mgtan Opublikowano 22 Października 2010 Autor Opublikowano 22 Października 2010 to niee kwestia inne źródła a kwestia uszlachetniaczy danej sici i uczciwości właściciela. Ostatnio znaomy zalał wache na jakies malutkiej stacji (z braku innych) i była zaskoczony do tego stopnia że jeździ wkółko do niej pod wawe bo za***iście mu auto chodzi...
midqard Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Rafinerie mamy bodajze trzy:Gdansk,Plock i Jedlicze ,z kad inad nam nie natrzepia . Nie wiem jak z importem wyglada . dokladnie. podjedzie sobie np. do gdanska i zobaczcie jakie cysterny wjezdzaja po paliwo do terminala (tego pierwszego od warszawy) ...tak samo jest w łegajnach (terminal lotosu, hurt) ...wszystko przyjezdza shell, bp, itd to niee kwestia inne źródła a kwestia uszlachetniaczy danej sici i uczciwości właściciela. Ostatnio znaomy zalał wache na jakies malutkiej stacji (z braku innych) i była zaskoczony do tego stopnia że jeździ wkółko do niej pod wawe bo za***iście mu auto chodzi... wiekszosc stacji to juz franczyza i pomimo kontroli przez koncerny, ludzie radza sobie jak mogą (niestety). Odnosnie dodatków: w Lotosie sa 3 rodzaje ropy. Po ta najlepszą (I Z-40) kieruje sie w głąb rafinerii na inny nalewak, gdzie jest obsługa (ludzie nalewaja, natomiast po "normalne" jest samoobsługa (karta chip i pojechał)) i napisze wam tylko tyle, ze jak mi sie udaje zatankować tej ropy to zadna inna jej nie pobije.
rookie Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Polecam stację Arala BP w Słubicach, silnik cicho chodzi i ma lepszą moc od Orlenu tankowanego w Pile. Jak jedziecie do Niemiec, lepiej tam zatankować niż w Gorzowie Wlkp. pozdro
boseron Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 a ja tam leje na wszystkich stacjach zalezy gdzie aktualni przejezdzam i nie odczułem jeszcze zadnych różnic ani w spalaniu ani w pracy silnika
mgtan Opublikowano 24 Października 2010 Autor Opublikowano 24 Października 2010 a czytasz wątek? tytuł? nie masz BRD ani żadnego innego 2.0 TDi
ROBERT Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 a czytasz wątek? tytuł? nie masz BRD ani żadnego innego 2.0 TDi a co za różnica [1Z] czy nawet [AFN] lub inne "stare kondomy" pojadą na wszystkim ... PD/CR to już inna bajka ...
Armi Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 a czytasz wątek? tytuł? nie masz BRD ani żadnego innego 2.0 TDi a co za różnica [1Z] czy nawet [AFN] lub inne "stare kondomy" pojadą na wszystkim ... PD/CR to już inna bajka ... AFN pojedzie na wszystkim, do czasu :gwizdanie:
boseron Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 a czytasz wątek? tytuł? nie masz BRD ani żadnego innego 2.0 TDi mam drudi 2.0 tdi i tez leje na kazdej stacji i nie widze różnicy
ROBERT Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Ja uważam że tu nie chodzi czy BRD czy inny , ale chodzi o to gdzie ktoś poleca "tankować" a gdzie nie wiadomo temat dotyczy BRD , ale nie będziemy dla każdego silnika wysokoprężnego na PD/CR otwierać osobnego wątku [br]Dopisany: 24 Październik 2010, 23:29_________________________________________________ a czytasz wątek? tytuł? nie masz BRD ani żadnego innego 2.0 TDi a co za różnica [1Z] czy nawet [AFN] lub inne "stare kondomy" pojadą na wszystkim ... PD/CR to już inna bajka ... AFN pojedzie na wszystkim, do czasu :gwizdanie: a i owszem ... ale pojedzie ... PD/CR już na pewno nie tak "daleko"
mgtan Opublikowano 24 Października 2010 Autor Opublikowano 24 Października 2010 ...lepiej już wróćmy do tematu. Zalałem Verve i w prównaniu do ON(Ekodiesel), Verva chodzi gorzej na BRD.
Bart-S Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Posprzątałem trochę. ...i wracamy do tematu
matti_pl Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Akurat BRD jest specyficznie czułe na ON przez pompki piezo siemens-vdo. Miałem wcześniej dwie sztuki skode i vw 2.0 tdi na boschu i nie było różnicy między eko a vervą, a mój BRD jedynie jeździ dobrze na vervie, a przejechałem nim ponad 100t.km
mgtan Opublikowano 25 Października 2010 Autor Opublikowano 25 Października 2010 ciekawe, a sprawdź jak jeżdzi na EKO ... Veva jeździ normlanie, na Eko chodzi ciszej i jakby bardziej miękko.
waglik Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 ja przeszedłem z vervy na zwykły diesel na shellu i jestem zadowolony z tej zmiany auto chodzi równiej i dynamiczniej w przypadku brd zdecydowanie mysle ze zwykły on jest lepszym rozwiązaniem :>
Pavvell Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Wtrącę się w temat, chociaż żadnych pompowtrysków, BRD, ani nawet Audi nie mam. Jednym z ważniejszych parametrów ON jest liczba cetanowa (LC) - to skłonność paliwa do samozapłonu. Normalnie LC wynosi 50-55. Produkuje się też paliwo CityDiesel o LC ~60. Takie paliwo używane jest głównie przez autobusy miejskie - zwiększona liczba cetanowa zmniejsza dymienie. CityDiesel nie można kupić na stacjach benzynowych. Dostępne jest tylko w hurcie, dla firm transportowych. Zapewne takie paliwo wlewał ktoś do Tatry opisywanej kilkanaście postów wcześniej. Nie produkuje sie ropy o LC>60, bo zapalała by sie już za szybko - silnik pracował by nieprawidłowo. Właśnie różnice w LC odczuwamy najbardziej, ale na trwałość PD wpływu to nie ma. Siarka w ropie ma właściwości smarujące, ale jest nieekologiczna... W dzisiejszej zwykłej ropie jest 5% biokomponentów. Jest już nowa europejska norma zwiększająca ilość bio do 7%. W biodiesel jest 20-100% estrów. Biokomponenty, czyli estry, czyli FAME mają silne właściwości myjące, wyższą temperaturę wrzenia (szkodliwe przy DPF), są "rzadsze" - trzeba spalić o ~10% więcej bio żeby uzyskać tą sama ilość energii co z ropy. Mam nadzieję że wyjaśniłem kilka mitów.
rookie Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Ja jestem za siarką w ropie. Czyli Statoil bye bye
midqard Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Siarka w ropie ma właściwości smarujące, ale jest nieekologiczna... swieta prawda Siarka uniemożliwia stosowanie w silnikach diesla katalizatorów (wiekszosc paliw w polsce (ON) z kart prduktu-otrzymywanych przu kupnie paliwa (hurtowym)-zawartosc siarki waha sie od 5 do 8). Dodam ze zmniejszanie zawartości siarki w ropie powoduje zmniejszenie jego właściwości smarnych, przez co konieczne jest stosowanie dodatków uszlachetniających
Pavvell Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Najnowsza norma (PN-EN 590:2009) zmniejsza też zawartość siarki z 50ppm na 10ppm. A więc wszystkie paliwa są już, lub w najbliższym czasie będą bezsiarkowe. (do 2005r było 350ppm siarki w ON) W ciągu ostatnich 5 lat zawartość siarki zmniejszyła się 35krotnie! Konstruując pompowtryski producent chyba tego nie przewidział. Aha, są plany żeby w najbliższych latach zwiększyć ilość obowiązkowych biokomponentów w zwykłym ON do 10%. Już teraz brakuje rzepaku i Europa importuje biokomponenty (z Ameryki Południowej głównie). Są one 2x droższe od ON z ropy naftowej. Ale Unijne Dyrektywy to rzecz święta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się