MarcinL Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 6 minut temu, marky2552 napisał: Powtórzę raz jeszcze nie zakodujesz tak jak chcesz bo nie ma czujnika zmierzchu jak chcesz aby to działało to musisz zakupić lusterko które nie jest tak drogie Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka No to czemu przez wiele tematów na forum przewija się informacja, że bez czujnika działa 24h. Nawet wyżej @GreGoriO napisał, że jak się nie podłączy pinu 29 to będzie ok. Eh.. wprowadzanie ludzi w błąd. Będę miał przełącznik najwyżej na jesień, bo mam odprysk na szybie i nie wiem czy na tych nowych przepisach kontroli mi przejdzie.
salamon Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 Bo tak jest zostaw to kodowanie i sprawdz czy ci działa wyjdz, z samochodu zamknij centralny i za chwile otwórz halogeny powinny się zaświecić
marky2552 Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 Moim zdaniem to zapali się CLH i zgaśnie za moment Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
MarcinL Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 3 godziny temu, marky2552 napisał: Moim zdaniem to zapali się CLH i zgaśnie za moment Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Działa jednak. Przypadkiem przy zabawie adaptacjami wyskoczył mi błąd, że dezaktywował mi się VCDS. Po ponownym zainstalowaniu go spróbowałem znowu ustawić "1" i zadziałało. Także... Jak ktoś jeszcze ma wątpliwości, to sam przełącznik CLH bez przełącznika AUTO i czujników wystarczy tylko działa wtedy 24h.
salamon Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Tylko pamiętaj że przy diagnozie auta sterownik 09 czyli MCE będzie Ci zawsze sypał błędem czujnika światła-deszczu którego fizycznie nie masz Szerokości
GreGoriO Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 14/2/2018 o 20:21, marky2552 napisał: Moim zdaniem to zapali się CLH i zgaśnie za moment Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Jeśli zostawisz włącznik w pozycji Auto to tak się dzieje, ale za pierwszym razem... sam opisywałem ten problem kiedys Wystarczyło mieć włącznik świateł w pozcji_0 a nie było problemu. Sytuację oczywiście, rozwiązało dołożenie brakującego lustra Edytowane 15 Lutego 2018 przez GreGoriO
marky2552 Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Jeśli zostawisz włącznik w pozycji Auto to tak się dzieje, ale za pierwszym razem... sam opisywałem ten problem kiedys Wystarczyło mieć włącznik świateł w pozcji_0 a nie było problemu. Sytuację oczywiście, rozwiązało dołożenie brakującego lustraA no tak też miałem ten problem ale go rozwiązałem w jego przypadku będzie dzialać 24h na dobę bo nie ma wlącznika autoWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
MarcinL Opublikowano 21 Lutego 2018 Opublikowano 21 Lutego 2018 Eh i wyszła kicha z tego co chciałem osiągnąć. Działać działa, ale jest błąd obwodu tak jak mówiliście. Ten błąd prawdopodobnie również zrywa mi połączenie z 07 i nie mogę nawet teraz wyłączyć tego CLH/deszcz. Chciałem na szybko przed zerwaniem połączenia w kodowaniu dać 0, ale i tak wyskakuje, że cyfra nie może być zerem. Teraz przyszło mi do głowy: A) Czy lusterko z B6 8E0 857 511 podejdzie pod mały uchwyt w B7 P&P, ale nie byłoby wtedy czujnika deszczu, to zniknie błąd czy dalej będzie występował? Nie zależy mi na czujniku deszczu. B ) wypiąć "pin 7 i kostka 32-pin/24", ale czy to coś pomoże bez zmiany kodowania?
mg75 Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 W dniu 9.09.2010 o 14:37, Bart-S napisał: Moduł centralnej elektryki MCE 09 Montaz przełącznika świateł Montaz czujnika światła Montaz Coming Leaving Homehttp://a4-klub.pl/index.php?/topic/107459-montaz-i-dzialanie-ukladu-samopoziomowania-xenon/#entry1626401http://a4-klub.pl/index.php?/topic/46797-all-b6-lusterko-fotochromowe-montaz-i-podlaczenie-fotochrom-samosciemniajace/?p=650921#entry650921http://a4-klub.pl/index.php?/topic/53462-all-b7-czujnik-deszczuswiatel-lusterko-fotochrom-oraz-coming-home/http://a4-klub.pl/index.php?/topic/117584-all-b6b7-montaz-lusterka-wew-fotochrom-b7-czujnik-do-zwyklego-uchwytu/?p=1752328#entry1752328http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301862-schemat-instalacji-clh-drl-h7-w-a4-b6/#entry4293771http://a4-klub.pl/index.php?/topic/77508-all-b6-swiatla-dzienne-z-wykorzystaniem-swiatel-drogowych/#entry1265619http://a4-klub.pl/index.php?/topic/165449-all-b7-montaz-i-dzialanie-ukladu-samopoziomowania-xenon-w-b7-nie-skretne/#entry2340149http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28598-all-b6-wlacznik-swiatel-rozbiorka-naprawa-podswietlenia/?p=360897#entry360897http://a4-klub.pl/index.php?/topic/267688-montaz-modulu-coming-home-nie-ori/?p=3879758#entry3879758http://a4-klub.pl/index.php?/topic/233002-jak-wyrezac-reczna-regulacje-w-lampach-bi-xenon-w-audi-a4-b6/?p=3329752#entry3329752http://a4-klub.pl/index.php?/topic/227985-montaz-modulu-drl-w-swiatlach-drogowych/?p=3242421#entry3242421http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_11969.html#1 Kliknij w spojler ---> Pokaż ukrytą zawartość Moduł Centralnej Elektryki MCE 09Nadwozie B6 Jak sama nazwa wskazuje jest to układ odpowiedzialny za doprowadzenie zasilania dla najważniejszych modułów zainstalowanych w naszym nadwoziu. W maksymalnym uproszczeniu można podsumować to tak, że sterownik ten pełni rolę pośrednika między zasilaniem (akumulator) a danym modułem (np. światła). Dzięki zastosowaniu takiego rodzaju instalacji ulepszono i zwiększono możliwości diagnostyki w stosunku do wcześniejszych modeli Audi. W pierwszej fazie produkcji moduł występował w trzech wersjach: - 8E0 907 279 (LOW – dla aut bez komputera pokładowego „FIS”, brak kontroli żarówek) - 8E0 907 279 A (LOW – dla aut bez komputera pokładowego „FIS, brak kontroli żarówek, ale z obsługą układu zmywania reflektorów) - 8E0 907 279 B (HIGH – pełna funkcjonalność) W wersji LOW moduł centralnej elektryki pośredniczył w zasilaniu: - układu zmywania reflektorów - wycieraczek - klaksonu - przekaźnika redukującego obciążenie (sterowanie silnikami wycieraczek i sprysków) - świateł postojowych - świateł drogowych (długich) - oświetleniu tylnej tablicy rejestracyjnej W wersji HIGH dodano sterowanie: - światłami mijania - światłami przeciwmgielnymi - światłami tylnymi - światłami biegu wstecznego - światłami stopu Systemy wymienione w wariancie HIGH w przypadku gdy nadwozie posiadało moduł centralnej elektryki w wersji LOW były zasilane bezpośrednio (czyli z pominięciem MCE). Aby sprawdzić jaki mamy sterownik centralnej elektryki należy podłączyć się przy pomocy interfejsu VAG do modułu 09.Poszczególne wersje i ich funkcjonalność:„ „ – LOW (bez obsługi spryskiwaczy, bez kontroli żarówek)A – LOW (spryskiwacze reflektorów, bez kontroli żarówek)B – HIGH (spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek)C – LOW (bez obsługi spryskiwaczy, bez kontroli żarówek)D – LOW (spryskiwacze reflektorów lub bez spryskiwaczy, bez kontroli żarówek)E – HIGH (spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek)F – HIGH (CLH, czujnik światła, włącznik auto, spryskiwacze reflektorów, kontrola żarówek)G – HIGH (???)Historia modeli:8E0 907 279 (wycofany ?) -> 8E0 907 279 A (wycofany 01/10/2001) -> 8E0 907 279 D8E0 907 279 B (wycofany 01/12/2001) -> 8E0 907 279 E (wycofany 01/07/2004) -> 8E0 907 279 F8E0 907 279 C (wycofany ?) -> 8E0 907 279 DPorównanie gniazd konektorów w modułach centralnej elektryki nadwozia B6:Wersja „LOW”Gniazdo A (10-pin):Pin 1 – xPin 2 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (czerwono/biały) (WY)Pin 3 – Sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej, 2-gi bieg (zielono/żółty)Pin 4 – Sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej, 1-szy bieg (czarno/biały)Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (czarno/żółty) (WE)Pin 6 – xPin 7 – Masa (brązowy)Pin 8 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (czarno/zielony) (WE)Pin 9 – Reflektor prawy (czerwony) (WE)Pin 10 – Reflektor lewy (czerwony) (WE)Gniazdo B (23-pin)Pin 1 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [czarno/fioletowy]Pin 2 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [niebiesko/fioletowy]Pin 3 – xPin 4 – xPin 5 – xPin 6 – xPin 7 – Kierunkowskazy (prawe) [zielono/biały]Pin 8 – xPin 9 – Kierunkowskazy (lewe) [czarno/niebieski]Pin 10 – xPin 11 – xPin 12 – xPin 13 – xPin 14 – xPin 15 – xPin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]Pin 17 – xPin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]Pin 19 – xPin 20 – Masa elektroniki [brązowy]Pin 21 – xPin 22 – xPin 23 – xGniazdo C (32-pin):Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego i lewego światła tylnego (WY) [szaro/czarny]Pin 4 – xPin 5 – Zasilanie prawego światła postojowego i prawego światła tylnego (WY) [szaro/czerwony]Pin 6 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]Pin 7 – xPin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]Pin 10 – xPin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]Pin 14 – xPin 15 – xPin 16 – xPin 17 – Sygnał blokady zapłonu (WE) [żółto/czarny]Pin 18 – xPin 19 – xPin 20 – xPin 21 – xPin 22 – xPin 23 – xPin 24 – xPin 25 – Zasilanie świateł postojowych (WE) [szary]Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (WE) [żółty]Pin 27 – xPin 28 – xPin 29 – xPin 30 – xPin 31 – xPin 32 – xWersja „HIGH”Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – xPin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY)Pin 3 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg)Pin 4 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg)Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE)Pin 6 – xPin 7 – Masa (brązowy)Pin 8 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WE)Pin 9 – Reflektor prawy (WE)Pin 10 – Reflektor lewy (WE)Gniazdo B (23-pin) [wyjścia] Pin 1 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [czarno/fioletowy]Pin 2 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby – Avant) [niebiesko/fioletowy]Pin 3 – xPin 4 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-tył) [żółto/zielony]Pin 5 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 6 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-tył) [zielono/niebieski]Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]Pin 8 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]Pin 10 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]Pin 11 – xPin 12 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]Pin 13 – xPin 14 – Zasilanie trzeciego światło stopu [czarno/czerwony]Pin 15 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (lewe) [szaro/biały]Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]Pin 17 – xPin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]Pin 19 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (prawy-przód) [biało/niebieski]Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]Pin 21 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (lewy-przód) [biało/zielony]Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]Gniazdo C (32-pin)Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]Pin 5 – Zasilanie prawe światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]Pin 6 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]Pin 7 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]Pin 10 – Zasilanie testowe włącznika świateł stopu [biało/czerwony]Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]Pin 14 – xPin 15 – Zasilanie świateł stopu (WE) [czerwono/czarny]Pin 16 – xPin 17 – Sygnał blokady zapłonu (WE) [żółto/czarny]Pin 18 – Zasilanie czujnika światła i iluminacji włącznika CLH/regulacji świateł (WY) [czarno/niebieski]Pin 19 – Sygnał z czujnika światła (WE) [biało/fioletowy]Pin 20 – xPin 21 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]Pin 22 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]Pin 23 – xPin 24 – Aktywacja systemu Coming/Leaving Home (WE) [biały]Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (WE) [szary]Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (WE) [żółty]Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WE) [szaro/biały]Pin 28 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WE) [biało/zielony]Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (WE) [niebieski]Pin 30 – Zasilanie wewnętrznego lusterka fotochromatycznego (WY) [niebiesko/czerwony]Pin 31 – xPin 32 – ??? [fioletowy]Kodowanie modułu MCE w nadwoziu B60?xxx: Czujnik światła 0 – brak 1 – zainstalowany0x?xx: Moduł haka 0 – brak 1 – zainstalowany0xx?x: Reflektory 0 – Halogenowe 1 – Ksenonowe0xxx?: Kraj 1 – Reszta Świata 2 – Kraje skandynawskie (automatyczne włączanie świateł po zapłonie) 3 – USA 4 – Canada MCE 09 ---> Adaptation 10 ---> Kanał 081: Aby rozpocząć proces Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) zapisać 46992 jako nową wartość. Poniżej schematy porównujące układ zasilania poszczególnych świateł dla wersji LOW i HIGH – opis dla rysunków przygotował kolega Domin79 (wielkie dzięki za podjęcie się tematu i pomoc w prowadzeniu i rozwijaniu tego wątku). Dominik sam wykonał swap modułu C na wersję F.Światła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody, które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku świateł (2x żółty)Światła przeciwmgielne - ta sama sytuacja 2x biało/niebieski i 1x szaro/biały (wszystko podzielone we włączniku świateł)Lewe kierunki - tu odnajdujemy czerwoną kostkę w panelu konektorów na lewym dolnym słupku A. Interesuje nas gniazdo tej kostki piny 3 i 2 (kolory kabelków jak na schematach) w tej kostce to odpowiednio boczny kierunek i przedni kierunek. Obcinamy oba kabelki pinu 2 i 3 dochodzących do gniazda kostki i podłączamy do odpowiednich wyjść MCE. Resztę czyli dwa obcięte (wcześniej podłączaliśmy końcówki, które pozostały w kostkach) łączymy ze sobą i w ten sposób mamy lewy tylny kierunek (mieliśmy już wyjście do zasilania kierunków więc jeden kabelek mamy już przy MCE), który też podłączamy do odpowiedniego wyjścia MCE.Prawe kierunki - to samo tyle, że na prawym słupku A. Kostka również czerwona i te same piny (oczywiście kabelki do MCE trzeba przeciągnąć na lewą stronę).Światła biegu wstecznego - tu niestety trzeba rozciąć tą wiąchę instalacji w lewym słupku A. Rozcinamy delikatnie izolacje (to taki worek wykonany z izolacji - ostry nożyk i fajnie idzie) na wysokości podstopnika. Szukamy łączenia niebiesko/czerwonych kabelków (powinny być złączone 4 w kupę). Jeden z nich schodzi od góry i jest to jakby zasilanie - ma się łączyć tylko z cienkim tego samego koloru. Pozostałe dwa to odpowiednio lewe i prawe światło wstecznego (niestety tu trzeba włączyć wsteczny, przeciąć kabelek i zobaczyć, który przestał świecić). Po sprawdzeniu zaznaczamy przewód i łączymy go z odpowiednim pinem nowego MCEŚwiatła stopu - tu przyda nam się rozcięcie, którego już dokonaliśmy w lewym dolnym słupku A. Szukamy dwóch przewodzików czerwonych z czarnym paskiem (jeden grubszy drugi cieńszy – przecinamy jeden i sprawdzamy czy świeci trzecie światło stopu - bo od niego ten kabelek). Przy tym zabiegu kluczyki wyjąć ze stacyjki i tylko naciskać hamulec. Teraz dobieramy się do prawej strony i tam też tniemy izolacje w celu odnalezienia jednego kabelka czerwonego z czarnym paskiem (to nasz prawy stop). Przecinamy a następnie oba końce kabelka prowadzimy na lewą stronę (najlepiej dwa kolory). Gdy już mamy przeciągnięte w odpowiednie miejsce łączymy do kupy kabelki od stopów (te, które schodziły z góry wiązek - 3 sztuki) i włączamy je do pinu MCE C32/15. Cała reszta, która pozostała idzie do poszczególnych pinów z MCE (schemat świateł stopu). Został nam jeszcze kabelek zasilający do MCE C32/10 - znajdziemy go w zielonej kostce w lewym słupku A (pin nr.7). Mostkujemy tylko kabelek do fabrycznej instalacji (nic nie obcinamy).Światła postojowe - postojowe po lewej stronie to czerwona kostka w panelu konektorów na lewym słupku A (pin nr 1 - kolorek kabelków jak na schematach). Interesuje nas oczywiście gniazdo bo do niego podłączamy kabelek i mamy światło postojowe lewe przednie (no i oczywiście w odpowiedni pin w MCE). Resztę, która była podłączona do pinu 1 izolujemy i zostawiamy w całej wiązce ponieważ przy MCE mamy już kabelek od lewej strony w kostce C w MCE i to będzie nasz lewy tylny postój. Prawa strona analogicznie do lewej - kolorek taki jak na schematach (oczywiście kabelek przeciągamy na lewą stronę). Jak widać cała różnica w wiązce elektrycznej między system LOW a HIGH polega na poprowadzeniu zasilania do poszczególnych świateł przez moduł MCE (zamiast bezpośredniego zasilania tj. LOW). Nadwozie B7 Historia modeli MCE:Wersje LOW:8E0 907 279 H (wycofany ?) -> 8E0 907 279 K (wycofany 01/03/2007) -> 8E0 907 279 MWersje HIGH:8E0 907 279 J (wycofany ?) -> 8E0 907 279 L (wycofany 01/10/2005) -> 8E0 907 279 N Trzeba zaznaczyć, że sterowniki LOW i HIGH różnią się od siebie w inny sposób niż ma to miejsce w nadwoziu B6. Przede wszystkim zmieniono funkcje niektórych pinów oraz sposób komunikacji z przekaźnikami (oznacza to, że nie można przekładać MCE między B6/B7 bez ingerencji w wiązkę elektryczną – ale nad tym popracujemy ). Każdy z modułów przewidzianych dla B7 obsługuje sprawdzanie żarówek – przy czym w wariancie LOW kierunkowskazy boczne, oraz przednie światła przeciwmgielne są zasilane bez pośrednictwa MCE (te obwody nie są monitorowane). Oprócz tego brakuje wejść i wyjść dla aktywacji funkcji Coming/Leaving Home, DLR oraz czujnika światła/deszczu i aktywacji automatycznego trybu świateł. Moduł LOW nie obsługuje także układu zmywania reflektorów. Wszystko to zostało dodane w module HIGH – podsumowując, z punktu widzenia B6 obie instalacje montowane w B7 wyglądają (prawie) jak HIGH Porównanie gniazd konektorów w modułach centralnej elektryki nadwozia B7:Wersja „LOW”Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – xPin 2 – xPin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony]Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony]Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty]Pin 6 – xPin 7 – Masa [brązowy]Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały]Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty]Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony]Gniazdo B (23-pin) [wyjścia] Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony]Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony]Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony]Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy]Pin 11 – xPin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały]Pin 13 – xPin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy]Pin 15 – xPin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy]Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]Pin 19 – xPin 20 – Masa elektroniki [brązowy]Pin 21 – xPin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]Gniazdo C (32-pin)Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]Pin 10 – Masa [brązowy]Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]Pin 14 – xPin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny]Pin 16 – xPin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski]Pin 21 – xPin 22 – xPin 23 – xPin 24 – xPin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary]Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty]Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały]Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]Pin 29 – xPin 30 – xPin 31 – xPin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy]Wersja „HIGH”Gniazdo A (10-pin): Pin 1 – xPin 2 – zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów (WY) [czerwono/biały]Pin 3 – Zasilanie prawego reflektora (WE) [czerwony]Pin 4 – Zasilanie lewego reflektora (WE) [czerwony]Pin 5 – Zasilanie silników wycieraczek (WE) [czarno/żółty]Pin 6 – xPin 7 – Masa [brązowy]Pin 8 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (1-szy bieg) [czarno/biały]Pin 9 – sterowanie prędkością wycieraczek szyby czołowej (2-gi bieg) [zielono/żółty]Pin 10 – Zasilanie pompki spryskiwaczy reflektorów i szyb (WE) [czarno/zielony]Gniazdo A (23-pin): Pin 1 – Zasilanie prawego tylnego kierunkowskazu [żółto/zielony]Pin 2 – Zasilanie lewego światła biegu wstecznego, sygnał rozłączenia fotochromu do lusterka (pin 3) [niebiesko/czerwony]Pin 3 – Zasilanie tylnego lewego kierunkowskazu [niebiesko/czerwony]Pin 4 – Zasilanie prawego światła stopu [czerwono/czarny]Pin 5 – Zasilanie prawego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]Pin 6 – Zasilanie lewego światła stopu [czerwono/biały]Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny]Pin 8 – Zasilanie trzeciego światła stopu [czarno/czerwony]Pin 9 – Zasilanie kierunkowskazu (lewy-przód) [czarno/niebieski]Pin 10 – Zasilanie tylnego prawego światła przeciwmgielnego [szaro/fioletowy]Pin 11 – xPin 12 – Zasilanie tylnego lewego światła przeciwmgielnego [szaro/biały]Pin 13 – xPin 14 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [niebiesko/fioletowy]Pin 15 – xPin 16 – Zasilanie prawego światła DLR [biało/żółty]Pin 17 – Aktywacja pompki spryskiwaczy reflektorów (i silnika wycieraczki tylnej szyby w Avancie) [czarno/fioletowy]Pin 18 – Zasilanie lewego światła DLR [biało/czarny]Pin 19 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (prawy-przód) [biało/niebieski]Pin 20 – Masa elektroniki [brązowy]Pin 21 – Zasilanie światła przeciwmgielnego (lewy-przód) [biało/zielony]Pin 22 – Zasilanie prawego światła mijania [żółto/biały]Pin 23 – Zasilanie lewego światła mijania [żółto/czarny]Gniazdo C (32-pin)Pin 1 – Aktywacja przekaźnika klaksonu (WY) [zielono/żółty]Pin 2 – Aktywacja przekaźnika odciążającego system pompa spryskiwaczy i wycieraczki (WY) [czarno/żółty]Pin 3 – Zasilanie lewego światła postojowego (WY) [szaro/czarny]Pin 4 – Zasilanie tylnego lewego światła (WY) [szaro/czarny]Pin 5 – Zasilanie oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej (WY) [szary]Pin 6 – Zasilanie prawego światła postojowego (WY) [szaro/czerwony]Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny]Pin 8 – Zasilanie podświetlenie włącznika świateł awaryjnych [żółto/niebieski]Pin 9 – Zasilanie włącznika świateł awaryjnych [czerwono/żółty]Pin 10 – Masa [brązowy]Pin 11 – Sterowanie masą do silnika wycieraczek szyby czołowej [zielono/fioletowy]Pin 12 – CAN Low [pomarańczowo/brązowy]Pin 13 – CAN High [pomarańczowo/zielony]Pin 14 – Sygnał z czujnika deszczu/światła (pin 3) [fioletowo/żółty]Pin 15 – Zasilanie świateł stopu z czujnika hamulca (pin4) (WE) [czerwono/czarny]Pin 16 – xPin 17 – Zasilanie tylnego prawego światła (WY) [szaro/czerwony]Pin 18 – Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]Pin 19 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski]Pin 20 – „Redundancy” (włącznik świateł pin1) + zasilanie iluminacji włącznika CLH/DLR/regulacja świateł (WY) [czarno/niebieski]Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/nebieski]Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony]Pin 23 – xPin 24 – Aktywacja trybu CLH z włącznika 0/1 (pin 7) (WE) [biały]Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (z pinu 14 włącznika świateł) (WE) [szary]Pin 26 – Zasilanie świateł mijania (z pinu 13 włącznika świateł) (WE) [żółty]Pin 27 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (z pinu 9 włącznika świateł) (WE) [szaro/biały]Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (z pinu 7 włącznika świateł) (WE) [niebieski]Pin 30 – Aktywacja świateł DLR z przełącznika 0/1 (pin 3) [WE] [niebiesko/czerwony]Pin 31 – xPin 32 – “Redundancy” (z pinu 3 włącznika świateł) [fioletowy]Kodowanie MCE w nadwoziu B7?xxxx: Nadwozie 0 – Sedan 1 – Avant 2 - Cabriox?xxx: Czujnik światła i deszczu 0 – brak 1 – zainstalowanyxx?xx: Moduł haka 0 – brak 1 – zainstalowanyxxx?x: Reflektory 0 – Halogenowe bez DLR 1 – Halogenowe z DLR 2 – Bi-ksenon z DLR 3 – Bi-ksenon bez DLR 4 – Bi-ksenon z DLR (oświetlenie tablicy rejestracyjnej i tylne światła automatyczne)xxxx?: Kraj 1 – Reszta Świata / kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (Bi-ksenon) 2 – Kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / kraje bałtyckie (bez Bi-ksenonu) 3 – USA/Kanada (Bi-ksenon) 4 – Kanada (bez Bi-ksenonu) 5 – Specjalne pojazdy Przełącznik świateł Nadwozie B6 Istotnym elementem instalacji elektrycznej zależnym od zastosowanego modułu centralnej elektryki jest także przełącznik świateł. Określając wersję przełącznika możemy stwierdzić jaki sterownik został zainstalowany w naszym aucie... Wystarczy wyciągnąć przełącznik i sprawdzić jego numer – wersja bez literki to wariant LOW, natomiast przełącznik A oraz B (z trybem auto) to opcja HIGH. Można to dodatkowo zweryfikować dzięki wiązce przewodów doprowadzonej do konektora włącznika świateł (opis poniżej).Wersje przełączników świateł:8E0 941 531 – włącznik LOW8E0 941 531 A - włącznik HIGH8E0 941 531 B - włącznik HIGH z funkcją AUTO (dostępny od grudnia 2002) Cena dowolnego przełącznika w ASO to kwota ok. 360zł. Na allegro jest różnie – od 50zł za mocno powycierane przez 100-200zł do przełączników w dobrym stanie. Demontaż przełącznika świateł: - w pozycji 0, wciskamy włącznik do środka i przesuwamy go zgodnie ze wskazówkami zegara (tylko kawałek, jakieś 5 stopni) - w w/w pozycji pociągamy włącznik do siebiePorównanie funkcjonalności przełączników świateł na podstawie wiązki elektrycznej:„Wersja LOW (8E0 941 531)”Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych po stacyjce (WE) [czarno/żółty]Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/biały]Pin 3 – xPin 4 – Zasilanie świateł mijania [żółty] (WY)Pin 5 – xPin 6 – xPin 7 – xPin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [2x biało/niebieski]Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]Pin 11 – xPin 12 – xPin 13 – xPin 14 – xPin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]Pin 16 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [szaro/niebieski]„Wersja HIGH (8E0 941 531 A)”Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych po stacyjce (WE) [czarny]Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czerwono/żółty]Pin 3 – ??? [fioletowy]Pin 4 – xPin 5 – xPin 6 – xPin 7 – xPin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]Pin 11 – Zasilanie świateł mijania (WY) [żółty]Pin 12 – xPin 13 – xPin 14 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]Pin 16 – xPin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]„Wersja HIGH dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 ”Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych, czujnika światła, CLH, z MCE (WE) [niebiesko/czarny]Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czerwono/żółty]Pin 3 – ??? [fioletowy]Pin 4 – xPin 5 – xPin 6 – xPin 7 – Aktywacja automatycznego włączania świateł do jazdy (WY) [2x niebieski]Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [szaro/biały]Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]Pin 11 – Zasilanie świateł mijania (WY) [żółty]Pin 12 – xPin 13 – xPin 14 – Zasilanie świateł postojowych (WY) [szary]Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]Pin 16 – Zasilanie diody AUTO (mostek z pinem 7) [niebieski]Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]Instalacja włącznika A (lub w instalacji LOW (MCE A, C i D): Odpowiadając na kilka pytań, które dostałem na pw – aby założyć włączniki o zwiększonej funkcjonalności czyli ten z końcówką A lub B (auto) w przypadku gdy wcześniej używaliśmy przełącznika standardowego - wymagane będzie przełożenie pinów w kostce włącznika świateł. I tak aby uruchomić światła mijania, postojowe i pozycyjne (plus ze stacyjki) przekładamy pin 4 do 11. Aby podać stałe zasilanie dla świateł postojowych i pozycyjnych – przekładamy pin 16 do 14.Swap włącznika A na B (pod kątem przygotowanie do uruchomienia czujnika światła): Mostkujemy piny 7 i 16 w włączniku świateł (dzięki temu połączeniu zasilimy żółtą diodę AUTO). Oprócz tego pin 7 łączymy z pinem 29 w 32-pinowej kostce MCE (uruchomienie automatycznego włączania świateł gdy włącznik ustawiony zostanie w pozycji AUTO). Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem).Instalacja włącznika z B7 (C lub D) w nadwoziu B6: Wystarczy przepiąć żółty kabelek podłączony fabrycznie do pinu 11 w pin 13 (rozwiąże to problem z nie działającymi światłami mijania). Nadwozie B7 W nadwoziu B7 mamy dwie wersje włącznika świateł – zwykły, bez pozycji AUTO (montowany w instalacjach LOW i HIGH) oraz z funkcją AUTO (tylko w instalacjach HIGH, dla aut wyposażonych w czujnik światła i deszczu). W pierwszych miesiącach produkcji tego nadwozia stosowano włączniki z B6. W styczniu 2005 roku włącznik przeszedł mały lifting (dioda świateł pozycyjnych / postojowych świeci teraz na zielono).Wersje bez włącznika AUTO:8E0 941 531 A (do stycznia 2005) -> 8E0 941 531 C Wersje z włacznikiem AUTO:8E0 941 531 B (do stycznia 2005) -> 8E0 941 531 D Porównanie funkcjonalności przełączników świateł na podstawie wiązki elektrycznej:„Wersja bez pozycji AUTO (8E0 941 531 C)”Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych (WE) [niebiesko/czarny]Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/żółty]Pin 3 – „Redundancy control switch” [fioletowy]Pin 4 – xPin 5 – xPin 6 – xPin 7 – xPin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [czarno/biały]Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]Pin 11 – ??? do MCE 32/5 (mostek z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i iluminacją wybieraka skrzyni automatycznej) [szary]Pin 12 – xPin 13 – Zasilanie świateł mijania (pin 32/26 w MCE) [żółty]Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (pin 32/25 w MCE) (WY) [szary]Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]Pin 16 – xPin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski]„Wersja z pozycją AUTO dla instalacji z czujnikiem światła (8E0 941 531 D)”Pin 1 – Zasilanie świateł mijania i postojowych (WE) [niebiesko/czarny]Pin 2 – Zasilanie świateł przeciwmgielnych (WE) [czarno/żółty]Pin 3 – „Redundancy control switch” [fioletowy]Pin 4 – xPin 5 – xPin 6 – xPin 7 – Aktywacja trybu automatycznych świateł mijania (sygnał do MCE 32/29) [niebieski]Pin 8 – Zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych (WY) [biało/zielony]Pin 9 – Zasilanie tylnego światła przeciwmgielnego (WY) [czarno/biały]Pin 10 – Masa przełącznika świateł [brązowy]Pin 11 – ??? do MCE 32/5 (mostek z podświetleniem tablicy rejestracyjnej i iluminacją wybieraka skrzyni automatycznej) [szary]Pin 12 – xPin 13 – Zasilanie świateł mijania (pin 32/26 w MCE) [żółty]Pin 14 – Zasilanie świateł postojowych (pin 32/25 w MCE) (WY) [szary]Pin 15 – Zasilanie świateł postojowych, stałe z akumulatora (WE) [czerwony]Pin 16 – Zasilanie diody AUTO (mostek z pinem 7) [niebieski]Pin 17 – Zasilanie przełącznika świateł [2x szaro/niebieski] Czujnik światła (nadwozie B6) oraz czujnik światła i deszczu (nadwozie B7)Nadwozie B6 Uzupełnieniem ostatniej wersji przełączników z funkcją automatycznego załączania świateł (B) jest lusterko wewnętrzne wyposażone w czujnik światła (nazywany też czujnikiem zmierzchu, kod wyposażenia PU7). Lusterko to (8E0 857 511) dodano do wyposażenia B6 w grudniu 2002 (wtedy też pojawił się przełącznik świateł z funkcją AUTO). Poza czujnikiem światła, lusterko posiada również funkcję automatycznego samo przyciemniania (fotochrom) gdy na diodę fotooptyczną znajdującą się przy włączniku padnie wiązka światła. Cena lusterka w ASO to 846zł (na allegro jest różnie od 200 do 400zł). Dla nadwozia B6 dostępne są 4 kolory: czarny (4PK), niebieski (F77), jasnoszary (E59) i beżowy (1RS). Na rynku USA dostępna była jeszcze jedna wersja tego lusterka – wyposażona w kompas. Jej oznaczenie to 8E0 857 511 B. Mocowanie zwykłego lusterka pasuje także do wersji z czujnikiem światła – nie wymaga więc żadnych przeróbek. Zdejmując osłonę wiązki lusterka (przy szybie) uzyskujemy dostęp do 6-pinowego konektora:pin 1 = zasilanie lusterka (z MCE, kostka 32-pin/18 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 3 – w lewym dolnym słupku A) [czarno/niebieski]pin 2 = masa [brązowy]pin 3 = rozłączenie fotochromu po wybraniu biegu wstecznego (z MCE, kostka 32-pin/30 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 9 – w lewym dolnym słupku A) [niebiesko/czerwony]pin 4 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych [fioletowo/biały]pin 5 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych [fioletowy]pin 6 = sygnał z czujnika światła oraz rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do MCE, kostka 32-pin/19 – w drodze do MCE przechodzi przez panel świateł pin 1 -> pin 11 a następnie przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 13 – w lewym dolnym słupku A) [brązowo/czarny – od lusterka do lampki, biało/fioletowy – od lampki do MCE] Aby uruchomić czujnik światła oprócz poprowadzenia 6-żyłowej wiązki od lusterka do lewego dolnego słupka A, trzeba także poprawne zakodować MCE – szczegóły dot. kodowania znajdują się w sekcji poświęconej MCE. Nadwozie B7 W nadwoziu B7 lusterko z czujnikiem światła przeszło lifting – dodano do niego czujnik deszczu (i tylko w takiej wersji występuje fabrycznie w B7). Kod w wyposażeniu to PU9. Numery lusterek to 4F0 857 511 E oraz 4F0 857 511 F (wersja z kompasem). Montaż tego gadżetu w nadwoziu B7 jest utrudniony przez fakt, iż lusterko z czujnikiem deszczu wymaga innego mocowania niż standardowe – elementu mocującego nie można dokupić osobno, jest on dostępny jedynie z gotową szybą (wariant pod czujnik deszczu). Dlatego też mod ten zalecany będzie przede wszystkim dla osób, którym akurat trafiła się wymiana przedniej szyby Dla maniaków nie pozostanie nic innego jak kupno odpowiedniej szybki czyli 8E0 845 099 AG – jest to szyba termoizloacyjna, (szkło atermiczne), z ciemnym pasem w górnej części i okienkiem na VIN oraz profilem na czujnik deszczu (1050zł w ASO). Pod kątem wyposażenia wypada to blado w porównaniu z B6 Nie oferowano tutaj przedniej szyby w wariancie podgrzewana i dwuwarstwowa - tłumiąca. Oprócz szyby potrzebne będzie jeszcze kilka gratów:4E0 955 559 E - czujnik deszczu i światła, zawiera folię żelową czyli podkładkę czujnika 4E0 955 609 (604zł w ASO)4F0 907 671 A - sprężyna mocująca czujnik (13zł w ASO)1C0 973 119 B - 3-pinowy konektor czujnika (9zł w ASO)Rozpiska dla wiązki czujnika deszczu:Pin 1 – zasilanie z bezpiecznika 17 (10A), mostek (bezpiecznik będzie już miał doprowadzony przewód) [czerwono/fioletowy]Pin 2 – masa [brązowy]Pin 3 – sygnał do MCE (32-pinowe gniazdo, pin 14) [fioletowo/żółty]Rozpiska wiązki lusterka:pin 1 = zasilanie lusterka (z bezpiecznika 31 15A – w drodze do bezpiecznika kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 3 – w lewym dolnym słupku A) [czarno/niebieski]pin 2 = masa [brązowy]pin 3 = rozłączenie fotochromu po wybraniu biegu wstecznego (z MCE, kostka 23-pin, pin 2 – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 9 – w lewym dolnym słupku A) [niebiesko/czerwony]pin 4 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych (w drodze do lusterek kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 7 – w lewym dolnym słupku A) [fioletowo/biały]pin 5 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych (w drodze do lusterek kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 8 – w lewym dolnym słupku A) [fioletowy]pin 6 = rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do lampki podsufitki, pin 1 – mostek z zasilaniem lampek do czytania) [brązowo/czarny] Aktywacja czujnika – podobnie jak w modelu B6, przez odpowiednie zakodowanie MCE. Coming/Leaving Home (CLH) i DLR (światła do jazdy dziennej)Nadwozie B6 Funkcja doświetlania przestrzeni samochodu przy otwieraniu i zamykaniu zamka centralnego moduł centralnej elektryki włącza przednie światła przeciwmgielne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz tylne światła (ma to ułatwić poruszanie się w okolicy auta gdy zapadnie zmrok). Dzięki współpracy z czujnikiem światła funkcja CLH włącza się tylko po zapadnięciu zmroku. Aby uruchomić CLH wymagany jest moduł centralnej elektryki w wersji F, oraz włącznik (0/1) montowany po prawej stronie przełącznika świateł. Wiązka, którą musimy spreparować zawiera 3 przewody – masę, zasilanie oraz iluminację włącznika oraz sygnał aktywacji do MCE (dokładny opis tej instalacji poniżej). Aby zainstalować w pełni funkcjonalny CLH, które włączy się dopiero gdy się ściemni – wymagane będzie lusterko z czujnikiem światła oraz pociągnięcie 6-cio (lub 4-ro jeśli nie macie zamiaru uruchamiać fotochromu na zewnątrz) przewodowej wiązki przez podsufitkę do dolnej części słupka A na stronie kierowcy. Mocowanie lusterka z czujnikiem światła jest identyczne jak w przypadku zwykłej wersji zatem jeśli uda się Wam takie zdobyć – wystarczy przełożyć. Numery oraz wersje włączników CLH:8E1 919 094 A 5PR – włącznik zasięgu reflektorów i CLH (122zł w ASO)8E1 919 094 B 5PR – włącznik CLH (97zł w ASO) Kostka w w/w włączniku jest taka sama dla dowolnego wariantu. Jeśli mamy ręczę regulację świateł, tego elementu nie musimy kupować (8L0 971 883 – 15zł w ASO).Rozpiska wiązki dla włącznika CLH:Pin 4 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/18) [czarno/niebieski]Pin 5 – masa włącznika i iluminacji [brązowy]Pin 7 – aktywacja CLH (połączenie z MCE, kostka 32-pin/24) [biały]Pin 8 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/18) [czarno/niebieski] Nadwozie B7 Jeśli chodzi o funkcję C/LH to jest ona realizowana identycznie jak w przypadku nadwozia B6. Te same kostki, przełączniki, piny, przewody oraz wejścia w MCE. Dodatkową funkcją jest tutaj włącznik świateł do jazdy dziennej – jest to opcja przewidziana dla reflektorów bi-ksenonowych. W miejscu żarówki świateł długich czyli drogowych H7 (porównanie ze zwykłym reflektorem halogenowym) wpakowano zwykłą żarówkę do jazdy dziennej (21W12V). Światła mijania i drogowe są realizowane dzięki częściowemu lub całkowitemu podniesieniu przesłony palnika ksenonowego. Oczywiście aby uruchomić tę funkcję oprócz reflektora ksenonowego wymagany jest także MCE w wersji HIGH oraz włącznik DLR.8E1 919 094 C 5PR - włącznik DLR (87zł w ASO)8E1 919 094 D 5PR - włącznik DLR i CLH (105zł w ASO)Rozpiska wiązki dla włącznika DLR:Pin 3 – aktywacja świateł DLR (połączenie z MCE, kostka 32-pin, 30) [niebiesko/czerwony]Pin 4 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/20) [czarno/niebieski]Pin 5 – masa włącznika i iluminacji [brązowy]Pin 8 – iluminacja (połączenie z MCE, kostka 32-pin/20) [czarno/niebieski]MCE 09 A4 B7 : kodowanie 07 ? xxxx: Podwozie 0 = Limousine (PR-K8B) 1 = Avant (PR-K8D) 2 = Cabriolet (PR-K8K) x xxx: Driving Light Switch 0 = Czujnik deszczu / światła (G397) nie jest zainstalowany (PR-8K0 / 8K1 / 9C6 / 8K4) 1 = Czujnik deszczu / światła (G397) zainstalowany (PR-8K3 / 8K7 / 9C7 / 8K9) xx xx: Trailer Hitch 0 = Nie Zaczep przyczepy zainstalowany (PR-1D0) 1 = Przyczepa zainstalowany układ zawieszenia (PR-1D2) xxx x:? Światła Reflektory halogenowe 0 = w / o Światła do jazdy dziennej (PR-8Q0 / 8Q1 + 8K0 / 8K7) Reflektory halogenowe 1 = Światła do jazdy dziennej z PR-8Q0 (/ 8Q1 + 8K1 / 8K3 / 9C6 / 9C7) 2 = Bi-ksenony ze świateł dziennych (PR-8Q3 / 8Q5 + 8K9 / 8K4) 3 = Bi-ksenony w / o Światła do jazdy dziennej (PR-8Q3 / 8Q5 + 8K0 / 8K7) 4 = Bi-ksenony ze świateł dziennych / Tail / tablica rejestracyjna (PR-8Q3 / 8Q5 + 8K1 / 8K3) xxxx ?: Kraj 1 = Reszta świata / Nordic Kraje / Dania / Chorwacja / Kraje bałtyckie biksenonowe 2 = kraje skandynawskie / Dania / Chorwacja / Kraje Bałtyckie bez biksenonowe 3 = USA / Kanada z biksenonowe 4 = Kanada bez biksenonowe 5 = pojazdy specjalne adaptacja 10 Kanał 001: Coming Home Czas Aktywacja Czas wracać do domu Lighting. Standardowo: 30 sekund Zakres: 0 ... 60 Przyrosty: 1 sekunda Kanał 002: Hamulec Zaciemnienie Standard: 30% Zakres: 13 ... 40% Kanał 003: Ogon Zaciemnienie Standardowo: 32% Zakres: 13 ... 40% Kanał 004: tylne światło przeciwmgielne ściemniania Standardowo: 28% Zakres: 13 ... 40% Kanał 005: Daytime Running Lights Ściemnianie (mijania) Uczuciowa tylko halogenowe. Standardowo: 92% Zakres: 51 ... 100% Kanał 006: Daytime Running Lights Ściemnianie (High Beam) Uczuciowa tylko bi-ksenonowe. Standardowo: 70% Zakres: 51 ... 100% Kanał 007: Światła do jazdy dziennej ściemniania (Światła przeciwmgielne) Uczuciowa tylko w Kanadzie. Standardowo: 92% Zakres: 51 ... 100% Kanał 008: Światła do jazdy dziennej Standard: 1 (ON) 0 = światła dzienne włączone OFF 1 = Światła do jazdy dziennej ON Kanał 009: Opóźnienie wyłączenia (mijania) Mijania Opóźnienie wyłączenia z włącznikiem świateł w pozycji AUTO. Standardowo: 51 Zakres: 0 ... 64 Kanał 010: mijania odpowiedzi 0 = parking Świeci po upływie Złącze S OFF 1 Światła = parking pozostanie na po Terminal 15 OFF Kanał 011: mijania odpowiedzi (zacisk 15) 0 = Brak świateł pozycyjnych 1 = Alarm przy otwartych drzwiach 2 = parking wyłączeniu światła na drzwi otwarte Kanał 012: Autostrada / Comfort Miga 0 = Autostrada / Comfort Miga OFF 1 = Autostrada / Comfort Miga ON Kanał 013: Konfiguracja wycieraczek Standardowa: 115 +001 = Prędkość reset +002 = Zwarcie do Monitoring Plus +004 = Czujnik deszczu aktywne +008 = Długi post Wycieranie po umyciu (spadek / Tear Wycieranie) +016 = Prędkość wycieraczek zależna przedział aktywny +032 Spryskiwaczy reflektorów system = aktywna +064 = Bieg wsteczny Wycieranie aktywne Kanał 014: NAR parking Światło Dezaktywacja 0 = Światła parking nieaktywne 1 = Światła parking aktywne Kanał 016: Diagnoza zimno światła przeciwmgłowe 0 = Diagnoza zimno światła przeciwmgłowe Lampa aktywne 1 = Diagnoza zimno światła przeciwmgłowe Lampa nieaktywne (tj dla DTM Edition) Kanał 020: Ustawienia na deszcz / Czujnik światła Standardowe: 2 +01 = Autostrada światła +02 = Rain lekki Kanał 021: Korekta Pomoc Czujnik światła Standardowo: 59% Kanał 022: Skrzynia biegów Klasa (Okno z przodu) Czujnik deszczu transmisji Stopnia przy 880 nm. Standard: 45% Kanał 081: Ochrona komponentów Aby rozpocząć proces Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) zapisać 46992 jako nową wartość. Na koniec chciałbym bardzo podziękować wszystkim osobom, które użyczyły swoich aut oraz poświęciły swój czas dla celów naukowo-testowych (GRazny, dziadekblack, Antonio, adamooo, dominikt, czaki22, Bieniek, mariuszzgierz, Domin79, Rafal-L, Gili, Flyer, Kerczi, Pepin – mam nadzieję, że nikogo nie pominąłem). witam Bart-S .W moim A4 B7 2007r. jest MCE z M low , a chciałbym na high z N. wiele tematów przerzuciłem na temat zmiany, ale nigdzie nie znalazłem konkretnie jak to się robi w B7,wiem że jest trochę przerabiania w kostkach. tematy które czytałem kierują do ciebie jako experta. ,czy była by taka możliwość podania mi ,co należy zrobić by to działało. proszę o informacje. Z góry dziękuję
bobikos Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 Tutaj jest temat dla Ciebiehttps://a4-klub.pl/index.php?/topic/416497-Błędy-01496,-01500-po-wymianie-MCE-na-8E0907279LWysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
mg75 Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 W dniu 1.03.2018 o 21:11, bobikos napisał: Tutaj jest temat dla Ciebiehttps://a4-klub.pl/index.php?/topic/416497-Błędy-01496,-01500-po-wymianie-MCE-na-8E0907279L Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Witam ponownie,chcialem podziękować za pomoc . Zanim zaczne przerubki chciałem najpierw zorientować się jak wygląda sprawa w kostkach ,no i zwróciłem uwagę że pin nr1 w kostce lampki podsufitowej jest nie obsadzony,czy orientujesz się skąd pociągnąć kabel, czytając ten temat jestem już za połową natknełem sie na wzmiankę,ale nie był temat rozwinięty,proszę o wskazówki i z góry dziękuję.
MaTeo85 Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 Pin 1 z lampki łączysz z mce... Tu masz temat:
bobikos Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 Kolega ma b7 więc musi robić wg opisu w poniższym linku:
MaTeo85 Opublikowano 20 Marca 2018 Opublikowano 20 Marca 2018 Godzinę temu, bobikos napisał: Kolega ma b7 więc musi robić wg opisu w poniższym linku: A sorry akurat pisałem z tableta, a na wersji mobilnej nie widać profilu. 1
Grzyb01 Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) Dziś zabrałem się za podlaczenie lustra fotochrom i reszty. Zrobił mi się mały problem. Świecą się non stop światła mijania (nawet bez wlacznika). Lusterko działa. Drl działa. Clh również dziala. W module elektryki jest blad-01800. Pozostałe zrobione przez przypadek. Edytowane 23 Marca 2018 przez Grzyb01
luki19862121 Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 01800 to czujnik stopu nad pedałem stop. Wysłane z Huawei mate 10 pro
Grzyb01 Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 29 minut temu, luki19862121 napisał: 01800 to czujnik stopu nad pedałem stop. Wysłane z Huawei mate 10 pro Jesteś tego pewny?
luki19862121 Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 Jesteś tego pewny?http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01800Problem większości B6. Sam ostatnio wymieniłem. Wysłane z Huawei mate 10 pro
salamon Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 10 minut temu, luki19862121 napisał: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01800 Problem większości B6. Sam ostatnio wymieniłem. Wysłane z Huawei mate 10 pro Na pewno to nie jest czujnik stopu.Błąd mówi o wadliwej pracy włącznika światła lub jego instalacji
Grzyb01 Opublikowano 23 Marca 2018 Opublikowano 23 Marca 2018 Teraz, salamon napisał: Na pewno to nie jest czujnik stopu.Błąd mówi o wadliwej pracy włącznika światła lub jego instalacji Dokładnie. Tylko w nim dziś grzebalem. Nie w samym włączniku tylko w instakacji. Jedyne co mi przychodzi do głowy to podlaczenie aku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się