHT DIPPED HEADLIGHT. Zauważyłem że przy module ktoś przylutował żółty kabel. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pojawia mi się błąd 979 Lampka światła mijania prawa (M31) i na fisie pokazuje spalona żarówkę RIGHT DIPPED HEADLIGHT. Zauważyłem że przy module ktoś przylutował żółty kabel. Co może być przyczyną?

Zamień żarówki między reflektorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem na nowe i nic nie pomogło. Postaram sie wrzucić zdjęcie tego przelutowanego kabla może to przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam postojowki w led , ale i tylne lampy mam cale ledowe i w nich postojowki sa na led i maja za slaby pobor mocy i chcialem sie dowiedziec czy zamiast wplatywac oporniki do przodu i do tylu w instalacje mozna by MCE jakos oszukac ...

mam pytanko da sie oszukac inaczej niz przez wstawienie opornikow w instalacje , modul centralnej elektryki zeby mi bledu spalonych zarowek nie wywalal ? bo tak mnie to wkur .. ze ledow mi nie widzi i zamiast radia na fisie mam ciagle spalona zarowke ..;/

A w co włożyłeś LED - przeciwmgielne czy postojówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam postojowki w led , ale i tylne lampy mam cale ledowe i w nich postojowki sa na led i maja za slaby pobor mocy i chcialem sie dowiedziec czy zamiast wplatywac oporniki do przodu i do tylu w instalacje mozna by MCE jakos oszukac ...
mam pytanko da sie oszukac inaczej niz przez wstawienie opornikow w instalacje , modul centralnej elektryki zeby mi bledu spalonych zarowek nie wywalal ? bo tak mnie to wkur .. ze ledow mi nie widzi i zamiast radia na fisie mam ciagle spalona zarowke ..;/

A w co włożyłeś LED - przeciwmgielne czy postojówki?

Żarówka w obwodzie - lub odpowiedni rezystor - lub inne lampy/żarówki. Przy pomocy MCE i jego ustawień niczego nie oszukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myslalem .. a w jaki sposob dobiera sie rezystory ? chcialbym na postojowki na przod i tyl dac nigdzie nie moge znalesc ile aktualnie mi same ledy pobieraja pradu zeby do tego wyliczyc jaki rezystor dolozyc ..

mam postojowki w led , ale i tylne lampy mam cale ledowe i w nich postojowki sa na led i maja za slaby pobor mocy i chcialem sie dowiedziec czy zamiast wplatywac oporniki do przodu i do tylu w instalacje mozna by MCE jakos oszukac ...
mam pytanko da sie oszukac inaczej niz przez wstawienie opornikow w instalacje , modul centralnej elektryki zeby mi bledu spalonych zarowek nie wywalal ? bo tak mnie to wkur .. ze ledow mi nie widzi i zamiast radia na fisie mam ciagle spalona zarowke ..;/

A w co włożyłeś LED - przeciwmgielne czy postojówki?

Żarówka w obwodzie - lub odpowiedni rezystor - lub inne lampy/żarówki. Przy pomocy MCE i jego ustawień niczego nie oszukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...