Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Diesel vs Benzyna


.i.KALI.i.

Jaki masz silnik w swoim Audi? (jak masz LPG zaznaczasz Benzyna)  

4 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki masz silnik w swoim Audi? (jak masz LPG zaznaczasz Benzyna)



Rekomendowane odpowiedzi

Pier...olicie wsiadzcie sobie w 2.5tdi i 1.8T podobne motory jesli chodzi o moc i wtedy pogadamy, bo polowa smiga/la tylko benzyna lub dieslem wiec co tu gadac :decayed:

Nie wiem co sugerujesz ale 1.8T jest bardzo elastyczne i jedzie jak diesel, tzn ciagnie od dolu tylko ze dwa razy dluzej na kazdym biegu jak tylko potrzeba.

hahaha dobre zarty :kox:

1.8T nie jedzie do 4tys dopiero pozniej zaczyna

Pozniej to zapier***ala a nie jedzie i kazdy seryjny diesel z tamtych lat moze sobie...

Wypowiadasz sie jakbys jezdzil na codzien 1.8T... skoro nie jedzie do 4tys to Twoje 1.6 w LPG chyba stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pier...olicie wsiadzcie sobie w 2.5tdi i 1.8T podobne motory jesli chodzi o moc i wtedy pogadamy, bo polowa smiga/la tylko benzyna lub dieslem wiec co tu gadac :decayed:

Nie wiem co sugerujesz ale 1.8T jest bardzo elastyczne i jedzie jak diesel, tzn ciagnie od dolu tylko ze dwa razy dluzej na kazdym biegu jak tylko potrzeba.

hahaha dobre zarty :kox:

1.8T nie jedzie do 4tys dopiero pozniej zaczyna

Pozniej to zapier***ala a nie jedzie i kazdy seryjny diesel z tamtych lat moze sobie...

Wypowiadasz sie jakbys jezdzil na codzien 1.8T... skoro nie jedzie do 4tys to Twoje 1.6 w LPG chyba stoi w miejscu.

tak tak jezdze 1.6 LPG :decayed: :decayed: :decayed: ze stozkiem :kox:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pier...olicie wsiadzcie sobie w 2.5tdi i 1.8T podobne motory jesli chodzi o moc i wtedy pogadamy, bo polowa smiga/la tylko benzyna lub dieslem wiec co tu gadac :decayed:

Nie wiem co sugerujesz ale 1.8T jest bardzo elastyczne i jedzie jak diesel, tzn ciagnie od dolu tylko ze dwa razy dluzej na kazdym biegu jak tylko potrzeba.

hahaha dobre zarty :kox:

1.8T nie jedzie do 4tys dopiero pozniej zaczyna

Pozniej to zapier***ala a nie jedzie i kazdy seryjny diesel z tamtych lat moze sobie...

Wypowiadasz sie jakbys jezdzil na codzien 1.8T... skoro nie jedzie do 4tys to Twoje 1.6 w LPG chyba stoi w miejscu.

jego 1,6 zapoci bardzo dobrze takie 1,8t :wink4:

Co do elastycznosci poprostu trzeba by zrobić testy jak są opisane w tym watku i by wszystko wyszło

http://www.motofakty.pl/artykul/elastycznosc_w_praktyce_2.html

Elastyczność silnika informuje o zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych. Przenosząc to na jazdę, im elastyczniejszy silnik, tym rzadziej trzeba sięgać do dźwigni zmiany biegów, aby wykonać redukcję. W samochodach osobowych miarą własności dynamicznych jest czas rozpędzania pojazdu na biegu poprzedzającym bieg bezpośredni i na biegu bezpośrednim. Na biegu czwartym mierzy się czas rozpędzania od prędkości 60 do 100 km/h, zaś na biegu piątym od 80 do 120 km/h. Jest to istotna wielkość, ponieważ określa mobilność samochodu w warunkach szosowych. Krótsze czasy sprawiają, że samochód szybciej wyprzedza wolniejsze pojazdy, przez co skraca się okres, w którym kierowca i pasażerowie są narażeni na zagrożenia wynikające z wykonywania tego niebezpiecznego manewru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w benzynie tez auto prZyspiesza bez tak dużego momentu , tylko w dizlu czujesz to na fotelu a w PB widzisz na blacie :wink4:

a to jak wgniata w fotel to co, nie przyśpiesza czy co? Skoro przyśpiesza to wgniata w fotel i z każdym większym przyśpieszeniem wgniata mocniej. Nie wiem, dlaczego niektórzy sobie tak to tłumaczą. To zakładając, że diesel wciska w fotel ale się nie rozpędza to na postoju co, też by musiało wgniatać?

Wgniata w fotel = lepsze przyśpieszenie,

piszesz bzdury jak potłuczony, w dieslu czujesz wgniatanie dzięki ZMIANIE MOMENTU obrotowego względem obrotów.

Po prostu do ~1800 obr/min nie ma nic i nagle wgniata powyżej tych 1800-2000 obr/min, jak zaczyna turbo maksymalnie pompować. W wolnossącej benzynie występuje płynny wzrost momomentu od 1000 praktycznie do odcinki dlatego się tego tak mocno nie odczuwa w fotelu - a wystarczy postawić obok siebie turbodiesla i benzyne o podobnej i mocy ale z 2x mniejszym momentem, i cały czar magicznego momentu znika, jak się okaże że ten diesel z momentem na silniku większym niż mają silniki F1 nie będzie mogł odjechać benzynie z 2x mniejszym momentem

przejedź się nawet dieslami common-rail, chodź są mocniejsze to i tak o wiele mniej czuć "wciskanie w fotel" niż w PD, bo mają mocniejszy dół silnika od tych 1000 obr/min do momentu załapania full boost'a

Kolego jeźdze też 3.0 V6 220KM i wrażenia to wcale na mnie nie robi takiego. Nawet nie ma żadnego odczucia pier**l%$cia.

Pewnie dlatego że to automat. Polubiłem diselka i to jego pierdolniec%e przy 1900obrotów jest bezcenne.

tak jak pisałem wyżej, z kreski to 3.0V6 zrobi wiatrak z tego 1.9tdi, choć nie ma tego magicznego "wow" przy 1900 obr/min, dlatego że V6 ma już 75% max momentu przy 1000 obr/min

Elestczność to dla mnie jazda na 5 -biegu 60km/h (czy na 4-tym np. 50km/h) i wystarczy że sie muśnie gaz i masz w momencie 140km/h

to chyba masz pod maską 400km+ i tylko dla picu dałeś sygnaturę o standardowym 1.9tdi 130 jakimi jeździ 3/4 posiadaczy a4 b6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pier...olicie wsiadzcie sobie w 2.5tdi i 1.8T podobne motory jesli chodzi o moc i wtedy pogadamy, bo polowa smiga/la tylko benzyna lub dieslem wiec co tu gadac :decayed:

Nie wiem co sugerujesz ale 1.8T jest bardzo elastyczne i jedzie jak diesel, tzn ciagnie od dolu tylko ze dwa razy dluzej na kazdym biegu jak tylko potrzeba.

hahaha dobre zarty :kox:

1.8T nie jedzie do 4tys dopiero pozniej zaczyna

Pozniej to zapier***ala a nie jedzie i kazdy seryjny diesel z tamtych lat moze sobie...

Wypowiadasz sie jakbys jezdzil na codzien 1.8T... skoro nie jedzie do 4tys to Twoje 1.6 w LPG chyba stoi w miejscu.

jego 1,6 zapoci bardzo dobrze takie 1,8t :wink4:

Co do elastycznosci poprostu trzeba by zrobić testy jak są opisane w tym watku i by wszystko wyszło

http://www.motofakty.pl/artykul/elastycznosc_w_praktyce_2.html

Elastyczność silnika informuje o zdolności przystosowania się do zmiennych obciążeń i prędkości obrotowych. Przenosząc to na jazdę, im elastyczniejszy silnik, tym rzadziej trzeba sięgać do dźwigni zmiany biegów, aby wykonać redukcję. W samochodach osobowych miarą własności dynamicznych jest czas rozpędzania pojazdu na biegu poprzedzającym bieg bezpośredni i na biegu bezpośrednim. Na biegu czwartym mierzy się czas rozpędzania od prędkości 60 do 100 km/h, zaś na biegu piątym od 80 do 120 km/h. Jest to istotna wielkość, ponieważ określa mobilność samochodu w warunkach szosowych. Krótsze czasy sprawiają, że samochód szybciej wyprzedza wolniejsze pojazdy, przez co skraca się okres, w którym kierowca i pasażerowie są narażeni na zagrożenia wynikające z wykonywania tego niebezpiecznego manewru.

No rzeczywiscie chociaz nie wnikam co tam siedzi u niego pod maska ale...

wykres przebiegu mocy i momentu w 1.8T

wykres_6.775.jpg

a to 1.9 TDI

wykres_11.624.jpg

Nie wiem czym ty jezdzisz ze 1.8T dla Ciebie nie jedzie ale skoro 1.8T nie jedzie to tym bardziej diesel w B5 ale nie o tym mowa bo co z tego ze jedzie skoro pali dwa razy tyle.

Jedni jezdza dieslem inni benzyna, bez sensu jakies spory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dla krzykaczy z benzyn dobry artykuł, porównanie golfa4 150km ARL i 1,8t 150km, moc ta sama, masa ta sama i teraz przeczytajcie szokujace rezultaty :kox:

http://www.volkswagengolf.pl/vwgolf/30/dane/19tdi-vs-18t-test

to chyba wyjsni cały spór ,bo osiagi są w sumie takie same, polecam przejrzec tabele z elastycznoscią obu silników :gwizdanie:

Wiec prosze was nie piszcie juz że gdy diesel sie rozpędza to w tym czasie benzyna juz odjeżdża bo niestety tak nie jest :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dość sporo seryjnym Passatem 1.8t 150PS,miałem wtedy Golfa 1Z i nie mdlałem z powodu osiągów paska,lepszy był tylko w długiej trasie,bo wrażenia akustyczne z 1.9 po 400km są okropne :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownanie ARL do AEB jak najbardziej na miejscu i uwazam ze ARL to bardzo dobry diesel. Sam przez takiego zostalem objechany i sam takiego chetnie bym kupil. Szkoda ze nie montowali ARL'a do B5 czy B6.

Ale porownywanie 1.8T do 1Z i uznanie wyzszosci benzyny tylko ze wzgledu na dzwiek silnika to juz przesada. Chyba ze ktos jezdzi spokojnie i nie wykorzystuje mocy albo pasek nie jechal. Ja koncze dyskusje w tym temacie bo juz napisalem... diesel czy benzyna, bez roznicy. Diesel bardziej oszczedny od Pb bez LPG i to wszystko z plusow moim zdaniem. I kupie keidys diesla jak bedzie zadbany i ladny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pitu pitu gadu gadu, a i tak kazdy wie swoje, co kto lubi, co kto ma, ten tym smiga, tralala :polew:

na moim przykladzie, w pracy tygodniowo smigam ticulcem z lpg i robie od pon do pt 1200km tydzien w tydzien i jak go zatankuje za 50pln to robie za to 300km!

audikiem smigam po robocie i w weekendy i jak go zatankuje za 50 pln to delikatnie jadac robie 100km, jest roznica? jest, ticulec smiga 3 razy taniej, w przyszlym roku mam plan zeby zmodzic AEB pod 200km i wtedy tez zamontowac mu jakas najlepsz sekwencje i cieszyc sie i zapierdalaniem i tankowaniem

co do nowoczesnych diesli, to tez zajebioza, jesli sie je uzytkuje zgodnie z przeznaczeniem, w sensie smiganie w trasie, a nie 5-10km dziennie

end.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektorzy porownuja tu autka seryjne vs seryjne, a niektrorzy po programach, pamietajcie ze jest cos takiego jak auto chipowane i cipowane :polew::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale porownywanie 1.8T do 1Z i uznanie wyzszosci benzyny tylko ze wzgledu na dzwiek silnika to juz przesada

w codziennym użytkowaniu 1z był dla mnie przyjemniejszy od 1.8,że szybszy,to pewne,ale nie znacznie i do tego spalanie x2

dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ogarniecie się w końcu ? Dajcie se spokój już o Boże :D ale kolega wybrał temat do założenia :>

Każdy wie co lubi taa?... Więc niech sobię tym jeździ i spokój i o co chodzi ? Jeżeli twierdzisz że diesel lepszy i nim jeździsz no to se jeździj i się ciesz i o co chodzi?

KAŻDY SILNIK MA ZALETY I KAŻDY WADY !! :closed:.. czy jeszcze moze 50 stron bedziecie pisali to samo :> ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy chwali to czym jeździ z tego co widze... :cool1:[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 21:32_________________________________________________spadaj Gilu :good::D haha :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może porównajmy auta o podobnym maksymalnym momencie obrotowym ?? :gwizdanie:

zestawiacie 2 samochody które mają 150ps, tylko nie zwracacie uwagi na to ze diesel ma 2xtyle niutów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...