greg2505 Opublikowano 14 Lutego 2021 Opublikowano 14 Lutego 2021 Do b6 idzie mineralny,a ty wlałeś syntetyk
Jack0 Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 (edytowane) W dniu 14.02.2021 o 11:05, Arek8888 napisał: Porównywałem do Febiego 6161 Febi 6161 to syntetyk. Mineralny to 6162. Dla pewności przepłukaj porządnie i zalej oryginalnym G004000M2. Butelka: Edytowane 15 Lutego 2021 przez Jack0 1
Arek8888 Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 Kupiłem dzisiaj 2 litry ori płynu i będę płukał i wymieniał. Ogólnie Ravenol doradziła mi zaufana osoba, ale być może akurat mój układ nie trawi tego oleju. Jeśli wymiana na ori ma pomóc to warto spróbować. Dam znać jakie będą efekty.
Dev Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 W dniu 14.02.2021 o 14:29, greg2505 napisał: Do b6 idzie mineralny,a ty wlałeś syntetyk Ravenol SSF jest zamiennikiem G004000M2
greg2505 Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 3 minuty temu, Dev napisał: Ravenol SSF jest zamiennikiem G004000M2 Ok, ale kolega wyżej wlał fullsyntetyk złota butelka,a powinien mineralny,ten co napisałeś ,że jest zamiennikiem jest w srebrnej butelce,tak ?
Dev Opublikowano 15 Lutego 2021 Opublikowano 15 Lutego 2021 2 minuty temu, greg2505 napisał: Ok, ale kolega wyżej wlał fullsyntetyk złota butelka,a powinien mineralny,ten co napisałeś ,że jest zamiennikiem jest w srebrnej butelce,tak ? tak wynika z katalogów Ravenol, Intercars itd itp
MaTeo85 Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 Przecież g004 to też już jest syntetyk a nie mineralny. I zastąpił g002 którego w ASO już nie kupimy. Jeśli układ jest sprawny to g004 nie zrobi krzywdy, jeśli zmęczony życiem to wtedy zaczynają się problemy.
Arek8888 Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 Szczerze mówiąc nie mam nadziei na poprawę bo nie wierzę, że jest to wina oleju, mimo że wspomaganie znikło praktycznie z dnia na dzień zaraz po płukaniu, ale skoro kupiłem Ori olej to chyba warto spróbować wymienić.
MaTeo85 Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 ja mam u siebie G004, ale mam zarówno nowy magiel jak i nową pompę. Jeżdżę tak ponad rok i zero problemów, a olej w zbiorniczku czyściutki. Jak już masz olej to zobacz może przepłukanie układu jeszcze raz coś pomoże. Zerknij też czy zbiorniczek jest czysty i nie ma syfu na siateczce w środku.
Arek8888 Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 Zbiorniczek wymieniałem na nowy razem z olejem, a jak wczoraj sprawdzałem płyn to też był czyściutki, a przejechałem już dobre ileś set kilometrów, więc gdyby był syf w układzie to by pewnie było już widać. No ale kupiłem dwa litry ori płynu i będę płukał raz jeszcze i wymieniał.
Arek8888 Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 Panowie, a czy przed płukaniem układu dobrze jest rozgrzać motor i płyn, czy można płukać na zimnym silniku i nie będzie to miało większego znaczenia? Może gorący płyn efektywniej zleci dzięki czemu lepiej się układ wypłucze?
Langista Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 Ten olej się nie nagrzewa tak szybko, także nie ma sensu. Jak chcesz to ewentualnie możesz od razu po powrocie z pracy/zakupów zlać ten olej, chociaż jego i tak w sumie się przepycha nowym..
Arek8888 Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 Dzięki wszystkim za rady. Operacja się udała ale pacjent zmarł :-) zacząłem przepłukiwać układ i od razu zobaczyłem, że jest kaplica bo podczas pracy silnika na odłączonym przewodzie powrotnym płyn ubywa w zbiorniczku w żółwim tempie. Mogłem sobie na spokojnie dolewać płynu do zbiorniczka i nawet nie musiałem gasić silnika. No to chyba pompa do wymiany?
Langista Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 (edytowane) Nie koniecznie, dałeś radę całość wymienić? Zawsze na zgaszonym silniku możesz kręcić kierownicą w obie strony, tak dużo szybciej powinno przepompować większość płynu. Możliwe, że jest za gęsty i pompa sobie nie radzi z tym. Edytowane 16 Lutego 2021 przez Langista
Arek8888 Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 Dałem radę całość wymienić. Przelałem w sumie prawie półtora litra płynu, ale płynęło to serio wolno. Mam w mieście zaufany zakład specjalizujący się w układach kierowniczych i zgłoszę się do nich bo moje możliwości naprawcze się wyczerpały Może jedynie zaworek się przywiesił, zobaczymy. Ale ogólnie dziwne, że nagle po wymianie płynu tak się zaczęło to zachowywać
Jack0 Opublikowano 17 Lutego 2021 Opublikowano 17 Lutego 2021 Gdy kupiłem auto to też od razu wymieniłem płyn i od tego zaczęły się problemy. Wymiana zaworka zwrotnego (8E0422529) na nowy nie zaszkodzi. Mi i wielu osobom sprawiał problemy, zwykle z wyciem, ale mogło go przytkać jak piszesz. Nie wspomnę o maglownicy, pompie i wężu, ale to już droższa zabawa. 1
Arek8888 Opublikowano 18 Lutego 2021 Opublikowano 18 Lutego 2021 Okazało się, że przytkał się zaworek w pompie. Pokręcenie kierownicą i podobijanie nią do oporu kilka razy pod rząd na wysokich obrotach silnika pomogło i wspomaganie od razu wróciło. Jestem przekonany, że problem może powrócić, chociaż mam nadzieję, że ten syf który został w układzie zatrzyma się na sitku. Jeśli znowu będzie się zatykał, wtedy się go wymieni i wypłucze dokładnie układ. Oby tylko tyle. Jak na razie wspomaganie chodzi tak lekko jak nigdy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się