Dzo-Dzo Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Czesc Panowie czytalem posty dwa razy Bart-s twoją prace takze - ale nie znalazłem albo nie zrozumialem czy bez problemu przejde z modulu zwyklego na high Tak po polsku napisze czy moge go zmienic przelozyc bez ingerencji vagiem ? mam zwykly a kupilem teraz z literką E wiem ze pownienem z F ale narazie takiego nie ma na allegro chcialem podlaczyć Wlącznik swiatel z Auto mam koncowke litereke B włacznik CLH Lusterko 4F0 857 511E 4pK no i moduł z literką E Rozumiem ze mam zacząć od przelozenia modulu MCE ? czy cos namieszałem prosze o pomoc z gory dziekuje
Bart-S Opublikowano 19 Października 2010 Autor Opublikowano 19 Października 2010 Dzo-Dzo jak do tej pory ...kolega domin79 -> udany swap instalacji B6 z LOW na HIGH ...kolega dziugi -> udany swap instalacji B7 z LOW na HIGH To czego jeszcze nie robiliśmy to instalacja modułu z B7 w B6 (nie wiadomo czy się da) - także możesz spokojnie grzebać, chyba, że poczekasz aż Dominik napisze jakieś sprawozdanie ze swojego rezania (gdzie szukać poszczególnych przewodów, jakie problemy itd.)
KFX Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 To czego jeszcze nie robiliśmy to instalacja modułu z B7 w B6 (nie wiadomo czy się da) a macie w planie? bo mi chyba jutro przyjdzie MCE z B7
domin79 Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 To czego jeszcze nie robiliśmy to instalacja modułu z B7 w B6 (nie wiadomo czy się da) a macie w planie? bo mi chyba jutro przyjdzie MCE z B7 ..ja narazie niemam za to mam serdecznie dość przesiadki z low na high 4 dni grzebania ale czego sie nierobi wszystko mam już opanowane moduł F siedzi i błędzików niema jak znajde chwile to w sobote zrobie opisik co i gdzie znależć i jak podłączyć
KFX Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Kurde, az tyle roboty? :/ serio myslicie, ze po przepieciu pinow we tyczkach i podlaczeniu "L" nie wystartuje zamiast "F" ? Najbardziej sie boje tego, ze cos sie moze zjarac :/
domin79 Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Kurde, az tyle roboty? :/ serio myslicie, ze po przepieciu pinow we tyczkach i podlaczeniu "L" nie wystartuje zamiast "F" ? Najbardziej sie boje tego, ze cos sie moze zjarac :/ może roboty nie tyle co szukania poszczególnych rozgałęzień przewodów teoretycznie nic sie nie powinno stać ale to czysto teoretyczne stwierdzenie ja też podjołem ryzyko przy swapie ale jakoś sie udało i teraz jestem mega szczęśliwy a tak pozatym jest ryzyko jest zabawa
KFX Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Hehe, ale jak cos sie zjara, to jestem bez fury na jakis czas Tylko Ty miales wiecej roboty, ja chce zmienic HIGH na HIGH, wiec niby mam tylko kable do przepiecia niby...
Dzo-Dzo Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Kurde, az tyle roboty? :/ serio myslicie, ze po przepieciu pinow we tyczkach i podlaczeniu "L" nie wystartuje zamiast "F" ? Najbardziej sie boje tego, ze cos sie moze zjarac :/ może roboty nie tyle co szukania poszczególnych rozgałęzień przewodów teoretycznie nic sie nie powinno stać ale to czysto teoretyczne stwierdzenie ja też podjołem ryzyko przy swapie ale jakoś sie udało i teraz jestem mega szczęśliwy a tak pozatym jest ryzyko jest zabawa Domin ale widze ze masz furacza z 2004 roku to co miales MCE C ? nie miales juz E albo F ? daj znać i w sumie to sie nie moge doczekac twojego sprawozdania :-) p.s czy istnieje mozliwosc spotkania sie i pomocy w tym :-)
domin79 Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 ...autko z 2004 ale niestety moduł MCE siedział C no kicha niezła jak cos to wpadaj porezamy co trzeba a i pinów pewnie będziesz potrebował a ja posiadam
KFX Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Bartku, przestudiowałem rozpiski pinów w HIGH B6 i HIGH B7. W HIGH w B7 nie ma niestety rozpisanych pinów, które występują w HIGH B6. Tylko iluminacja CLH niby jest, ale tak nie jednoznacznie Mogę prosić o sprawdzenie? - aktywacja CLH [biały] - sygnał z czujnika światła/deszczu [biało/fioletowy] - zasilanie czujnika światła/deszczu i iluminacji włącznika CLH [czarno/niebieski] - aktywacja trybu automatycznych świateł [niebieski] - zasilanie wew lusterka fotochromatycznego [niebiesko/czerwony] - zasilanie testowe włącznika świateł stopu [biało/czerwony] a jak patrze na MCE "L" to jest fizycznie więcej pinów niż "x" na rozpisce.
Bart-S Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 Możesz zrobić fotkę MCE L tak aby ująć wszystkie gniazda i piny?
KFX Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Możesz zrobić fotkę MCE L tak aby ująć wszystkie gniazda i piny? na czerwono na drugim ujęciu naniosłem miejsca, gdzie są otwory w module, a nie ma pinów, bo może zdjęcie super nie wyszło. tutaj jest dużo mniej "niewykorzystanych x-ów", niż na rozpisce jeszcze jedno mnie zastanawia, podałeś kodowanie modułu w B6 jako 4-bitowe słowo - u mnie na module F (tak jak na screenie z VAGa) kodowanie ma 5 bitów długości
Bart-S Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 X to piny które nie są wykorzystywane (nie te których nie ma). Kodowanie MCE ma 5 bitów (gdzie podałem, że ma 4?)
KFX Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 X to piny które nie są wykorzystywane (nie te których nie ma). Kodowanie MCE ma 5 bitów (gdzie podałem, że ma 4?) pod naglowkiem "Kodowanie modułu MCE w nadwoziu B6" no ale to co, ze w B7 dwoch przewodow z lusterka foto sie nie podlacza do MCE ? Te co wypisalem powyzej, nie do konca mi pasuja, albo sie jakies mostkuje ze soba...
Bart-S Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 Jeśli chodzi o kodowanie MCE B6, wszystko się zgadza. Jest 5 bitów przy czym pierwszy ma stałą wartość "0". Korzysta z niego dopiero MCE B7 - wtedy bit ten definiuje rodzaj nadwozia (sedan, avant, cabrio). Co do lusterka w B7, podłącza się je inaczej ponieważ czujnik światła to teraz osobny element.
KFX Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Co do lusterka w B7, podłącza się je inaczej ponieważ czujnik światła to teraz osobny element. to jak się to podłącza w B7? na które piny? właśnie mi chodzi głównie o podłączenie lusterka i czujnika deszczu
Bart-S Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 I jedno i drugie masz opisane w pierwszym poście (bez schematu, tylko rozpiska wiązki). Rozpiska dla czujnika deszczu i światła: Pin 1 (zasilanie) [czerwono/fioletowy] -> bezpiecznik 17 (10A) Pin 2 (masa) [brązowy] -> dowolne źródło Pin 3 (sygnał do MCE) [fioletowo/żółty] -> kostka 32, pin 14 Rozpiska wiązki lusterka z profilem dla czujnika deszczu i światła: pin 1 = zasilanie lusterka z bezpiecznika 31 15A - mostek, bezpiecznik będzie już obsadzony (w drodze kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor, pin 3 w lewym dolnym słupku A) [czarno/niebieski] pin 2 = masa lusterka [brązowy] pin 3 = sygnał do MCE (kostka 23-pin, pin 2 - mostek z zasilaniem tylnego lewego światła wstecznego – w drodze do MCE kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 9 – w lewym dolnym słupku A) [niebiesko/czerwony] pin 4 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych (w drodze do lusterek kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 7 – w lewym dolnym słupku A) [fioletowo/biały] pin 5 = aktywacja fotochromu dla lusterek zewnętrznych (w drodze do lusterek kabel przechodzi przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 8 – w lewym dolnym słupku A) [fioletowy] pin 6 = sygnał do lampki podsufitki (pin 1 w 12-pinowej kostce – mostek z zasilaniem lampek do czytania) [brązowo/czarny]
KFX Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 no tak, sorki sygnal do MCE z lusterka z profilem dla czujnika deszczu i światła wchodzi do kostki[23] pin 2 a na rozpisce to "Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]". kolor przewodów się zgadza, ale wtedy z MCE nie wychodzi sygnał do lewego światła biegu wstecznego (mostkujemy z prawym światłem na pinie 5 ?), a na pin 2 będzie wejście z czujnika? kostka[32] pin 18 – tam należy podłączyć iluminację z CLH i DRL, a na tym pinie jest na rozpisce "Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]"
adam_ptb Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 chce zrobic przeszczep mce z low na high i mam pare pytan. mam mce podstawowy o nr 8E0 907 279 i wyhaczylem mce o nr 8E0 907 279 E i skoro to jest wersja high i np roznica jest w pinach np w gniezdzie B w wersji low: Pin 7 – Kierunkowskazy (prawe) [zielono/biały], a w wersji high: Pin 4 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-tył) [żółto/zielony] Pin 7 – Zasilanie kierunkowskazu (prawy-przód) [zielono/czarny] Pin 22 – Zasilanie prawego bocznego kierunkowskazu (WY) [biało/niebieski] gniazdo C czyli roznica jest taka ze w wersji low ida trzy kable do jednego pinu a w wersji high kazdy ma swoj przypisany pin, tak?? jezeli jest tak jak mysle to gdzie sie lacza przewody?
Bart-S Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 no tak, sorki sygnal do MCE z lusterka z profilem dla czujnika deszczu i światła wchodzi do kostki[23] pin 2 a na rozpisce to "Zasilanie lewego światła biegu wstecznego [niebiesko/czerwony]". kolor przewodów się zgadza, ale wtedy z MCE nie wychodzi sygnał do lewego światła biegu wstecznego (mostkujemy z prawym światłem na pinie 5 ?), a na pin 2 będzie wejście z czujnika? kostka[32] pin 18 – tam należy podłączyć iluminację z CLH i DRL, a na tym pinie jest na rozpisce "Zasilanie lewego bocznego kierunkowskazu (WY) [czarno/zielony]" Z 23/2 wychodzi zasilanie lewego światła wstecznego. Podłaczasz tam też (mostek) kabelek z lusterka (pin 3) - po to aby zostało rozłączone samoprzyciemnianie w momencie wybrania biegu wstecznego. Iluminację CLH/DLR masz w kostce 32, pin 20. To są dane dla modułu HIGH z B7. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się