Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto w silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pompka elektryczna przy webasto działa do jakiś 70 stopni mimo iż webasto nie działa. Tak ma być.

A widzisz, dziekuję za info. Człowiek sie uczy całe życie.

U mnie właśnie tak jest. Już myślałem że pompka chodzi non stop i niebawem padnie z przepracowania.

W sumie to co piszesz jest logiczne.

Przy 70 st zaczyna sie powoli otwierać duży obieg i silnikowi nie grozi przegrzanie z powodu ogrzniczenia przepływu przez mały obieg.

Chyba zostało mi tylko wymienić termostat na nowy, choć ma raptem 30 tys. przepracowane.

Co masz na mysli mowiac ze pompka wody dziala przy wylaczonym webasto?

Webasto jest calkowicie wylaczone czy zostaje wlaczone ale juz nie buczy(zagrzalo juz plyn)?

Jak koledzy napisali powyżej Webasto chodzi tak jak powinno.

Niestety jak temperatura zewnetrzna jest za wysoka na włączanie piecyka to i tak pompka elektryczna wymusza obieg płynu chłodzącego i przez to silnik po moich pomiarach nagrzewa się dłużej bo ciecz jest ostudzana przez obudowe piecyka.

Jeżeli chodzi o pracę w trybie ogrzewanie to z pompką jest wszystko OK. Nie mam problemów z nagrzewaniem, dumieniem itp.

Teraz za radą kolegów sprawdzę czy pompka wyłączy się po osiągnieciu przez silnik temperqatury roboczej.

Dzięki Panowie za pomoc.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

Ale jak dobrze pamiętam ciecz przez piec idzie zawsze o ile masz włączony climaronic i nie ma tu znaczenia czy termostat jest otwarty czy nie. Według mnie nieco szybciej silnik nagrzałby się gdyby wyłączyć climatronic chociaż w sumie u mnie nie widać dużej różnicy, być może przez obecność grzałki w nagrzewnicy.

Opublikowano

Ale jak dobrze pamiętam ciecz przez piec idzie zawsze o ile masz włączony climaronic i nie ma tu znaczenia czy termostat jest otwarty czy nie. Według mnie nieco szybciej silnik nagrzałby się gdyby wyłączyć climatronic chociaż w sumie u mnie nie widać dużej różnicy, być może przez obecność grzałki w nagrzewnicy.

Tak, masz rację. Nawet jak jest wyłączony klimatronic to i tak ciecz chłodząca jest pompowana przez główną "pompę wody" i krąży w małym obiegu. Niestety mały obieg po zamontowaniu webasto sporo sie wydłuża zwiekszając swoją objetość i w sytuacji gdy webasto nie podgrzewa cieczy ciepło wytworzone przez silnik jest wytracane na dołożonych wężach i piecyku, przez co suma sumarum silnik nagrzewa się dłużej niż w sytuacji gdyby nie montowano ogrzewania postojowego. Bez zaworu odcinającego nagrzewnica , silnik i webasto sa połaczone szeregowo a ciepło silnika jest nadmiernie tracone. Chodzi mi po głowie pomysł by zamontować zawór który dołączałby obieg websato tylko wtedy gdyby ono grzało.

Jak już silnik się nagrzeje i w trakcie jazdy to ten problem jest nieistotny. Najwieksze straty energi są w fazie nagrzewania się silnika, przez co wzrasta też zużycie paliwa.

Opublikowano

A ja myślałem że to ja mam fioła na punkcie jazdy na nie dogrzanym silniku :decayed: Według mnie nagrzewnica a zatem i piec nie jest elementem małego obiegu cieczy chociaż dokładnie ju nie pamiętam a nie chce mi się osłony ściągać żeby się upewnić.

Opublikowano

Montowałem sobie sam webasto i oryginalny piecyk mam wpięty szeregowo pomiędzy wyjście z głowicy a wejście do nagrzewnicy.

Włączony piecyk pompuje nagrzany czynnik do nagrzewnicy a ta częśc ciepła która wypływa wylotem nagrzewa silnik.

W tej sytuacji gdy webasto nie pracuje, ciepło z silnika dociera do piecyka, gdzie ulega częściowemu wychłodzeniu a dopiero potem dociera do nagrzewnicy.

Suma sumarum w porównaniu z autem bez piecyka to i w srodku jest chłodniej i silnik się dłużej nagrzewa.

Nie ma problemu jak jest zimno i mogę włączyć piecyk.

Znacznie gorzej jest przy warunkach jakie bywały ostatnio, kiedy to piecyk się nie włączy bo na zwenątrz jest za ciepło a tu człowiek chcialby troche się ogrzać.

Opublikowano

Montowałem sobie sam webasto i oryginalny piecyk mam wpięty szeregowo pomiędzy wyjście z głowicy a wejście do nagrzewnicy.

Włączony piecyk pompuje nagrzany czynnik do nagrzewnicy a ta częśc ciepła która wypływa wylotem nagrzewa silnik.

W tej sytuacji gdy webasto nie pracuje, ciepło z silnika dociera do piecyka, gdzie ulega częściowemu wychłodzeniu a dopiero potem dociera do nagrzewnicy.

Suma sumarum w porównaniu z autem bez piecyka to i w srodku jest chłodniej i silnik się dłużej nagrzewa.

Nie ma problemu jak jest zimno i mogę włączyć piecyk.

Znacznie gorzej jest przy warunkach jakie bywały ostatnio, kiedy to piecyk się nie włączy bo na zwenątrz jest za ciepło a tu człowiek chcialby troche się ogrzać.

Hmm, być może inaczej na to patrzę gdyż wyjeżdżam z garażu więc to zawsze parę stopni cieplej niż na zewnątrz i przy temp powyżej 5*C kiedy piec się nie włącza i tak mam auto nagrzane na 5 kilometrach. Nie zauważyłem też jakiegoś drastycznego wzrostu czasu nagrzewania po zamontowaniu pieca kiedy nie jest on włączony. W każdym bądź razie montaż zaworu o którym wspominałeś tylko wydłuży jeszcze układ a i tak nie będziesz mieć pominiętego obiegu pieca dzięki niemu. Ja tak jak już pisałem za radą forumowiczów pominąłem jego montaż :)

no to jeszcze ja zapytam, czy te nasze ori webasta moga dzialac jako dogrzewacze silnika? bo gdy odpale webasto, po chwili odpale auto to webasto wygasa.

Oczywiście że mogą. VAG'iem to można zmienić, jest to gdzieś opisane, poszukaj w tym wątku w pierwszym poście albo w wątku o błędach.

mozna to zrobic tylko w serwisie albo vcds z licencja

Sent from my Iphone 6

Kurcze napisz więcej szczegółów gdzie to się koduje i czy benzynę też można.

Też mi nie chce działać jako dogrzewacz i nie wiem czy w benzynie jest to możliwe. :eusathink:

Już wiem że w benzynie taka funkcja nie jest przewidziana.

Oczywiście że jest przewidziana, w pierwszym poście rozwiń spojler i dokładnie doczytaj o adaptacjach, to w dieslu tego zmienić się nie da a w benzynie masz wybór albo dogrzewa razem z pracującym silnikiem albo wyłącza się z chwilą odpalenia silnika

Opublikowano

Do czego służy ostatnia opcja Incl. Engine?

cf0c28eb27a4d04dmed.jpg

Czy ktoś ma taką opcję u siebie? Jak to można wykodować/ ewentualnie wkodować jak ktoś nie ma?

Opublikowano

Panowie czy po wymianie wzmacniacze antenowego na tego pod webasto może być coś nie tak że radio zaczęło mi gorzej grać ? Może być coś nie tak ze wzmacniaczem ?

Opublikowano

Na to wygląda :-\. Sprawdź czy wszystkie wtyki dobrze siedzą.

Opublikowano

kurcze :kwasny:

Opublikowano

cos w tym jest jozek, jak po nocy zalacze auto ( uruchamia sie radio ) to troche szumi radio, wtedy rolka zmiana stacji, powrot i juz jest dobrze. tylko po dluzszym postoju tak mam.

i tak sie zrobilo po wymianie wlasnie wzmacniacza...

Opublikowano

muszę przełożyć swój stary i sprawdzić czy radio będzie normalnie chodzić, jak tak to wiem w czym problem drzemie :decayed:

Opublikowano

A ja mam tak ze jak wlacze podgrzewanie szyby to mi zanika radio. Na starym wzmaku to samo. Cholera juz wie o co chodzi

Sent from my Iphone 6

wymieniłeś tą szybe ?

Opublikowano

panowie ma moze ktos dojscie do instrukcji montazu webasta termo top typ C do a4 b8 3.0 tdi 2009r....webasto dokladane....mam caly nowy komplet i chcialem to zamontowac u kolegi w aucie ale niemam zadnego info gdzie piec umiescic i w ktore weze sie wbic itd.......

jakby ktos chcial to mam pelny dostep do eberspaeche i moge pomoc w instrukcjach montazu

Opublikowano (edytowane)

Mam parę pytań bo pojawiły się wątpliwości

1 8E1 971 109 DL ta wiązka łączy sterownik webasto z wnętrzem auta czyli tylko z gniazdem w słupku czy z odbiornikiem pilota, pompką dozującą licznikiem i climatronikiem?

2 W etce w powyższej wiązce wtyczka 3 służy do podpięcia pod sterownik, do czego są wtyczki 2?

3 Jeśli powyższa wiązka jest tylko do słupka to jaki jest numer wiązki do odbiornika, pompki dozującej itd.

4 Podłączenie climatronika i zegarów - gdzie się wpiąć?

5 Czy jest to potwierdzone, że w b7 jest zaślepione trzecie wyjście z pompy tak jak napisał Bart-S. Jeśli nie to gdzie kupić króciec do zbiornika paliwa gdzie kupić i czy

pasuje pod oryginalny przewód paliwowy?

6 Jaki jest numer węża cieczy chłodzącej łączącego silnik (BPW ośka) z piecem webasto?

7 jaki jest numer przewodu paliwowego wychodzącego ze zbiornika do zasilania webasto?

8 Jaka pompa paliwa jest pod webasto bo w etce nic na ten temat nie znalazłem

"Zaznaczyłem poszczególne WE/WY na zdjęciu:
- wyjście na czerwono
- powrót na niebiesko
- wyjście dla webasto na zielono"

pompa_webasto.JPG

Tu nie wiem czy dobrze rozumiem: biała i zielona rurka siedzą w zbiorniku? Czyli do webasto potrzebny jest jeszcze łącznik między białą rurką a wyjściem z górnego dekla do pompki dozującej?

Edytowane przez mareksz82
Opublikowano

da rade zamontować wzmacniacz antenowy z kombi do sedana ? bo mam z kombi z koncowka Q a do sedana powienien byc z koncowka AA lub T i nie do dostania sa

Opublikowano

-Witam i zarazem zwracam się z goracym apelem do moich poprzedników twórców tego wielkiego dzieła pt. Webasto w a4b6.

Otóż odnoszę wrażenie że wszyscy webasto u siebie juz popodłączali a teraz jedynie analizują pojedyńcze błędy w działaniu systemu.

Ja jestem dopiero na poczatku tej drogi której finiszem ma być podłączenie ori webasto i dlatego bardzo proszę o pomoc i doradę .

Moje audi to b6 z 2003 r 1,9 tdi kupiłem leżące webasto ,pompke zasilającą ,mam małą nawi więc tylko zmienię panel lub może da sie wlutować dodatkowy switch na przycisk menu, nie mam tylko przewodów paliwowych i tych do pieca ( bo rozumiem że w posiadane przewody do silnika i nagrzewnicy bede musiał się wciąć)

Przeczytałem te 61 stron dotyczacych tego tematu ale nigdzie nie ma opisu wtyczki która idzie do prawego słupka w kabinie nr wtyczki 8DO937733 jaki jest nr gniazda do tej wtyki nie wiem nikt takiego wątku nie poruszał w temacie.

Jeszcze raz prosze o rozpiske tych pinów ustaliłem tylko że w tej 8 pinowej kostce

pin 2-łączymy z pinem 15 gniazda diagnostycznego .Jest bardzo ładny opis połączenia panelu sterującego z zegarami ale opisupołączenia zasilania pieca z bezpieczników i climatronica nie ma. Na samym początku tematu są schematy w j.angielskim a ja bez polskiego opisu połączeń nie jestem w stanie tych schematów czytać

Tak więc proszę opomoc bo bez was nie ruszę

Serdecznie pozdrawiam .

Opublikowano (edytowane)

Na stronie 41. i 42 masz schematy, a oznaczenie tej wtyczki w lewym słupku to T10k. Rozpiska wtyczki 12 pinowej (nie 8 pinowej) też tam jest i oznaczone piny są jako I/1, I/2 itd a po polsku na 42. odręczny schemat

Edytowane przez mareksz82
Opublikowano

Witam .

I dziekuję za tak błyskawiczną odpowiedż w kwestii schematów .Napewno pojawią się jakieś kolejne pytania ale teraz zaczynam majstrować z połączeniami tych kabelków .Wtyk żeński tego gniazda co pisałem powyżej b ędę musiał chyba kupić w ASO bo nie mogę go zlokalizować (acha moja pomyłka wtyka jest 12 pinowa a nie 8 i jest w mocowaniu słupka A po stronie lewej a nie jak napisałem prawej .

- to chyba przez ten upał człowiek takie byki uskutecznia ..

pozdrawiam :)

Opublikowano

czy ktos mi potwierdzi, czy w B6 z fabrycznym webasto, do ktorego niestety nie mam pilota (poprzedni wlasciciel mowi, ze gdzies zgubil) zahula mi pilot T60 z A6/A8 o nr 4D0909507A ? wyglada praktycznie identycznie jak ten 8P0....

z gory dzieki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...