mobi Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam. Po podlaczeniu xenonow musialem wymienic modul komfortu z takiego z literka K na literke N. Wczesniej miałem kontrole spalonych zarowek we wszystkich lampach oprocz przednich przeciwmgielnych. Teraz po wymianie modułu pokazuje na fisie spalone zarowki od przeciwgmielnych. Jak oszukac moduł tak zeby nie bylo bledu lub jak podlaczyc zeby byla ta kontrola? W Twojej fabrycznej instalacji, zasilanie świateł przeciwgmielnych jest podpięte bezpośrednio. Wystarczy, że kable do tych żarówek (wychodzą z włącznika świateł) utniesz - jeden koniec (strona włącznika świateł) podłączasz na odpowiednie wejście w MCE, drugi koniec (strona żarówek) adekwatnie podłączasz na odpowiednie wyjście w MCE. Wszystko masz rozpisane w pierwszym poście (rozdział MCE B7). widze ze jest 19 i 21 we wtyczce A ale tego drugiego nie moge znalezc. Czy moze chodzi o nr.28 w kostce C? tylko jeden pin?
KFX Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 z włącznika świateł jest wejście sygnału do MCE na pin C/28. wyjścia na oba światła są na pinach B/19 i B/21 :gwizdanie:
mobi Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 wszystko jasne. dzieki[br]Dopisany: 23 Luty 2011, 21:16_________________________________________________Jeszcze jedno pytanie. Nie działaja swiatła tylne przeciwgmielne mimo iz VAG łączy sie z modułem i można zmieniac nastawy.
KFX Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 podłączony przewód z włącznika świateł na C/27 ? podłączone przewody do świateł z B/10 i B/12 ? żarówki ok? (przy pełnym FISie powinien być błąd)
mobi Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 podłączony przewód z włącznika świateł na C/27 ? podłączone przewody do świateł z B/10 i B/12 ? żarówki ok? (przy pełnym FISie powinien być błąd) W wersji LOW (moj stary K) sterownika jest takie samo podłączenie jak w HIGH (w wersji N) (teoretycznie powinno działać) FIS pełen, błedów nie pokazuje, co dziwne mozna sterowac natężeniem tylnego swiatła poprzez vaga. [br]Dopisany: 26 Luty 2011, 13:30_________________________________________________jak włączone sa xenony i włacze tylne przeciwmgielne to po ok 5 sek xenon sie wyłącza. oprócz tego nie mogę przyuczyc modułu mojego vinu. W adaptacji wpisuje pin i zapisz ale blad nadal wystepuje. oprocz tego zadnych bledow oprocz tych dwoch przeciwmgielnych przednich ktore dzisiaj bede robil
Bart-S Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Opublikowano 26 Lutego 2011 Jak uczysz VINU - po wpisaniu wartości dajesz TEST i czekasz. Potem SAVE i znów czekasz - dopiero Done. Jak zrobisz to za szybko - VIN nie zostanie przypisany poprawnie.
mobi Opublikowano 26 Lutego 2011 Opublikowano 26 Lutego 2011 Jak uczysz VINU - po wpisaniu wartości dajesz TEST i czekasz. Potem SAVE i znów czekasz - dopiero Done. Jak zrobisz to za szybko - VIN nie zostanie przypisany poprawnie. tak robilem. kilka razy. bede jeszcze probowal[br]Dopisany: 26 Luty 2011, 13:41_________________________________________________OK! Wystarczylo podłączyc przednie przeciwmgielne wg opisu z poprzedniego posta i bledy zniknely oraz zaczely prawidlowo dzialac przeciwmgielne tylne.
bogi Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Witam. Walczę z podłączeniem lusterka z czujnikiem deszczu i światła oraz DRL CLH. Wcześniej miałem zwykłe światła (obecnie bixenon) i przełącznik do regulacji wysokości świateł (bez CLH i DRL). Chciałbym wykorzystać masę i zasilanie podświetlenia z istniejącego przełącznika tylko nie mam pewności które to będą piny. Zrobiłem rozpiskę jak to teraz wygląda : pin 1 - kabel szary z niebieskim paskiem pin 2 - kabel szary z fioletowym paskiem pin 3 - kabel szary z żółtym paskiem pin 5 - brązowy pin 8 - kabel szary z niebieskim paskiem czy dobrze kombinuje że 5 to masa a 1 i 8 to podświetlenie ? Drugi problem to podłączenie zasilania od czujnika zmierzchu. Według rozpiski z 1 postu powinienem się wpiąć w skrzynkę bezpieczników nr 17 w jedno gniazdo a drugie gniazdo powinno już być zajęte (tzn za pomocą mostku doprowadzone jakieś zasilanie). No chyba, że źle zrozumiałem. Problem w tym, że miejsce to jest w ogóle puste i według rozpiski od bezpieczników powinno tam się znajdować : Niveau, Reifendruckkontrolle (tłumacząc na google - poziom, kontrola ciśnienia w oponach). Na forum gdzieś w wątkach o fotochromie znalazłem, że można się wpiąć w gniazdo nr 30 które z rozpiski odpowiada za szyberdach i u mnie też jest puste (jasna sprawa bo nie mam szyberdachu hehe ) Czy powinienem : 1) podciągnąć po prostu stały plus do któregoś z tych miejsc - 17 lub 30 i dalej według rozpiski 2) wpiąć się tam gdzie lusterko (czyli gniazdo nr 31 ) 3) wpiąć się pod inne gniazdo (tylko które ? ) proszę o pomoc pozdrawiam [br]Dopisany: 27 Luty 2011, 20:49_________________________________________________pomocy !!
marcin9680 Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Witam wszystkich! Szanowni koledzy szukam osoby , ktora odplatnie dokonalaby zamiany MCE wersji "LOW" na MCE z literka "F" w mojej A4 B6 z 2001r. Niestety ale po przeczytaniu calego tematu dot. MCE , lusterka fotochrom , auto swiatel itp. itd. zglupialem do konca , nie jestem zadnym elektrykiem i sie przerazilem cala operacja zamiany MCE. W mojej A4 chce podlaczyc lusterko fotochrom , auto swiatla , spryski oraz CLH. Narazie posiadam tylko MCE z literka 'F" oraz odpowiedni wlacznik swiatel. Glownie chodzi mi o zamiane samego MCE a reszte podlacze sam-duzo prosciej sie to przedstawia od podmiany MCE na wersje "HIGH" Pod koniec kwietnia przyjezdzam do Polski w odwiedziny na 2 tygodnie do Gorzowa Wlkp. zas 4-5 Maj bede we Wroclawiu - grupowy chip w EcuProject. Bardzo prosze o wszelka pomoc w tym temacie i ile czasu trzeba na to poswiecic? Wiem , ze moze dla kogos jest to banalnie proste ale z ilosci wszystkich wiadomosci w tym temacie sam sie pogubilem juz i nie wiem co i jak poskladac do kupy , zeby sie za to zabrac samemu Serdecznie pozdrawiam
Marcino87 Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Marcin9680 powiem tak nie robię żadnej reklamy ani nic ale mi ogarnął temat Domin79 i wsio hula kolega godny polecenia i wie co robi także śmiało podbijaj do niego
Bart-S Opublikowano 12 Marca 2011 Autor Opublikowano 12 Marca 2011 Marcin9680 powiem tak nie robię żadnej reklamy ani nic ale mi ogarnął temat Domin79 i wsio hula kolega godny polecenia i wie co robi także śmiało podbijaj do niego Też polecam Dominika [br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 15:51_________________________________________________ Witam. Walczę z podłączeniem lusterka z czujnikiem deszczu i światła oraz DRL CLH. Wcześniej miałem zwykłe światła (obecnie bixenon) i przełącznik do regulacji wysokości świateł (bez CLH i DRL). Chciałbym wykorzystać masę i zasilanie podświetlenia z istniejącego przełącznika tylko nie mam pewności które to będą piny. Zrobiłem rozpiskę jak to teraz wygląda : pin 1 - kabel szary z niebieskim paskiem pin 2 - kabel szary z fioletowym paskiem pin 3 - kabel szary z żółtym paskiem pin 5 - brązowy pin 8 - kabel szary z niebieskim paskiem czy dobrze kombinuje że 5 to masa a 1 i 8 to podświetlenie ? 5 i 8 zostawiasz. Resztę przewodów odłączasz. LEDy CLH i DLR maja dodatkowe zasilanie bezpośrednio z MCE (jest to pin 4 w przełączniku - podłączony do pinu 20 w kostce 32 w MCE). Ten kabel jest zmostkowany z przewodem z pinu 1 włącznika świateł (czarno/niebieski). Reszta zgodnie ze schematem czyli funkcja aktywacji CLH z pinu 7 w przełączniku do pinu 24 w kostce 32 w MCE. Aktywacja DLR to pin 3 w przełączniku do pinu 30 w kostce 32 w MCE. Drugi problem to podłączenie zasilania od czujnika zmierzchu. Według rozpiski z 1 postu powinienem się wpiąć w skrzynkę bezpieczników nr 17 w jedno gniazdo a drugie gniazdo powinno już być zajęte (tzn za pomocą mostku doprowadzone jakieś zasilanie). No chyba, że źle zrozumiałem. Problem w tym, że miejsce to jest w ogóle puste i według rozpiski od bezpieczników powinno tam się znajdować : Niveau, Reifendruckkontrolle (tłumacząc na google - poziom, kontrola ciśnienia w oponach). Na forum gdzieś w wątkach o fotochromie znalazłem, że można się wpiąć w gniazdo nr 30 które z rozpiski odpowiada za szyberdach i u mnie też jest puste (jasna sprawa bo nie mam szyberdachu hehe ) Czy powinienem : 1) podciągnąć po prostu stały plus do któregoś z tych miejsc - 17 lub 30 i dalej według rozpiski 2) wpiąć się tam gdzie lusterko (czyli gniazdo nr 31 ) 3) wpiąć się pod inne gniazdo (tylko które ? ) Bezpiecznik 17 obsługuje kilka urządzeń - PDC, kontrolę ciśnienia w oponach oraz czujnik deszczu i światła. Możesz albo dołożyć brakujący bezpiecznik (potrzebne będą dwa piny) albo podłączyć się pod inny bezpiecznik 10A korzystający z terminala 30 (1-klima, 12-diag, 13-kiera, 14-włącznik św. stopu, 15-zegary i navi). Wydaje mi się, że bezpiecznik 13 jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem...
bogi Opublikowano 12 Marca 2011 Opublikowano 12 Marca 2011 Dzięki wielkie za pomoc. Zrobiłem tak jak napisałeś i zasilanie zabrałem z bezpiecznika nr 13. Wygląda na to że wszystko działa. Przetestuje jeszcze w dzień tak dla pewności . Pozdrawiam
HiRide Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 Witam wszystkich W weekend przymierzam się do montażu CLH i w związku z tym mam do Was pytanie. Chodzi o to, że chciałbym dodatkowo zamontować oświetlenie w lusterkach z A6-tki tak jak tutaj: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/348153-DIY-Surround-lighting-under-side-mirrors-like-A6-and-above-%28NOT-FOR-MY2010-YET%29 Wiecie jak podłączyć te LEDy do MCE żeby działały razem z CLH? pzdr Jesli nadal cie to interesuje to podam ci koszt lampki lewa i prawa led 150 zl sztuka bledna lusterka dolna 20 zl sztuka To nam daje 350 zl ja to zrobilem za okolo 40 zl. Koszt samych diod power led 3 Wat no name to jakies 15 zl.Nie liczy sie tu zbytnio moc ale barwa jaka daje swiatlo. Do MCE mozna by to spokojnie podlaczyc i zapalaloby sie razem z halogenami
Staszek20VT Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 Panowie, przebrnąłem przez cały temat i przeszukałem forum, ale nie ma nigdzie napisanego na jakiej zasadzie działa kompas w lusterku wstecznym? Czy mając u siebie lusterko z czujnikiem deszczu i samościemniające wymienię je na 4F0 857 511 F czyli z kompasem to kompas będzie działał? Nie mam navi. Czy dodatkowo coś trzeba kodować lub kable podłączać do tego?
Stolkien Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 Ja stawiam że Kompas działa tylko z Navi Ale mogę się Mylić.
Bart-S Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Opublikowano 20 Marca 2011 Panowie, przebrnąłem przez cały temat i przeszukałem forum, ale nie ma nigdzie napisanego na jakiej zasadzie działa kompas w lusterku wstecznym? Czy mając u siebie lusterko z czujnikiem deszczu i samościemniające wymienię je na 4F0 857 511 F czyli z kompasem to kompas będzie działał? Nie mam navi. Czy dodatkowo coś trzeba kodować lub kable podłączać do tego? Wiązka elektryczna lusterka z kompasem nie różni się niczym od wersji bez tego gadżetu... Kompas zapewne jest wbudowany. Wystarczy swap i będzie działać...
HiRide Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 Panowie, przebrnąłem przez cały temat i przeszukałem forum, ale nie ma nigdzie napisanego na jakiej zasadzie działa kompas w lusterku wstecznym? Czy mając u siebie lusterko z czujnikiem deszczu i samościemniające wymienię je na 4F0 857 511 F czyli z kompasem to kompas będzie działał? Nie mam navi. Czy dodatkowo coś trzeba kodować lub kable podłączać do tego? Wiązka elektryczna lusterka z kompasem nie różni się niczym od wersji bez tego gadżetu... Kompas zapewne jest wbudowany. Wystarczy swap i będzie działać... dokladnie ...ja lusterko podlaczylem z zalicza 12 V w domu i kompas dzialał
Staszek20VT Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 Dzięki chłopaki, czyli lusterko o podanym wyżej numerze wjeżdża na pokład
wozik123 Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Witam, A propos włącznika CLH, obecnie mam zwykły przełącznik tylko z regulacją wysokości świateł i planuję wrzucić przełącznik CLH + regulacja świateł. Obecnie do kostki mam podpięte piny: pin 1 - kabel szary z niebieskim paskiem pin 2 - kabel szary z fioletowym paskiem pin 3 - kabel szary z żółtym paskiem pin 5 - brązowy pin 8 - kabel szary z niebieskim paskiem No i tutaj pin 8 koliduje mi z opisem moda . Rozumiem, że pin 8 mostkuję z pinem 4 itd zgodnie z opisem, a stary pin 8 po prostu odpinam? Pozostałe kabelki (pin 1, pin 2, pin 3) zostają na swoim miejscu do obsługi regulacji wysokości świateł? Mam jeszcze jedno pytanko - być może głupie Dlaczego podpinając lusterko ciągniemy dwa przewody przez 17-pinowy konektor w lewym dolnym słupku A? Nie możemy tych kabelków podpiąć bezpośrednio do MCE? pzdr[br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 15:02_________________________________________________ Do MCE mozna by to spokojnie podlaczyc i zapalaloby sie razem z halogenami Ale pytanie czy zapalałyby się zawsze kiedy świecą sie halogeny czy tylko wtedy gdy aktywuje je CLH? Jeśli tylko w tym drugim przypadku to podziel się pls swoim pomysłem pzdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się