Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie paliwo lejecie do 2.0 TDI ? - praktyczne opinie


mgtan

Rekomendowane odpowiedzi

Ja na zawsze podziękowałem Orlenowi. Po krótce; zajeżdżam na Orlen, a tam na dystrybutorze karta wisi, że verva w takiej samej cenie co zwykły ON. I już wtedy powinna mi się zapalić lampka nieufności w cuda :wallbash: Wziąłem więc verve, auto ( 1.9tdi AVF ) straciło jakby 20KM mocy, do tego na jałowym kultura się znacznie pogorszyła. Na szczęście wziąłem tej vervy tylko za 50zł. Dojechałem do siebie do miasta, zalałem do pełna na marketowej stacji intermarche ( sprawdzonej ) i był powrót do normy po jakimś czasie. Jeden taki numer mi się zdarzył ale więcej nie mam zamiaru ryzykować. A tak poza tym to leje zawsze na shellu zwykły ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze nikt nie leje paliw Lotosu.... Co dziwne u mnie w zime paliwa z Orlenu, PB zamarzały a paliwo Lotosu nie ! Od tamtej pory tylko Lotos i jest b. dobrze.... nie wiem moze u nas juz wszyscy mieszaja :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na pompkach i z moich osobistych odczuć polecam szczerze SHELLA,zwykła szelowska ropa bez dodatków.silniczek chodzi ciszej bardziej miękko i można przejechać znacznie więcej kilometrów niż na paliwie z innych stacji.na orlenie mają gówno,na statoilu mniejsze ale też gówno,na BP nie tankowałem a na reszte nawet nie patrze i nie mam zamiaru tankować.nie wliczając okresu zimowego,polecam lać zwykłą ropke bez ulepszaczy,gdyż jest bardziej tłusta i lepiej służy naszym "szczerze kochanym" pompeczkom.najlepsza jest czysta prawdziwa niczym nie ulepszana ropka.

uściślając......polecam SHELL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tu maja g.. tam też mają g.., a i tak wszystko macie z tej samej firmy, np. w Lublinie wszyscy biorą z Orlenu, tylko do tych "lepszych" każda firma miesza swoje dodatki. Radze tankować na sprawdzonych lub w miare nowych stacjach, mniejsza szansa na syf w zbiornikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat o BRB ale widzę, że inni też się wypowiadają :gwizdanie: Więc dodam od siebie coś.

Tankowałem już wszystko przez dłuższy czas - minimum kilka baków, verva, shell v-power, diesel gold, zwykły ON orlenowski, zwykły ON shellowski, zwykły on ze statoila, a nawet trochę na bliskiej.

Szczerze powiem, że w przypadku mojego silnika nie ma żadnej różnicy, albo ja jej nie odczułem... jeżeli komuś lepiej jeździ na vervie to moim zdaniem to placebo :cool1:

Skoro nie ma różnicy to leję tylko zwykły ON na orlenie bo mam najbliżej i bez jakichkolwiek problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zdecydowanie NIE POLECAM V POVER DIESEL na SHELLU !!!

Ilekroc zatankowalem to paliwo to za kazdym razem mialem problemy z wtryskami, 2 razy sie zatkaly a raz polecialy.

Jakis czas temu bylem w Belinie i z przymusu zatankowalem na shellu po powrocie do domu auto stanelo padly wtryski zatkal sie caly dpf i poszly walki w silniku.

Mysle ze to juz nie przypadek tylko poprostu to paliwo zle dziala na tych pompowtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zdecydowanie NIE POLECAM V POVER DIESEL na SHELLU !!!

Ilekroc zatankowalem to paliwo to za kazdym razem mialem problemy z wtryskami, 2 razy sie zatkaly a raz polecialy.

Jakis czas temu bylem w Belinie i z przymusu zatankowalem na shellu po powrocie do domu auto stanelo padly wtryski zatkal sie caly dpf i poszly walki w silniku.

Mysle ze to juz nie przypadek tylko poprostu to paliwo zle dziala na tych pompowtryskach.

Obiecuję nie lać. A myślałem, że to dobre paliwko. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tankuje na orlenie i leje tylko verwe a wczesniej tankowałem na bp i również tylko ultimate i musze powiedzieć bo zalałem może ze 3 razy zwykłego diesela(ale zawsze na renomowanej stacji) że na verwie lub ultimate autko chodzi mi o wiele lepiej a ponadto w mojej byłej b5 na zwykłym troche bardziej kopcił jak go przycisnąłem. wszystko jednak zależy od samej stacji bo znam 2 stacje orlena gdzie na jednym podchodziła woda gruntowa do zbiorników z ropką a na drugim po zatankowaniu w baku było gorzej niż u żab w stawie. ponadto słyszałem już od wielu osób że z cystern to samo paliwko lane jest do zbiorników ze zwykłą i wzbogaconą ropą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tankowałem V-Power, Statoil, Ultimate i Vervie - subiektywnie najlepiej auto jeździło na Vervie. Teraz leję Diesel Extra na Shellu i ZAWSZE dolewam Diesel Power Ecomax Millersa - nie tylko do A4, ale też do innych samochodów (firmowych). Działa to lepiej niż VPower, bo: 1) sam dolewam, więc wiem co to za paliwo 2) dodaje 4 cetany 3) czyści układ 4) można to lać za każdym razem - do regularnego stosowania 5) wszystkie auta, łącznie ze starym berlingo 1,9d chodzą ciszej 6) butelka za 62 zł wystarcza na 500 l ropy, czyli do baku 50l doplacam tylko 6,2 7) w a4 2,0 TDI mam już nalatane 140 tys km i NIGDY nie mialem najmniejszego problemu z DPF.

Dodam tylko, że leję olej też millersa 504/507 i NIGDY nie dolałem ani grama między wymianami (wymieniam co 15tys. km). W sumie to lubię swoje auto, ale millersa jeszcze bardziej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tankowałem V-Power, Statoil, Ultimate i Vervie - subiektywnie najlepiej auto jeździło na Vervie. Teraz leję Diesel Extra na Shellu i ZAWSZE dolewam Diesel Power Ecomax Millersa - nie tylko do A4, ale też do innych samochodów (firmowych). Działa to lepiej niż VPower, bo: 1) sam dolewam, więc wiem co to za paliwo 2) dodaje 4 cetany 3) czyści układ 4) można to lać za każdym razem - do regularnego stosowania 5) wszystkie auta, łącznie ze starym berlingo 1,9d chodzą ciszej 6) butelka za 62 zł wystarcza na 500 l ropy, czyli do baku 50l doplacam tylko 6,2 7) w a4 2,0 TDI mam już nalatane 140 tys km i NIGDY nie mialem najmniejszego problemu z DPF.

Dodam tylko, że leję olej też millersa 504/507 i NIGDY nie dolałem ani grama między wymianami (wymieniam co 15tys. km). W sumie to lubię swoje auto, ale millersa jeszcze bardziej :D

co do Audi, to problme ciebie nie dotyczy w zasadzie wogóle, bo ma CR a nie pompowtryski :-)... czyli bolączke 170KM 2.0 TDi BRD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja tankuje swoją Audi tylko na stacjach Shell'a lub jeżeli nie ma na trasie to na stacji Aral. Zawsze leje normalnego diesel'a, jednak ostatnio pojawił się na stacji Shell Diesel Fuel Saver, to chyba zastępstwo tego byłego Diesel Extra. Dodam, że nigdy nie tankowałem żadnych paliw Vpower, Verva, czy Ulitmate. Autko jeździ normalnie, jeżeli ktoś wie czym różni się ten Diesel Fuel Saver od tego starego Diesel Extra to porosze o opinie :) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, słuchajcie, dziś zaeksperymentowałem i zalałem na Orlenie normalną ropę (EkoDisel - nie mylić z BioDieslem), samochód chodzi ciszej i jakby równiej, coprawda dodałem (bo akurat tak wyszło z przebiegu) STP na wtryski, ale efekt jest na plus, mam prównanie bo wiem jak auto chodziło na Vervie + STP.

co do paliwa o naziwe EkoDiesel - jest to normlana orlenowaska ropa, a nazwa... marketing... jak to na 3 stacjach mi potwierdzili. Co innego BioDiesel - to jest już inna "liga" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ... EKO DIESEL z ORLENU to nie BIO DIESEL :?:

Nie raz chciałem sie skusić ale jakoś "śmierdziało" mi to BIO DIESLEM :?: :?: :?: :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, EkoDiesel to nie jest BioDiesel. EkoDiesel to ropa z obniżoną ilością siarki i już.

http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/ProduktyIUslugi/Strony/Paliwa.aspx

Zauważ że na stacjach masz w większosci Verve i EkoDiesla... a na stacjach gdzie traktory bywaja jest oddzielnie BioDiesel - czyli jka oni to nazywają Bioester

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie NIE POLECAM V POVER DIESEL na SHELLU !!!

słyszałem że jest to tzw. "suche" paliwo i najlepiej nie tankować regularnie

suche paliwo? :cool1: znaczy nie zawiera wody? :decayed:

tankuje v-powera dluzszy czas i nic sie nie dzieje :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystkie te V-powery, Wervy etc. to pic na wodę , nawijanie makaronu na uszy kupującym i wyciąganie kasy z ich kieszeni :> .

W większości bazą jest zwykły ON, do którego dolewają przeróżne dodatki, między innymi podwyższający temperaturę spalania, co w starych dieslach może prowadzić do nieznacznej zwyżki mocy, w waszych BRD działa akurat odwrotnie.

BRD jest mocno wysilonym dieslem, przed turbawką znajduje się czujnik EGT, który mierzy temp. spalin, jeżeli przekroczy ona bodajże 805 st.C, to sterownik silnika tnie dawkę paliwa w celu jej obniżenia do podanej wcześniej temperatury, przy okazji skutecznie obniżając moc uzyskiwaną przez motorownię.

Dlatego stosowanie ulepszanych diesli do wszystkich diesli z EGT mija się z celem.

Co do jakści paliw , to nie ma żadnej gwarancji że na stacji z ładnym logiem zatankujecie produkt oryginalny, a nie na przykład odbarwiany olej opałowy,( w tym procesie używa się stężonego kwasu solnego, a później neutralizuje PH wapnem gaszonym :naughty: )

Zależy to tylko i wyłącznie od właściciela stacji, tzn. czy wystarczy mu marża kilkunastu groszy na produkcie oryginalnym,

czy woli zarobić dziesięć razy więcej na litrze tego badziewia.

Pokusa jest bardzo duża :decayed:

Dlatego tankuję tylko i wyłącznie zwykłego ekodiesla na oryginalnych stacjach Orlen i Bliska.

Jeżeli jadę gdzieś w Polskę i muszę zatankować to zanim włożę pistolet do baku, najpierw idę i kupuje np. napój, biorę paragon i czytam, jak jest napisane Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A., stacja paliw nr. ... w ....., to dopiero leję paliwko, w innym przypadku kończę w tym momencie zakupy na tej stacji bo ryzyko jest zbyt duże żeby na własnej skórze (a raczej silniku i kieszeni) sprawdzać czy akurat właściciel jest uczciwy :gwizdanie:

Orlen ma procedury, ktore do minimum ograniczają możliwość kombinacji z zawartością zbiorników na stacji ( pobieranie próbek z każdej dostawy, które zaplombowane są przechowywane na stacji przez określony czas, nadzór on-line nad ilością produktów w zbiornikach) i każdy pracownik ryzykował by posadką chcąc coś zakombinować.

Franczyzobiorcy już takich oporów nie mają, bo w najgorszym układzie zabiorą im logo i podpiszą sobie umowę z innym koncernem.

Takich procedur nie ma na przykład LOTOS, któremu paliwo wozi zewnętrzna firma z zagłębia podrabiaczy czyli Łodzi, i jakoś dziwnie zawartość cystern przyjeżdzających do Żyrardowa nijak się ma do tego co wlano w rafinerii w Gdańsku :naughty: .

Radzę wszystkim dwa razy przeczytać to co napisałem i wyciągnąć właściwe wnioski :)

Powodzenia i długiej, bezawaryjnej eksploatacji Waszych furek :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...