tkamicki5 Opublikowano 10 Listopada 2015 Opublikowano 10 Listopada 2015 Plyn wymieniony na ori,stary czarny jak smoła,zbiorniczek tez troche brudny i sitko także odrazu przy okazji wyjąłem go i przepłykałem rozcienczalnikiem ekstrakcyjnym,po wymianie odpalilem i wsio chodzi poki co ok,kiera nawet lżej chyba. 1L starczyl mi na przepłukanie i wymiane. Do układu wchodzi bodajże 0,6L bynajmiej w b5 nie wiem jak b6 :-) teraz kontrola tylko czy z wezyków ze zbiorniczka nie sączy :-)
SpałekP Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Jestem na etapie wymiany pompy wspomagania i przekładni kierowniczej. W zakładzie mechaniki precyzyjnej gdzie dowiadywałem się o stan mojej pompy i przekładni kierowniczej zapytałem się o płyn odpowiedź była mineralny. W a4 b6 mam napisany only mineral g002000 a audi przestało go produkować i jest płyn syntetyczny g004000. Ja mam kupiony do wlania febi/ swag 06162 to te same płyny.Płukanie najlepiej robić ciepłą wodą ! Benzyna, ropa czy rozpuszczalnik nie jest zalecany z tego powodu, że rozpuszcza wężyki, uszczelki i różne plastikowe czy gumowe elementy w układzie.
radek21 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Mam pytanie jaki płyn najlepiej zalać do b7 i do a6c6??
miferA4B5 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Siemka chłopaki mam problem z moja b5 gdy auto jest zimne po odpaleniu nie moge skrecic kierownica w lewo, cos jakby blokowalo (zawsze rano tak sie dzieje lub po dluzszym postoju) mechanik sprawdzal magiel i jest niby okej, nie cieknie, jakis tam luz z jednej strony jest. zalecil wymiane plynu na rzadszy co ma zalatwic to blokowanie, co o tym myslicie ?. Obecnie mam Total LHM plus citroena, wymieniac na inny? Jaki?auto jest duzo obnizone od serii i jest bardzo twardo, wiec magiel nie ma latwo Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
SpałekP Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Z tego co wiem stan przekładni kierowniczej można sprawdzić po jej wyjęciu i zobaczeniu od środka czy wewnętrzna powierzchnia jest zdrata ( robi się taki " ślimak" ) na oko nie sprawdzi się stanu pompy jak i układu kierowniczego. Zbiorniczek najlepiej jest płykać ciepłą wodą, rozcieńczalniki mogą rozpuścić elementy gumowe, plastikowe w układzie a co najgorsze uszczelki.
SpałekP Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Zmyślasz. To ja można sprawdzić pompę czy układ kierowniczy czy już się wyciera nie demontując go? Albo poprzez zbiorniczek i opiłki w płynie lub po rozebraniu.
Daniel85 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Witam panowie takie niezdecydowanie panuje co do płynu wspomagania ze ciezko sie zdecydowac co kupic i zlac tak jak na korku pisze minerał g002000 czy moze zamiennik febi 06162 czy moze ori g00400 akurat dzis poszedłem u siebie sprawdzic jaki mam stan i kolor płynu w zbiorniczku i okazało sie ze mam go ponizej wskaznika min na bagnecie i kolor ma taki jakby jasno zołtawy pytanie teraz do was ktory faktycznie bedzie najlepszy z tych 3 ???? Pozdrawiam z gory dzieki za odpowiedz a4 b6 2003 r
Pablo2506 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Ja po tym jak mi przekładnia poszła mechanik zalał jakiegoś czerwonego nie pamiętam marki ale mogę się dowiedzieć. A co do tych zielonych to mechanik mówił, że one ciągną wilgoć z powietrza, później woda się skrapla w płynie i zaczynają rdzewieć elementy przekładni itp. a potem to tylko z górki do wymiany.
POWER-KRIS Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Jeżdżę na Ravenolu Ssf i przy -15 kierownica przez jakiś czas dość spory opór stawiała po nocy. Ale ogólnie od 4 lat ok.
jaceko Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Wymieniłem płyn na SWAG jeździłem na nim dwa lata bo po takim czasie zaleca się wymianę. Po nim wymieniłem na LHM+ ale nie pasowało mi jak pracuje układ ciężej. Więc wymieniłem na oryginał zakupiony w skodzie bo taniej. I układ chodzi elegadzko nawet przy tych mrozach.
SpałekP Opublikowano 7 Stycznia 2016 Opublikowano 7 Stycznia 2016 (edytowane) Jestem po wymianie układu kierowniczego i pompy dałem płyn febi 06162 mineralny tak jak pisze u mnie na korku od zbiorniczka. Po pierwszym płukaniu mechanik powiedział abym przyjechał na kolejne ( aby była pewność, że jest czysto bo układ był bardzo brudny) i dzisiaj odstawiłem auto i dałem dwie butelki febi 06162. Zauważyłem, że wspomaganie pracuję gdy mam nalane więcej jak max tak mniej więcej pod górę zbiorniczka. Jak jest na dnie to pompa wyje. p.s. Febi mineralny 06162 kupuję po 28 zł za 1litr więc w sklepie https://filtrytotu.pl/co uważam za bardzo dobrą cenę jak i na oleje motul i filtry Edytowane 7 Stycznia 2016 przez SpałekP
tubel89 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 (edytowane) Witam was drodzy koledzy czytam ten post i głupieje bo jestem własnie przed wymianą płynu do wspomagania .. i głupieje .. czytam i czytam co lać ori G004 czy febi 6162..?? Febi jest minerałem .. a G004 sytetykiem .?? wiec co lać ?? a w zbiorniczku jest czerwony (auto sprowadzone z Szwjcari wiec prawdobodobnie ori ) Pozdrawiam Edytowane 14 Stycznia 2016 przez tubel89
Daniel85 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Witam was drodzy koledzy czytam ten post i głupieje bo jestem własnie przed wymianą płynu do wspomagania .. i głupieje .. czytam i czytam co lać ori G004 czy febi 6162..?? Febi jest minerałem .. a G004 sytetykiem .?? wiec co lać ?? Pozdrawiam Ja zalalem ori g004000 tez ciezko bylo sie zdecydowac podobno ten zastapił g002000 ale jak to w koncu z tym jest to nie wiem jestem 2 tyg po wymianie i jak na razie patrze czy cos nie kapie czy sie nic nie dzieje ale wsio jest ok nawet mam wrazenie ze fajera lzej chodzi kupiłem 2 litry tego płynu dobrze przepłukałem układ po starym i zalalem nowym jak mowie na chwile obecna nie widze jakis skutkow ubocznych a po tym febi to roznie chlopaki pisali ze cos tam pompa wyla czy cos ale ostateczna decyzja oczywiscie nalezy do Ciebie pozdro
tubel89 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Poprostu niechciał nie chciałbym głupio przepłacać Skoro febi był by dobry szkoda ze nie ma tego 00 2000 i juz by było po problemie
Daniel85 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Na allegro masz plyn g002000 http://allegro.pl/pentosin-chf11s-plyn-olej-audi-vw-g002000-a2-i5905282012.html jeszcze drozszy niz g004000
tubel89 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Na allegro masz plyn g002000 http://allegro.pl/pentosin-chf11s-plyn-olej-audi-vw-g002000-a2-i5905282012.html jeszcze drozszy niz g004000 Ale Febi tez spełnia norme
turzol Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 (edytowane) Witam was drodzy koledzy czytam ten post i głupieje bo jestem własnie przed wymianą płynu do wspomagania .. i głupieje .. czytam i czytam co lać ori G004 czy febi 6162..?? Febi jest minerałem .. a G004 sytetykiem .?? wiec co lać ?? a w zbiorniczku jest czerwony (auto sprowadzone z Szwjcari wiec prawdobodobnie ori ) Pozdrawiam Jak masz na korku G002000 to kupuj albo w ASO G004000 albo jego zamiennik czyli Febi 6161. Oryginał w ASO skody kosztuje tyle co ten Febi wiec nie warto sie pchać w zamienniki. Tym bardziej, że mnóstwo ludzi na forach pisało że po zalaniu FEBIego zaczynają się wycia pompy i inne historie. Mam w domu 4 auta z grupy VAG i wszystkie zalane ori G004000 , przez lata nic się nie dzieje, z resztą co ma sie zdarzyć skoro zalewam to co producent zaleca. Edytowane 15 Stycznia 2016 przez turzol
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się