Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
19 godzin temu, Rabbi napisał:

Ori olej robi robotę

z doswiadczenia wiem ze FEBI zielony syntetyk lub minerał jest OK, reszta ... nie wiem ... czerwone itp. jak masz uklad w bdb stanie moze i są tez OK

Opublikowano

Witam  uzytkowników A4B6 na Forum. Olej wsp.kier.G004000M2 stosujemy ponoć tylko do wymienionych tu aut. Żródlo:strona auto doc. 

AUDI 80 B4 Sedan (8C2) (Rok wyprodukowania 09.1991 - 12.1994, 71 - 230 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 80 B4 Avant (8C5) (Rok wyprodukowania 09.1991 - 01.1996, 75 - 315 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 100 C2 Sedan (43) (Rok wyprodukowania 06.1976 - 07.1982, 70 - 136 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 100 C3 Sedan (44, 44Q) (Rok wyprodukowania 08.1982 - 07.1991, 70 - 165 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 100 C4 Sedan (4A2) (Rok wyprodukowania 12.1990 - 07.1994, 82 - 280 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 100 C2 Avant (43) (Rok wyprodukowania 07.1977 - 02.1983, 70 - 136 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 80 B2 (81, 85) (Rok wyprodukowania 08.1978 - 08.1986, 54 - 136 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 100 C3 Avant (44, 44Q) (Rok wyprodukowania 08.1982 - 11.1990, 70 - 165 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 80 B3 (89, 89Q, 8A) (Rok wyprodukowania 06.1986 - 10.1991, 54 - 137 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 100 C4 Avant (4A5) (Rok wyprodukowania 12.1990 - 07.1994, 82 - 280 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 90 B2 (81, 85) (Rok wyprodukowania 10.1984 - 03.1987, 70 - 136 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 90 B3 (89, 89Q, 8A) (Rok wyprodukowania 04.1987 - 09.1991, 80 - 170 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 200 C2 Sedan (43) (Rok wyprodukowania 10.1979 - 09.1982, 136 - 170 KM, benzyna)

AUDI 200 C3 Sedan (44, 44Q) (Rok wyprodukowania 08.1983 - 12.1991, 136 - 220 KM, benzyna)

AUDI Coupe B2 (81, 85) (Rok wyprodukowania 07.1980 - 10.1988, 75 - 136 KM, benzyna)

AUDI Coupe B3 (89, 8B) (Rok wyprodukowania 10.1988 - 12.1996, 112 - 230 KM, benzyna)

AUDI A4 B5 Sedan (8D2) (Rok wyprodukowania 11.1994 - 09.2001, 75 - 265 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI A6 C4 Sedan (4A2) (Rok wyprodukowania 06.1994 - 10.1997, 90 - 326 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI A8 D2 (4D2, 4D8) (Rok wyprodukowania 03.1994 - 09.2002, 150 - 340 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI Cabriolet B4 (8G7) (Rok wyprodukowania 05.1991 - 08.2000, 90 - 174 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI V8 (441, 442, 4C2, 4C8) (Rok wyprodukowania 10.1988 - 02.1994, 250 - 280 KM, benzyna)

AUDI A3 Hatchback (8L1) (Rok wyprodukowania 09.1996 - 05.2003, 90 - 150 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI A6 C5 Sedan (4B2) (Rok wyprodukowania 01.1997 - 01.2005, 110 - 230 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI 200 C3 Avant (44, 44Q) (Rok wyprodukowania 09.1983 - 12.1991, 165 - 220 KM, benzyna)

AUDI A6 C5 Avant (4B5) (Rok wyprodukowania 12.1997 - 01.2005, 115 - 230 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI A6 C4 Avant (4A5) (Rok wyprodukowania 06.1994 - 12.1997, 90 - 326 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI A4 B5 Avant (8D5) (Rok wyprodukowania 11.1994 - 09.2001, 90 - 193 KM, benzyna, Hybryda silnik Diesla / elektryczny, olej napędowy)

AUDI Quattro (85) (Rok wyprodukowania 07.1980 - 07.1991, 162 - 306 KM, benzyna)

AUDI A2 (8Z0) (Rok wyprodukowania 03.2001 - 08.2005, 61 KM, olej napędowy)

AUDI A4 B7 Sedan (8EC) (Rok wyprodukowania 11.2004 - 06.2008, 102 - 255 KM, benzyna, olej napędowy)

AUDI A4 B7 Avant (8ED) (Rok wyprodukowania 11.2004 - 06.2008, 102 - 255 KM, benzyna, olej napędowy)

                                                                         Podsumowanie

Szukałem autorytetu w sprawie  płynu do wspomagania w samochodach AUDI i doszedłem do ściany.Skoro autodoc twierdzi ,że plyn VW G004000M2 nadaje się tylko do wyżej  wymienionych aut i modeli to znaczy,że tak jest.Koniec marzeń o wymianie płynu na bardziej szlachetny,dedykowany przez VW Audi do samochodów A4B6 chyba,że zapomnieli o czymś.(???)Przecież w A4B7 jest silnik 102KM  (ten niby "najslabszy") i układ kierowniczy różni się zasadniczo raczej wyglądem kiery od A4B6.Kolega do swojego Audi A4B7 1,68V ALZ wymienił "fabryczny" płyn wspomagania na Febi 6162 bo z braku informacji wybrał 'bezpieczny"ponoć Febi 6162 oczywiście że zielony,bo o G004000M2 pewnie jest przeznaczony do wybranych j.w.modeli Audi a reszta niech eksperymentuje,na swój koszt.Może ten ,może inny podejdzie i nie rozsypie się pompa czy maglownica.Czy naprawdę nie ma u nas znawców motoryzacji? Przecież A4B6 to bardzo popularna używka,a większości ludzi u nas, nie stać na wypasione fury za setki tysięcy.Może ktoś na Forum,poważny, napisze więcej i konkretnie na temat  płynu i  układu wspomagania. Czym napełniać bezpiecznie czyli pewnie.  .Inaczej "przewaga dzięki technice" to tylko pusty slogan.  Pozdrawiam WW.

 

Tylko do tych samochodów można stosować płyn wspomagania G004000M2 wg autodoc-a. !Tu nie ma np A4B6 1,6 8V '2000-2004 i nie rozumiem dlaczego.Czy grupy VW-gena ww płyn nadaje się tylko do TYCH modeli ?! Wejdż na stronę autodoc-a i okaże się że "ta część (płyn j.w.) nie pasuje do twojego samochodu".  Co o tym myślicie? 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź sobie jakiej firmy masz przekładnie. zf jest korpus cały, w koyo jest dwuczęściowy aluminium/stal. Oznaczenie na maglu jest nalepka, od prawej strony przekładni, na korpusie, zaraz za marżetą- osłoną plastikową, od strony grodzi. Trzeba mieć lusterko na długim trzonku. U mnie po vinie było zf, a zamontowane jest koyo czyli francuska. Do francuskiej w a4 b6 00-04 alt lejemy mineralny Total LHM +  zielony, jak kolor zakrętki zbiorniczka. Jak masz zf i zakrętke zieloną to tez lejesz totala. Pisze o przekładniach hydraulicznych bez serwo.

Cała filozofia.

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

25  stron o płynie do wspomagania i pojawia gośc.... cytuję: ... dochodze do sciany... :facepalm:

lepiej żebyś "dochodził" gdzieś indziej 

G004000M2 jest zamiennikiem G002000M2 i cokolwiek wlejesz bedzie ok

może byc ori, może byc Febi, moze byc LHM bo te wszystkie płyny sa współzamienne

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, troleslaw napisał(a):

Sprawdź sobie jakiej firmy masz przekładnie. zf jest korpus cały, w koyo jest dwuczęściowy aluminium/stal. Oznaczenie na maglu jest nalepka, od prawej strony przekładni, na korpusie, zaraz za marżetą- osłoną plastikową, od strony grodzi. Trzeba mieć lusterko na długim trzonku. U mnie po vinie było zf, a zamontowane jest koyo czyli francuska. Do francuskiej w a4 b6 00-04 alt lejemy mineralny Total LHM +  zielony, jak kolor zakrętki zbiorniczka. Jak masz zf i zakrętke zieloną to tez lejesz totala. Pisze o przekładniach hydraulicznych bez serwo.

Cała filozofia.

Dziękuję Ci.Czy byłbyś w stanie po Nr VIN powiedzieć mi który zalać? Mam płyny G004 M2,Febi 6162 .Jestem WKZ  (rej.).Kto ew.mógłby rozpoznać tę przekładnię w pobliżu,jeśli byłbyś tak uprzejmy.Nie mam żadnych problemów ze wspomaganiem,ale poziom sprawdziłem z ciekawości i jest 2 mm powyżej minimum.Poza tym jest z pewnością stary.Naczytałem się i widzę,że to ważne.Pozdrawiam, WW 

Edytowane przez W.W.
Ważna sprawa
Opublikowano

daj VIN

Opublikowano
W dniu 2.02.2023 o 09:04, Dev napisał(a):

25  stron o płynie do wspomagania i pojawia gośc.... cytuję: ... dochodze do sciany... :facepalm:

lepiej żebyś "dochodził" gdzieś indziej 

G004000M2 jest zamiennikiem G002000M2 i cokolwiek wlejesz bedzie ok

może byc ori, może byc Febi, moze byc LHM bo te wszystkie płyny sa współzamienne

Cześć!  I szacunek za zaangażowanie na forum,DEV. Właśnie tu próbuję dowiedzieć się co wlać,żeby nie spieprzyć.Mam świadomość,że trzeba koniecznie wymienić,póki nic nie cieknie,buczy,lekko chodzi  itp.To jest auto dla dziadka wprawdzie,ale kupiłem już Febi 6162 cztery opakowania i 2szt. G004000M2.Kolega(pierwszy własciciel) ma  A4B7'2005 kombi, silnik jak u mnie (1,6 102KM ALZ)i wymienił na Febi,ale on "robi trasy" tylko od czasu do czasu.Doceniam Twoje doświadczenie,więc powiedz jaki,który wybrać żeby nie żałować? W końcu i  ten A4B6 1,6 ("green line" hehe)dobrze wygląda ,doinwestowany,tylko ten stary płyn nie daje mi spokoju ,jak wielu innym niezdecydowanym.Jestem ciekawy Twojej opinii. Pozdro! WW 

Opublikowano

Normalnie powinien być stan powyżej max te pare mm, na włączonym silniku sprawdzasz drugi raz i powinno być wtedy max. Jak dev napisał, obojętne co wlejesz(z wymienionych) byle kolor się zgadzał.

Opublikowano
W dniu 2.02.2023 o 13:02, Dev napisał(a):

daj VIN

Oto on:WAUZZZ8E73A231426.  That's it.

Opublikowano

Hej!  Wszedłem dziś do sklepu internetowego ,fonetycznie"ajparts kropka peel". Kiedyś kupowałem tam kilka rzeczy i na ich stronie wpisałem dane auta typ silnika i okazuje się,że mają mnóstwo rzeczy "pasujących (i nie pasujących) do twojego samochodu".I teraz jestem pewny tego,że płyn ,olej G 004 000 M2 (VW Audi) do wspomagania nadaje się do wielu aut nie tylko Audi A4B61,6 ALZ(-2000-2004) ale innych marek ,tych naprawdę premium i wypasionych. Również do mojego układu wspomagania,w miejsce starego G 002000. Są w ofercie tego "ajparts"-a najróżniejsze np.pompy wspomagania wszystkich znanych firm, tańsze i droższe.Rozwiało to do końca moje wszelkie wątpliwości odnośnie tej kompatybilności.Teraz wymienię na pewno. Cześć!  

Opublikowano
W dniu 4.02.2023 o 14:52, W.W. napisał(a):

Oto on:WAUZZZ8E73A231426.  That's it.

 

G 004 000 M2

Opublikowano
21 godzin temu, Dev napisał(a):

 

G 004 000 M2

Wielkie dzięki! Tym zastąpię stary,wieloletni G002000 ONLY MINERAL.  Pozdrawiam,WW

Opublikowano (edytowane)

Witam co myślicie o zastosowaniu płynu hydraulicznego Specol UHF Semisynthetic zamiast oryginalnego G 004 000 M2? 

Edytowane przez influencer
Opublikowano
W dniu 12.03.2023 o 10:43, influencer napisał(a):

Witam co myślicie o zastosowaniu płynu hydraulicznego Specol UHF Semisynthetic zamiast oryginalnego G 004 000 M2? 

Ja lałem jakieś Febi jak dobrze pamiętam. Wypłukałem ten szajs i wlałem Ori. Nie jest drogie, więc nie widzę sensu kombinować. A jeśli Ty nie szanujesz swojego grzmota, to możesz i kujawskim zalać. To też będzie experyment na chybił/trafił.

Opublikowano (edytowane)

Darayus jak miałeś puścić takiego pierda to mogłeś w ogóle się nie wypowiadać. Forum jest od zadawania pytań, a ty ewidetnie chciałeś zabłysnąć i popisać się znajomością gastronomi, w McDonald zaimponował byś im na frytach?

 

Zamówiony olej total lhm plus. Po lekturze tego wątku jest bardziej polecany niż oryginał g 004 000 m2. 

Edytowane przez influencer
Opublikowano

jeździłem na mobilu ,febi i wszystko działało poprawnie ,magiel wymieniłem z powodu luzów, pompa działa do dziś ,zalany febi, jeśli układ sprawny co byś nie wlał będzie chodziło ,ważne żeby był zgodny z normą

Opublikowano

A czy ktoś wymieniał na FUCHS TITAN (dawna nazwa PENTOSIN) CHF 11S który podobno był lany na pierwszy montaż jako VW G002000. A który nadal jest dostępny w sprzedaży ?

Opublikowano

Widać na pierwszy montaż za niedługo kujawski będzie lany, bo tak ktoś w necie napisał.. skąd Wy takie info macie, podajcie źródła ?

Opublikowano

Nikt normalny nie użyje oleju spożywczego do tego celu.Wszystkiemu winna zlepka  ang.słówek "only" czyli "tylko" i mineral czyli mineralny.Olej mineralny do silnika każdy wie kiedy już trzeba,można stosować ale można i synthetic i semi synthetic (10W40 na przykład).Nikt nie obawia się o jakieś uszczelki itp.Ten do wspomagania,wymienia się niestety bardzo rzadko i starcza teoretycznie tylko,  na całe życie samochodu.W skrzyni też trzeba sprawdzać poziom,ale tak się nim nie przejmujemy jak tym do wspomagania kierownicy.Dlaczego? Ponieważ nie ma już G002000 a jak ktoś wymienił i zaczęła ciężko kierownica chodzić,albo coś zaczęło cieknąć przeważnie piszą o maglownicy,której ewentualna naprawa,samo wymontowanie przyprawia o ciarki.Wtedy szuka się sposobu,żeby coś takiego nie zdarzylo się mnie. Stąd tyle niepewności,i ostrożności przy decyzji co kupić i co wlać,aby nie żałować.Ponieważ tu sami amatorzy łącznie ze mną (żeby nie było itd) to temat ciągle wraca.Z kolei znawcy tematu,czyli np ASO twierdzą,że G004000M2 też zielony i zawiera jakieś mineralne składniki,jest odpowiednikiem  poprzedniego "onlyminarala".Dobrze przepłukać układ i kiedy na powrocie do zbiorniczka idzie już czysty zielony,to wężyk zakładać,sprawdzić poziom i dopiero wtedy zapuszczać silnik , aby sprawdzić jak lekko kręcić teraz można kierownicą,tzw "jednym palcem". Pozdr.WW

Opublikowano
W dniu 6.06.2023 o 08:40, akj123 napisał(a):

A czy ktoś wymieniał na FUCHS TITAN (dawna nazwa PENTOSIN) CHF 11S który podobno był lany na pierwszy montaż jako VW G002000. A który nadal jest dostępny w sprzedaży ?

 ja wymienialem na Pentosin CHF11S (G002000), chyba jako jedyny z tego forum...

i polecam.  Nie chcialem experymentowac z 004

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...